PCOS, Letrozol

@ireneeee hoeveel rondes letrozol 2,5mg heb je nu gehad totdat het raak was! Sorry ben het even kwijt en ben wel heel nieuwsgierig ? Nogmaals gefeliciteerd en geniet er saampjes van!

@mateke  nee dan begrijp ik het van de ovulatietesten. Lijkt me ook wel fijn om het via de gyneacoloog onder controle te houden.. Hoop stiekem dat ik wanneer het aanslaat, ik alsnog 2 maanden gemonitord mag worden om wat vertrouwen te krijgen in mijn lijf. En spannend zeg, het zelfzorgtraject. Vind het heel mooi en goed dat je dit voor jezelf gaat doen. Ben ook heel benieuwd wat je ervaringen gaan zijn. Succes in ieder geval!?

@Bloem- dankjewel! Hoe was je eerste nacht met het pompje? Kon je een beetje slapen? Spannend dinsdag! Nog een weekje wachten!

@heefteenwens dankjewel! Ik zelf werk als verpleegkundige op het Observatorium (verlengde van de spoed-eisende-hulp) en had de mogelijkheid om de vaccinatie als eerste te halen. Echter toch besloten om het niet te doen. Ben zelf iemand die goed voor mijn lichaam zorgt, zich verdiept in de orthomoleculaire geneeswijze en eigenlijk nooit ziek is (even afkloppen..). Je hoort zoveel voor&tegen verhalen. Toen ik het bij de fertiliteitsarts navroeg, was ze niet heel duidelijk over het wel/niet doen maar liet wel doorschemeren dat ze er niet helemaal achterstond. Dat was voor mij de bevestiging om het in ieder geval voor nu te laten. Al vind ik de beslissing wel heel moeilijk!

@ireneeee WAUW, wat een nieuws! Gefeliciteerd ?

@ZZzowie ja, lang he.. En daarvoor dus ook al jaren niet. Apart geval ben ik hihi. Jij nu dus in ronde 2 met 2,5 mg leterozol. Lopen we een beetje samen op!

Hi Meiden,
Er zijn weer een aantal nieuwe bijgekomen zie ik, lekker druk! sorry...af en toe kan ik het niet helemaal meer volgen maar ik probeer even op iedereen te reageren haha,
@xbo, jammer dat je ook de diagnose pcos hebt. het is wel heel fijn dat je een vriendin hebt waarmee je dit kan delen. Die precies weet hoe het in elkaar steekt en waarbij je steun kan vinden en die ook precies begrijpt wat voor proces dit is. Hoop dat je net zo snel zo mooi resultaat hebt als @lauwing.
@Zzowie ook jij welkom. Ik heb zelf ook nog nooit echt een slijmprop gehad dus kan je daarmee helaas ook niet helpen. Ik denk zelf ook dat dag 8 nog te vroeg is voor een eisprong. Miss dat dit een teken is dat het er wel aan zit te komen? of inmiddels is geweest.
@Mateke ik duiim met je mee!!
@Bloem, wat spannend meid dat je met het pompje ben begonnen. Hoop dat je in de nacht ook weinig last ervan hebt gehad. OOOOHHHHH ik ga zo HARD duimen voor jou dat je volgende week een eerste positieve echo hebt!
@stephanie, ben je inmiddels al ongesteld geworden?
@Heefteenwens, jammer dat je uiteindelijk ongesteld bent geworden. Ik ben benieuwd hoe je gesprek bij de arts is gegaan. Bij mij mocht een cyclus ook maar maximaal 35 dagen duren anders kreeg ik verhoging van letrozol ( voelt al heeeeeeeel lang geleden bij mij )....Ik werk niet in de zorg maar wel met kinderen. Ik neem geen vaccinatie.
@Ireneee, nog even een keer uitgebreid dan hoor..!! Want wauuwwww je bent gewoon zwanger! echt geweldig! En dat je afgelopen zarerdfa nog flink bent doorgezakt,,,nja ach! dat was dan inderdaad de laatste goede avond alcohol voorlopig. Houd je ons op de hoogte hoe het verloop van je zwangerschap gaat?
Met mij gaat het wel goed, wel erg corona moe ook! Maar goed, ik ben vast niet de enige. Vrijdag heb ik mijn eerste echo weer....vandaag alweer de 4e spuit die ik mag zetten., Ik verwacht niet veel aanstaande vrijdag want dat is pas cd9 en anders zou ik pas maandag op cd12 mijn eerste echo krijgen en dat vonden ze te laat. Ik denk dat ze bij mij in het ziekenhuis het zoveel mogelijk uit stellen zodat ze niet in het weekend echos hoeven te maken. Doen ze dit bij julie wel? Spannend weer, ben wel benieuwd hoe mijn eerste IUI gaat zijn en hoe ik het ga ervaren.....Zo nu ben ik weer een beetje bij denk ik...Als ik je vergeten ben, sorry!

