PCOS, Letrozol

Hee meiden
Beetje late reactie maar gister echo gehad en alles was goed ?? hartje klopte mooi en zag er goed uit!! 2 metingen gedaan en de eerste was 7w+3 en laatste was 7w+6.
Morgen telefonische intake gesprek met verloskundigenpraktijk en volgens mij mag de partner wel mee naar 12 en 20 weken echo.. Dus dat zou wel fijn zijn ??
@mateke wat fijn dat zo'n goed gevoel heb bij die cursus ? fijn om te horen!! En spannend hoop dat je menstruatie uit blijft en je snel positieve test heb ?
@steph-aniee wat vervelend allemaal.. Dat wachten duurd nu heel lang en snap dat je e gewoon weer voor wil gaan!! Hopelijk wordt alles snel duidelijker en kan je weer starten ?
@xxlara jeetje het zit je dan ook echt niet mee... Wordt je ongesteld en dan krijg je gelijk wat extra dagen bij ? hmm hoop dat het allemaal meevalt en je straks gewoon goeie echo heb!! ? En wat fijn dat je vriend er geen moeite mee heeft!! Ik was daar wel bang voor als dat ooit zover had moeten komen met mijn partner ? 
@heefteenwens ik hoop dat die 7,5mg goed. Zijn werk gaat doen voor je ? 
Liefs lau 

@lau wat fijn, zo'n goeie echo ?! Hopelijk mag je partner er de volgende keren inderdaad ook gewoon bij zijn.
@irene Ik had even je vraag over het hoofd gezien ?. Het wachten valt wel mee. Ik heb genoeg te doen op het werk en met de zelfzorgcursus waardoor ik voldoende afleiding heb ?. Ik heb ook nog geen zwangerschapstests in huis dus dat helpt ook wel ?. Zaterdag haal ik er denk ik 1 in huis en dan maandagochtend testen als ik zondag nog niet ongesteld ben ?. Zaterdag ben ik een hele dag alleen thuis dus daar ga ik ook even extra van genieten (uitslapen, warm badje en Disney+-marathon ?) en zondag moeten we nog langs het petekind van mijn man om (een beetje laat) nog een nieuwjaarscadeau af te geven. Dus dit weekend hopelijk ook nog genoeg afleiding!

Nou, net voor de eerste echo geweest (CD 12) en had 1 eitje van 7mm, baarmoederslijmvlies was ook nog erg dun. Helaas dus niet het leukste nieuws en is het stiekem toch een beetje een domper, maar had het ook wel heel bijzonder gevonden als de eerste dosis en ronde direct aan zou slaan. Ben helaas vergeten te vragen of bij de start echo het eitje ook al 7mm was, of niet. Dan heeft het misschien iets gedaan..
Ik heb nu aanstaande dinsdag nog een echo om te zien of er nog iets veranderd is. Zo niet, dan mag ik direct starten met een hogere dosis. Wanneer ik nog niet een goed eitje heb, maar het baarmoederslijmvlies wel dikker is geworden zal ik eerst provera krijgen.
Op welke CD hebben jullie ongeveer je eisprong? En zou er nog iets van een kans in zitten of is deze ronde eigenlijk sowiezo al verloren? Heb er verder echt nog niet heel veel verstand van, maar de tijd zal het leren hihi ☺️. 

Fijn weekend dames ?

@xBo jammer, maar het is nog maar de eerste ronde! Bij mij was er toen ook helemaal niks te zien. Eerste ronde met 5mg was er op CD12 ook niets te zien, maar heb ik op CD20 wel een eisprong gehad. Dus het kan nog wel ??. We duimen voor een goede echo dinsdag.

@lauwing, wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien. Lijkt me zo bijzonder om dat mee te maken. Zou fijn zijn als je partner mee mag naar de 12 en 20 weken echo. Mijn menstruatie was uiteindelijk woensdag avond gestopt. Ik had vandaag op cd9 een eerste echo maar nog niks bijzonders te zien. Had ik ook totaal niet verwacht. Maandag mag ik weer voor een echo. 

@Mateke begint nu wel spannend te worden voor jou. Geniet van je vrije dag morgen, soms is dat zo lekker. Even quality time met jezelf haha. ?
@XBo eitjes vanaf 14mm tellen echt mee en groeien vaak door tot een eisprong. Met letrozol had ik vaak op cd 16-17-18 een eisprong. 

