PCOS, Letrozol

Irenee: Wat fijn dat je je eisprong hebt gevoeld. Nu weet je zeker dat je op het juiste moment het gezellig hebt gemaakt.
Nu flink gaan duimen dat het deze ronde raak is! 

Hi Meiden,
Sorry was even een paar dagen afwezig. Moest even alle feestdagen hectiek verwerken haha heb ik altijd even last van. Gister ook weer begonnen met werk en valt me toch wat zwaarder dan ik dacht. Gelukkig werk ik maar 1 dag vanuit kantoor en de rest thuis dus kan redelijk rustig aan doen
@Rshaa ik kan me voorstellen dat die kwaaltjes heel erg zijn maar dat het je wel geruststeld. Ik hoop voor je dat het genieten snel kan gaan beginnen eerste trimester is altijd the worse.
@bloem wat is een hysteroscopie als is vragen mag? wat doen ze dan precies en waar kijken ze naar? ik hoop dat het meeviel voor je?
@ireneee ik denk dat je inderdaad je eisprong hebt gevoeld! ik ben zo benieuwd voor je! nu de lange wachtweken in!
@heefteenwens ik heb me inderdaad ook voorgenomen geen ovulatie testen meer te doen want het geeft alleen maar verwarring en onrust. ik hoop dat je snel kan starten en je meer duidelijkheid daardoor krijgt
over 2 dagen start ik weer met provera en gaat het allemaal weer beginnen. ik hoop echt dat ik dit keer minder bijwerkingen krijg van de letrozol maar anders ga ik dit wel aangeven.
voor de meiden die het leuk vinden om te volgen; ik heb een eigen blog dat heet survivalguidetoadulthood hier post ik over het proces van volwassen worden en ook PCOS is een groot onderdeel van mijn pad tot volwassenheid. Gister een artikel over PCOS gepost en hoop natuurlijk dat jullie deze ook willen lezen. je vind hem hier: https://www.survivalguidetoadulthood.com/pcos-wat-heb-je/

xxx steph

Dag dames
Het is al even geleden dat ik gereageerd heb. Ik heb wel nog meegelezen. Veel goede moed aan alle dames die aan een nieuwe ronde beginnen!
Ik heb zelf nu de derde ronde Letrozol 5mg achter de rug. Morgen heb ik een echo om te zien of er een eitje klaarzit. Ik voel al lichte steekjes links dus ik heb er een goed oog op.
De laatste weken heb ik het wel echt even lastiger gehad dan ik had verwacht. Het emotionele aspect komt echt wel meer en meer boven. De zwangerschapsaankondigingen in mijn omgeving blijven maar komen en het wordt me echt even te veel. De facebookapp heb ik al even van mijn smartphone verwijderd want ik werd er enkel meer gestresst en ongelukkig van met al die aankondigingen en babyfoto's enzovoort. Ik merk dat ik nu wel meer rust kan vinden. Bij ons in de logopediepraktijk heb ik 2 collega's en gisteren kwam één van mijn collega's vertellen dat ze zwanger is. Zij heeft ook PCOS, maar waren nog niet bezig met kinderen. Ze was wel al gestopt met de pil een jaar geleden, maar gebruikten altijd condooms. Eén keer hebben ze niks gebruikt en het was dus raak. Ze is dan vorige maand pas te weten gekomen dat ze al sinds september zwanger is. Nogal een schok voor haar en haar vriend aangezien dit nog niet voorzien was in hun planning. Voor mij kwam het nieuws ook wel echt heel onverwacht en op het moment zelf kon ik gelukkig wel gewoon blij zijn voor haar. 's Avonds in bed merkte ik wel dat het nieuws me zwaarder viel dan verwacht. Mijn man wimpelt het emotionele zowat weg, al weet ik dat hij het ook lastig heeft met al die aankondigingen op facebook. Met al die hormonen die door mijn lichaam razen de laatste tijd, vind ik het echter wel echt heel moeilijk om dat knopje om te draaien en echt tot rust te komen.
Wat doen jullie om tot rust te komen of om om te gaan met dat hele emotionele aspect van zo'n traject? Binnenkort start ik met een zelfzorgtraject als nieuwjaarscadeautje aan mezelf. Hopelijk haal ik daar ook nog veel uit om mentaal terug in balans te komen.

En Steph: Ik heb je blog gelezen. Knap geschreven! Er rust inderdaad nog te veel een taboe op het hele 'kinderen krijgen is niet zo gemakkelijk als het lijkt'-gegeven.

