PCOS, Letrozol

Bloem: Hoe was jou echo? Wel fijn om te lezen dat bij de vorige echo je bms groeide!
Doenja: Spannend dat je begint met spuiten. Hoe was de spuit instructie? Zie je het zitten om jezelf te spuiten?
Mateke: Welkom in het leven en denk wijze van een man. Fijn dat hij als nog is gegaan. Eigenlijk zijn mannen mietjes. 
XLara: Succes met je eerste IUI! Lees graag je ervaring terug!
Stephanie: Fijn dat je ongesteld bent geworden en dus een nieuwe ronde kunt starten!!
Celine en Simone; Welkom op het forum. We lezen graag jullie verhalen.
Vandaag heb ik mijn eerste echo gehad op CD12. Mijn eerste ronde met 7,5mg letrozol. Mijn baarmoederslijmvlies was: 5.5 Deze mag nog wel wat groeien. Daarnaast rechts een eitje van 10mm, Links een eitje van 10mm en van 18,7.  Advies om om de dag gemeenschap te hebben en zondag terug komen voor een nieuwe echo! Ooooo spannend. Wie had dat verwacht al z'n groot eitje op dag 12. Hopelijk gaat het eitje springen, uit ervaring weet ik ook dat ze gewoon kunnen doorgroeien tot 33mm en dan verdwijnen zonder eisprong... 
Ik ben vast vergeten om op iedereen te reageren, komen steeds meer mensen op het forum en dan vooral nog onthouden wie waar zit in de cyclus en welke medicatie. 

@ Stephanie: Bedankt! en fijn dat het wachten voorbij is en dat je aan een nieuwe ronde kunt beginnen! De tijd gaat dan toch wat sneller vooruit als je terug ermee bezig kan zijn.

@ heeft een wens: keigoed dat er al ééntje van 18,7mm klaar zit. Altijd een geruststelling dat de letrozol zijn werk doet vind ik zelf. Had zelf wel nog niet gehoord dat ze ook terug kunnen verdwijnen, dus fingers crossed dat dat niet opnieuw het geval is voor jou.

Zelf heb ik intussen twee rondes met 2,5 er op zitten en nu ben ik aan de tweede ronde met 5mg begonnen. Hoewel de allereerste keer met 2,5mg goed resultaat gaf (en ik daardoor stiekem hoopte dat we met alles snel klaar zouden zijn), was er de volgende rondes niets van resultaat. De gyn had ook geen verklaring waarom een lichte dosis wel aansloeg en vervolgens weer niet. Heel frustrerend en er werd dan ook al gezegd dat ik best met een fertiliteitsarts kon opnemen om over te gaan op spuiten. Ik heb al gelezen dat er nog vrouwen zijn die dit hier doen maar al de opvolging die daarbij komt kijken, schrikt me toch wat af. Bms was daarnaast ook telkens vrij dun dus ik hoop dat dat ook eens wat doorgroeit deze ronde. De gyn zegt dat het vooral de kwaliteit is die ertoe doet, maar om zeker te zijn zou ik toch zowel voldoende dikte + kwaliteit willen hebben :D Ik hoop er deze ronde in ieder geval op. 

@stephanie Oh zo goed ?! Dan kan je gewoon meteen verder. Moet nogal een opluchting zijn voor jou.
@heefteenwens Mietjes zijn het inderdaad ?. Hopelijk groeit het eitje mooi verder en is het zondag gesprongen ?! Succes!
@celine Hopelijk slaagt de letrozole deze keer goed aan ?. Wanneer heb je terug een echo?

Ik zou waarschijnlijk woensdag een Hyfosy (of schuimechografie zeggen ze ook wel) moeten laten doen. Ik zeg waarschijnlijk omdat het blijkbaar nogal druk is op de afdeling en ze me er nog ergens tussen gaan proberen nemen ?. Hopelijk vinden ze een plaatsje. Heeft iemand van jullie ook een hyfosy laten doen? Het zou op een hsg lijken, maar zou minder pijnlijk zijn.

@ Mateke: volgende vrijdag. Gaat wrs te vroeg zijn want dan is het CD 9 doordat het weekend ertussen zit maar hopelijk toch al iets te zien. Over een hyfosy kan ik niet meespreken. Hopelijk krijgen ze je er nog ergens tussen. Ook al zouden die onderzoeken niet allemaal even aangenaam zijn, toch wel goed dat je dan weet dat het op dat punt ok zou zijn (en je de mediciatie voor je eisprong dan niet voor niets neemt).

@celine ah ja dat is inderdaad vroeg. Hopelijk toch al iets te zien! Ben eens benieuwd naar die hyfosy. Bij mijn moeder hebben ze vroeger wat endometriose moeten weghalen uiteindelijk. Weet niet of dit erfelijk is maar ik hou er wel rekening mee dat dit zou kunnen. Maar goed, we zien wel zeker, zoals zoveel tijdens dit traject ?

@si-mo-ne welkom! Hoop dat je er wat aan hebt om onze verhalen mee te lezen. Spannend dinsdag!

@Steph-aniee wat fijn!!!? Op naar de nieuwe ronde!

@Heefteenwens oh wat een mooi resultaat zeg op CD12! En heel fijn dat je zondag retour mag voor een nieuwe echo. Ik had het ook nog niet gehoord dat een eitje dan wel groot genoeg is maar niet springt. Dan lossen ze gewoon op of iets? Nu duimen dat deze lekker doorzet!?

@Celine-x wat balen zeg, eerst dat mooie resultaat en dat het dan ineens niets meer doet. Had je de vorige ronde op 5 mg wel een mooi resultaat? 

@Mateke nee, geen ervaring met het Hysofy onderzoek. Hoop dat ze een plekje voor je hebben kunnen maken en dat het onderzoek mee mag vallen ?

Met mij gaat het verder wel goed. Vandaag helaas wel last van flinke hoofdpijn, terwijl ik zelden hoofdpijn heb. Misschien toch een bijwerking van de letrozol (nu dag 4 dat ik de 5mg slik). Tel de dagen stiekem een beetje af tot donderdag, voor de echo!

Fijn weekend dames!

Dankjulliewel voor het warme welkom! Inderdaad heel fijn om mee te lezen hoe anderen hetzelfde traject ervaren, dus fijn dat ik zo mee kan lezen.
@XBo is dit jouw 1e ronde met 5mg?

@simone, welkom! 
@Stephanie, YES! Wat fijn dat je ongesteld bent geworden en je nu door kan??
@Xbo, best kans dat je last hebt van hoofdpijn door de Letrozol hoor. Nog een paar daagjes en dan ben je van de letrozol af, en dan....op naar een goede echo! ?
 @Mateke, ik heb wel een HSG onderzoek gehad. Dit is geen prettig onderzoek. Het is pijnlijk maar ook zo gebeurd. Het is paar een paar seconde echt pijnlijk.
@Celine, cyclusdag 9 is indd erg vroeg. Had ik ook vanwege het weekend deze ronde. Toen op maandag al beter resultaat!
@Heefteenwenns, wat goed dat je al zo'n mooi groot ei hebt. Maak het maar extra gezellig dit weekend en hopelijk springt het en snel! Succes zondag bij je echo!
Het is zo druk op het forum, dat ik het soms niet helemaal meer kan volgen. Het is ook irritant dat je geen pagina terug kan als je aan het typen bent. Dus als ik niet gereageerd heb, sorry! Heb het wel gelezen?
Ik heb dan vandaag mijn IUI gehad. Het viel allemaal mee en het is vrijwel pijnloos. Nu gaan we lekker op het wachtbankje. ? 

Terug
Bovenaan