PCOS, Letrozol

@els ik heb dat ook dat ik me soms schuldig voel tegenover mijn partner, wij zijn ook al bijna 2 jaar bezig waarvan meer dan 1 jaar medisch. Ik ben vandaag gestart met mijn 3e ronde hormooninjecties. alle stappen van 2.5 mg tot en met 7.5mg letrozol, ik heb het allemaal al gehad. na 9 eisprongen met letrozol was ik blij dat ik aan hormooninjecties mocht beginnen.
@nientje spannend, even afwachten nog!
@lauwing, oh wat raar dat je nu weer ineens overstimulatie hebt, wat kan het lichaam toch soms raar reageren!Hopelijk groeit niet alles mee. Ik blijf inderdaad wel gewoon op dezelfde dosis spuiten tot nu toe.

@Lau hopen dat er inderdaad maar 1 of 2 blijven groeien en dat je wel groen licht krijgt! Zou jammer zijn als je deze ronde moet overslaan
@ireneee, mooi dat je nu een eisprong hebt gehad!!
Ik moest maandag bloed laten prikken voor progesteronbepaling, gisteren de uitslag gekregen, er is wel een eisprong geweest maar de progesteron is wel redelijk laag (kan ook wel passen bij dat mn bms zo dun blijft..). Er is deze ronde dus wel een kans maar ik heb er weinig hoop op. Voor de volgende ronde ga ik ook over op injecties (menopur icm ovitrelle), vind dat erg spannend.. Ze gaf gisteren ook aan dat het een beetje afwachten is hoe het verder loopt met corona of dat ze alles door kunnen laten lopen, ik hoop het echt... 

Goedemorgen,
@Lara, wat zuur dat je toch weer ongesteld bent geworden. Ik hoop zo dat deze ronde spuiten weer goed aanslaat. Ik denk echt wel vaak aan je. Je bent al zo lang bezig onderhand.
Je kunt inderdaad soms ook zo klaar zijn met het 'verplicht' gezellig maken. En dan toch daarna je weer naar voelen omdat je het gevoel hebt dat je je kans gemist hebt. Ik zei vaak niet tegen mijn man wanneer we weer echt 'moesten', en zorgde dat we er op momenten dat het eigenlijk niet hoefde ook voor gingen. Zo voelde het iets minder alsof de seks alleen nog maar bestond om zwanger te worden. Maar ik had het er van de week toevallig nog met mijn man over en hij zei dat hij het natuurlijk door heeft gehad wanneer er meer druk achter zat en het soms echt wel moeilijk vond. Dus in dat opzicht herken ik ook wel een beetje schuldgevoel. 
Met mij gaat het helemaal goed hoor. Vandaag de eerste officiële dag van mijn zwangerschapsverlof. Ik ben nu 36 weken zwanger. Alles gaat echt z'n gangetje. Ben wel een beetje zenuwachtig voor de bevalling. Niet zo zeer de bevalling op zich. Maar gezien ik steeds lees dat de ziekenhuizen hier zwaar onder druk staan door de enorme toestroom van Coronapatiënten. Gelukkig heeft de verloskundige me gister op het hart gedrukt dat er heel weinig kans is dat het zorgpersoneel van de kraamafdeling op een andere afdeling ingezet moet worden. En ik hoef gelukkig geen mondkapje op tijdens de bevalling, maar mijn man dus wel. Hoewel hij dat helemaal niet erg vindt natuurlijk. Ik weet niet, het geeft gewoon extra spanning aan een toch al spannende gebeurtenis. 
Ik blijf voor jullie allemaal duimen hoor! Veel sterkte ook voor de dames die nu op het wachtbankje zitten. Ik las dat een aantal van jullie dit weekend je NOD verwachten. Die laatste dagen kunnen behoorlijk zwaar zijn. Ik hoop heel erg dat er mooie berichten komen van het weekend.

