PCOS, Letrozol

@xBo aangezien ik nog iedere keer een echo heb bij de gynaecoloog, heb ik voorlopig nog geen ovulatietests gebruikt. Moesten ze me loslaten, zou ik het wel een keer proberen denk ik. Maar heb inderdaad ook al wel verschillende verhalen gehoord dat dit niet steeds werkt bij Pcos dus weet ook niet goed of het dan bij mij wel zou werken ?‍♀️. Maar goed, dat zien we dan wel weer als het zover is.
Morgen start het zelfzorgtraject waarvoor ik me heb ingeschreven ?. Ik vind het wel superspannend want wordt sowieso heel intens, maar ik heb er wel zin in!

@Stephanie wat vervelend dat op het werk nu alles op jou neer komt… hopen dat dat snel verandert!
@Mateke hopelijk word je niet ongesteld en heb je zondag een positieve test in handen! Heel veel succes met het zelfzorgtraject, ik hoop dat het helpt :) Houd ons op de hoogte!
@Rshaa blijft toch spannend dat eerste trimester, maar wel een goed teken dat je nog moe en misselijk bent denk ik haha, alhoewel ik toch voor je hoop dat dat snel minder wordt!
@Heefteenwens wat balen zeg… en inderdaad een lange cyclus nu dan, wat zeiden ze in het ziekenhuis?
@XBo leuk dat je ook mee schrijft! Hopen dat letrozol iets gaat doen! :)
@Irene wat vervelend van je negatieve test :( Snap dat je hoop houdt tot het door is gezet, wie weet!
Ik ben vandaag met het pompje gestart, het plaatsen viel me echt heel erg mee gelukkig, voelde er bijna niets van. Vandaag overdag ook weinig last van gehad, ben alleen benieuwd hoe het gaat met slapen en douchen, maar dat komt vast wel goed. Tot nu toe positief in ieder geval, nu hopen dat het resultaat heeft, volgende week dinsdag eerste echo!

Xbo; Welkom op dit forum. Hij om hier je verhaal te kunnen doen en begrip te hebben van de situatie. Succes in je medische traject. Ik zit momenteel op mijn eerste ronde met 5 mg letrozol. Succes vrijdag met je eerste echo. 
Irenee; Balen van je negatieve test. Hopelijk breekt dan snel een nieuwe ronde aan. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. 
Mateke; Wat houdt een zelfzorg traject in? Succes ermee!
Lauwing; Succes woensdag met je eerste echo! Ik ga voor je duimen dat alles goed is. 
Bloem; Wat spannend zeg! ik hoop zo voor jou dat dit het middel is. Fijn dat het plaatsen goed ging.
Gister heb ik om 16:00 krampen gekregen en klein beetje bloed verlies gehad. Ik dacht dat ik ongesteld werd maar daar bleef het bij, het kleine beetje bloed. Ik dacht is nog; is het misschien een innesteling of misschien een miskraam? Vanmorgen voor de zekerheid een zwangerschaptest gedaan; deze was negatief. Vanaf dat ik vanmorgen uit bed stapte had ik vele krampen waardoor ik paracetamols moest slikken. Vanmiddag een poosje geslapen. Nu gaat het weer beter met mij. De krampen zijn weg en ik ben nu 'normaal' ongesteld. Vanmiddag het ziekenhuis gebeld. Morgen heb ik een afspraak met mijn eigen fertiliteitsarts. Mijn cyclus duurde 38 dagen.
Ik was verder nog even benieuwd: wie werkt er in de zorg en heeft een oproep gehad voor het corona vaccin? Wat doen jullie? vacineren of niet? Morgen ga ik mijn fertiliteitsarts vragen hoe hun er over denken.

@Bloem Fijn dat het plaatsen van het pompje is meegevallen! Ben benieuwd naar het resultaat ?!
@heefteenwens Ook een lange cyclus ?. Hopelijk werkt de 5mg en kan je arts iets doen aan die lange cycli!
Ik heb besloten het zelfzorgtraject te volgen omdat ik merk dat ik moeilijk grenzen kan aangeven waardoor ik steeds weer te veel werk op mij neem. Ik heb een paar jaar geleden op het randje van een burn-out gestaan en wil met dit traject mezelf meer veerkracht geven. Ik ben ook bang dat het evenwicht tussen werk-gezin voor mij erg moeilijk zal zijn van zodra we effectief een baby'tje hebben en ik wil me daar graag op voorbereiden. Voor zover ik het momenteel begrepen heb, gaat het traject over het echt voelen wat je voelt en voelen wat je nodig hebt daarin enzovoort. Aanrader qua lectuur waardoor ik er op gekomen ben: Mild Ouderschap van Nina Mouton. Had het gekocht voor mijn job en is echt het interessantste boek dat ik vorig jaar gelezen heb!

