PCOS, Letrozol

@heefteenwens Hmm ja het kan eerlijk gezegd alle kanten op.. maar ik zou inderdaad maandag even het ziekenhuis bellen! Welke dosering letrozole heb je nu geslikt? Ik hoop evengoed op goed nieuws voor zondag??

@mateke dat is inderdaad rondom dezelfde periode! Nou reden waarom ik het vraag is vorige rond was mijn eitje op cd16 gesprongen. Vandaag cd8 en al behoorlijk wat steekjes rechtsonder in mijn buik. Ik had net (sorry voor de vunzige details ) een klodder rekbaar slijm bij het afvegen. ?Dit herken ik niet van de vorige ronde. En daarnaast vraag ik me meteen af hoe is dit mogelijk op cd 8? Heeft iemand dit ook ooit eerder al eens gehad? Vraag me echt af of mijn vruchtbare periode dan nu al is begonnen.. ?

@Lara fijn dat je vandaag weer kunt beginnen!
@Stephanie, heefteenwens, zowie, ik heb er wel een goed gevoel bij, dat we verder kunnen, aan de andere kant natuurlijk ook de angst dat dit weer niets gaat doen, maar ik lees er wel positieve dingen over, nu nog hopen dat dat voor mij ook gaat gelden haha. En qua hoe intensief het is, is denk ik vergelijkbaar met de injecties, dus ik denk wel dat het te doen is.
@Heefteenwens wordt spannend nu dan, goed dat je nog niet ongesteld bent!
Ik ben zelf gisteren ongesteld geworden, en kan nu maandag starten met het pompje omdat ik eerst de uitleg moet krijgen, en omdat het gisterenmiddag pas door zette lukte dat gisteren niet meer. Die paar dagen maakt eigenlijk natuurlijk niet echt uit, maar had stiekem gehoopt dat het iets eerder door kwam en dat ik wel gisteren kon starten zodat ik er dit weekend aan kon wennen haha. 
Bij mij zijn mijn collega's op de hoogte en een paar vriendinnen, familie nog niet. Ik zou het zelf op zich wel willen delen maar mijn vriend wil liever nog even wachten in de hoop dat we positief nieuws kunnen brengen. We gaan iedere keer zo snel door naar iets anders dat we dan denken "ohja nu dit dan nog maar even afwachten". Als het pompje niet aanslaat wil ik het denk ik wel gaan vertellen, vind het soms wel lastig om er niks over te zeggen omdat ik er zoveel mee bezig ben en natuurlijk ook zo vaak in het ziekenhuis zit. Mijn vriend heeft het verder nog niemand vertelt, maar die houdt het allemaal wat makkelijker voor zichzelf. Hij heeft zoiets, we kunnen er toch samen over praten, maar voor mij is dat niet altijd genoeg haha.

Hi meiden,
sorry ik loop een beetje achter heb het echt mega druk met werk gehad. Al mn collega's zitten met de kids thuis vanwege de lockdown en kunnen haast niet werken. het begint nu wel een beetje irritant te worden want alles komt op mijn neer, op de persoon die flexibel is en geen kinderen heeft.
@matteke wat fijn dat je mensen hebt in je omgeving die weten hoe het is om een traject te volgen en dat je daar dan goed mee kan praten. Mijn familie vraagt er bijna niet naar en het voelt dan ook alsof ze niet geintresseerd zijn, echter denk ik dat ze zich bezwaard voelen om het te vragen. Mijn familie is niet zo een praat familie, ze kroppen liever alles op, behalve ik. Zij vinden het dan ook lastig dat ik alles open en bloot deel op mijn blog. maar dat helpt mij groeien als persoon.
@xxlara wat fijn dat je ongesteld bent en dat je weer verder kan. Spuiten spannend maar ik hoor er mega veel goede verhalen over! ik wil liever ook over op spuiten maar dat wil mijn gyn nog niet. Ben erg benieuwd wat je ervaringen gaan zijn.
@zzowie ik heb echt geen idee want bij mij is met de medicatie nog helemaal geen eisprong gevonden. ik ga nu pas ronde 3 met medicijnen in van de 6 maanden dat ik al aan het traject bezig ben. steeds wachten op ongesteldheid omdat provera steeds niet werkt, en tussen door zwanger geweest maar de miskraam moeten afwachten. dus het schiet aan deze kant niet echt op...Dinsdag weer laatste pil provera geslikt, maar tot op hede nog niks. ik gebruik ook de daysy 2.0 om mijn cyclus bij te houden en temperatuur te meten, en mn temperatuur lijkt alleen maar weer omhoog te gaan, dus ik heb het idee dat die ongesteldheid er nog niet aan zit te komen. Gister het zkh gebeld en moet tot dinsdag afwachten...Ik wordt er nu alweer doodmoe van, wachten wachten wachten en ik ben al zo ongeduldig haha.
@heefteenwens wat verwarrend allemaal bij jou ook zeg! hoop dat je snel duidelijkheid krijgt dit is ook niet te doen!
@bloem ik hoop echt dat dit voor ons alle een beter jaar gaat worden. ben erg benieuwd naar je ervaringen met het pompje!
Ik hoop dat ik iedereen een beetje heb gehad want het is erg lastig om terug te lezen en een reactie te typen op dit forum haha.
Fijn weekend liefjes!

