PCOS, Letrozol

@Mateke volgens mij kunnen ze na deze verhoging de dosering nog 1x ophogen, maar dan moet ik eerst wel langere tijd op deze dosis blijven. Hopen dat ophogen niet nodig is. Ben op zich wel wat  meer aan het pompje gewend, maar toch zit hij af en toe wel in de weg haha.  2 weken wachten op de uitslag van je man duurt inderdaad wel lang, bij mijn vriend moesten we volgens mij ongeveer een week wachten toen, maar weet het ook niet meer precies.
@Stephanie vervelend dat je er nu zoveel last van hebt! Ik had nu de laatste keer ook een zeurderig gevoel rechts rondom dat ik ongesteld moest worden, vond dat ook heel raar maar geen idee of het t zelfde is, bij twijfel zou ik sowieso gewoon even het ziekenhuis bellen! Hopen dat de 5 mg goed aanslaat!
@XBo jij ook succes alvast voor donderdag! :)
@Gebruiker10309210  hopen dat de groei maandag verder door is gezet!

Hallo allemaal,
Zijn we weer!
@zowie, ze hebben het onderzocht maar er geen oorzaak voor kunnen vinden. Eisprong heeft beide maanden gewoon plaatsgevonden en het zat er al voor de eisprong. Daarnaast werd de vlek steeds groter. Dus meer vocht? Laatste keer bij de echo was het ineens weer weg ? een heel raar verhaal dus... Voor nu houden we het op een soort allergie voor letrozol. Daarom ook de overstap naar prikken.
@mateke, fijn dat je man toch is geweest! Ben benieuwd naar het resultaat van de test ervan! Mijn vriend gaf aan dat hij het idee toen ook gek vond om het te laten testen, maar blij was dat hij was geweest om uit te sluiten wat de problemen zouden kunnen zijn. Misschien moest jouw man ook gewoon even aan dat idee wennen? 
@stephanie, wat fijn! Haha ik ken die blijheid van eindelijk ongesteld te worden, Heel gek voor vele maar voor jou een opluchting. En nu door! ?
@celine &simone, welkom! Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Ik merk dat deze plek voor mij echt een uitlaatklep is! ?
@heefteenwens, prikinstructie ging goed. Het is eigenlijk heel simpel. Een paar jaar geleden heb ik mijzelf geprikt met een trombose middel na een operatie en dit werkt eigenlijk hetzelfde. De eerste dag is gek maarja.. Ik krijg een dosis van 37,5 eenheden per dag nu in ronde 1. Daarna kijken we weer verder. Vrijdag weer een echo om te zien of het werkt.
Het prikken in jezelf voelt de eerste dag gek maar ik moet zeggen dat ik het eigenlijk na 3 dagen alweer normaal vind.. ? en natuurlijk hoop ik met heel mijn hart dat dit gaat werken.. ❤
@datkomtlaterwel, niet meer testen! Mijn gynaecoloog zei dat met pcos je je eisprong waarschijnlijk toch nooit vangt en dat zorgt dan alleen maar voor onzekerheid. Je moet vertrouwen op de echo en gewoon voor de zekerheid rond de echodag al beginnen met om de dag het gezellig te maken, dan komt het vanzelf een keer goed ?
Ik lees weer mee, vrijdag heb ik weer update na de echo ?
Liefs! ❤

Even een korte update; vanmorgen een echo gehad. Vandaag CD14, links 1 eitje van 21mm.
Ik zeg; die staat op springen! Vanavond nog maar eens weer gezellig maken.
Dinsdag terug komen voor een nieuwe echo. 

Goedemorgen dames,  Ik zou ook graag met jullie mee willen praten! Even in het kort over mezelf. Ik ben 25 jaar en er is op mijn 17e PCOS geconstateerd. We zijn nu sinds anderhalf jaar actief bezig waarvan 6 maanden clomid gebruik en nu voor het eerst letrozol 2.5mg. Ik heb lang moeten zoeken naar een forum waarbij mensen delen over hun traject en hoe het gaat want soms zit je der echt even door heen. Zelf zit ik nu op het wacht bankje CD35. Ik had op CD25 een echo en toen zijn de gynaecoloog dat me ei gesprongen is maar wel nog te zien was.. Ik heb vrijdag bloed geprikt en mijn uitslag gaf aan dat ik een eisprong heb gehad dus nu afwachten. Ik heb wel al hevige menstruatiekrampen dus ik denk zelf niet dat het raak is helaas.  

