PCOS, Letrozol

Dag dames,

IK ben hier nieuw. Deze maand ben ik ook begonnen met Letrezole ivm late eisprong. Vandaag zit ik op dag 13 van mijn cyclus. En een follikel van 11 mm. Ben echt teleurgesteld. Mijn gynaecoloog zei ook dat het traag zijn werk deed dus heb gevraagd of ze de dosering wilt verhogen, maar helemaal wilt ze dat niet doen. 

maandag mag ik weer voor een follikelmeting hopelijk is het dan verder gegroeid, want hoelang het duurt met het groeien hoe meer de kwaliteit van het follikel afneemt.

Heel veel succes voor de dames die ook als ik bezig zijn met Letrezole ❤️

Hoi allemaal,

Ook ik ben nieuw en lees sinds kort mee. Vorige week woensdag de diagnose pcos gehad. Mocht die dag meteen starten met Letrozol 2.5 omdat er nog niets gaande was op de echo.

Vandaag een eerste echo (zou in een normale cyclus cd12 zijn). Een follikel was gegroeid tot 22mm! Heel blij om dit te zien. Volgens de gyn stond hij op springen dus het advies om er vanavond gebruik van te maken. Het stomme is; thuis ook meteen een ovulatietest gebruikt om te testen of die hetzelfde resultaat gaf. Die was echter spierwit. Herkennen jullie dat toevallig ook? Merk wel enorm vruchtbaar slijm de afgelopen dagen.

Nu volgende week bloed prikken om te kijken of ik inderdaad een eisprong heb gehad. 

@Doen-jah balen dat je ongesteld bent geworden
@Mateke ik kan me je frustratie echt voorstellen, moeilijk als je er niet goed met hem over kunt praten, gelukkig is hij uiteindelijk gewoon gegaan, nu duimen voor een goede uitslag! Van hyfosy heb ik nog nooit gehoord, wat gaan ze daarmee verder onderzoeken? Hopen dat het niet heel pijnlijk is!
@Stephanie wat heftig dat je ineens zoveel pijn had, fijn dat de cyste weg is, en nu ik verder lees ook ongesteld geworden, super fijn!! Wat een opluchting!
@Celine en Simone “leuk” dat jullie ook mee praten ;)
@Lara fijn dat je IUI mee is gevallen, ik duim voor je!
@Heefteenwens wat een mooi resultaat op CD12 al!  Hopelijk heb je een goede eisprong en groeit hij niet zo ver door, spannend dit weekend! :)
@Datkomtlaterwel fijn dat je al een mooie follikel hebt!
Ik had gisteren weer een echo op CD15, was eigenlijk een beetje een teleurstelling. Ik dacht afgelopen dinsdag dus dat mijn bms iets verdikt was, omdat toen ze aan het meten was er 4,5 stond. Gisteren was mijn bms 3,5 zei ze, dus toen zei ik volgens mij was het dinsdag dikker. Ging ze in het systeem kijken, en blijkbaar is er genoteerd dat het dinsdag 3,3 was... waarschijnlijk hebben ze dus meerdere keren gemeten en daar uiteindelijk op uitgekomen ofzo, geen idee. Verder ook geen dominante follikels. Nu terug bij die twijfel of dat het wel mogelijk gaat zijn... Aan de andere kant was dit ook een hele lage dosis en hoeft dit dus misschien helemaal niks te zeggen. Het zou fijn zijn als er binnenkort een keer een echo is waar op ze wel zeggen dat het er goed uit ziet, en dat er een goede kans is. Donderdag moet ik terug, zodat de hogere dosering wel even tijd krijgt om resultaat te geven, hopelijk dan beter nieuws!

Welkom aan de nieuwe mensen! Wat zijn we plots met veel ?.
@Lara ik had al in een informatiebrochure gelezen dat dit onderzoek zou kunnen voelen als een stevige menstruatiekramp dus ik maak me alvast niet te veel zorgen ?. Succes op het wachtbankje ??
@bo die hoofdpijn kan inderdaad wel van de letrozol zijn. Heb ik ook. Ik droom ook meer en levendiger wanneer ik letrozol neem ?. En nog een keer rond de periode dat mijn menstruatie moet doorkomen. Zorgt wel voor erg onrustige nachten ?.
@Bloem met een hyfosy gaan ze, net als bij een hsg, de doorgankelijkheid van je eileiders na. Het verschil zit erin dat ze geen contrastvloeistof inspuiten maar een soort gel of schuim en dat er geen röntgenfoto wordt genomen maar dat dit gewoon met een interne echo kan gevolgd worden. Geen straling dus en blijkbaar minder onaangenaam. Ben benieuwd. 
Zou bij jou de dosis dan nog worden aangepast voor beter resultaat denk je? Ben je het pompje ook al beter gewoon?