Goedemorgen dames,
Ik ben nieuw hier... begin dit jaar de diagnose PCOS gekregen. Hiervoor al 1.5 jaar bezig met een kinderwens. Na jarenlang pil gebruik.
Ondertussen gebruik ik nu 3 kwart jaar letrozol waarvan nu de 3e ronde 7.5 mg. Binnen dit traject heb ik maar 2 keer een eisprong gehad. Ik word wel elke maand  met max 37 dagen ongesteld. Hoewel ik na mijn laatste eisprong (en eerste) het 5 maanden zelf mocht proberen heb ik a.s. vrijdag een afspraak om te kijken of we over kunnen naar hormooninjecties. Veel last van de bijwerkingen van letrozol en naar mijn mening te weinig resultaat gezien de eisprong. Ik heb geen overgewicht en krijg ook weinig info vanuit de gynaecoloog.
Wat is jullie ervaring met de hormoominjecties? Ik vind dit toch wel erg spannend. Mij is verteld dat de kans op eisprong hetzelfde is als met letrozol... vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen ermee.
Liefs,
Samira 

@Bloem wat jammer dat je progesterongwaarde niet heel hoog was, misschien dat injecties meer uitkomst voor jou bied! Het is even spannend maar nadat je je eerste paar prikjes hebt gezet gaat het vanzelf. 
@irenee fijn inderdaad dat je een goede eisprong hebt gehad! 
@lilo wat lief van je! Ik denk ook regelmatig hoe het met jullie gaat...ik ben denk zo ongeveer een jaar geleden begonnen met schrijven op het forum. Ik ben voor jullie blij dat het allemaal niet zolang geduurd heeft als bij mij. Geniet lekker van je verlof, jeetje de tijd is zo snel gegaan! Het "verplichte" kan ik hier ook niet meer verbergen, ook door de echo's natuurlijk en de timing van spuiten Ovitrelle...mijn vriend is hierbij ook gewoon betrokken. Ooit komt onze tijd en hopelijk mag ik over naar IUI, dat getreuzel ben ik namelijk wel beu en ga ik niet weer doen.
@samira, ik heb ook zo'n lange tijd aan de letrozol gezeten, had alleen wel meer eisprongen. Ik zou me niet teveel zorgen maken over de hormooninjecties. De eerste x is even spannend maar het went snel. Letrozol begin pas goed te werken bij mij met 7,5mg en injecties spuit ik een vrij lage dosis 75 eenheden en heb ik iedere x een goede eisprong. Het fijne aan hormooninjecties is dat je tussentijds opgehoogd kan worden zodat je alsnog een eitje gaat krijgen en niet zoals met letrozol dan een verloren ronde hebt. Succes en ik zou me er niet teveel zorgen over maken. 

@nientje ook spannend voor jou! Wanneer ga jij testen? Houd je het nog een beetje vol? 

@irene Wat spannend voor jou. En dat gevoel ‘misschien wel raak is’ hoef je ook niet uit te zetten. Denk dat alle positieve gevoelens juist alleen maar een goede invloed kunnen hebben. Ik vind het juist sterk hoe jij erin staat. Wat fijn dat je meteen een eisprong hebt gehad. Succes op het wachtbankje! Ik zit er nu  al 8 dagen en elke wc bezoek is spannend haha!

@stephanie ik begrijp je helemaal. Mijn zusjes vriendin van 20 is nu voor de 2e keer ‘perongeluk’ in verwachting. Daarnaast zijn er om mij heen sinds maart al 5 meiden in mijn naaste omgeving in verwachting eN daarbovenop ben ik deze maand 3x tante geworden. Natuurlijk ben ik super blij voor alle 9 Maar ik kan niet zo goed tegen de onbegrip: jou lukt het ook wel of wees blij dat je nu hulp krijgt of het ergste: je moet het gewoon loslaten dan komt het vanzelf.. grrr als je eenmaal ‘hulp’ nodig hebt in wat voor vorm dan ook lijk je het allemaal niet meer los te kunnen laten. 

