PCOS, Letrozol

Hallo allemaal,

Ik was ff afzijdig afgelopen week, wist even niet wat ik met mn wachtgevoel aan moest voor de afspraak afgelopen donderdag..

@stephanie, ik.begrijp jou zo goed! Het is logisch dat zoiets als dit je leven beinvloed en je dagelijks meer dan bezighoud. Ik denk dat iedereen zich hier in herkent! Je kan iig hier altijd je gevoel delen ?
@irenee, GEFELICITEERD!!! ?? wat goed! Enne, wees blij met het doorzakken, dan heb je dat in ieder geval nog eens gedaan ?
@xbo, 2 jaar geen menstruatie is heel lang, ik ben vooral bekend met lange cyclussen (soms wel 60 dagen plus). Afgelopen maand letrozol 2,5 mg was die 31 dagen en nu zit ik nog in de wachtbank deze maand. Er was op dag 11 een groot ei van 17mm zichtbaar die ook de afspraak erna (3 dagen later) gesprongen bleek. 
Momenteel zit ik op 2 dagen "overtijd". Al anderhalve weer super pijnlijke borsten en verder nog niets van een menstruatie te merken.. Wel gisteren een negatieve test en de reactie uit het ziekenhuis af te wachten tot maandag.
Donderdag had ik mijn herhaalafspraak op het ziekenhuis en weer een echo gehad. Geen vocht dit keer (dat was wonderbaarlijk ineens verdwenen ?) maar wel een tussenschotje in mijn baarmoeder van een paar milimeter. Weer bloed laten prikken en nu afwachten op de telefonische afspraak maandag met mijn fertiliteitsarts voor de uitslagen en een vervolgtraject ? ik denk wel dat er nog een menstruatie doorbreekt dit weekend. Mijn gevoel zegt dat het deze maand niet raak is, ook door de negatieve test..
Maandag hoor ik meer en hou ik jullie weer op de hoogte. Voor nu, ondanks alles keep up the good spirit dames! Wij kunnen dit (allemaal op onze eigen manier en met een eigen traject) en het gaat ons echt lukken dit jaar!  ?
Liefs!❤

@lara CD9 lijkt me inderdaad ook nog vroeg om iets te zien. Goed dat je dit zelf ook al had gedacht, kan je al niet te veel teleurgesteld worden ?. Hopelijk is er maandag al iets meer te zien ?!
@stephanie Ik kan me heel goed voorstellen dat je het nu moeilijk vindt om nog positief te blijven. Als je iedere keer weer slechts nieuws te horen krijgt... Wat jammer ook dat je vriend het er ook zo moeilijk mee heeft om erover te praten. Ik merk ook wel dat ik er meer mee bezig ben dan mijn man. Ik denk dat zij er gewoon heel anders in staan en een ander gevoel bij hebben ofzo. Hier kan je inderdaad steeds je hart luchten! Wij staan altijd klaar om te luisteren ?!
@Doen-jah Hopelijk heb je maandag meer duidelijkheid van het ziekenhuis, een positieve test of je menstruatie. Het niet weten is toch steeds het lastigste van het traject...
Ik heb de laatste 2 dagen precies toch meer en meer het idee dat ik morgen gewoon ongesteld zal worden. De krampen in mijn buik zijn bij momenten toch wel iets heviger geworden. Nog niet geweldig hard ofzo, maar toch meer aanwezig. De laatste 2 dagen ben ik ook buitenproportioneel vermoeid, wat ik vaker heb wanneer ik ongesteld moet worden. Dus ik ga sowieso nog even afwachten en we zien wel zeker... Vervelend dat deze ronde dan weer zo anders dan de andere rondes is gelopen ?. Na een tijd weet je gewoon niet meer wat je moet verwachten of wat 'normaal' is. We hebben het er deze week in ieder geval al over gehad wanneer mijn man dan zijn potje zal binnenbrengen in het ziekenhuis ?. Haha, ziet hij zo tegenop maar ik ben blij dat ik dan een keer niet de enige ben die naar dokters en ziekenhuizen moet ?.

