PCOS, Letrozol

Hi mikie! Welkom op het forum? het is inderdaad een fijne uitlaatklep om je vragen kwijt te kunnen maar ook om steun te krijgen van mensen die hetzelfde meemaken. "Normale" mensen lijken weinig te begrijpen van wat wij meemaken. 

ik had gister weer een echo op cyclusdag 19. Helaas nog steeds heel veel kleine eiblaasjes en geen vooruitgang. Aanstaande vrijdag laatste echo anders weer opwekken en starten met 5mg. Ik vind het wel echt een domper! Maar we gaan we maar weer tegen aan meer kun je niet doen. 

hoe gaat het met jullie allemaal? 

liefs

@Mikie, hee hallo, Welkom! Het is enorm fijn om op dit forum mee te praten. Ik praat nu zo'n 2 weken mee volgens mij en hoe stom het ook klinkt, de meiden lijken wel m'n beste vriendinnen haha! Ze zeggen precies wat je fijn vind maar ook hoe het is. En dat komt grotendeels voort omdat wij wel allemaal het gevoel kennen etc.
Wat heftig wat je hebt meegemaakt!! En ook nu, door de hormonen! Heeft de afscheiding te maken dat je 1 eierstok hebt moeten afgeven? Zou dat kunnen? Ik merkte geen verschil, ook niet qua gedrag. Was alleen misselijk in de avond 2x. Ik loop 2 weken voor op jou, ook mijn eerste ronde gehad en mag dit weekend afwachten of ik ongesteld wordt of niet. Spannend de echo!! Ik zou goed onthouden hoe groot je eitjes zijn en je baarmoederwand. Die twee getallen zijn prettig om te zien groeien na gebruik letrozol. Ik had namelijk zelf 't idee dat ze gyn sat niet echt opschrijft ofzo? Waarschijnlijk wel, maar toen ik zei nou ben benieuwd of die redelijk grote al gegroeid is vroeg ze aan mij hoe groot hij toen was..
Veel succes en voor vragen ben je aan het juiste (niet medisch, ervaring) adres. Haha!
Ohja temp meet ik niet. Ik vind dat teveel gedoe, elke dag ong zelfde tijdstip, nee ik hoop dat ik dat niet hoef te gaan doen. 
X Irene

@steph-aniee jammer dat deze ronde niet genoeg was voor je hopelijk werkt de 5mg beter voor je!! Alle vertrouwen in ??
@mikie wat heftig lijkt me dat een bbm zwangerschap en dan je eileider verliezen..
Hopelijk werkt de letrezol goed voor je en heb je snel goed nieuws!!  Ik heb zo goed als geen bijwerkingen van letrozol maar verhoging in temperatuur zou best kunnen.. Ik meet het niet maar heb rond die dagen altijd wel wat warmer!!
Succes bij je eerste afspraak en indd wat al gezegd is veel vragen.. Vraag of je mee mag kijken.. En dan zie je als ze gaan opmeten waardoor je gelijk kan vragen wat meet je nu op en hoe dik of groot is het?!? En als je vragen heb schrijf het voor jezelf op want anders sta je zo buiten met je mond vol. Tanden dat had ik de eerste paar x ?? nu weet ik wel wanneer een eitje er goed (groot genoeg) uitziet enz en waar ik naar moet kijken en vragen ?
Verder is mijn afscheiding altijd minimaal. Geweest en pas na 3 rondes toen ik bij 7,5mg mijn eerste eisprong had leek alsof het wisselend / normaal werd mijn afscheiding.. Dus geef het ff geduld ?? en anders vragen bij de gyneceloog ?
Nou ik zit pas 3 dagen op het wacht bankje maar vindt nu al te lang duren ?? ik weet niet wat het is maar ik heb al sinds de letrozol werkt bij mij het gevoel dat als ik ooit zwanger mag raken dat gelijk een tweeling is ? omdat mijn moeder dat nu al 2 x gedroomd heeft en ik nu al 3x met 2 eitjes ben geëindigd...  (vroeger wilde ik dat nooit maar nu denk ik helemaal prima als ik maar zwanger wordt en dan ben ik gelijk klaar ??) 
Liefs lau

