PCOS, Letrozol

@lau zelfde situatie hier... ben aan het wachten op ofwel mijn menstruatie ofwel een positieve test... Ik zit nu op dag 35 en nog geen van beide in zicht. Ik vermoed dat ik op dag 20 een eisprong had en het wachten duurt me nu toch wel lang ?. Aangezien het m'n eerst echte cyclus is, heb ik ook totaal geen idee van wat er normaal is voor mijn lichaam en wat niet. Ik heb het idee dat alles altijd iets langer duurt of wat later komt bij mij dus dit waarschijnlijk ook ?‍♀️. Niets aan te doen maar toch vervelend. Ik ben al een hele week misselijk en heb te pas en te onpas last van hoofdpijn of lichte kramp in mijn buik. Is het de voorbode van mijn menstruatie of niet? Who knows ?. Ik alvast niet.
@stephanie: combinatie werk is bij mij gelukkig geen groot probleem. We werken met z'n drieën in een logopedische praktijk en mijn collega's zijn van alles volledig op de hoogte. Ik probeer mijn echo's zo goed mogelijk op vrije momenten te plannen en anders probeer ik mijn cliënten te verplaatsen naar een andere dag. Op dat vlak heb ik denk ik wel veel geluk.
Veel succes aan de dames die bezig zijn met injecties of die een nieuwe ronde starten!

@Lauwing hopelijk klopt je voorgevoel niet, ik duim voor je!! Ze waren inderdaad op een lage dosis begonnen, dus t wil nu ook nog niets zeggen als er nog niks gebeurt eigenlijk, maar ik merk dat iedere echo waar op niks gebeurt steeds iets harder aan komt. Maar wie weet bij de volgende echo wel beter nieuws :) 

@bloem ja pfff die teleurstelling... Zo herkenbaar toen 2,5mg niks deed elke echo teleurstelling en toen bij 5mg weer dezelfde teleurstellingen maar uiteindelijk doet 7,5mg het goed en dat ga jij straks bij een bepaalde dosis ook weer hebben ? ik hoop in iedergeval heel snel (bij je volgende echo ?) ??? 

@mateke hoe staat bij jouw voor?
Bij mij geen menstruatie en ook geen positieve test ?....  "heb gevoelige test gebruikt voor" 4dagen voor NOD"  dus als echt negatief is laat die Menstruatie maar doorkomen want nu ben ik weer bang dat de eitjes op een of andere manier niet gesprongen zijn ofzo ??‍♀️
Hoe is het met de rest?
@rshaa hoe is het met jouw?? Het is zo lang stil vanaf jouw.. Hoop dat het goed gaat!!
Liefs lau

@lau: ik heb gisterenmiddag toch nog mijn menstruatie doorgekregen ?‍♀️. Dus op naar de volgende ronde. Morgen terug aan de letrozole. Ik heb nu een cyclus van 34 dagen gehad. Dat vond ik al lang genoeg ?. Aan de ene kant ben ik dus wat opgelucht dat ik ongesteld ben geworden (oef niet meer wachten) maar langs de andere kant jammer natuurlijk. Ik duim nog voor jou! Hopelijk heb je snel uitsluitsel 

@mateke aahh jammer maar op naar de volgende ronde!! Maar indd als je niet zwanger ben dan kan je maar beter weer snel ongesteld worden... Nieuwe ronde nieuwe kansen ??
Ik ben nu 2 dagen overtijd en nog steeds ni ongesteld.. ? Maar ook negatieve test... Kan het zijn dat ik zwanger ben en negatief test?! Want had op CD12 al eitje rond 21mm en 17mm... En heb gerekend op Cd17 eisprong... Zou deze nog veel later geweest kunnen zijn... Ga nu opeens overal aan twijfelen ?
Liefs lau 

