PCOS, Letrozol

@ZZzowie haha herkenbaar hoor, dat controlfreak zijn. We gaan het zien vrijdag! Heb jij verder bijwerkingen van de medicatie voor zover je merkt?
@Heefteenwens fijn dat je je arts hebt gesproken, en je nu weer even onder controle wordt gehouden. Benieuwd naar je echo volgende week!
@Mateke succes vanavond bij de eerste Zoom-sessie. Hopelijk heb je er wat aan en kun je de benodigde vragen stellen ?

Hee meiden

Het is weer ff geleden dus had weer wat bij te lezen dus als ik iemand vergeet excuus!!
Ik lees wel mee maar zal iets minder aanwezig zijn!! 

@irenee wauuww ten eerste gefeliciteerd!! Grappig dat jij ook iets had van hmm deze ronde weer niks en uiteindelijk toch positieve test ? ik had precies hetzelfde..
Al eerste zwangerschaps symptomen? 

@bloem wat fijn dat het tot nu toe allemaal prima te doen is met het pompje!! Hopelijk mooie resultaat bij je eerste echo!! 

@xxlara nou ik ben ook behoorlijk Corona moe en van wat er allemaal nog boven onze hoofd hangt ?? maar jij heb bijna weer je eerste echo ? ondanks de die indd best vroeg is en je niks verwacht hoop ik dat het een hele goeie echo is en je verast wordt met een mooi eitje die het startschot heeft gehoord ?? maar bij mij deden ze wel in het weekend als het zo uitkwam.. Denk dat elke ronde ik wel x op zaterdag of zondag ben geweest... Maar dan zit je bij de gyneceloog die piket heeft dus altijd risico dat je niet geholpen kan worden.. Ik ga iig duimen voor vrijdag ?? wel spannend straks je eerste x IUI!! En je vent vindt hij het spannend? ? Ik Kan me herinneren dat die van mij echt wel moeite had toen hij voor het testen zijn ding 'Moest' doen ?? soort planken koorts / dwang haha kon hij niet goed mee omgaan ?.. Toen had ik al zo iets van oefhh dat wordt nog wat als we de vervolgstappen in zouden moeten ? hahaha.. 

@steph-aniee ik hoop dat je menstruatie al doorgekomen is en je aan een nieuwe kans mag starten ?

@heefteenwens wat vervelend dat je toch ongesteld ben geworden.. Je cyclus was 38 dagen zou je nu denkje op moeten hogen? Succes met volgende ronde ?? en Dankje wel!! morgen is het dan eindelijk zover!! Spannend ?? ow en dan lees ik net dat je nu gaat ophogen.. Ga je gelijk van 2,5mg naar 7,5mg? Of lees ik dat verkeerd? Succes iig hoop dat dit goed aanslaat!! 

@mateke en hoe is de eerste indruk van het zelfzorg traject? Hoop dat je er heel veel aan heb ? en ik duim voor een positieve test deze ronde ?

@rshaa ohh dat wachten op die volgende echo lijkt me dan weer zo lang te duren.. Maar wel een om naar uit te kijken "je zie dan toch veel meer" spannend ? hopelijk wordt je misselijkheid ook steeds wat minder.. 

@xbo hahaha welkom ? 

Ik weet niet meer wie het gevraagd had want heb nu al 3 keer alles terug moeten lezen (terwijl ik reacties in notities zet want dit forum is niet heel handig als je ff afwezig ben geweest ?) 

Maar ik had september pas mijn eerste eisprong dus ronde 4 is het uiteindelijk gelukt ? 

Morgen heb ik dan eindelijk mijn echo en vindt het me toch maar een potje spannend.. Klachten bestaat nog steeds alleen uit extreme vermoeidheid.. 1 uur geleden dacht ik "is het al bedtijd" ?? en mijn gezonde maaltijden bevallen me niet meer zo goed en ik vooral tosti, broodje ei, broodje knakworst enz ? en yoghurt met fruit als avondeten ?? (ik ben allang blij dat ik niet misselijk ben..) ff afkloppen!! 

Liefs lau

@lau Fijn om nog iets van je te horen! Ik duim heel erg mee voor een goede echo morgen ??. Het zelfzorgtraject is een online groepstraject, opgesteld door een psychologe. Iedere week krijgen we over een hoofdstuk filmpjes om te bekijken en wat opdrachten om uit te proberen en de week erna komt er dan een live-sessie waarin we extra uitleg krijgen of vragen kunnen stellen. We zijn met meer dan 400 personen blijkbaar ?. Het is wel fijn dat je de filmpjes helemaal op je eigen tempo kan bekijken en inplannen in je week. Ik heb er wel al een goed gevoel bij. Ik ga er zeker veel uit kunnen leren denk ik!

