PCOS, Letrozol

@bloem Goed dat je bms dan toch al reageert op het pompje! Dat zal al wel een opluchting zijn denk ik. Hopelijk groeit dat eitje nog door en kan je verder ?

Joehoe!
@mateke, noo wat jammer! Op naar een nieuwe ronde dan, hopend op dan beter nieuws!
Hier helaas gisteravond ook mijn menstruatie gekregen, had goede hoop maar helaas niet.
@xBo, er groeit gelukkig wel iets met de lage dosis, nu hopen dat de hoge dosis het groeien stimuleert met de nieuwe echo! Ik duim voor je!
@heefteenwens: ik had de afgelopen twee maanden bij beide folikelmetingen vocht in mijn baarmoeder wat ze niet konden duiden wat het is en waar het vandaan kwam. Maandag werd ik gebeld door mijn gynaecoloog. Zij gaf aan dat er twee opties zijn, het verhogen van de letrozol (resultaat onbekend of het vocht dan weg is en mijn cyclus wel naar 28 tot 30 dagen terug komt) of hormoonspuiten dagelijks bij mezelf. Ik koos voor het laatste op aanraden van de arts (die geeft aan dat de kansen voor mij op een positieve test hoger zijn bij spuiten). Vandaag krijg ik de prikinstructie en op dag 3, vrijdag dus, mag ik starten met prikken. Heel spannend en ik heb geen idee wat me te wachten staat! Weer een nieuwe stap. En hopelijk dichterbij een positieve test! Voordeel is ook dat ik hiermee mijn eisprong laat plaatsvinden (ook met een prik), daardoor kunnen we ook gerichter het gezellig maken en "moet" het niet om de dag (ik heb daar namelijk nogal moeite mee?, niet omdat het niet leuk is maar voor mijn gevoel maakt moeten het minder interessant en wordt het iets wat dan maar even moet gebeuren waardoor het mooie eraf gaat,). 
@bloem, wat fijn dat er iets gebeurd en het inderdaad "kan". Ik herken dat gevoel ergens heel erg van de eerste echo opzoek naar een follikel, door mijn hele lange cyclussen was ik blij om te zien dat er ook relatief "snel" een eitje kon groeien. Goeie stap dus! 
Ik hou jullie op de hoogte hoe het spuiten gaat bevallen..

Zet m op allemaal. We kunnen het!
Liefs ❤

@Doenjah Spannend! Weer iets nieuws. Hopelijk doen de spuiten goed hun werk bij jou ?.

Ik ben echt even heel kwaad op het moment. De gyn had aangegeven om deze ronde ook wat extra tests te doen (we hebben namelijk nog niets extra laten testen), waaronder ook het sperma van mijn man. Hij kan daar gewoon voor langs het ziekenhuis gaan, afspraak maken hoeft niet. De info had ik tijdens de laatste echo allemaal meegekregen. Mijn man zag het, of zo leek het toch, wel zitten om dit te doen. We hadden dan ook zowat afgesproken dat hij dit het beste kon doen wanneer ik ongesteld ben, aangezien we dan toch geen seks hebben en we daarna gewoon weer verder kunnen. Dus afspraak: donderdag zou hij langs het ziekenhuis gaan, hij had alles geregeld op het werk, geen probleem. Gisteren aan tafel komt hij dan plots af met de boodschap dat hij nog wel zou zien of hij donderdag gaat of niet. De grond zakte even onder mijn voeten weg. Wanneer ik hem vroeg waarom hij niet wilde gaan, kreeg ik als antwoord dat hij 'niet in de mood is' en dat het 'niet echt een goed moment is voor hem nu' ?. Meer uitleg heb ik er niet uit gekregen. Ik was razend! Het liefst van al had ik alles wat binnen handbereik was naar zijn hoofd gegooid. Ik vind dit echt geen reden om dit niet te doen. Het is het eerste en enige dat ik op dit moment van hem vraag en nu krabbelt hij terug. Het lijkt soms echt alsof dit hele traject enkel op mijn schouders landt en hij er gewoon is om af en toe even seks te hebben ofzo. Wat als ik een keer 'niet in de mood ben' om die stomme medicatie te nemen en voor de zoveelste keer bij de gyn met mijn benen open op de onderzoekstafel te gaan liggen (sorry voor de nogal plastische omschrijving)? Ik ben degene die steeds haar agenda moet aanpassen aan alles en zich moet volsteken met hormonen. Wanneer hij dan voor 1 keer ook eens uit zijn pijp moet komen, is het precies weer te veel. Ik hoop dat ik het er vanavond met hem over kan hebben en dat hij mij weer niet gewoon negeert zoals gisteren want ik vind nu toch dat ik recht heb op een duidelijk antwoord over waarom hij het niet ziet zitten. Als hij bang is of zich zorgen maakt of nerveus is om naar het ziekenhuis te gaan of weet ik veel wat, heb ik toch wel liever dat hij dit gewoon zegt. Het zal immers nooit 'het juiste moment' zijn of hij zal er immers nooit 'in de mood' voor zijn om zo'n test te laten doen, maar het moet nu eenmaal dus kan je het toch best maar gewoon achter de rug hebben, denk ik dan. Precies of ik ben wel telkens 'in de mood' om naar de gyn te gaan of om weer een test te laten doen ?. Sorry voor de rant maar het zit me echt even hoog en ik moest het even kwijt...