@heefteenwens wat een goede resultaten! nou ik zou zeggen happy humping
@Gebruiker10309836 welkom! fijn dat je jezelf bij ons voegt. Dit forum is heel fijn om op te kletsen zeker over de pcos en trajecten. Ik hoop dat je snel weer een nieuwe ronde kunt starten (of dat je gewoon al lekker zwanger bent natuurlijk geen bloed = goede moed!)
ik heb gister mn eerste tablet letrozol 5MG weer genomen en pfoe he wat valt dat weer zwaar. hebben jullie ook zoveel bijwerkingen? ik heb elke keer zo een ontzettend kater gevoel alsof je op een festival hebt gestaan en het gevoel alsof ik speed of ritalin op heb haha. (geen idee of jullie weten hoe dat voelt haha maar ik heb dat dus 1 keer gebruikt en dit voelt hetzelfde haha)
ik had vanmiddag zoiets van laat maar als ik nog een keer moet ophogen dan pas ik dan ga ik vragen om iets anders want dit houdt niemand toch vol zo.. ik hoop dat het alleen maar gewoon 1 dag is en dat het morgen weer afzwakt maar het viel me wel weer even zwaar. Uiteraard heb ik er alles voor over maar het was vandaag zo erg dat ik mn werk gewoon niet meer kon doen..
iemand hier bekend mee?
liefs!

Dankjewel voor al jullie reacties. Fijn om wat van 'lotgenoten' te kunnen lezen die door hetzelfde gaan. 

Doen-jah, zou inderdaad maar niet meer moeten testen. Vind het alleen zo lastig want ben uiteindelijk bij de gynaecoloog terecht gekomen omdat ik, dacht ik een korte luteale fase (6-7 dagen) had. Toen kwam er PCOS uit dus gestart met Letrozol (had zonder wel eisprong maar pas na een dag of 30). Dus wil graag weten hoe lang mijn luteale fase nu is.
Is het bij jullie allemaal ook standaard dat ze geen echo meer maken zodra je follikel op springen staat? Alleen daarna bloedprikken? Las vaak dat ze echo's bleven maken totdat hij gesprongen is.

Steph-aniee, pfoe klinkt pittig! Ik heb geen bijwerkingen gehad, maar vooralsnog een lage dosis. Kan me voorstellen dat het bij een hoge dosis een stuk erger is. Het is voor een goed doel zeggen we maar ☺ hopelijk wordt het minder!

@Doen-jah fijn dat het prikken meevalt, hopelijk slaat het goed aan! En hopen dat het vocht dan inderdaad door de letrozol kwam.
@Stephanie vervelend dat je zoveel last hebt van bijwerkingen, ik had alleen met letrozol 7,5 last van druk op mijn borst, verder eigenlijk niets gemerkt.
@Datkomtlaterwel ik heb nog maar 1x ooit een eisprong gehad haha, maar toen hebben ze inderdaad nog wel een echo gemaakt om te zien of de follikel weg was, en daarna dan bloed geprikt. Maar zoals we hier wel lezen heeft ieder ziekenhuis een beetje zijn eigen protocol, hopen dat alles gewoon goed loopt en dat je bloed laat zien dat er een eisprong was!

Hai,
@datkomtlaterwel, ik had iedere keer cyclussen van tussen de 35 en 60 dagen dus was mijn eisprong ook niet te vinden. Toen dacht ik met letrozol ga ik hem wel vinden, maar vaak als ze je eitje vinden en als ie op klappen staat ben je alweer te laat met je ovulatietest.. Daarom zei mijn arts stop er maar mee want je wordt er niet hoopvoller van. Ik heb dat advies dus ter harten genomen ?
@heefteenwens, Spannenddddddd! Ik duim voor je ?
@stephanie, ik had alleen letrozol 2,5 mg en merkte daar weinig van. Merk wel nu dat ik hormonen spuit, hallooooo emotionele schommelingen allememachtig ?
@bloem, ik hoop zo dat het traject voor jou binnenkort ook succes heeft ?
Liefs ❤

Terug
Bovenaan