PCOS, Letrozol

[quote quote=10254805]Spannend we zitten nu met ze 4ren in afwachtingsweken. Nou 1 van de 4 zal toch wel raak zijn? Liefst allemaal natuurlijkheid[/quote]
Dat zou fijn zijn, daar gaan we voor! 
 
Kimsterr: ik heb nu dus de 2e ronde letrozol 2,5mg geslikt en deze keer geen follikelmetingen ofiets maar met ovulatietesten en aan slijm wel mijn eisprong nu gevonden ☺️ Hoop voor je dat deze ronde clomid nu het gewenste resultaat hebt en je niet aan letrozol hoeft, heb helemaal geen last van bijwerkingen, behalve misschien ligte stemmingswisslingen maar van dag 3 tot 7 is ook een deel menstruatie dus weet niet of het door de pillen komt ?
we gaan duimen dat het deze ronde mag lukken, voel me niet heel sexy vandaag dus maar insemineren en dan afwachten, ik denk eigenlijk dat mijn piek gisteravond al begonnen was met al dat slijm dus vanavond nog en dan klaar.. hoop dat het feit dat ik ziek ben niet uitmaakt voor dit eitje, succes allemaal en hopelijk allemaal snel een positieve test!
 
Ja, dat is erg positief wilkindje! Ben jij gelijk met Letrozol begonnen of heb je ook al iets anders geslikt? Sorry, ik kan het zo niet terug lezen. Goed om te horen dat je geen last hebt van eventuele bijwerkingen. Ik denk dat de meeste vrouwen wat geprikkeld zijn tijdens hun menstruatie, haha! ? Beterschap en succes vanavond. 
 
Kimsterr: ja inderdaad letrozol als eerste, erg lange aansleep voor ik kon starten maar nu dus de 2e ronde met laagste dosis. Maar afwachten of het nu zo mag zijn ☺️
 
Wilkindje, jammer van de lange aanloop maar wel erg fijn dat het blijkt te werken! Ik ben bang dat de 2.5 niet gaat aanslaan omdat ik nu al 100 Clomid slik maar goed, eerst deze ronde maar eens afwachten. 
 
Ik snap dat je met clomid 100 wel aardig wat bijwerkingen hebt, ik had het in het begin al met de 50mg. Welke bijwerkingen heb je vooral kimsterr?
 
Ik heb werkelijk waar knallende hoofdpijn. Ik sta er mee op en ik ga er mee naar bed en dat drie van de vier weken lang.. Je kan je voorstellen dat het echt niet leuk is om met mij te leven, het put je uit en is niet echt bevorderlijk voor onze relatie. Wat voor bijwerkingen heb jij babygirlmom? 
 
Hallo, 
Ik sluit me hier even aan als dit ok is ..
Ik ben Karolien, 32 jaar en heb een zoontje van 22 maand. De 2de ronde al zwanger geraakt toen, weliswaar met een cyclus van bijna 40 dagen maar was zwanger, dit was het voornaamste.
In Februari gestopt met de pil omdat we in Augustus aan nummer 2 wilden beginnen en ik mijn cyclus 6 maanden de tijd wou geven om op gang te komen en dan in Augustus al mooi te herkennen wanneer mijn eisprong juist valt. 
Helaas kwamen mijn maandstonden niet op gang. Na meer dan 80 dagen contact opgenomen met de gynaecoloog en uit mijn labo bleek ik geen eisprong te hebben. Provera genomen om maandstonden op te wekken. Dat ging goed en ondertussen waren we dus Mei en wilde ik na de Provera mijn cyclus de kans geven om terug op gang te komen want we wilden toch pas vanaf Augustus er echt voor gaan.
Na 38 dagen voor het eerst mijn maandstonden uit zichzelf dus ik super blij dat mijn cyclus zich herpakt had...
Helaas in Juli geen maandstonden en na 52 dagen terug Provera en omdat we ondertussen Augustus waren op dag 3 gestart met 50mg Clomid. Deze dosis bleek helaas te hoog want op CD 10 3 follikels waardoor ik deze cyclus al meteen moest afbreken wegens kans op 3 bevruchte eitjes ...
Volgende ronde dan maar 25mg Clomid. Maar nu deze keer stress omdat mijn vriend veel in het buitenland zit deze maand en ik niet weet of mijn eisprong op juiste moment zal vallen. Gelukkig kunnen rekken tot hij terug was en Pregnyl gespoten op CD 16 bij een follikel van 23mm. Helaas niet zwanger geworden.
 
Nu deze cyclus gestart met Letrozole een half pilletje die gelijk zou staan met 25mg Clomid. Dit omdat mijn baarmoederslijmvlies redelijk dun bleef. Vol goede hoop maandag op CD 10 langs geweest voor een FM maar helaas nog niets te bespeuren terwijl we met clomid op dit tijdstip al een follikel hadden van 12 mm. Was dus wel redelijk teleurgesteld want mijn vriend komt speciaal dit weekend naar huis van zijn zending met het werk omdat we dachten dat zoals vorige keer ik de vrijdag al Pregnyl ging mogen zetten en we dus komend weekend mijn eisprong zouden hebben. Ik mag nu morgen terug voor een nieuwe FM en hoop zo hard dat er een spurtje is geweest en er een mooie follikel te zien zal zijn en ik alsnog pregnyl mag spuiten vrijdag of zaterdag. Zondagmorgen vroeg vertrekt mijn vriend namelijk terug tot de vrijdag dus als dan mijn eisprong plaatsvind is het ook verloren. Tenzij er morgen nog niet veel te zien is en we terug kunnen rekken tot volgende vrijdag maar dan valt mijn eisprong wel terug later..
Sorry voor mijn lange verhaal maar had gehoopt hier eens te horen of er wonderen bestaan en er op 3 dagen tijd toch opeens een mooie grote follikel zou kunnen zijn en ondertussen graag ook eens gehoord of er nog mensen zijn die wel reageren op Clomid en niet of minder vlug op Letrozole. 
 
Terug
Bovenaan