PCOS, Letrozol

@Xxlara ik snap heel goed dat je even klaar bent ermee en een pauze wilt houden. Al hoop ik natuurlijk dat deze ronde gewoon jouw ronde is! Het is ook niet niks dit hele traject. Ik merk ook dat het dagelijks leven nu allemaal om pcos draait. Het dagelijkse leven wordt om alle afspraken heen gepland en de teleurstellingen helpen daar ook steeds niet aan mee. 

@bloem wat een domper dat er nog niets te zien is. Het fijne is wel dat je gewoon gedurende de ronde lekker kunt ophogen al is het inderdaad pas na cd14 maar je hoeft iniedergeval niet weer een hele ronde te wachten tot je mag ophogen net als met die rot letrozol. 

mag ik vragen wanneer jullie overgingen op spuiten? Moest je eerst door heel het pillen slik traject door? Ik heb namelijk best wel veel last van bijwerkingen en ben best huiverig voor komende ronde weer waar de dosis nu omhoog wordt gegooid. Ik hoor meer positieve verhalen met spuiten dan met slikken namelijk..

liefs! 

@Bloem ja inderdaad even op aan adem komen. Cyclusdag 9 is wel erg vroeg hoor, er kan nog van alles gebeuren. Het geeft ook geen garantie als je de ene x een eitje hebt gehad dat het dan de andere x het exact weer zo gaat zijn.  De eerste x had ik op dag 13 een groot ei om ovitrelle te spuiten. De 2e x op dag 17 en nu maandag weer een echo dan op dag 16 en dat is ook maar weer afwachten. Ik spuit 75 eenheden vanaf begin af aan al. Het fijne is dan wel dat je opgehoogd kan worden maar ze moeten voorzichtig zijn want overstimulatie wil je ook niet, dan moet je de ronde ook afbreken. Blijf hoop houden! ☘️ 

@stephanie in principe zegt mijn gyneocoloog na 6 goede eisprongen dat je dan over mag stappen. Zelf heb ik geen erge bijwerkingen ervaren van Letrozol, enkel wat vermoeidsheidsklachten. Een overstapt op Clomid is dan voor jou ook geen optie want daarbij zijn de bijwerkingen nog heftiger schijnbaar. Als het echt niet vol te houden is de bijwerkingen zullen ze misschien eerder een overstap maken op injecties. Ik zou het gewoon even bespreken met je gyneocoloog.

@Lara ja dat is ook wel zo, eigenlijk zegt deze echo op dag 9 nog niks, had er gewoon te veel hoop op haha, moet me daar even overheen zetten en dan zien we wat het verder gaat brengen!
@Steph-aniee, ik heb eerst letrozol 2,5, 5 en 7,5 mg allemaal 1x gehad, tijdens de 5 mg zeiden ze al dat dit waarschijnlijk niet het middel voor mij ging zijn omdat bms niet heel veel wilde doen. Met de 7,5 mg uiteindelijk wel een eisprong gehad, maar mijn progesteron was niet heel hoog in mn bloed en bms bleef dus dun, daarnaast kreeg ik bij de 7,5 mg druk op mn borst dus hebben ze door deze redenen samen besloten om over te gaan naar de menopur. Denk dat het per persoon verschilt wanneer ze veranderen van medicatie.

Hi ladies,
Hoe doen jullie dit traject eigenlijk met werk? Ik merk dat het soms best lastig is omdat ik die week dat je de pillen moet slikken mij toch best rot voel. Nu is mijn werk wel vrij flexibel en nu helemaal met thuiswerken in verband met corona. Maar dit traject met een fulltime baan valt mij toch best zwaar. 
nu heeft er 4 weken geleden bij mij op werk een reorganisatie plaats gevonden en ik hoefde er gelukkig (nog) niet uit. Ik vrees echter wel voor de toekomst op korte termijn, ik werk in de mode als fashion stylist en creative designer. Nu gaat het met de mode in het algemeen niet heel best en het bedrijf waar ik werk verkeert ook in slecht weer. Dus het is een kwestie van tijd of het kan blijven bestaan of niet. 

nu heb ik een sollicitatie gesprek ergens anders maar de timing is buitengewoon klote. Met dit traject is het maar de vraag of ze daarop zitten te wachten. Ik ga het wel gewoon eerlijk aangeven dat ik dit traject volg en dat het veel planning en tijd vergt met het naar het ziekenhuis gaan enzo. Soms baal ik hier wel van want het "normale" leven lijkt wel stil te staan doordat alles in het teken staat van de pcos..
erg benieuwd naar jullie ervaringen

liefs! 

Hee!
Wat lief zijn jullie allemaal om zo aan elkaar te denken en te steunen, heel fijn!!
Helaas ben ik net ongesteld geworden dus nu even bluh.. Balen. 
Maar volgende ronde vol goeie moed! Ik reageer even wat later op iedereen, sorry! Valt toch tegen ondanks dat vanochtend negatief was. 
Fijn weekend! 

@irenee wat een tegenvaller! Zet hem op en weer vol in voor de volgende ronde
ik zou morgen moeten beginnen met provera om menstruatie op te wekken maar nu had ik vanochtend pijn mn buik en heel slecht geslapen en heb ik dus ineens een positieve ovulatie test! Wat denken jullie moet ik toch nog even bellen vandaag? 

liefs

Terug
Bovenaan