@Lauwing wat vervelend dat je niet precies weet wanneer je NOD is!! Want ja.. Nu ga je toch hoop krijgen terwijl je nog niets weet. Hoe voel je je?
@Mateke Aaaah kak.. 34 dagen is veel te lang wachten inderdaad! En zeker jammer dat het niet gelukt is.. Hoeveel mg slik jij ook alweer letrozole?
@xxlara ik hoop natuurlijk dat je niet voor iui hoef te gaan, maar als dat zo is hoop ik ook dat je even geniet van de rust maand! Even niet tellen welke dag het is etc.. Even wel weer wat romantiek in de slaapkamer wat niet gepland is. Follikel 20 mm is wel echt heel mooi!
@Mikie wat jammer de buikpijn toch een voorbode was van mensturatie.. En dan ook nog eens random en dat ze ook nog eens zichzelf tegen praat?! Echt mega frustrerend! En wat heftig dat je met de gedachten zit om er even tussenuit te gaan. Het is inderdaad ook echt wel heel heftig, ik vind het ook echt voor de relatie wel een proef.. En dan zeggen ze dat kinderen een proef zijn voor je relatie, gepland gezellig hebben elke maand is ook al een flinke proef.
Wat enorm jammer dat we deze ronde geen succes verhalen hebben!! Combinatie werk is me tot nu toe aardig gelukt.. Eerste afspr. Bij de gyn was in mijn herfstvakantie, daarna echo of letrozole wat had gedaan was op mijn vrije middag en na de ovulatie kon ik flexibel in mijn pauze doen. Ik werk bij een huisarts dus ik maakte er maar even van dat ik bij de dermatoloog op controle moest.. Maar ik denk dat ik in het vervolg, als ik niet zo makkelijk tijdens pauze uren kan gaan, dat ik het dan wel ga vertellen. Ik ben in april hier begonnen, heb een enorm goede band met mijn 2 bazen dus ik heb wel het idee dat ze hiervoor open staan. Het is een echtp. Met kinderen ook dus ik denk wel veel sympathie. Maar ook ben ik aan het solliciteren voor een baan ernaast, en dan zit ik weer al voorruit te denken, stel ik heb iets waar ik aangenomen wordt, en het blijkt dat ik net zwanger ben.. Dan zit je in de eerste weken al dat je het moet vertellen.. Niet echt zo’n lekkere binnenkomen, maar het is dan eenmaal zo, HOPELIJK SNEL! Haha. Pffff. Ik heb trouwens na de 1e ronde letrozole dat ze zagen dat het goed werkt geen echo’s meer gehad. Dus dat vind ik echt wel fijn, maar ook spannend.. Nu is het puur op de vorige keer kijken qua hoeveel dagen erna zaten we de vorige keer, wanneer we t gezellig gaan maken. 
Veel liefs,
Irene

@Lauwing ooh dan is t dus nog steeds spannend.... wel vervelend dat je het nu niet goed weet, hopelijk heb je snel duidelijkheid!
@irenee, lastig inderdaad als je misschien met een nieuwe baan gaat beginnen, maar zien hoe het loopt, als t zo is dan is het zo! 
Ik had vanochtend weer een echo, zoals verwacht weer niets gebeurd en dun bms van 3,7. Ik had verwacht dat ze nu gewoon op zouden hogen naar de volgende dosis maar uiteindelijk willen ze nog maar een beetje ophogen van 75 mg naar 100 (ipv 112,5 mg wat de volgende dosis zou zijn) omdat t anders misschien te veel zou zijn? Wat ik me niet echt voor kan stellen.... moet nu vrijdag weer terug, als er dan niks is gebeurd gaan ze "mij" overleggen op de bespreking die ze wekelijks hebben met de gynaecologen ofzo.... Klinkt ineens zo heel serieus, ik dacht we gaan gewoon omhoog en verder kijken maar nu wordt het ineens zo'n ding, maak ik me nu toch wat meer zorgen over. Maar we zullen het wel zien... 

Terug
Bovenaan