PCOS, Letrozol

Hi allemaal!
Wat fijn om een forum te zien met allemaal mensen die in hetzelfde schuitje zitten, of met behulp van letrozol zwanger zijn geworden! Ik heb stiekem met jullie meegelezen. 
Op het moment zit ik aan het einde van mijn tweede ronde letrozol. Net als @ireneee heb ik mezelf helemaal gek gemaakt van positiviteit. Door de thuiswerk situatie op het moment merk ik dat het lastiger is om mijn aandacht weg te houden bij alles wat met ZWANGER worden te maken heeft. Vandaag zit de domper er weer op omdat ik merk dat ik toch ongesteld ga worden. Het helpt mij enorm om jullie verhalen te lezen, zo herkenbaar! @Mateke mijn pijntjes en cyclusverloop gaan precies zoals bij jou. 
Hebben jullie misschien ook de ervaring dat de menstruatie anders verloopt? Ik heb opeens cycli met vooraf "bruine spotting" dit helpt niet voor de stress. 
Zet 'm op allemaal! vooral in een tijd waarin afleiding misschien niet zo makkelijk is :) Fijn dat ik hier kan aansluiten!

@lara hopelijk zet je menstruatie snel door zodat je verder kan ?.
@lau Wat vervelend die vermoeidheid! Succes met je echo binnenkort!

maar achteraf waren jullie dus al aan het meelezen haha! Jij merkt dat je ongesteld begint te worden, wat jammer zeg! En wow, dat jij het ook zo allemaal heftig voelt zoals @Mateke. Ik ben zoals ik dus vertelde helemaal gek/ziekelijk deze keer. Ik was gisteren voor het eerst écht down. De zon scheen ook niet, ik was vrij dus veel poetsen = tijd om te blijven malen.. Ik zat er ff doorheen en dat puur door het feit dat we deze mentale kwelling elke maand weer terug krijgen. Ik vind die laatste week zo ongeloofelijk kut.. Ik heb sinds zaterdag gevoelige borsten gekregen met vandaag ook echt weer pijnlijker, alsof ze van binnen blauw zijn? Dus, ik weer google geopend ; ofcourse.. En daar lees ik dan allemaal over pijnlijke borsten maar dan met bh uitdoen niet uit te houden, douchestraal te pijnlijk, nou dat heb ik dus weer niet. Ik voel ze wel de hele tijd een beetje, maar vooral als ik iets ertegen/ ergens tegaan kom voel ik t. Weeer die onzekerheid. Ik was gisteren klaar ermee, dus heb vanochten getest (hahaha altijd véél te vroeg) maar het geeft me gek genoeg wel rust dat deze negetief was. Dit is meer eigenlijk mezelf indekken om straks de grote klap in 1x te krijgen, mentaal mentaal…  Wie herkent dit met de borsten? Want van ongesteld worden kan t ook.. Tijdens ovulatie heb ik ook altijd wel wat gevoelige tepels.

@bloem ja iedereen is erg nieuwsgierig naar het pompje. Ben zó benieuwd!! Moet je het zelf aanbrengen, want moest elke 3 dagen ofzo toch?
@Hetheefteenwens als je na een eventueel gesprek met je behandelend arts nog steeds niet zo’n prettig gevoel erbij hebt mag je altijd overstappen naar een ander zkh. Je moet doen waar jij/jullie je 100% lekker bij voelen, zeker in deze situatie!! Je moet je gesteund voelen maar ook gehoord, net zo belangrijk. Alles werkt anders en dat wij allemaal óók nog eens goed bedoelde adviezen geven/ krijgen enzo maakt misschien ook wel wat onzeker? Had ik wel, daardoor had ik nogmaals gevraagd voor echo afgelopen keer. Is helemaal niet erg!
@Rshaa oooh wat fijn zeg!! Heel tof een kloppend hartje!!
@Lauwing aaah toch van alles in je lichaam gaande! Succes met alles!! Beiden al aan anderen verteld van de zwangerschap?
@Zowie ik ben gewoon meega ermee bezig.. Wij, iedereen op dit forum actief of nog niet actief, zijn toch allemaal wel 24/7 ermee bezig? Je wilt iets, waar je hart van overloopt maar het mag nog niet zo zijn.. Kan me niet voorstellen dat ik er 5 uur niet aan denk. Of ben ik extreem?
Kwam nog een mooi gedicht tegen en dan vind ik t wel weer genoeg geweest:
‘In mijn hart woon jij al jaren. Draag jij de allermooste naam. In mijn armen wens ik jou, maar ik heb een stakend lichaam.
Voor mijn gevoel zijn wij verbonden. In mijn dromen hebben wij al een band. Voor mij ben jij nu al de allerliefste. Mijn kleine zielsverwant.
Maar in werkelijkheid kan ik jou de naam nog niet geven. En dan maakt me zo verdrietig en boos. Mijn armen blijven angstvallig leeg. Ik ben ongewenst kinderloos.
Dat laatste zinnetje vind ik wel héél heftig klinken, maar het is wel onze werkelijkheid! Ondanks als je misschien al wat leuke kiddo’s hebt rondlopen, je buik die leeg blijft terwijl je deze gevuld wilt hebben is ook heel heftig!!  

