PCOS, Letrozol

Welkom Zoë!
@Irene en Zoë: ik begin vanaf dag 12 ongeveer telkens kleine krampjes te krijgen en rond dag 17 dan echt heel gevoelige of soms zelf superpijnlijke tepels en hardere krampen. Mijn eisprong heb ik de vorige keren tussen dag 17 en dag 20 gehad. Nadien heb ik even een paar dagen minder last. Vanaf ongeveer anderhalve week voor mijn NOD heb ik dan wel weer rugpijn en buikpijn, misselijk, stemmingswisselingen, migraine, ... PMS ten top met alles erop en eraan ?. Van zodra mijn menstruatie dan echt effectief doorkomt, stopt dit wel allemaal en heb ik geen pijn meer. Ik heb met die letrozol ook minder bloedverlies dan ik indertijd met de pil heb gehad. Zonder medicatie had ik meer dan een halfjaar geen menstruatie gehad dus daarmee kan ik niet vergelijken 

@Mateke gek hè hoe dit voor iedereen anders is. Is toch bijzonder als je bedenkt dat ieder lichaam anders reageert. Wel vervelend zeg die PMS klachten... maar verder ik las dat je op cd14 een echo hebt gehad met een ei van 20mm. Krijg je nog een echo om te controleren of hij gesprongen is of word je verder niet meer gevolgd? Ik hoop voor je dat hij nu ondertussen gesprongen is en dat je binnekort goed nieuws hebt! ???Geniet van je weekendje weg in de Ardennen, maar geniet ook met name van elkaar! ?
Jullie NOD zit dan allemaal ergens eind januari toch? Ik zal als mijn cyclus weer 30 dagen is mijn NOD op 6 februari verwachten, dus dat duurt nog ff. Eerst morgen weer beginnen met de letrozol. In de tussentijd zal ik voor jullie allemaal duimen!!!

@Zowi Ik krijg geen echo meer deze ronde. De laatste twee keer heb ik wel bloed moeten laten prikken om te bevestigen dat het effectief gesprongen was. Deze keer hoefde dat niet. Ik denk omdat de gyn nu wel zeker weet dat de medicatie werkt. We hebben vandaag een zalige wandeling gedaan in de sneeuw ? en volgens mij is het eitje deze avond gesprongen! Ik heb wel heel duidelijk de buikpijn gevoeld (en nu nog steeds een beetje). En laten we het nu net ook deze avond gezellig hebben gemaakt ?. Als ik effectief vandaag mijn eisprong heb gehad, is mijn NOD 24 januari. Dan heb ik een cyclus van 31 dagen gehad. De vorige keren had ik een cyclus van 34 en 32 dagen. Zou dus wel heel goed kunnen. 

@matteke wat fijn dat je het nu zelf mag gaan doen zonder echos en wat fijn dat de gyn er zeker van is dat de medicatie werkt! 
@zzzowie @doen-jah wat goed dat jullie hebben besloten mee te schrijven! Dat kan echt een hoop helpen pm verhalen uit te wisselen met mede lot genoten. Zo houden we elkaar allemaal een beetje op de been.
ik ben inmiddels halverwege de provera kuur en het valt me helemaal niet lekker. Last van migraine, frustraties en chagerijnigheid. Gister had ik even een momentje dat ik dacht ik stop met die hele medische molen het valt me toch allemaal weer zwaar. Daardoor denk ik steeds weer aan mn miskraam en dat ik so close was maar toch ook weer niet. Ik maak me ook weer zorgen of de provera wel gaan helpen want dat is ook nogal wisselend bij mij bleh.
afgelopen 2 dagen visite gehad en de vraag dan ook over hoe het met mij gaat en hoe het met het traject gaat en ik merk dat ik ook gewoon geen zin meer heb om er met "normale" mensen over te praten ofzo.. kost me gewoon teveel energie. 
ik probeer mezelf ook te motiveren om te gaan bewegen enzo maar krijg mezelf simpel weg niet vooruit. Ik moet dat positieve gevoel weer even zien terug te vinden maar ik weet niet zo goed hoe en dan push ik mezelf weer te veel ofzo..
nou goed genoeg negativiteit we gaan er gewoon weer voor en ik hoop dat ik snel ongesteld wordt na de provera en ik weer verder kan! 