@XBo ja ik zit nu op cd12 dus ga ervan uit een dezer dagen mijn eisprong te krijgen, is wel spannend zo zonder controles? en jij vrijdag eerste echo, op welke dag van je cyclus zit je dan? En gaan ze jou meerdere rondes volgen of mag je t zelf doen als ze weten dat de medicatie aanslaat? Hopelijk krijg je vrijdag al iets te zien! ? Hoe is de medicatie je bevallen?
@xxLara spannend hoor de eerste IUI! Hoe ben je hier zelf onder? Ik duim voor je dat het op deze manier snel zal gaan lukken??✨

@Xxlara zeker heel fijn dat ik het met Lau zo kan delen. Weten van elkaar precies wat we meemaken, en dat is heel fijn. En nu zij goed resultaat heeft geeft dat ook goede moed! Dat corona moe herken ik... Wat duurt het allemaal lang he.  Of ze bij mij in het weekend echo's maken weet ik niet.. Spannend zeg, de eerste IUI. Ik ga voor je duimen!?
@ZZzowie spannend zeg, deze dagen! Vrijdag de echo en dan zit ik op CD 12. Is dat 'normaal gesproken' een dag dat ze al wel een beetje kunnen zien of het aanslaat? Of kan het dan nog alle kanten opgaan? Als het aanslaat mag ik zonder controles verder. Weet nog niet zo goed wat ik daarvan vind.. haha. De medicatie is me goed bevallen. Voor mijn gevoel voel ik me niet heel anders dan anders!

@XBo ja zeg dat wel! Ik vind het persoonlijk nu zonder controle wel spannender, misschien ligt dat aan het feit dat ik een controlefreak ben?? Spannend hoor vrijdag je eerste echo! Ik had hem ook op cd12 en had toen 1 eitje van 17mm! Dus het kan zeker, hopelijk heb jij vrijdag ook al een mooi resultaat! ?

Irenee; Gefeliciteeerd met je zwangerschap! Goed dat je vanmorgen nogmaals hebt getest! Vriend lief al verrast?
XLara; Hooo spannend! Lukt het met spuiten? Dit had je al vaker gedaan toch. Een IUI behandeling lijkt me ook wel bijzonder vooral voor vriend lief! Laten we hopen dat dit jullie middel is en dat je ook snel zwanger mag raken. De laatste weken gaat het hard hier op het forum, dus hopelijk mag jij je ook snel aansluiten bij de zwangeren!
Ik heb net mijn fertiliteitsarts gesproken. Ze wil met 7,5 mg letrozol starten aangezien mijn cyclus lang was met 5mg (38dagen). Met 2,5mg liepen mijn cyclussen ook steeds verder op; (CD18, CD36, CD50 met provera) Ook wordt ik deze ronde gevolgd. Volgende week vrijdag, CD12 mijn eerste echo. Best wel weer spannend. Nu ga ik weer zien wat er gebeurt, fijn om iets meer controle te hebben!
Vaccin: Fertiliteitsarts gaf aan. Als je het vaccin neemt, adviseren ze je om niet binnen die twee maand zwanger te worden. Puur omdat er te weinig onderzoek naar is. Dus als ik de oproep krijg, ga ik het niet doen. 

Succes aan iedereen die binnenkort een echo heeft ?! Heb het idee dat dat wel veel dames zijn onder ons.
@Lara veel succes met de eerste IUI-poging. We duimen voor je! ?
Bij ons in België beginnen ze binnenkort ook met het vaccineren van de zorgverleners. Aangezien ik logopediste ben, hoor ik ook bij die groep. Ik heb me wel al voorgenomen om me niet te laten vaccineren. Nog tot 2 maanden na de tweede vaccinatie wachten om terug te beginnen proberen zie ik niet zitten.
Vandaag ben ik aan het zelfzorgtraject begonnen. Ik heb de eerste filmpjes bekeken over lichamelijke signalen en wat is het al meteen confronterend ?. Ik kan me zowat in alles herkennen qua symptomen van overprikkelend, hyperventilatie, enzovoort. Het was dus zeker geen slecht idee om dit nu te volgen ?. Vanavond is er een eerste live Zoom-sessie gepland met de psychologe die het traject heeft opgestart. Ik ben er echt heel benieuwd naar!

Terug
Bovenaan