Vanochtend weer een test gedaan en deze gaf een licht streepje! Maar ik zat er vol met mn mobiel zaklamp op, maar ook met het grote licht 1 streepje... Ik had nog een clear blue test liggen voor deze gevallen, wanneer ik zou twijfelen EN HET IS EEN KRUISJE!! 
We zijn zwanger!! Ongeloofelijk, kunnen het niet bevatten! Eigenlijk had ik het zaterdag al kunnen weten, die was achteraf helemaal niet nagetief.. Ik vond het al raar in de middag dat er een duidelijk 2e streepje was met opruimen, maar ik dacht jaa.. Dat zal bij allemaal wel zijn na 4 uur ofzo. Maar ik heb nu vergeleken met de negatieve testen( ik heb er een aantal bewaard) en die zijn echt 100% blanc. Maar ik ben zaterdag avond nog flink gaan doorzakken met 2 vriendinnen dus blij dat ik 'm toen niet besefte. Was een goede laatste avond alcohol. 
Ik zou dus vanmiddag mijn inenting krijgen @hetheefteenwens want zolang ik nog geen positieve test in mijn handen had kon ik m halen. Maar nu moet ik 'm toch afbellen. Ze zeggen zelf dat ze dit niet geven als je zwanger bent omdat de gevolgen niet bekend zijn, niemand durft dat te laten testen natuurlijk. Dus ik had m anders wel gedaan, ondanks dat we ermee bezig zijn. 
Dames ik duim zo voor iedereen! Stiekem is ook dit weer spannend, maar anders! 
(L)

@Bloem- Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt! Ik ben echt ontzettend benieuwd! Hoe heb je nu geslapen na je eerste dag??

@steph-aniee pff wat heftig.. kan me voorstellen dat je er doodmoe van wordt! Hoop dat het ziekenhuis je vandaag meer duidelijkheid kan geven, want dit is ook geen doen zo. Houd ons op de hoogte?

@mateke wel apart dat je deze ronde dan geen last hebt van PMS kwaaltjes terwijl je deze normaal wel hebt. Ik herken het hoor om jezelf gek te gaan maken zeker als je dingen voelt die je eerder niet had. Maaar geen bloed geeft moed! Wie weet test je hopelijk aankomend weekend positief!??? ik duim voor je!

@Rshaa zo zie je inderdaad dat er toch wel een aantal dagen verschil in kan zitten! Is inderdaad net wat voor iedereen werkt of ovulatie testen rust geven of niet. Ik zit nu op cd12 en begin nu toch te twijfelen om ovulatie testen te gaan gebruiken. Ik ben zelf iemand wat duidelijkheid nodig heeft en merk nu dat ik onzeker word van het feit of ik weer wel een eisprong ga krijgen, ondanks dat ik weet dat de medicatie vorige ronde goed zijn werk heeft gedaan. Spannend binnenkort de termijnecho maar zal heus goed komen!!! Ik blijf ook voor jou duimen dat alles voorspoedig verloopt! ??

@XBo Welkom! Fijn dat je je ervaring met ons wilt delen! Wow 2,5 jaar lang niet ongesteld geweest dat is een behoorlijk lange tijd.. ik zit nu in ronde 2 met 2,5 mg letrozol. Medicatie is goed aangeslagen de 1e ronde, echter had ik wel een cyclus alleen heel onregelmatig en lang. Ben benieuwd wat de letrozol bij jou gaat doen! ✨??

@Ireneeee nee lijkt mij ook echt te vroeg voor een eisprong. Zit nu op dag 12, maar geen kwaaltjes... alleen op cd10 wat krampjes gehad, maar ook dat lijkt me erg vroeg voor een eisprong. JAAA ik lees net dat je positief getest hebt! GEFELICITEERD!! Is je zo gegund? geniet ervan! houd ons op de hoogte over het verloop als  je wilt!

@heefteenwens hmmmm ik heb na die klodder slijm ook 2 dagen later krampjes gehad. Dit was dan cd10, lijkt me wel erg vroeg voor een eisprong niet? Zeker gezien hij vorige ronde op dag 16 is gesprongen. Lees net dat je ongesteld bent geworden, balen zeg! Wat heeft het ziekenhuis verder nog met je besproken? Aangezien je eigenlijk onder de 35 dagen moet zitten. Verwen jezelf maar lekker dat heb je verdiend!? wat betreft het vaccineren, ik werk ook in de zorg, maar heb nog geen oproep gehad. Ik ben niet van plan om mij nu te laten vaccineren, vertrouw het niet helemaal.. en jij?

Terug
Bovenaan