@Lauwing, hopelijk blijven de 2 er zitten en krijg je groenlicht. En wat fijn dat her elke ronde beter gaat. Hopelijk is dit de laatste die je nodig hebt. 

@Elss, welkom. Ik vind het idd wel fijn om te lezen, te kletsen en ervaringen te delen. Al is iedere situatie natuurlijk uniek. Ik hoop met je mee dat je niet ongesteld word. En schuldgevoel tegenover mn partner heb ik zeker, al staat hij er zelf heel nuchter in: als het voor ons weggelegd is komt het vroeg of laat wel. Ik heb zelf geen PCOS, maar een tekorte cyclus waardoor het eitje elke cyclus geen genoeg kans heeft de hele cyclus te moeten doorlopen om bevrucht te worden en te blijven zitten. Ik heb al maanden een regelmatige cyclus van 20 dagen. Zou moeten starten met mn 1e ronde letrozol. Maar inmiddels zit ik op CD28 voor het eerst dus vind het heel spannend. Ik ga denk ik za of zondag n test doen. Tot nu voel ik niet echt symptomen. Geen zwangerschap en ook geen menstruatiesymtomen. Maar mijn lichaam kan natuurlijk ook een spelletje met me spelen. 

@bloem wat spannend. Je weet het natuurlijk niet. Kan me goed voorstellen dat de injecties spannend zijn als je daarmee moet beginnen. En ik hoop voor jou dat het ondanks n lage waarde niet nodig zal zijn.

@Lilo1988 geniet van je verlof. En hopelijk vliegen de komende weken voorbij en mag je snel je wondertje omarmen.

@Samira welkom. Wat vervelend voor je dat letrozol niet het gewenste effect heeft. Ik kan zelf niet meepraten over injecties. Maar wens je veel succes met je komende afspraak. 

@Lara jeetje begrijpelijk dat je het getreuzel zat bent. Ik hoop ook voor je dat je door mag naar de volgende stap.

Mocht ik nog dames vergeten zijn sorry! Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd terug te lezen.

Liefs Assie

@assis, ja spannend. Afgelopen ronde was m'n cyclus 30 dagen. Dan zou m'n Nod morgen zijn. Afgelopen maand wilde ik ook m'n nod afwachten maar toen werd ik helaas ongesteld. Nu ook nog niet getest dus spannend. Wel al last van opgeblazen gevoel paar dagen, vanmorgen wat misselijk. Wachten maar rustig af wat morgen brengt. 

nientje 

@asis ahhh ja zo herkenbaar. Probeer er nu ook zo min mogelijk met mensen over te praten die er toch geen verstand van hebben ik begin er namelijk aardige moordneigingen van te krijgen haha (niet echt natuurlijk he haha) vooral toen ik pas geleden de opmerking kreeg "ach je kunt altijd nog adopteren" grrr ontwetende mensen. The ones with the toughest battles are the greatest soldiers denk ik dan maar. 

vandaag weer terug geweest voor echo helaas nog niks gebeurd. Baarmoeder slijmvlies heel dun en hele kleine follikels die sinds maandag nog niet gegroeid zijn. Waarschijnlijk wordt het ophogen maar we moeten eerst deze ronde uitzingen. Ik vind dat wachten wel steeds slopend en al zit er een ei is het nog geen garantie. Na elke afspraak raap ik mezelf weer op om bij de volgende afspraak weet een slap in the face te krijgen. Ben benieuwd hoelang zoiets vol te houden is. 

@nientje ik vind het zo spannend voor jou en ik leef helemaal mee! Hoop echt op goed nieuws voor je en dat we dit met je mee mogen vieren! Het zal vast zenuwslopend voor je Zijn. Ik hoop dat je een beetje afleiding hebt tot die tijd?

liefs! 

Terug
Bovenaan