@Mateke ik snap je frustratie, ik denk dat het vooral uit angst komt. Angst dat het bij hem misss ook niet goed zal zijn. Ik denk dat je hem vanavond vooral op zn hart moet drukken dat jullie dit traject samen moeten doen en niet 1 vd 2. Ook kan je hem vertellen dat het nu nog makkelijk voor hem is maar als je ( hoop dat het niet hoeft ) op IUI of IVF aan komt dat hij dit wel vaker zal moeten doen. Hoe hij dat dan voor zich ziet. Sterkte ?
@Bloem fijn dat je BMS in ieder geval al dikker is, nu op naar een mooi eitje ? 
Ik heb vrijdag mijn eerste IUI ??

@Lara die angst had ik me ook al bedacht. Wat me het meest frustreert is dat hij bij zo'n dingen dan volledig dichtklapt en er niet over kan praten. Hij lijkt me dan echt te negeren (beeld zonder klank, kijkt me zelfs niet aan) waardoor het echt moeilijk is om in te schatten wat hij denkt. Ik ga ook voorstellen om met hem mee te gaan morgen, al is het om op de parking te wachten als ik niet mee binnen mag in het ziekenhuis. Ik probeer dan kalm te blijven maar binnenin gaat het echt tekeer ?. Hopelijk is hij aanspreekbaar vanavond...
Spannend voor jou vrijdag! Ik duim en brand elke kaars die ik in huis kan vinden voor je ?

Hi Allemaal,
@mateke jeetje wat shit zeg van je vriend! het is geen goede maand relatie wise haha hier was het ook al dikke mik vorige week. Key is wel om er goed over te blijven praten ook vanuit zijn kant. Misschien moet je hem een beetje geruststellen want ik denk inderdaad dat het bij hem ook de angst is van "wat als het niet goed zit bij mij". De mannen kijken uiteraard ook van de zijlijn mee en wij vergeten ook wel eens dat zij ook machteloos hierin staan, praat natuurlijk zeker niet goed dat ze wel mee moeten werken in het traject. Ik hoop dat het snel goed komt want jullie doen het toch samen! Gelukkig kan je hier lekker je ei kwijt en even gal spuwen heerlijk! wij zijn er voor je!
@bloem super fijn dat je bm slijmvlies wel wat aandikt, geeft goede moed!
@xbo wel fijn dat je niet eerst op je menstruatie hoeft te wachten en dat je meteen door kunt, wellicht slaat 5mg wel meteen aan ik duim voor je.
Bij mij heeft alles een gekke wending gekregen. ik zat natuurlijk met die cyste bij de uitgangsecho vorige week. Gister avond met spoed naar het ziekenhuis gegaan. Ik was aan het koken en kreeg acute buikpijn. Kon niet meer lopen of zitten. Op het ziekenhuis dachten ze door aaname van de klachten aan een eierstok torsie. gelukkig was dit het niet, de cyste was geknapt en er was wat vocht achter mn eierstok. Het knappen van de cyste veroorzaakte de pijn. Vandaag gebeld met mn eigen gyn en wat blijkt ik moet nu wachten op mn eigen natuurlijke menstruatie (god mag weten hoelang dat nu weer gaat duren) ik zit namelijk al op dag 40 na mn miskraam en hij denkt dat letrozol nemen dan geen zin heeft ik heb natuurlijk al provera geslikt 2 weken geleden dus mag het nu niet weer slikken. dus het wacht process is weer begonnen. heb nog nooit zo snel en graag ongesteld willen worden
oja trouwen even een irritatie moment vanaf mijn kant. ik zit rtl boulevard te kijken en die achterlijke paris hilton zegt dat ze met ivf een tweeling wilt krijgen en dat ze dan wilt zorgen dat het een jongen en een meisje is. What the actual fuck. er zijn genoeg mensen die geen kind kunnen krijgen dom wicht en dan nog eisen stellen ook. Wat een debiel wijf, sorry dat moest ik even kwijt haha. Dit geeft voor mij aan hoe sommige simpele mensen er over denken dat het moederschap maar voor het grabbelen ligt ongelooflijk.
Nou meiden fijne avond! 