@xbo jammer dat er nog niets te zien was maar gelukkig was dit nog maar je eerste ronde. Wat gek dat jij meteen de dosis mag verhogen ik moet elke ronde eerst een menstruatie krijgen voor ik mag ophogen en dat zorgt nou juist steeds voor de vertraging want ik wordt namelijk bijna nooit ongesteld zelfs niet van die rotzooi provera. ze kijken bij mij altijd tot cyclus dag 21 als er dan geen dominant eitje is dan blazen ze de ronde af en krijg ik eerst weer provera (zodat je dus je menstruatie krijgt wat bij mij nooit gebeurd haha) en dan mag je pas ophogen. dus vreemd dat ze dat bij jou wel meteen doen..ben heel benieuwd naar je verdere ervaringen straks! :)
@lauwing wat fijn dat de echo goed was, hopelijk mag je vriend snel mee bij de volgende echo's #kutcorona
@xxlara voor jou gaat het ook weer allemaal beginnen. spannend ben benieuwd deze ronde bij jou!
ik moet woensdag weer terug om die cyste te bekijken. Ik zit eerlijk gezegd best wel in een downward spiral van negatieviteit. Ik zit echt niet lekker in mn vel, telkens als het weer zover is komt er altijd een teleurstelling tussen en al met al duurt het allemaal kneiter lang en heb ik met al die maanden medicatie nog geen 1 ei gezien. Behalve de ronde dat ik zwanger was maar toen zat ik dus even niet aan die medicatie, soms denk ik dat het meer slecht dan goed doet..
Hier thuis gaat het ook niet echt lekker. Ik ben veel verdrietig omdat ik gewoon niet weet wat ik met mijn gevoelens aan moet. Mn enige steun was mn vriend en die was heel begripvol, maar gister kreeg ik ook ineens van hem te horen van; dit beheerst je leven nu inmiddels en je hebt het er elke dag over. Ja ik wil gewoon graag erover praten zodat ik mn ei kwijt kan en niemand lijkt dat maar te begrijpen. iedereen verwacht dat je maar doorgaat met je leven. Ik heb net een miskraam achter de rug en heb het gevoel dat iedereen alweer denkt "zo dat is geweest en nu weer verder met je leven" 
Sorry voor dit hele lul verhaal maar jullie zijn de enige waarbij ik nog steun en begrip kan vinden. Ondertussen is de kring om mij heen gekrompen tot bijna nobody meer..
Liefs

@Mateke precies, daar hou ik me ook maar aan vast. Had natuurlijk super leuk geweest als er direct wat te zien was, maar had ook wel een wonder geweest. En er is dus nog wat mogelijk!
@XxLara bedankt! Dat is in ieder geval handig om te weten. Ga ook de vragen die ik heb even opschrijven voor mijn controle bij de arts.
@Steph-aniee precies, en dat weet ik ook. Eerste ronde, dus mag ook niet teveel verwachten. En wie weet heb ik er al wel wat op gereageerd, dat is dan mooi meegenomen. We wachten dinsdag af en dan weer verder. Ik ben nu ook 'blind' gestart, aangezien ik dus geen menstruatie heb van mijzelf. In het verleden dan weleens provera gehad waar ik dan 1 dag wat bruine afscheiding van had, maar verder niets om te menstrueren. Vandaar dat ze zoiets hebben van als het baarmoederslijmvlies nog steeds nihil is, ik direct door kan met een hogere dosis. Vind ik zelf natuurlijk wel erg fijn aangezien je dan inderdaad niet moet wachten en die provera moet slikken..
Voor jou ook wel erg spannend woensdag. Hoop zo voor je dat die stomme cyste weg is en je door mag/kan. Ik ken natuurlijk niet je hele verhaal, maar kan helemaal begrijpen dat de gehele situatie zo onwijs frustrerend is. Al die maanden aan de hormonen zonder resultaat van een mooi eitje. En dan na al die moeite een miskraam, terwijl je dan eindelijk de hoop hebt dat jullie droom uitkomt, dat is natuurlijk verschrikkelijk en logisch dat je je daar zo om voelt. Denk dat het voor een omgeving ook lastig is hoe ermee om te gaan, maar het zou fijn zijn als je in ieder geval het gevoel kon hebben om je emoties daar te uiten en kracht te vinden. Die ... corona helpt er natuurlijk ook niet aan mee, je kan niet even 1-2-3 je zinnen verzetten door iets leuks te gaan doen.
Meid, ik geef je een virtuele dikke knuffel en even uitrazen mag altijd!??

@stephanie virtuele dikke knuffel voor jou? wij weten als geen ander hoe jij je voelt. Er is nu veel negativiteit maar hopelijk heb je volgende week eens een goede echo zodat je door kan. Dat is wat je nodig hebt om weer wat licht in die donkere tunnel te zien. Ook ik heb periodes meegemaakt dat mijn vriend zei dat ik enkel met zwanger worden bezig was en verder niets. En soms heb ik dan tegen mezelf gezegd, nu stoppen! En geniet van de dingen die je wel hebt en die wel lukken en wel goed gaan. Klinkt heel cliché en tuurlijk hoort daar in mijn ogen ook een kindje bij en is het plaatje nog niet compleet. ook ik ben bang en vraag mezelf ook af of dat ooit gaat lukken. En wat als.... het dus niet lukt, wat dan? Geen idee...maar voor nu probeer ik zoveel mogelijk positief erin te staan. Te hopen dat het gaat lukken maar daarbij ook "proberen" te genieten van alle andere dingen. Dat is momenteel door die k*t Corona ook lastig natuurlijk. En waarschijnlijk vind jou vriend het ook erg om jou zo te zien. Geef elkaar lekker een extra knuffel ? Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen dat je volgende week wat positief nieuws krijgt! ? 

Terug
Bovenaan