@Ireneee WAUW! Gefeliciteerd!!!
@ZZowie, XBO het slapen is nog wel echt wennen, hij zit aan de rechterkant van mijn navel en ik voel het wel als ik op mijn rechterzij lig. Overdag valt het me erg mee, dan heb ik nergens last van gelukkig
@Lara spannend weer die eerste echo, ondanks dat het pas op CD9 is. Bij mij hebben ze alle echo’s tot nu toe doordeweeks gedaan, en dan inderdaad wel eens al op CD9 omdat het anders in het weekend zou zijn, of juist later echo en dus na het weekend. Ze plannen er wel echt omheen, maar kan me voorstellen dat het bij IUI mischien wel anders wordt! Ik duim ervoor dat IUI snel zorgt voor een positieve test, die heb je wel verdient na dat hele traject!
@Heefteenwens: hopelijk is je cyclus korter mte de 7,5 mg, wel fijn dat je verder kunt weer!
@Mateke fijn dat meteen het begin van het zelfzorgtraject al wel zinvol blijkt te zijn, hopelijk heb je er veel aan! Wel een grote groep zeg, met 400! Hopelijk kun je wel al je vragen stellen die je hebt!
@Lauwing heel veel succes bij je eerste echo vandaag!! :)

@lauwing succes vandaag bij je echo? mijn vriend geeft aan er geen moeite mee te hebben en dat dit hem prima gaat lukken....gelukkig dat hij er zo in staat. Hoop echt zo dat dit ik hiermee zwanger mag worden!
@Bloem, gelukkig dat het op het slapen na wel goed gaat met het kastje. Wat een lieve woorden?

@lauwing succes vandaag bij je echo? mijn vriend geeft aan er geen moeite mee te hebben en dat dit hem prima gaat lukken....gelukkig dat hij er zo in staat. Hoop echt zo dat dit ik hiermee zwanger mag worden!
@Bloem, gelukkig dat het op het slapen na wel goed gaat met het kastje. Wat een lieve woorden?

@lauwing oooooh spannend de echo! ben erg benieuwd hoe het gegaan is!
hier weer zojuist slecht nieuws gekregen. Ik was 6 januari weer met provera begonnen tot op heden niet ongesteld geworden. net een afspraak in het zkh voor uitgangsecho om te kijken of ik weer letrozol mocht gaan starten, en tot mijn grote schrik een grote cyste van 5CM doorsnede op 1 van mn eierstokken. Nu moet ik weer gaan afwachten of hij vanzelf gaat verdwijnen. ik mag tot die tijd weer geen letrozol slikken en dus staat het traject weer stil. ik heb net weer een behoorlijke mental breakdown gehad want waneer stoppen die tegen slagen nou eens en wordt het tijd voor goed nieuws! ik baal weer als een stekker. Volgende week woensdag weer terug voor controle.
hoop dat het bij jullie allemaal wel voorspedig mag gaan! 

liefs!

@bloem ow ja, kan me wel voorstellen dat het even wennen is aan het slapen met het pompje. Wel goed dat je er overdag geen last van hebt!
@lara Fijn dat je vriend het ook ziet zitten ?! Ik hoop zo dat dit voor jou zal werken!
@stephanie oooh wat een tegenslag weer. Natuurlijk baal je hier weer enorm van. Hopelijk verdwijnt die cyste uit zichzelf en kan je snel weer verder! Veel succes en houd de moed erin!
Het is ongelooflijk hoe ik dat zelfzorgtraject nu al als positief ervaar. Tijdens de live-sessie gisteren was er ook een mindfullnesscoach bij en deden we een visualisatieoefening om je intentie voor het traject te vinden. Eigenlijk je doel waar je naar wil werken, zeg maar. Normaal ben ik niet zo fan van van die zweverige toestanden maar goed, ik heb me ervoor opengezet en merkte toch dat het me deugd deed en dat ik mijn intentie vrij snel vond. Ik wist eerst echt niet exact waarvoor ik het wilde doen. Het zinnetje 'ik wil meer energie' kwam wel al snel naar boven tijdens de oefening. Vanochtend heb ik ook mijn intentie voor vandaag gekozen. Even 5 minuutjes langer in bed gelegen en gevoeld hoe ik me voelde enzovoort. De intentie 'Vandaag heb ik rust' gekozen en ik merk dat ik echt een rustigere dag heb. Normaal is mijn woensdag heel hectisch van de ene therapie naar de andere en maar gaan gaan gaan, maar nu grijp ik op tijd in en denk ik 'nee, vandaag heb ik rust'. Ik adem diep in en het zakt weer. Ongelooflijk wat een effect alleen die kleine oefening al heeft. Ben er zelf niet goed van ?. 
Ondertussen heb ik nog steeds een minimum aan pms-klachten terwijl ik normaal nu echt niet vooruit geraak. Ben benieuwd naar wat de volgende dagen brengen! Ik ga mijn lichaam zondag nog even alle tijd geven om te zien of mijn menstruatie toch nog komt. Zo niet, ga ik maandag testen.

Terug
Bovenaan