@Lau,  wat grappig dat je dat zegt over een tweeling!! Ik heb precies het zelfde!!
Ik heb de laatste 2 Jr zo vaak gedroomd over een tweeling! Oké, vrienden van ons zijn 1 Jr geleden ouders geworden van een tweeling maar ook ver vd aarvoor droomde ik er al van. Niet figuurlijk nee in de nacht. Ik dacht ook altijd nou, laat mij dat maar passeren. En uiteraard, omdat je nu al ff bezig bent denk je, dit geen 2e keer dus doe dan maar de volle bak? als we mochten kiezen zou ik 't wel weten ??
Daarbij was er bij mij 2 wkn geleden een eitje van 21 en 15 mm. Bij navraag weten ze niet of er 1 of 2 echt op de loop zijn gegaan, ze had 't idee 2...?
Maar goed, dan had ik toch echt wel (meer) klachten moeten hebben want volgens mij ontgaat je dat niet.. Ik kan zondag testen, maar dan moet ik erg vroeg werken dus ik ga het samen doen zaterdag met m'n vriend. Voel niks bijzonders maar ja, dat hoeft oook niet. En vreemd genoeg vind ik deze laatste week ineens snel gaan op het wachtbankje. Maar ik werk elke dag deze week dus dat scheelt?

Fijne avond! 

@Mikie welkom in de groep! En wat heftig wat je hebt meegemaakt. Veel succes op je echo eerste echo vrijdag. Ik heb zelf geen PCOS, maar een te korte cyclus om een goede eisprong te hebben. Ik zit nu op CD8 van mn eerste ronde letrozol. Ik heb nog steeds last van de bijwerkingen moodswings, opvliegers, emotioneel for no reason?. 
Mijn advies is ook probeer vooraf helder te hebben welke vragen je wilt stellen, kijk mee en vraag elke poep of scheet die ze op het scherm bekijken. Ik hoef zelf tussentijds niet terug voor echo's maar moet op CD22 (als ik die heb) bloedprikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad. ik praat pas een paar weken mee om dit forum, maar inderdaad k voel me hier meer begrepen en gesteund dan door mijn naaste omgeving. 
@Stephanie, wat jammer dat er nog niks te zien was. Hopelijk doet de volgende ronde wel wat. 

@Lauwing & Irene ik heb ook altijd gedacht toen ik mijn tante en nu mijn nicht met een tweeling zie dat hoeft voor mij niet. Maar nu ik eenmaal in dit traject zit denk ik ook laat maar komen, dan hoef ik niet nog een keer dit traject in.

welke dagen beginnen jullie met ovulatietesten? Ik heb nu ook voor het eerst dat ik maar 5 dagen mn 'feestje' heb gehad. Normaal waren dit er mimaal 10. En begon ik meteen met testen op mn eerste 'schone' dag Het enige positieve aan de letrozol denk ik dan?

Lees nog steeds mee hoor meiden. Ben zo benieuwd. Hopelijk volgt er gauw meer goed nieuws hier. 

@Irenee, spannend zeg. Hopelijk voor jou ook goed nieuws. Wanneer zou je ongeteld moeten worden?
ik had eigenlijk ook niet echt kwaaltjes. Alleen dat ik afgelopen vrijdag niet ongesteld werd. Tot nu toe voel ik me nog steeds goed. Vind wel lastig om m'n mond te houden als mensen vragen over een wens voor een 2e kindje terwijl je weet dat je zwanger bent. 
nientje 

@irenee @assie super grappig dat van die tweelingen Hahaha vindt soms zo leuk dat je hier echt veel Raakvlakken heb met andere op het gebied van onze ervaringen en gedachte.. Zit hier nu echt met een smile op de bank te typen vindt echt leuk ???
@irenee ohhh wel Fijn dat je wachtweken nu zo snel gaan!! Maar morgen testen dus?! Ohhh zo spannend.. Waneer zou je NOD zijn? En indd van @nientjee zegt je hoef geen klachten te hebben al had ik dat gevoel ook altijd en ik ook elke keer aan het wachten ben op symptomen ?? en ben ik al teleurgesteld als die er nog niet zijn..
@assiee ik gebruik geen ovulatie testen meer omdat bij mij helaas niet werkt.. Heb eiersprong maar blijf negatieve testen houden ? vindt dat soms wel Lastig omdat ik echt niet weet wanneer het is alleen een vermoede... Maar aangezien je altijd een korte cyclus had zou ik  ondanks dat hij nu langer is toch gaan testen vanaf CD9 want als je cyclus heb van 28 dagen dan heb je eisprong op CD14 ongeveer..  En bij 26 dagen op CD12..  Ben beneiuwd wanneer je hem vindt en hopelijk een wat langere cyclus nu door letrozol!! ?
@nientje super leuk dat je mee blijf lezen en wat fijn dat je gewoon nog steeds geen klachten heb!! hopelijk Blijft dat zo!! Vooral Dat misselijke zou ik wel over willen slaan..  Ohh dat zwijgen over dat je zwanger ben lijkt mij indd zo lastig ook ? wanneer wil je het gaan vertellen?
Liefs lau 

Terug
Bovenaan