@Lauwing super fijn van je goede echo!! Zou leuk zijn als je vriend bij de 12 en 20 weken echo’s ook mee mag!
@XBo ik mocht bij de letrozol ook zonder provera door naar de volgende dosis omdat het niet aansloeg, maar ze hebben bij mij wel eerst afgewacht tot CD21 geloof ik om zeker te weten dat er later niet iets zou gaan groeien. Bij 2,5 en 5 mg geen eisprong gehad, en ook heel dun bms, alleen bij de 7,5 uiteindelijk wel een eisprong, toen ook heel dun bms maar wel beetje ongesteld geworden toen. Zou wel snel zijn als ze nu al meteen door gaan naar de volgende dosis dinsdag, maar hopelijk is het niet nodig en heeft je lichaam iets meer tijd nodig! :)
@Stephanie we leven met je mee, zo vervelend he :( Snap helemaal dat je er verdrietig over bent, het is gewoon niet iets wat je zomaar even los kunt laten. Ik duim voor snel positief nieuws, en dat je verder kunt!
@Lara hopen dat er maandag wel iets te zien is! In ieder geval nog genoeg hoop nu het pas CD9 was!
@Doenjah wel even spannend nog dit weekend dan!
@Mateke hopelijk word je niet ongesteld, voor jou ook nog een spannend weekend! :)
Ik heb afgelopen donderdag het pompje moeten verwisselen, dat ging op zich wel goed, maar ik was donderdagavond echt even klaar met dat ding op mijn lijf, als ik aan het werken ben let ik er niet zo op en gaat het allemaal prima, maar ’s avonds zit het toch een beetje in de weg… Morgen weer een nieuw pompje aanbrengen, en wachten tot dinsdag de eerste echo…

@Doen-jah spannend zeg, aankomende dagen. Ook benieuwd naar maandag, je gesprek met de fertiliteitsarts. Had je vocht in je baarmoeder de vorige keer? Zou mooi nieuws zjin als je dit weekend of komende week toch nog een positieve test zou hebben ?. En je lieve woorden, gelden natuurlijk ook voor jou!

@Mateke ook voor jou spannende dagen zo te lezen. Lijkt me wel frustrerend als inderdaad elke ronde weer anders is dan de vorige met klachten. Weet je absoluut niet waar je aan toe bent.. Ik duim voor je!?

@Bloem- ja, ben wel benieuwd wat ze uiteindelijk gaan doen. Ik loop in een groot ziekenhuis, bij de fertiliteitsarts dus vertrouw wel op hun kunnen, maar het is fijn ook jullie verhalen te horen. Je gaat er nog zo bleu in, dat je soms niet weet wat wel en niet oke is. Hopelijk dinsdag ietsje meer resultaat! En je pompje, vervelend… Het is uiteindelijk voor een goed doel maar kan begrijpen dat het soms gruwelijk in de weg zit. Hopen op een goede echo dinsdag!

Hoi allemaal!

Ik ben even een aantal dagjes afwezig geweest, sorry als ik niet op iedereen heb gereageerd, maar er zijn zoveel berichten bijgekomen de afgelopen dagen dat ik het niet allemaal heb kunnen bijhouden. ??

@mateke wat fijn dat je het zelfzorg traject als positief ervaart! Fijn dat het al effect heeft! Hoe is het nu met je? Heb je nog altijd het idee dat je menstruatie gaat doorbreken? Ik hoop zo voor je dat het niet doorbreekt en je een positieve test hebt vandaag of morgen???

@heefteenwens merk je nu meer bijwerkingen bij de 7,5mg? Vandaag als goed is laatste dat toch? Krijg je ook nog een echo? Hoop zo dat de 7,5mg goed aanslaat!!! ??

@ireneeee spannend die eerste echo! Hoe voel je je nu verder qua kwaaltjes??

@lauwing wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!!! Nu op naar de 12weken echo hihi!?

