PCOS, Letrozol

@stephanie, lange cyclus zo inderdaad, kan me voorstellen dat je er dan wel klaar mee bent!
@Lau ja ik denk dat ik dan meer hoor inderdaad, ik heb s ochtends echo bij de echoscopiste en s middags belafspraak met de fertiliteitsarts, ik heb een schema gekregen wat ze eigenlijk gebruiken bij cryo-terugplaatsing, en als ik die helemaal moet volgen dan wordt mn cyclus een normale lengte van 28 dagen ongeveer. Ik hoop een beetje dat we het al wat eerder kunnen afbreken als ze nu zien of het opbouwt maar ik weet niet of dat een optie is haha. Vrijdag is CD 10.

Hallo Meiden, Ik ben even een poosje afwezig geweest. De vorige ronde is mijn letrozol 2,5 mg niet aangeslagen. Dat was ronde nummer 3. Vorige week een controle echo gehad maar daar was niks op te zien. Ik mocht weer starten met een kuur van provera aangezien er geen menstruatie kwam. Vanmorgen de laatste tablet ingenomen en ik werd vanmiddag al 'ongesteld'.  Sneller dan verwacht. Vorige keer was dit na 6 dagen, nadat ik de laatste tablet had ingenomen. 
Zondag mag ik dus gaan starten met 5mg letrozol. Aangezien ik vanaf 15:00 helder rood bloed verlies heb. Toch ff spannend wat die 5 mg gaat doen. Als ik bereken dat ik een cyclus van rond de 30/35 dagen zal hebben zal ik een eisprong tussen kerst en oud/nieuw zijn.
Wat vind ik het toch weer spannend!
Er is weer veel gebeurt op het forum, vanaf vandaag zal ik weer mee gaan schrijven en reageren op andere! Hoe lang is jullie cyclus met 5mg letrozol? 
#vruchtbaar2021! :) 

@bloem hoe is het vandaag gegaan? Hopelijk goed nieuws gekregen dat het bms al wat aandikte.. ??
@heefteenwens  welkom Terug ? jammer dat 2,5mg niks meer heeft gedaan en hopelijk gaat 5mg goed voor jouw werken!! Ik heb ook 1x gehad dat ik de dag na laatste tablet opeens ingesteld werd.. Raar he dat lichaam!! Bij mij werkte 7,5.mg pas goed.. Heb daarmee een cyslus van +/-30 dagen..
Vandaag weer echo gehad om te kijken of dat eitje al gesprongen was... Nope... Hij was in 4 dagen tijd van 19mm naar 34mm gegroeid  ? bms wat goed dik geworden ondertussen maar die grote follikel verklaart wel dat het gister pijn deed bij het gezellig maken ? Zat vandaag CD17 en laatste rondes sprong hij +/-CD18 dus hopelijk nu ook.. "niet dat straks opeens een cycte is"..maak me daar wel opeens zorgen om... Of dat kwaliteit minder wordt omdat hij zo groot is.. "overrijp ofzo" snap gewoon niet waarom hij zo groot moet worden ?? heb zondag weer een echo op CD19 ik hoop toch echt dat hij dan gesprongen is... Anders weet ik het ff ni meer... Lees er maar weinig over op dit forum dat ze zo groot worden of hebben jullie wel x gehoord?
Liefs lau 

Hallo Lauwing; Bij ronde 2 had ik een eitje van 21mm en van 32mm. Als ik geen eisprong had gehad, mocht ik ovitrille zetten. Maar toch 1 van de 2 eitjes was toen gesprongen. Dus dan zou dat eitje weer weg gaan met de menstruatie. (dat is ook gebeurt)Misschien kun je vragen of je dan ovitrille dan mag zetten? Het groeit wel in eens heel hard bij jou? Kunnen ze dat verklaren? Of heb je zelf een idee hoe dat kan. Hoeveelste ronde op 7,5mg is dit voor jou?

@heefteenwens De vorige ronde met 5mg bij mij had ik een cyclus van 34 dagen. Deze keer is hij denk ik eerder rond de 30 dagen. Ik dacht eerst dat ik vorige week zaterdag of zondag een eisprong had maar ik denk nu eerder dat het deze week maandag is geweest. De pijnlijke borsten zoals ik vorige keer ook had waren dan begonnen en ik heb toen 's avonds toch een heel hevige buikpijn gehad die ik de dagen ervoor nog niet had. Maar goed, afwachten dus hier.
@lau Wauw, zo groot! Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Hopelijk springt hij snel ??. Ik kan me wel voorstellen dat je pijn had tijdens het gezellig maken.

@heefteenwens duimen dat de 5 mg goed zijn werk gaat doen :) 
@lau hopen dat hij snel springt, is nu wel groot dan inderdaad!
Mijn echo vanochtend was niet goed helaas, bms is nog even dun, niet eens een beetje verdikt :'( nu begint de twijfel wel toe te slaan... Merkte aan de arts dat ze niet precies weten wat ze hier mee aan moeten omdat het wel gek is dat ik met de pil wel ongesteld werd... Ze hebben nu dan toch besloten om nog maar voor de zekerheid woensdag een echo te maken, als er dan nog niks gebeurt gaan ze meteen een afspraak inplannen voor hysteroscopie om te zien wat er aan de hand is, en ik word dinsdag nog een keer besproken op het overleg met de gynaecologen... Dus even een baaldag, nu maar weer wachten op woensdag. 

@bloem wat super vervelend dat je BMS nog steeds dun blijft. Ik hoop echt dat je snel wat positiever nieuws krijgt!

@mateke wat fijn dat je cyclussen wat minder lang worden. Toch wel wen fijn gevoel lijkt mij! 

@lauwing wat een mooie groei! Nu hopen dat hij wnel springt! Inderdaad dat verklaart je pijn denk ik wel! 
Mijn nod verwacht ik morgen of maandag als ik de ovulatie testen van 28/11 en 29/11 moet geloven. Ik had me voorgenomen niet te gaan testen omdat ik er niks van verwacht. Nu gister toch enorme trekkerig/drukkerig gevoel bij mn linker eierstok voor mn gevoel. Vooral met hoesten en plots opstaan en rekken. Ik dacht ik doe toch maar even een testje. Tot mijn verbazing een vaag streepje binnen 4 min en na 5 min had ie ook echt een rozig kleurtje. Ik besloot het vannochtend nog een keer te doen. Weer hetzelfde streepje op de casette na 4 min en dus ook een heel vaag streepje op de action test rond de 5 min wachten. Ik wil eigenlijk niet te blij zijn want zo ging het bij mij ook in juli en toen kreeg ik een miskraam.. man nu weet ik nog niet waar ik aan toe ben want dit was ook weer echt een rot cyclus met meerdere positieve ovu testen en zit al op vyclus dag 50 ondertussen..

Terug
Bovenaan