@Mateke oh wat ‘leuk’ dat we tegelijk lopen deze ronde! Ik hoop vrijdag op een mooie echo voor jou. Ik ben donderdag aan de beurt, spannend! En jeetje, ik snap je frustratie. Je doet zo je best voor alles (wat zeker niet altijd leuk is!) en nu moet er vanaf zijn kant wat gebeuren en krijg je deze reactie. Misschien is het zoals @XxLara zegt bij hem ook wel een angst, voor wat eruit gaat komen. Maar alsnog vind ik het lullig dat hij zo reageert.. Ook hij zal zijn steentje moeten bijdragen. Ik hoop dat jullie vanavond een fijn gesprek kunnen hebben en dat hij morgen naar het ziekenhuis gaat. Dikke kus voor jou ?

@Bloem- lief van jou, dankjewel!? En wat fijn dat je BMS al wat was gegroeid, beter dan voorheen zegmaar. Nu nog hopen op een mooi eitje die de groeispurt gaat maken en dat je verder kan. Heel veel succes vrijdag! Ook ik duim voor jou.

@Doen-jah wat jammer dat je menstruatie is doorgekomen.. En wat spannend zeg voor jou, de stap nu naar het spuiten. Ben wel benieuwd hoe je dat gaat ervaren. Heel veel succes vrijdag met het prikken, maar dat komt vast goed! You can do it?

@XxLara spannend vrijdag! Ik ga aan je denken ?

@Steph-aniee zeker fijn dat ik inderdaad de menstruatie niet hoef op te wekken. Dankjewel! En jeetje, wat een shit situatie voor jou zeg. Dat zal ook wel even schrikken zijn geweest gisteren. Gaat het nu weer een beetje met de buikpijn? Zo rot ook dat je nu je eigen menstruatie moet gaan afwachten. Ik duim voor je dat die snel doorzet en je na alle ellende snel verder kunt.. En wat je zegt over Paris, helemaal met jou eens! Bij sommige zou hun mond gesnoerd moeten worden.. 

@Mateke, ah nee wat balen zeg pff... verwen jezelf maar lekker! Duim dat volgende ronde jouw ronde wordt??? mbt je vriend en het zaadonderzoek, mijn vriend vond dit in het begin lastig omdat hij voor zijn gevoel “onder druk” moest presteren.. hij was echt bang dat we bovenop mijn PCOS ook nog eens nieuws zouden krijgen dat hij geen goed kwaliteit zaad had. Dit was zijn reden toen waardoor hij wat tegendraads was. Ik zou proberen het gesprek aan te gaan en inderdaad te vragen wat de oorzaak is waarom hij t nu niet wilt. Ik snap je gedachten helemaal! Mannen denken niet echt rationeel... ik hoop dat jullie en goed gesprek kunnen voeren, waarna hij toch zal gaan meewerken❤️ ps de uitslag van mijn vriend was uiteindelijk niet slecht maar ook niet geweldig.. 

@XxLara Spannend! Hoop dat je meteen succes hebt bij je eerste IUI, is je zo gegund ??

@XBo dankjewel! Ja schei uit vandaag cd20 dus echt nog té lang wachten... maarja is voor het goede doel zullen we maar zeggen? Wat rot dat de 2,5mg niet zijn werk naar behoren deed, hopelijk is de 5mg voor jou de juiste dosering! Ben benieuwd naar je echo volgende week! Ik duim in ieder geval voor je en hoop dat je geen last krijgt van bijwerkingen?

@Bloem- Thanks!! Dat je bms al dikker is, is een goed teken! En er kan zich altijd nog een eitje ontwikkelen, duim voor je?? Wel fijn te horen dat indien het niet zijn werking heft de dosis verhoogd kan worden!

@Doen-Jah Wat spannend!!! Hoop dat dit voor jou de juiste en effectiefste methode is! Maar mag ik wat vragen over dat vocht in je baarmoeder, bij mij hadden ze dit de 1e ronde ook geconstateerd op cd19 en mijn fertiliteitsarts gaf aan dat dit kwam door de eisprong.  Hebben ze nooit dmv bloedprikken op progesteron gecontroleerd of er daadwerkelijk een eisprong heeft plaats gevonden?                         

@steph-anie Jezus wat een klote situatie meis... pfff echt balen. Ik hoop zo dat je menstruatie zich snel zal gaan melden zodat je verder kunt, want dit is gewoon niet leuk meer!! Ik denk aan je en duim voor je dat t snel doorzet!❤️ 

Terug
Bovenaan