PCOS, Letrozol

@lauwing @assie &irenee dat over die tweelingen heb ik ook hihi. Ik zeg het nu steeds tegen vriendlief ram er maar een tweeling in dan hoef ik nooit meer dit k*t traject te doen haha. 

@irenee wat spannend hoop voor je dat het gewoon dik raak is! Ik duim voor je! 

@assie ik gebruikte voor ik wist dat ik pcos had heel veel ovulatie testen, deze deden toen heel raar. Ze bleven constant positief of de ene dag positief en andere dag niet en dan weer wel positief. Toen bleek dat ik pcos had dacht ik aaaaaah vandaar nu snap ik waarom ze zo raar deden. Deze ronde met letrozol stiekem wel ovu testen gedaan omdat er een keer best veel dagen tussen de echos zat dus kon het niet laten. Voor het eerst geen positieve test gehad wat ook wel teleurstellend was ookal waren ze voor pcos was geconstateerd vals positief gaf het toch een soort hoop ofzo. Klinkt gek maar hoop doet leven zeg ik altijd
Vandaag laatste echo van deze ronde gehad op CD 22. Helaas weer alleen maar kleine eiblaasjes op allebei mn eierstokken. Ben weer helemaal depressed omdat ik gewoon echt geen zin heb om die shit provera weer te moeten gaan slikken. Ik moet nu wachten tot dinsdag en dan weer 10 dagen provera slikken in de hoop dat het deze nu wel hun werk doen! (Vorige ronde had het niet gewerkt toen maar weer een uitgangsecho gehad en mocht ik beginnen met letrozol, toen werd ik ineens midden in het letrozol traject ongesteld eb kon ik weer opnieuw beginnen) nu ga ik na de provera de dosis verhogen en met letrozol 5mg beginnen echt geen zin in want de bijwerkingen bij mij zijn echt verschrikkelijk! 

heeft iemand toevallig van jullie ook darm problemen? Ik heb een microbioom onderzoek laten doen en daar schijnt de bacterie balans in mn dunne darm niet goed te zijn waardoor ik een te dunne slijmvlies heb in mn dunne darm (in de volksmond heet dat lekke darm zoek het maar eens op op google) nu ben ik er dus achtergekomen dat als je darmflora niet in balans is dat ervoor kan zorgen dat je hormoon balans ook naar de klote is en er dus voor zorgt dat je te weinig oestrogenen aanmaakt wat weer kan leiden tot pcos! Ik was gewoon in shock hiervan.
bij mij op werk is dus iemand met het prikkelbaar darm syndroom en die heeft dus ook pcos en vruchtbaarheidsproblemen en zo ken ik nog iemand! Ik ga dus bijna echt geloven dat als je darmen ontregeld zijn dat wel degelijk te maken heeft met wat wij hebben. Ik heb een heel intressant artikel gevonden en die wil ik dan ook even met jullie delen. Ik zal hem onderin plakken. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen hierin.

https://holistik.nl/darmen-hormoonbalans/?fbclid=IwAR0grQ79V3WY6JM2vuVRLkHhLStEmzFw0ie4buRwNqGmMR70Y5JBMGrI_pc

liefs!

Dat van die tweelingen heb ik zelf niet maar mijn moeder zei onlangs dat het wel leuk zou zijn ?. Ik ben zelf de helft van een tweeling dus ik heb de verhalen van hoe zwaar het wel niet is uit eerste hand en toch zag mijn moeder het wel zitten om dan wat te komen helpen als het zo zou zijn. Mijn man vroeg na mijn bezoek aan de gyn ook of het zeker maar 1 eitje was. Ik zei dan van is 1 eitje niet genoeg dan? Die zag een tweeling ook al helemaal zitten ?.

@steph: ik heb zelf geen echt vastgestelde darmproblemen maar ik weet wel dat ik vrij gevoelige darmen heb. Als ik iets te vettig eet of met te veel room in, heb ik meteen last van mijn maag en darmen. Darmproblemen zitten bij ons ook wel in de familie (mijn grootvader is gestorven aan darmkanker). Familieweekends met te weinig wc's zijn altijd een drama ?. Ik wist echter niet dat er een verband tussen darmproblemen en Pcos bestond...
@lau: ik snap je helemaal! Dat wachtbankje duurt zo lang ?. Ik ben mezelf volgens mij helemaal gek aan het maken in mijn zoektocht naar symptomen ofzo. Mijn man is er heilig van overtuigd dat het gelukt is, maar ik probeer toch nog niet te veel te hopen...

Hallo Allemaal. 
Laatste 3 weken heb ik weinig/niks van me laten horen. Ik had een flinke dip na de vorige ronde. 
Bij mij werken de ovulatie testen ook niet goed. Ik krijg geen positieve CB testen. Als ik van die dipsticks gebruik zie ik ze wel iets op lopen maar geen knal testen. 

Mijn eerste ronde letrozol was 18 dagen, tweede ronde was 36 dagen met controle echo's, vandaag zit ik in mijn derde ronde, cyclusdag 23. Vannacht wat krampen in mijn buik, eisprong? Ovulatie test geeft negatief aan de afgelopen dagen. Nu wachten tot cyclusdag 36. 
Ik snap er zelf helemaal niks van dus ik wacht het gewoon af wat er gebeurt. 

Ik moet zeggen dat ik ook gevoelige darmen heb. Ik kan soms 3 dagen niet naar de toilet en bij vet en veel eten kan ik gelijk naar de toilet rennen. 

Lukt mij niet om op iedereen persoonlijk te reageren zoveel nieuwe namen zie ik voorbij komen, maar succes in de wacht weken en de dames die een nieuwe ronde beginnen Succes!!