@heefteenwens ?duimen voor een positieve test dit weekend
@bloem succes met het pompje maandag! Ben benieuwd naar je ervaringen!
@stephanie wat vervelend van je collega's... niet fijn dat dan al dat werk op jouw schouders valt. Hopelijk komt je menstruatie snel door ?.
Ik vrees dat ik veel te veel aan het hopen ben. Maar ik kan het ook niet stoppen... lastig want ik denk dat de teleurstelling eens zo groot zal zijn als ik uiteindelijk dan toch een negatieve test in handen heb en/of mijn menstruatie terug doorkomt. 
De voorbije 2 cycli had ik steeds ongeveer anderhalve week op voorhand al erg last van pms-klachten maar deze keer voel ik nog niets. De pijnlijke tepels die ik bij mijn ovulatie altijd voel zijn vlotjes overgegaan in jeukende tepels ?. Niet het meest fijne kwaaltje ?. Dus nu ben ik mezelf weer gek aan het maken terwijl pas volgende week zondag mijn NOD heb en ik dus denk dat het voor eender welk kwaaltje dat met zwangerschap te maken heeft nog veel te vroeg is. Maar moeilijk om die knop in je hoofd af te zetten ?‍♀️. Hopelijk is het snel volgende week zondag!

@Stephanie, ik heb al ervaring met spuiten. Ik heb 9 maanden letrozol gebruikt en al 3 maanden gespoten. Ik heb even een pauze genomen omdat ik hier aan toe was. Ik ga nu over op spuiten ( wat ik al deed ) in combinatie met IUI. Ik had met letrozol weinig bijwerkingen en met het spuiten ook geen bijwerkingen. Ik werd ook pas 8 dagen na provera ongesteld.. 

@Doen-jah: ik was zwanger na de 2e ronde letrozol 5mg. Dat werd helaas een vroege miskraam. Nu zwanger geworden in ronde 5 (de 3e ronde na de miskraam).
@ZZzowie: mijn eisprong was wel steeds op een andere dag. In de eerste ronde op 16dpo. Daarna tussen de 17 en 20 dpo. Ik heb wel ovulatietesten gebruikt, die gaven mij juist rust. Ik was heel bang dat ik mijn eisprong zou missen. Ik gebruite de dubbele indicator van clearblue. Vanaf de knipperende smiley hadden we om dr dag seks. Daar gingen we mee door totdat mijn temperatuur omhoog ging. Soms duurde dat wel 1,5 week ? Maar dan wisten we wel zeker dat we de eisprong niet gemist hadden. 

@Lara: fijn dat het is doorgezet en dat je weer kunt beginnen. Eindelijk weer verder! ???
@Lau: spannend hoor, nog 3 nachtjes slapen! Ik duim voor een mooi hartje ☺️ Die vermoeidheid is hier ook volop aanwezig. Middagdutjes zijn fantastisch. Denk dat ik er nog nooit zo veel gedaan heb als de afgelopen weken ? Laat je weten hoe de echo is gegaan?
Ik ben vandaag 8 weken. Moet nu nog 3 weken wachten tot de termijnecho. Vind dat nog steeds heel spannend allemaal. Mijn grote angst is dat we er dan achter komen dat het hartje al een paar weken gestopt is.. tegelijkertijd ben ik ook nog steeds heel moe en misselijk. Dus ik kan niet wachten tot dat spannende eerste trimester eindelijk voorbij is ? (maar ik ben nog steeds dolblij dat het gelukt is hoor ☺️☺️)

Succes allemaal! Ik blijf duimen voor meer positieve testen binnenkort! En blijf af en toe even gluren hoe het gaat. 

Zowiezoo; ik had op 1 januari ook een kolder slijm. 2 dagen later krampjes in de buik. Nu 14 dagen na de krampjes ben ik ongesteld geworden. Dus wie weet zit je midden in je eisprong!
Ik baal best een beetje. Vanmorgen dus ongesteld geworden. Morgen denk ik toch even voor de zekerheid het ziekenhuis bellen aangezien mijn cyclus 37 dagen duurde. Ziekenhuis geeft zelf vaak aan dat die onder de 35 dagen moet zitten.
Nu lekker chocola, chocola en nog eens chocola eten! ? 

Hoi allemaal! 

Op aanraden van mijn allerbeste vriendinnetje @lauwing mijzelf ook aangemeld op dit forum om ervaringen mee te lezen en te delen. 

Zelf ben ik al sinds mijn 14e bekend met PCOS. Mijn moeder had dit ook; en heeft mij, m’n broertje & zusje door middel van hormoontherapie gekregen. 
Na het stoppen van de pil (toen ik een jaar of 16 was) ben ik 2,5 jaar niet ongesteld geweest. Later een spiraaltje laten plaatsen, welke nu ook al bijna 2 jaar terug is verwijderd en nog steeds geen menstruatie gehad (op 1 ‘menstruatie’ d.m.v. provera na).

Vorige week een gesprek met de fertiliteitsarts arts in het Maasstad gehad vanwege onze kinderwens en ben ik afgelopen vrijdag gestart met leterozol 2,5 mg. Aanstaande vrijdag heb ik mijn eerste echo, en ik ben zo benieuwd of het al iets heeft gedaan. 
Mijn gevoel zegt dat het onbegonnen zaak is aangezien het bij mij zo plat lag, maar zijn er meiden die ook geen menstruatie hadden en op 2,5 mg wel wat deden? Maar ik probeer er positief in te gaan en heb er ook heel veel zin in!

De komende dagen ga ik eens alle berichtjes van jullie nalezen, en hoop jullie proces op een kleintje ook te volgen.

Fijne zondag nog allemaal! XX

Terug
Bovenaan