PCOS, Letrozol

@stephanie, ik zou zeker even bellen en dit overleggen....zou zonde zijn als je een eitje hebt en nu een menstruatie gaat opwekken. 

@XxLara ik heb vandaag even gebeld en ze zei dat ik dan inderdaad even moet wachten met de provera en dan toch maar moet kijken of dit een eisprong is geweest en of ik dus over +\- 14 dagen mijn "eigen" menstruatie krijg.
ik vind het wel vreemd dat ik afgelopen vrijdag (dat was cyclus dag 21 en daarna stoppen ze de ronde in mijn ziekenhuis) alleen nog maar kleine eitjes had gemiddeld 10MM dan zou het toch nooit zo kunnen zijn dat ik eigenlijk nu een eisprong heb? 

ik heb vanaf de eerste echo deze ronde ook voor de grap steeds getest met ovulatie testen en ze waren inderdaad ook steeds negatief tot vandaag dus. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze zei kom nog maar even langs voor een echo want dan weet je zeker of die ovulatie test het bij het juiste eind heeft, maar helaas dat doen ze dus niet meer na cyclusdag 21. Dus nog steeds een beetje onzeker hierover. 

liefs

@Steph-aniee wel verwarrend dan inderdaad, gek als er vrijdag nog niks te zien was. Ze gaan dus ook geen bloedprikken om te kijken of ze in je bloed een eisprong zien? 
Ik had gisteren weer een echo, niks veranderd, het was pas dag 12 maar ik mocht nu toch al ophogen, ik ga nu 75 eenheden spuiten vanaf vandaag, moet vrijdag weer terug. Heb een beter gevoel nu dat ik mocht ophogen, hoop dat er vrijdag iets gebeurt!

@steph-aniee oooh wat raar inderdaad!! Maar je hebt een kans, super! Ik snap wel dat je graag een echo had gewild.. Over 2 wkn dan weet je 't!

@bloom mooi dat je het positief bekijkt! Fijn dat het gevoel goed is bij het ophogen! Duimen op positief nieuws vrijdag!!
Ik ben gisteren begonnen met de 2e ronde letrozol 2.5 MG. Wel lekker nu geen zkh bezoeken maar toch vraag je je dan af van zouden we wel een kans hebben, gaan ze groeien etc. Maar vertrouwen in 't lichaam. 
Volgens mij gaat er iemand dit weekend NOD krijgen toch? Ben benieuwd!! 
Fijne dag!

@Steph-aniee, wat moet het vervelend voor je zijn dat het zo onduidelijk is wat er uberhaupt in je buik gebeurd, zomaar midden in een ronde menstrueren, dan mogelijk wel/niet een eisprong. Verwarrend! 
Hier is er overigens ook geen touw aan vast te knopen, beetje zelfde geval als bij jou. Op mijn echo was vooral een bloeduitstorting in mijn eierstok te zien (die ik, ben ik bang, xelf veroorzaakt heb door te "masseren" - durfde ik niet te vertellen, schaam me dood) dus dat moest eerst rusten, 2 week later (vlgnde week donderdag) moet ik terug en wil ze menstruatie opwekken en dan met gonal-F spuiten gaan werken omdat ik aangaf dat ik wel érg depri werd van de letrozol. Misschien kun je gewoon letterlijk vragen of je ook mag gaan spuiten? 
Overigens heb ik nog niet besloten of ik wel met de spuiten wil beginnen. Ik overweeg zelfs om dit hele gebeuren even tijdelijk te stoppen. Vind het zó heftig allemaal. Maarja, wat is het alternatief?!! Ik heb eerder altijd normaal gemenstrueerd enzo, pas na mijn buutenbaarmoederlijke zwangerschap (en vette stress die ik daarna kreeg door zwak voelen,afvallen , huisartsen die me niet geloofden als ik zei dat er iets niet goed voelde en dat ik buikpijn had etc - wss door wisselende bloedsuikerspiegel?!) Is het een rommeltje geworden en hebben ze pcos geconstateerd. Dus ergens blijf ik denken dat mijn lichaam rust nodig heeft en het dan wel vanzelf wel oppakt. Maarja, wat als dat niet zo is, dan kun je lang wachten :p
Ervaar trouwens compleeeet hetzelfde wat betreft werk. Bij ons gaan er nu ook mensen uit, ik gelukkig nog niet. Zou ook graag van baan wisselen en weet dat er in januari ergens een reorganisatie plaatsvind waarna ze me waarschijnlijk daar een baan willen aanbieden. Tsjaaa, graag natuurlijk.. onder normale omstandigeheden.. maar zou dat nu wel een succes worden?! Lastig lastig, ben benieuwd hoe de rest met werk en traject combi omgaat!

@stephanie vervelend dat ze niet even een echo maken zeg! Voor hun een kleine moeite voor jou veel duidelijkheid. Het is ook lastig want ovulatietesten kunnen met pcos ook vals positief zijn.
@irene je moet nu natuurlijk afwachten zonder controle, die maanden heb ik ook inderdaad gehad. Je cyclus mag zeker niet langer dan 35 dagen duren, althans dat was bij mij zo.
@bloem hopelijk gaat 75 eenheden wel resultaat opleveren. Goed dat het in ieder geval wel een fijn gevoel geeft. 

@mikie lastig allemaal, doe vooral waar je je goed bij voelt. Het spuiten vind ik zelf niet erg maar wel de echo's iedere x. Misschien moet je je lichaam even rust geven en kijken wat voor invloed dat heeft. Succes met het maken van je keus ?
Ik had vandaag op cd18 weer een echo en er was weer niet echt duidelijke groei te zien. Na overleg ga ik nu 100 eenheden spuiten ipv 75....vrijdag echo nummer 5 deze cyclus..pffff....begin het wel zat te worden nu! 

@xxLara, hoeveelste maand is dit voor jou met het spuiten? Is wel lang traject of niet? Spuit je zelf of doet je partner dat bij jou?
P.s. hebben jullie ook zo'n pijn in jullie onderbuik of voelen jullie niks? Bij mij begint het in de loop van de dag, totdat ik 's avonds aan de paracetamol wil (maar niet doe, je hoopt natuurlijk nogsteeds dat je zwanger bent/wordt en dan liever geen dingen in je lijf gooien als t niet écht hoeft)

@XxLara ja inderdaad super raar dat ze geen echo wilde maken. Heb nog even doorgetest deze 2 dagen en hij is gewoon weer negatief. Vandaag wel mega buikkrampen en sinds vanmiddag ook constant een weëig gevoel in mn buik en misselijk ? zou dat normaal zijn na een eisprong? (Namelijk geen idee of dit uberhaupt wel een eisprong is geweest natuurlijk. 

@mikie wat vervelend voor je meis. Soms heeft het lichaam inderdaad wel baat bij juist even rust. Ik ben ook wel blij dat ik nu weer even geen provera hoef te slikken want mijn lichaam wordt daar echt niet vrolijk van. Ik hoor inderdaad veel meiden die spuiten die minder last hebben van bijwerkingen maar ook logisch dat dit hele traject zoveel impact op ons heeft, het is ook niet niks allemaal. Gelukkig hebben we elkaar! 
veel succes bij het maken van een keus en doe vooral waar jij jeZelf het lekkerst bij voel❤️

liefs

Terug
Bovenaan