Hoi meiden, 
al een tijdje niks geschreven maar wel mee gelezen. Meiden die zwanger zijn gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Voor de andere hopelijk een mooi jaar. 

hier inmiddels bijna 13 weken zwanger alweer. De eerste weken gingen goed. Helaas van een week of 6 erg misselijk. 

blijf mee lezen! 

nientje 

@rshaa hahaha nou je voelt je iig heel zwanger zoals ik het lees.. Haha dat stukje van die puppy ??? wel vervelend dat je zo misselijk ben!! Maar alles voor een goed doel ??
Mijn symptomen zijn niet heel erg veranderd.. Nog steeds niet misselijk en ook niet emotioneler.. . Borsten soms gevoelig soms niet.. Het enige is dat ik echt heel moe ben.. Gister voor het eerst een middag dutje op de bank gedaan ? dat was wel Nieuw voor mij ? (merk wel dat ik soms onzeker wordt omdat ik zo weinig merk.. Wachten op die 1e echo duurdt zo lang ? jij maandag toch? Spannend! ?

@xxlara hoe voel je je vandaag laatste dag provera toch? Veel last van gehad of viel het mee?! Ik hoop dat je menstruatie snel begint.. Kan zo wisselen ik heb 1x gehad dat er niks gebeurde en 1x na 10 dagen en 1 x op de dag van de laatste provera.. Hahah raar spul is het!! 

@bloem wat fijn dat er niks raars uit dat onderzoek is gekomen ?? dat hormoon pompje heb ik hier op forum nog niks over gelezen maar toevallig de moeder van goeie vriendin van mij (beide ook pcos) heeft haar 3 kinderen ook met hulp van ziekenhuis gekregen.. En bij haar werkte clomid enz ook niet en toen kreeg ze "toen nog een test" ook een hormoonpompje en dit werkte super goed en is 2 x snel zwanger geworden waarvan 1x van een tweeling ?
Hoop dat bij jouw ook zo snel aanslaat!!

@irenee gek he dat je je eisprong kan voelen ik heb het ook 1 x gehad... Bizare steken zijn dat he hahaha.. Grappige is dat Ik achteraf ook mijn innesteling heb gevoeld en dat voelde bijna hetzelfde ? hopelijk is je eitje raak geschoten ??

@heefteenwens vervelend is het he als ovulatie testen niet werken.. Maar indd zoveel mogelijk naar je lichaam luisteren!! En vanaf CD 14 bijvoorbeeld om de dag gezellig maken zo heb ik het ook Gedaan!! Nu je wachtweken in spannend.. Ondanks dat je niks verwacht deze ronde ga ik toch voor je duimen!! ??

@steph-aniee je hebt een mooi stukje geschreven!! Het is goed als er meer over gepraat zou worden!! En ook leuk om x een gezicht bij de persoon te zien ??
Hopelijk heb je dit keer minder bijwerkingen van de letrozol!! Heb je ook veel last van de provera? Want daar voelde ik me juist weer heel slecht bij.. Hopelijk gaat allemaal goed ??

@mateke ik hoop zo voor je dat je eitje(s) mooi gegroeid zijn ?? wat goed dat jejezelf een zelfzorgtraject cadeau heb gedaan!! Ik hoop dat dat je wat gaat helpen!!
Bij mij ging het gevoel met ups en downs.. Soms ging het goed en soms verloor ik alle moed.. Blijft lastig ik kan er gelukkig goed over praten met mijn zusje en mijn beste vriendin... Zij zit ook in hetzelfde traject.. Bij mij gaf het rust om wat minder instagram pagina's enzo over pcos / fertiliteits trajecten te volgen en minder dingen opzoeken en te focussen op andere dingen om me heen.. Maar denk dat voor iedereen anders werkt ? hopelijk vindt je iets meer rust.. Maar bij mij hielp een goeie echo ook!! Dus hopelijk krijg je wat meer hoop als je ziet dat het goed aanslaat?!!!

@nientjee wat leuk om weer wat van je te horen! En 13 weken zwanger alweer!! Wel Minder dat je vanaf week 6 misselijk was.. Maar is dat nu over of nog steeds last van?

Zo volgens mij ben ik weer beetje bij ? 
Hahaha wel lekker druk hier op het forum ?? 