@XBo ah wat vervelend van die eerste echo, maar dinsdag kan er evengoed opeens een groot eitje zitten! Heb vertrouwen, het komt goed! Mijne was de 1e ronde op cd16 of cd17 gesprongen. Hoop op goed nieuws voor dinsdag ???

@Doen-Jah heb je ondertussen alweer getest? Kan zijn dat je nog niet genoeg hcg produceerde waardoor je later positief test. Ik hoop zo voor je dat je alsnog positief test! Spannend ✨??

Ik zit momenteel op cd17, hoop en denk dat hij op cd14/15 is gesprongen, gezien ik die dagen last van krampen en slijmverlies gehad. Hoop zo dat ik überhaupt een eisprong heb gehad, doordat ik geen echos heb gehad of ovulatietesten heb gedaan begin ik weer aan mezelf te twijfelen... nouja meer als afwachten en hopen op het beste kunnen we niet! Zijn er nog andere dames die nu of bijna op het wachtbankje zitten?

Liefs en een fijne zondag?

@steph-aniee pfff wat een klotenieuws.. begrijp hoe je je voelt.. Hoop dat je woensdag goed nieuws krijgt en de cyste is verdwenen! Ik hoop het zo voor je, zodat je ook snel weer verder kunt!!  Wat betreft je vriend, heel herkenbaar. Ik heb dit vorige maand ook gehad en hij was van mening dat get nooit zou gaan lukken als ik er zo obsessed met bezig ben. Deze maand gaat me beter af en heb het echt voor mijn gevoel proberen los te laten . Ik weet dat dit makkelijk gezegd is maar zodra je je focust op andere dingen en afleiding hebt gaat het beter. Je partner kan je hierin ook helpen om er minder mee bezig te zijn, maar nogmaals het is en blijft lastig. En mannen denken nu eenmaal anders als ons... daarnaast voelen ze ook niet wat wij voelen. Je kan altijd je verhaal kwijt!!! Dikke knuffel? ik duim voor goed nieuws woensdag???

@Bloem Oh ik kan me heel goed voorstellen dat dat pompje flink in de weg kan zitten af en toe. Ik denk dat het wel even tijd vraagt om er helemaal aan gewend te zijn, als dat zelfs kan ?. Ongelooflijk wat we er allemaal voor over hebben uiteindelijk, he.
@zowie Succes op het wachtbankje! Niet de meest eenvoudige positie van de cyclus. Ik hoop met je mee dat je een eisprong hebt gehad en dat je binnenkort goed nieuws hebt!
Bij mij weet ik het nog niet. Gisteren was mijn NOD. Ik heb nog wat krampen gehad maar verder wel ok. Nog geen menstruatie. Vandaag lijken de krampen voorlopig minder. Op dit moment ben ik ook nog niet ongesteld geworden, maar vorige keer was dit ook later dan ik had verwacht dus ik wacht nog even af. Ik had ook nog geen test in huis kunnen halen dus testen heb ik nog niet gedaan ?. Straks ga ik wel even langs de apotheek denk ik, zodat ik morgen kan testen als ik voor morgenochtend nog niet ongesteld ben. Ben wel al sinds vrijdag echt buitenproportioneel vermoeid. Heb dat wel vaker als ik mijn regels moet krijgen maar het lijkt me deze keer zoveel intenser. Ofwel maak ik mezelf weer gek ?‍♀️. In ieder geval zou het vanavond weer een live zoom-sessie zijn van het zelfzorgtraject maar ik zal even moeten afwachten of ik niet te moe ben dan. Desnoods kan ik deze week de opname ervan ook wel uitgesteld bekijken.

@mateke word nu wel heel spannend hoor, ben benieuwd! Ik ga duimen dat je een knaller van een test hebt! ? 
Ik had een eitje van 14.8mm, woensdag weer terug en als het eitje doorgegroeid is dan gaan ze de IUI inplannen. 

Terug
Bovenaan