PCOS, Letrozol

@stephanie Ik had in het begin Lutenyl gekregen om te resetten. Ik had daar geen bijwerkingen van. Van Letrozole ben ik wat emotioneler dan anders maar verder voel ik daar ook niets van. Hopelijk vallen je bijwerkingen bij de letrozol binnenkort mee!

Ik merk dat alle ziekenhuizen/fertiliteitsartsen een andere werkwijze hebben. Bij mij in het ziekenhuis geven ze letrozol en moet je zelf gewoon starten. Pas als er bijzonderheden zijn zoals geen menstruatie/medicatie heeft niet aangeslagen of de cyclus verloopt op een bijzondere manier, dan gaan ze je volgen. 
Mijn eerste ronde van 2,5mg werd op op CD19 ongesteld. Dat was bijzonder dus de tweede ronde gevolgd. Ronde drie moest ik het zelf weer proberen. Nu weer de eerste ronde van 5mg en ze laten ze natuur eerst zijn gang gaan voordat ze gaan volgen. Mocht ik na 35 dagen niet ongesteld worden of zwanger zijn moet ik contact opnemen met het ziekenhuis. Anders heb ik medicatie liggen voor de volgende ronde en mag ik daar mee starten. 
Ze laten mij hierin wat vrijer. Eigenlijk vind ik dat zelf minder prettig aangezien ovulatie testen niet werken en ik dus elke keer niet weet waar ik aan toe ben. 
Ik heb nu ook 2 keer provera gehad aangezien ik geen menstruatie had. Eerste neer na 7 dagen ongesteld en de tweede keer de dag van de laatste tablet slikken. Dat is dus ook elke keer verschillend. 

Weer een aantal nieuwe dames hier! Leuk! Welkom! Hopelijk gaat de letrozol jullie helpen met jullie wens om zwanger te worden :)
Ik heb van de letrozol weinig bijwerkingen gehad. Alleen een beetje moe soms. De provera om de menstruatie op te wekken vond ik veeeeel erger. Moe, sacherijnig en ik kreeg er zelfs dikke enkels van. 
@Lara: over provera gesproken... Is je menstruatie al begonnen? 
@steph-anieee: het zou me niks verbazen als de provera je stemming zo beïnvloedt hoor. Hopelijk voel je je snel beter. Heel veel succes deze ronde! Ik hoop dat je snel een mooie plakbaby hebt! 

Ik heb vandaag de echo gehad en alles zag er goed uit. Blijft natuurlijk spannend tot de termijnecho (en waarschijnlijk ook nog wel daarna). Maar ik was opgelucht dat het op de goede plek zat, er een hartje klopte en dat de grootte ook redelijk overeen kwam met de termijn :) 

@Rshaa fijn dat de echo goed was! 
@Heefteenwens lijkt me inderdaad vervelend als je door weinig opvolging steeds niet goed weet waar je dan aan toe bent... 
@Zowie en Doenjah leuk dat jullie ook meeschrijven, of nouja, liever hadden we hier allemaal niet gezeten natuurlijk, maar fijn om het samen te kunnen delen!
Ik heb geen provera gekregen, maar ik moest 5 dagen utrogestan capsules vaginaal gebruiken om mijn menstruatie op te wekken, over andere protocollen gesproken ;) Het alternatief hiervoor was primolut tabletten, maar ik had deze capsules al in huis omdat ik die vorige keer mee had gekregen. Verder is er bij mij nog nooit eerder een menstruatie opgewekt, omdat mijn slijmvlies altijd zo dun was dat ik meteen door kon met de volgende ronde :') Ik had gisteren de laatste dag utrogestan, dus ben nu aan het wachten tot ik ongesteld word, ik heb vandaag bij de apotheek het lutrelef pompje opgehaald, vind het wel spannend om weer iets nieuws te gaan proberen!

Rshaa: Super fijn dat je een goede echo hebt gehad. Nu kun je meer ontspannen en gaan genieten. Op naar de volgende echo bij de verloskundige.
Bloem: Heb je daar ook bijwerkingen van? van de utrogestan capsules? Ik lees graag je verhaal over het gebruik van je lufrelef pompje. (denk eigenlijk iedereen) 

@heefteenwens Wat vervelend dat je zo weinig wordt opgevolgd. Ik kan me voorstellen dat het fijner zou zijn om meer duidelijkheid te hebben over of de medicatie werkt of niet.
@rshaa Fijn dat je een goede echo had ?. Op naar de volgende!
@bloem Spannend! Hopelijk heeft het pompje het gewenste effect ?.

Woow wat een hoop berichten weer! Welkom aan de nieuwe dames. Ik heb al jullie verhalen gelezen maar er staat zoveel, ik heb alles gelezen maar hou het even kort. 

@Rshaa fijn meid dat je een goede echo hebt gehad! Ik had vanmiddag een enorme kramp en dacht ben nu erg ongesteld geworden en ik had voor de zekerheid een tampon in. Ik had een klein beetje een bloeding en daarna niks meer....Miss dat het nog verder door moet zetten. Zit vandaag op dag 5 na Provera.
@Stephanie ik vind het ook geen prettig3 medicatie ( provera ). Had ook veel last vd bijwerkingen.
@Bloem, elk ziekenhuis werkt inderdaad weer anders. Heel benieuwd naar jou pompje. Hoop zo dat dit gaat werken voor joh! ? 

Hee meiden het is weer ff geleden het werken is weer begonnen na de vakantie en het valt me zwaar.. Ben zo moe... ? Dus was ff stil hier..
@zzzowie @doenjah welkom!! Hoop dat de Medicatie goed zijn werk gaat doen bij jullie en dat jullie tot de tijd jullie steun hier kunnen vinden!! ??
@rshaa owww wat fijn dat je echo goed was!! Hoelang dachten ze nu dat je zwanger was?! En hoe is het verder met de klachten?Wanneer heb je je volgende echo? ?
@xxlara owww het rommelt!! Mooi hopelijk komt het snel doorzetten!!
@bloem spannend gaat straks voor jouw ook weer beginnen.. Mag ik vragen hoe dat pompje nou werkt? En die moet je dag en nacht dragen toch en dat zit het met soort infuusje vast of? En moet je dat dan zelf doen? En je krijg nog wel echo's?
Ik moet nog ff geduld hebben voor echo volgende week woensdag.. Verder nog niet misselijk maar vermoeidheid is erg aanwezig.. Middagdutje is life ? en af entoe staat het eten wat ik gemaakt heb me totaal niet aan.. Ben normaal echt van de gezonde maaltijden met veel groente enz maar momenteel heb ik voorkeur voor tosties en broodje ei enz ??

Terug
Bovenaan