@mateke ik ben benieuwd of je hyfosy woensdag nog door kan gaan, en erg benieuwd wat daar uit gaat komen. hou je ons op de hoogte?
@Gebruiker10309210 ik ben benieuwd of je gelijk mag verhogen of dat je toch eerst een ontrekkings bloeding moet krijgen, dat heb ik namelijk altijd als een ronde niet aanslaat. hou ons op de hoogte!
@datkomtlaterwel wat goed dat je gelijk de eerste ronde al een goede follikel hebt! ken weinig mensen waarbij de 2,5mg zo goed aanslaat dus wat een top nieuws. Mijn gyn heeft uitgelegd dat met pcos het niet heel veel zin heeft om ovulatie testen te doen in mijn geval heb ik een verhoogd lh hormoon dus ze geven vaak vals positief bij mij. wellicht kun je eens gaan temperaturen dan zie je duidelijk dat na je eisprong je temperatuur met 0,2 a 0,5 graden stijgt dat is ook wel intressant!
ik heb echt last van hevige menstruatie dit keer niet te doen, denk dat het nodig was ahah! maar ik heb wel steeds last van de rechterkant van mn buik en ik denk dat daar een eierstok zit. steeds zo een zeurderige aanwezige continue gevoel, niet perse heel pijnlijk maar wel irritant. Herkend iemand dat? vorige week zat daar die cyste en ben nu bang dat het gewoon weer niet goed is..of zou dit gewoon bij de menstruatie horen? morgen beginnen met letrozol 5mg en vind het best wel weer spannend eigenlijk..bang voor weer veel bijwerkingen enzo en of het wel aanslaat.. we gaan het weer zien!
xx

@si-mo-ne dit is voor mij de eerste ronde met 5 mg letrozol inderdaad. Hiervoor 1 ronde met 2,5 mg gehad maar daar deed ik eigenlijk niets op. 

@Gebruiker10309210 welkom! En een eitje van 11mm is al best mooi toch? Hopen dat die de groeispurt gaat maken.

@XxLara precies, op naar een goede echo! En wat fijn zeg dat de eerste IUI mee is gevallen. Ik ga heel hard voor je duimen ??

@Datkomtlaterwel welkom! En wat een goede echo zeg! Nu afwachten op de bloed uitslagen. Met ovulatietesten heb ik nog geen ervaring aangezien ik van mijzelf geen menstruatie had en ik met de letrozol nog geen goede echo’s heb gehad. 

@Bloem- neeee, wat balen zeg… Begrijp helemaal dat je daar ff flink van baalt. Ik hoop zo voor je dat je binnenkort wel eens een keer goed nieuws hebt. Donderdag dus terug (en ik voor een echo). Hopelijk voor beide dan goed nieuws ?

@Mateke nou nu je het zegt, ik slaap sinds de letrozol ook veel onrustiger dan normaal. Mijn vriend kwam gisteravond naar bed en noemde me nogal verward, hij moest er wel om lachen hoe ik even wakker werd en reageerde ?. Misschien dat het dan toch ook daardoor komt! Achja, zolang het daarbij blijft. Heb je nog iets gehoord of ze het onderzoek hebben kunnen inplannen voor je?

@Steph-aniee je pijnklachten herken ik niet, maarja dat is ook lastig als je niet menstrueert haha. Wel vervelend zeg, neem je er iets van PCM voor in? Fijn dat je morgen weer met de letrozol mag beginnen. Ik hoop voor je dat je een goede ronde in mag gaan, wat positiever nieuws is ook weleens fijn voor jou!?

@stephanie Hmm ik heb soms ook wel het idee dat ik mijn eierstok voel zitten. Precies zo een druk ofzo die er dan even op zit. Maar continu is dat niet echt. Misschien dat die nog wat aan het genezen is ofzo van die cyste? Geen idee.
@xBo ze hebben me niets meer laten weten. Dinsdag zou ik sowieso moeten bellen om te weten om hoe laat ik woensdag verwacht wordt dus als ze maandag nog niets laten weten, zal ik het in ieder geval dinsdag wel weten. Op de uitslag van mijn man zijn onderzoek moeten we waarschijnlijk 2 weken wachten. Wel lang...

@xbo 11mm op dag 11 was niet zo goed volgens mij gynaecoloog. Ik hoop heel erg dat het tegen maandag verder gaat groeien. Bedankt voor je reactie❤️

@Steph-aniee Maandag ga ik weer terug naar het ziekenhuis. Dan zal ik zeker verder vertellen. 
Bedankt voor je reactie ❤️

Terug
Bovenaan