Samenvatting van het traject van ons allen:
https://www.facebook.com/FreyaNL/posts/ingrid-vroeg-aan-merel-morre-tekstschrijver-en-dichter-of-zij-een-gedicht-wilde-/1585007181545171/ 

@mateke, Dankjewel! Fijn dat je weekendje weg ontspannend is geweest! Ik hoop voor jou dat hier iets moois uit komt te ontstaan ??✨Hoe is het nu verder met je? 

@steph-aniee Ik werd wel uit mezelf ongestled alleen steeds langere cyclussen, waardoor ze hebben kunnen concluderen dat ik waarschijnlijk geen eisprong of geen goede eisprong uit mezelf heb. Het moment dat ik gestart ben met de letrozol was eindelijk mijn menstruatie na 47 dagen doorgebroken, vandaar geen provera te hoeven gebruiken (vond het wel heel toevallig dat juist die dag dat ik naar de fertiliteitsarts ging mijn menstruatie begon) Nu na de 1e ronde letrozol ben ik ook ongesteld geworden. Wel ontzettend vervelend dat het bij zo is gelopen... Ondertussen moet toch langzaamaan de menstruatie gaan komen toch? Heb je al het idee dat het er aan zit te komen? Ik hoop het zo voor je?

@heefteenwens dat lijkt mij ook echt niet fijn. Je weet inderdaad niet waar je aan toe bent. Hopen dat het deze ronde raak is, dan hoef je niet meer terug om gevolgd te worden. Hoe is het nu met je en al last van andere kwaaltjes? ??

@Rshaa nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! ??? Fijn om te horen dat je een goede echo hebt gehad!

@Bloem- Hoi!!! ?Ik lees dat jij gaat starten met het pompje, spannend. Houd ons op de hoogte! Zelf weet ik hier namelijk helemaal niks over.. 

@Lauwing Dankjewel!!! Komt zeker goed, is voor mijn gevoel een leuke groep, waarin we we veel aan elkaar hebben / kunnen hebben. jij ook nog van hartje met je zwangerschap ??? Spannend! Denk dat het wachten tot je eerste echo lang duurt of niet? 

@Kathycv Welkom! Wat je vraagt over of de menstruatie anders is dat herken ik niet. Ik heb wel veel meer krampen en pijn aan mijn rug gehad bij mijn menstruatie met letrozol.. Waneer is je NOD? Evengoed toch spannend want bepaalde klachten kunnen natuurlijk ook afkomstig zijn van een beginnende zwangerschap ??

@Ireneee I feel you... dit heb ik vorige rond ook gedaan bij pijn aan borsten gegoogeld.. alleen zo ontzettend lastig omdat bij zowel een zwangerschap als menstruatie gevoelige borsten voorkomen. Afgelopen week had ik ook last van gevoelige borsten, bij mij was het alleen een vooraankondiging van mijn menstruatie helaas... MAAR dat wilt niet zeggen dat dat voor jou ook zo is !!! Hoeveel DPO ben je nu? Ik duim nog steeds ontzettend hard? ps. Ik wilde kijken naar de samenvatting alleen als ik de link open krijg ik helaas een foutmelding☹️

Ik heb vandaag mijn 3e tabletje letrozol geslikt, merk dat ik wat emotioneel en moe ben. Het duurt ook allemaal zo lang.. pff even een downmomentje.. helaas horen die er ook bij. Achja even focussen op wat anders en voor ik het weet zit ik alweer in de week van de eisprong? 

Fijne avond allemaal! 

@ireneee mooi gedicht! ik herken het gevoel wat je omschrijft m.b.t. lichte pijn in mijn borsten en af en toe wat steken. Voornamelijk vanaf 4 dagen na de eisprong. Vanaf 2 dagen voor NOD ging het weg. Die klachten had ik niet tijdens het gebruik van Clomid (4 rondes, daarna zwanger van mijn dochter). Tijdens mijn zwangerschap kwam de borstenpijn in week 5. Ik merk vooral dat ik in de laatste week veel (continu) hiermee bezig ben. In de eerste 3 weken van mijn cyclus aanzienlijk minder, dat helpt om even op adem te komen. 
@zzowiee Dan heb je de hormonen weer binnen voor de komende maand! Hopelijk vliegt deze maand voorbij voor je. Mijn cyclus is normaal rond de 30-35dagen (helaas toch zonder eisprong), maar de gyn gaf aan dat ik uit moet gaan van 28 dgn in verband met letrozol, dan is mijn NOD donderdag. Al getest maandag (neg.)
Fijne avond!!

Hai,
@Rshaa en Lauwring, hoeveel "rondes" met medicatie heeft het bij jullie geduurd voordat het mooie nieuws kwam? Ben heel benieuwd.
@Irenee, die klachten zijn zoooo herkenbaar! Ik heb ook mega last van mijn borsten en onderrug een week van te voren.. Elke keer weer die hoop (en Google, ook al moet je dat niet doen..) en daarna weer een klap.. Pff.. 
@Mateke, Oeh ben benieuwd wat het resultaat is, dit klinkt in ieder geval hoopvol ? 
En @kathycv, hoiii! Welkom en fijn dat jij ook jouw verhaal deelt.
Ik merk dat ik afgelopen dagen mij weer iets beter en positiever begin te voelen na het laatste onderzoek, ook door ook alle lieve mensen om mij heen waarmee ik er over kan praten. Maar ik merk ook dat er veel mensen in mijn omgeving het lastig vinden om over dit onderwerp te praten en het toch ook nog soms een taboe is..
Tot snel dames! ?

Terug
Bovenaan