Succes allemaal! Liefs

Doen-jah en Zzzowie: Welkom op het forum. Iets waar je niet bij wil horen. Zo te lezen doet de medicatie zijn werk bij jullie. Succes de komende maanden!
Irenee; Fijn om een positieve drive te hebben! Ik ervaar dat zelf ook als prettig. Zelf ben ik ook altijd positief ingesteld. 
Steph-aniee; Van de provera kuur voelde ik me ook altijd slecht en depresief. Laatste keer had ik dat dus ook weer. Hopelijk ben je snel klaar met de kuur en kun je er weer tegen aan!
Mateke; Fijn dat je de eisprong voelt en weet dat de medicatie zijn werk doet.
Momenteel zit ik op CD31. Ik vermoed dat ik een eisprong heb gehad rond oud en nieuw. Dit puur omdat ik 6 dagen veel witte/romige afscheiding heb gehad. Zelf een slijmprop waarvan ik niet weet wat het betekend. Dit zou betekenen dat ik donderdag/vrijdag ongesteld zou moeten worden of een positieve test. (ovulatie testen werken niet bij mij, eerste ronde 5MG letrozol en ik ben niet gevolgd door het ziekenhuis) Gister en vandaag heb ik gevoelige borsten. Nog nooit eerder gehad. We blijven in de positieve modus... 

@Mateke, oh zo nee dan begrijp ik het! Wat heerlijk om lekker gewandeld te hebben in de sneeuw, lekker relaxt! Ff zen lijkt me.  Fijn dat je je eisprong hebt gevoeld en er dus ook goed gebruik van hebt kunnen maken ? Nu duimen dat het raak is, het aftellen kan beginnen!!! Ik hoop het echt voor je!

@Steph-aniee Ten eerste vind ik je blog geweldig! Zo herkenbaar wat je beschrijft, denk dat velen die ook kampen met PCOS zich hierin herkennen. Ik vind het goed dat het op deze manier steeds meer bekend wordt onder mensen en niet wordt afgedaan als een of ander taboe. Ik lees dat je nu halverwege de provera zit. Zelf heb ik deze niet, maar al meerdere verhalen gelezen waar ik zie dat meerdere ontzettend last hebben van bijwerkingen. Lijkt me ontzettend vervelend… Hoelang duurt het nu totdat je ongesteld wordt en dan weer mag beginnen met de letrozol? Wat je beschrijft over visite is zo herkenbaar, iedereen om me heen is zwanger, waaronder 2 hele goeie vriendinnen. Ze bedoelen het allemaal heel goed, maar niemand weet echt wat je doormaakt en hoe je je letterlijk voelt. Gelukkig bestaan er forums zoals deze zodat we deze verhalen met elkaar kunnen delen!  En begrijpelijk dat je even niet vooruit komt, die fase heb ik ook gehad, het gaat eenmaal helaas met vallen en opstaan. Probeer toch evengoed je gedachten te overladen met positieve gedachten. Ik weet het is lastig, maar zolang je je zo blijft voelen wordt het niet makkelijker. Ik hoop dat je snel ongesteld wordt en verder kunt, dat zal hopelijk ook bijdragen aan een positieve mind?
@heefteenwens Oeh SPANNEND! Zou wel heel mooi zijn, hoe bijzonder is het als je kindje verwekt is met oud/nieuw hihi ? Gevoelige borsten klinkt al goed!!! Ik hoop dat je ons gauw goed nieuws kan vertellen! Mag ik vragen is er een reden waarom je niet door het ziekenhuis gevolgd bent?

Ik heb vandaag weer het eerste tabletje letrozol geslikt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel weer spannend vind. Echter vraag ik me af of ik er nu minder mee bezig zal zijn als eerst, aangezien ik nu niet gevolgd word door het ziekenhuis. Hoe hebben jullie dit ervaren?

@stephanie Oh wat lastig ?. Ik heb zelf ook nooit provera moeten nemen. Hopelijk komt die negativiteit gewoon door de medicatie en kan je binnenkort weer positief denken en er weer even tegenaan! ?
@heefteenwens spannend ?! We duimen! ??
@Zowie dat weekendje weg was echt een goed idee! Helemaal ontspannen en terug opgeladen terug gekomen ?. Nu met volle moed de wachtweken in. Succes met jouw nieuwe ronde!

@zzzowie bedankt zo lief! Ik ben zeker van plan om er meer over te delen. Ik vind dat er meer bewustzijn moet komen op het gehele onderwerp kinderloos en dat dit ook 1 van de scenarios is.
Hoe kan het dat jullie geen provera krijgen? Zijn jullie dan gewoon regelmatig ongesteld of slaat de letrozol bij jullie gewoon aan? Bij mij was steeds op cyclusdag 21 nog niets te zien en dan geven ze weer provera om te resetten zodat je opnieuw kunt beginnen. Ik vind het echt rot spul maarja! Nog 2 pilletjes en dan afwachten of het wel werkt haha dat is ook maar weer de vraag. Als ik niet ongesteld wordt gaan ze weer een uitgangs echo maken maar dat was vorige keer ook geen succes want toen mocht ik toch beginnen aan letrozol met heel veel bijwerkingen en 5 dagen na mn laatste pil letrozol werd ik alsnog ongesteld en kon ik nog een keer letrozol slikken? dat scenario wil ik liever uit de weg haha. 

erg benieuwd hoe het nu met jou gaat als je straks niet meer gevolgd wordt lijkt me heel spannend! Maar komt vast goed! 

liefs! 

Terug
Bovenaan