Liefs lau 

@Irene het pompje geeft iedere 90 min GnRH af, en zit er dus 24 uur per dag op
Fijn dat je je eisprong zo duidelijk hebt gevoeld! Mooi gebruik van kunnen maken dan haha ;)
@Heefteenwens hopen dat het volgende ronde duidelijker is, vervelend als je niet goed weet hoe je cyclus loopt!
@Stephanie bij de hysteroscopie hebben ze met een cameraatje in mijn baarmoeder gekeken of er afwijkingen waren, omdat ik zo slecht slijmvlies opbouw. Het was niet prettig, maar het viel op zich mee, als ze lopen te duwen in de wand wel wat kramp maar dat duurde niet zo lang haha.
Als je veel last hebt van de letrozol hebt zou ik het ook zeker aangeven inderdaad! Ik ga eens kijken naar je blog :)
@Mateke ik hoop dat er een mooi eitje aan het groeien is. Dat emotionele aspect blijft lastig inderdaad.. Bij mij gaat het op en af, met vlagen heb ik er echt veel moeite mee en merk ik dat ik er alleen maar mee bezig ben en er erg verdrietig van word, als we dan weer met iet nieuws starten heb ik weer even goede hoop en ben ik een stuk vrolijker.. Echt een emotionele rollercoaster.
@Lauwing enerzijds fijn dat je weinig klachten hebt, maar snap dat je ook wel weer wil voelen dat je echt zwanger bent, pas wat geruststelling na de echo, maar je bent in ieder geval moe, dat is ook een belangrijk symptoom haha ;)  Dat van de moeder van een vriendin van je klinkt hoopvol! :)

@Bloem, Fijn dat ze een oplossing hebben kunnen bedenken voor het opbouwen van je slijmvlies. Ik ben heel benieuws en hoop dat dit de oplossing voor jullie gaat zijn want, jeetje....wat moeten jullie veel geduld opbrengen zeg! Ik had ook nog nooit van het pompje gehoord. Spannend!
@Irenee wat fijn dat je je eisprong voelt, dan zit je zeker op de juiste timing wat betreft gemeenschap. Ik voelde mijn eisprong met letrozol eerst niet, de laatste paar maanden wel en met het spuiten heb ik het ook nog geen 1x gevoeld.
@heefteenwens, ik snap het ergens wel dat je toch geen actie hebt ondernomen. Je kan er inderdaad niks meer aan veranderen en soms is het dan beter om het te 'proberen' los te laten en af te wachten of je misschien een mooie positieve test in handen mag krijgen!
@Stephanie, Mooie blog! dapper ook. Ook leuk inderdaad om een gezicht erbij te zien. Ik had je ook al op fb pagina voorbij zien komen. Hoelang moet jij provera slikken? ik had nu een kuur van 7 dagen, 10 mg. Hoop voor je dat de bijwerkingen inderdaad deze keer meevallen en anders zou ik het zeker aangeven. Ik heb met letrozol nooit evht bijwerkingen gehad, hooguit wat vermoeider dan normaal.
@Mateke, spannend weer! hoop dat je een mooie echo hebt gehad en dat er 1 of 2 eitjes klaar zitten. Wat goed dat je jezelf zo'n nieuwsjaarscadeau hebt gegeven. En verder wat mij heel erg heeft geholpen is even het traject stil te leggen....maar goed ik was natuurlijk al meer dan een jaar non-stop bezig en was er echt even helemaal klaar mee. Verder ging het bij mij ook altijd met ups en downs. De ene keer kan / kon ik beter omgaan met zwangerschapsaankondigingen enz...dan de andere x. Het is en blijft gewoon een emotionele rollercoaster.
@Nientje, 13 weken....wat gaat het snel zeg! Misselijkheid is wel iets minder dan, hoop dat dit snel over gaat. Weten / of willen jullie weten wat het wordt?
@Lauwing, jou verhaal vind ik toch bijzonder blijven....dat je toch doorgezet hebt met letrozol en het uiteindelijk gelukt is. Ik kan snappen dat je je soms nog onzeker voelt. Ik denk dat elke vrouw dit heeft in dit hele traject, eerst het zwanger worden, dan het zwanger blijven, dan de bevalling nog haha. Vanavond neem ik inderdaad godzijdank mijn laatste tablet Provera. Ik had er wel wat bijwerkingen van deze x. Ben ook echt heel benieuwd wanneer mijn menstruatie zich laat zien. Ik heb 1x primolut gehad toen was het na 2 dagen en 1x provera na 8 dagen....We zullen het zien! Ik hoop in ieder geval dat het niet te lang gaat duren.
Zo ik ben ook weer bij denk ik...:D

Terug
Bovenaan