@Lau, haha ja dat zou ik ook wel over willen slaan. In het begin van m'n vorige zwangerschap wel gehad. We wachten het rustig af. Ja vooral m'n schoonzusje had het van de week over 2e kindje. Zo lastig om je mond te houden. Bij mijn eerste zwangerschap hebben we het met 12 weken verteld. M'n vriendin groeide sneller bij d'r 2e zwangerschap. We gaan het zien. 30 november hebben we een echo. 

nientje 

@Hetheefteennaam Hopelijk was het inderdaad de ovulatie! Heb jij vaker iets gevoeld? Vervend dat je in een dip zat. Heb je dan veel aan je partner in zo’n dip?
@Steph-aniee, ook een flinke tegenslag.. Erg jammer! Pittige medicatie vind ik provera.. En wat mega vervelend dat je dan midden in een ‘ronde’ ongesteld werd!
@Nientje, jaaaa joh dat stil houden!! En dat terwijl misschien meerder wel weten dat jullie bezig zijn, dat je eindelijk het goeie nieuws wilt delen! Geniet van die binnenpretjes!
Wat super grappig dat we met zoveel het over tweelingen hebben/ denken etc. Echt grappig! En inderdaad, dan voel je wel die verbondenheid.
Ik heb mezelf ook echt gek gemaakt.. Ik lijk écht te zien dat zeker 1 borst groter is, lijken gevoeliger, soms voel ik wat gerommel in mijn buik, ik ben afgelopen week wel wat misselijk geweest etc.. Elke week kun je deze dingen denken en voelen maar goed.. Ik vanochtend weer (ja ik kon het weer niet laten..) een vroege test gedaan. De gyn zei dat ik zondag mag/ kan testen. NOD zou zondag zijn, denkt ze. Want dit is de 1e ronde en dus ook mijn 1e cyclus überhaupt. Maar goed, het kan nog? Misschien? Misschien ben ik wel te optimistisch maar we gaan het zien.. Bedankt allemaal voor het duimen!! Ik houd hoop.  
x Irene

@Irene ik herken het wel echt ?. Is mijn buik nu niet meer opgeblazen dan anders? Ik ben zo moe. Ben ik dan misschien zwanger? Die kat komt nu wel erg vaak bij me knuffelen en aaitjes vragen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat... enzovoort ?. En ik moet nog zeker een week wachten om te testen ?. Dus af en toe toch maar even terug voetjes op de grond proberen zetten en wat relativeren. Mijn hoofd niet té zot proberen maken...

Hoi meiden, wat een berichtjes weer! Aan alle meiden die ovulatietesten doen, het is echt zo dat ovulatietesten niet altijd werken bij PCOS. Bij mij werkte ze wel van clear blue, maar zodra je merkt dat het gewoon niet werkt zou ik er gewoon mee stoppen.
Wat betreft tweelingen, echt heel grappig want ik heb ook het gevoel als het ooit mag lukken dat het dan een tweeling word, en veel in mijn omgeving denken dat bij dus ook bij ons ? eerst had ik ook altijd zoiets van alsjeblieft niet maar als het zo is, is het zo! Ik hoef dan in ieder geval nooit meer dit vreselijke rot traject in! 

Aan alle meiden waar ik niet persoonlijk op heb gereageerd, ik heb al jullie berichtjes gelezen maar het waren er zoveel, het is ook heel irritant dat als je aan het typen bent op je mobiel je niet pagina's terug kan gaan om te lezen wat iemand getypt heeft en er vervolgens een goed antwoord op te geven.
@stephanie wat een interessant artikel, ik heb vaak last van mijn darmen. De ene x kan ik een paar dagen niet naar het toilet, dan ineens weer wel. Ook vaak opgeblazen buik etc.
@lauwing het vervelende wachtbankje weer voor jou, hopelijk kun je wat afleiding zoeken!
@irene hopelijk word die test alsnog positief! 
Ik zit vandaag op CD13 en had een eitje van 12.8mm, nog niet echt heel spectaculair dus, ik mag maandag weer terug voor een echo. Verder neem ik naar deze ronde even een maand rust, ik wil even geen spuiten, geen ziekenhuisbezoeken, geen wachtbankje...daarbij komt ook dat ik door mag naar IUI nu en in het ziekenhuis waar ik in behandeling ben het IUI lab van 16-12 t/m 3-1 gesloten is en ik waarschijnlijk net in die periode zal uitkomen. Dit was voor mij dan even de reden om een maandje niks te moeten en volgend jaar vol goede moed te starten aan een nieuw traject, hormooninjecties in combinatie met IUI?   

@Lara kan me voorstellen dat het je even rust geeft om een maand pauze te hebben en dan vol goede moed over naar de combinatie met IUI, alhoewel het natuurlijk nog mooier zou zijn als het deze ronde lukt! :)
Ik had gisteren de eerste echo sinds menopur 37,5 op CD9, was vroeg maar omdat dit de eerste ronde met deze medicatie was wilden ze me liever op vrijdag zien dan pas op de maandag erna. Er was helaas niets gebeurd, geen dominante follikel en een dun bms, ondanks dat ik er wel vanuit ging dat er op deze lage dosering misschien niks zou gebeuren was het toch best een tegenvaller. Ook omdat ik een beetje had verwacht dat ze dan op zouden gaan hogen, maar dat doen ze blijkbaar pas als er op CD14 niets is gegroeid.... Nu maandag weer terug, maar heb daar nu niet veel verwachtingen van.

Terug
Bovenaan