Ik merk dat alle ziekenhuizen/fertiliteitsartsen een andere werkwijze hebben. Bij mij in het ziekenhuis geven ze letrozol en moet je zelf gewoon starten. Pas als er bijzonderheden zijn zoals geen menstruatie/medicatie heeft niet aangeslagen of de cyclus verloopt op een bijzondere manier, dan gaan ze je volgen.
Mijn eerste ronde van 2,5mg werd op op CD19 ongesteld. Dat was bijzonder dus de tweede ronde gevolgd. Ronde drie moest ik het zelf weer proberen. Nu weer de eerste ronde van 5mg en ze laten ze natuur eerst zijn gang gaan voordat ze gaan volgen. Mocht ik na 35 dagen niet ongesteld worden of zwanger zijn moet ik contact opnemen met het ziekenhuis. Anders heb ik medicatie liggen voor de volgende ronde en mag ik daar mee starten.
Ze laten mij hierin wat vrijer. Eigenlijk vind ik dat zelf minder prettig aangezien ovulatie testen niet werken en ik dus elke keer niet weet waar ik aan toe ben.
Ik heb nu ook 2 keer provera gehad aangezien ik geen menstruatie had. Eerste neer na 7 dagen ongesteld en de tweede keer de dag van de laatste tablet slikken. Dat is dus ook elke keer verschillend.