PCOS, Letrozol

Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een echo gehad op cd12. Heb een follikel van 14mm! Komende vrijdag weer terug komen. Hebben jullie ervaring met hoe snel hij groeit? En wanneer ik dan ongeveer mijn eisprong zou kunnen verwachten? Ik ga het zelf, naast echo's, ook nog bijhouden met temperatuur meten en ovulatie testen. Ben zo benieuwd. Mijn eerste eisprong in 9 maanden na het stoppen met de pil!!!!

@simone, vanaf 14mm zeggen ze altijd dat je eitje zeker te weten door groeit. Althans voor 99% zeker. Eitjes groeien ongeveer 2mm per dag. Wat fijn dat je nu je eerste echte eisprong gaat hebben.
@zowie shit zeg! Nou het is te hopen dat je met een andere test aankomende week gewoon positief test. Nu je het zegt ik heb ook wel vaker slechte ervaringen gehoord over de test die jij hebt gebruikt. Ik ga in ieder geval voor je duimen! ? 

Gebruiker10309836: Welkom op de app. Succes met je wacht weken. Fijn dat de letrozol wat werk heeft verzet. 
Zowiee: Ik zou echt adviseren om nog even tot donderdag te wachten voordat je gaat testen. Zorgt alleen maar voor onzekerheid en stress. Succes met je laatste wacht dagen. 
Stephanie: Ik heb weinig last van klachten. Wel allemaal minimale klachten maar niet bewust er veel last van. Gelukkig maar. Terwijl ik toch 7,5mg letrozol slik. 
Mateke: Succes morgen met je 'ingreep'. Ben benieuwd naar je ervaring! 
Simone: Fijn dat je een goede echo hebt gehad vandaag! Hopelijk gaat het door groeien tot een mooie eisprong! Eitje groeit tussen de 1 a 2mm per dag. 
Lara: Hoe is het met jou? Voel je je al andes dan normaal? Ik ben flink aan het duimen voor jou!
Vandaag: CD 16. Mijn baarmoederslijmvlies zag er goed uit: 9,5mm. Rechts was er niks meer te zien. Links nog een mooi eitje van 25mm. Merkte vandaag dat mijn afscheiding anders is: wateriger en helder flexibel rekbaar slijmvlies. Dus betekend mijn vruchtbare dagen. Als ik terug denk was mijn afscheiding ook al wat wateriger... Dus vanavond nogmaals gezellig maken. Eitje staat dus echt op springen. Donderdag terug komen voor een nieuwe echo!  Zo benieuwd aangezien dit de eerste keer is dat ik dit allemaal bewust mee maak... 

Wat een reacties allemaal. Sorry als ik niet op iedereen heb gereageerd, maar moeilijk bij te houden haha.

@mateke mijn vriend kreeg de uitslag van het onderzoek via de huisarts, al vrij vlot! Ze denken zeker; ook daarop wachten kan er nog wel bij.. Haha. Heel veel succes hé morgen! Neem sowieso lekker paracetamol van te voren (en weet niet of je nog iets anders in huis hebt ?)

@Doen-jah fijn dat de prikinstructie goed is gegaan! Ben heel benieuwd naar je echo vrijdag ?

@Heefteenwens wat een fijn nieuws zeg! Hopen dat dat dit maar een goede ronde voor jullie mag worden ?

@Gebruiker10309836 welkom! Het forum hier is lekker actief, dus hoop dat je er wat aan hebt! Spannend zeg, deze dagen voor jou!

@Steph-aniee wat rot dat je zoveel last hebt van de letrozol.. Ik herken het (gelukkig) niet. Nu op de 5mg alleen wat hoofdpijn gehad en onrustig slapen. Dubbel is dat dan he, je weet dat het wat goeds voor je doet maar kan ook zoveel narigheid met zich meebrengen. Hoop dat je klachten snel over zijn ?

@Datkomtlaterwel ik weet eigenlijk niet hoe het bij mij gaat wanneer ik een eisprong ga krijgen/heb gehad. Hebben ze eigenlijk niets over verteld. Het scheelt dat ik tegenover de fertiliteitspoli werk, dus ga sowieso bij de eerste ronde dat ik een eisprong heb wel vragen om een controle echo. Maar hoe het daarna gaat, geen idee!

@Zzzowie lief van je!? Ik ga zo hard voor je duimen ?

@si-mo-ne wat netjes zeg, een follikel van 14mm! Ik heb van de meiden hier op het forum gehoord dat een eitje nog best flink en snel kan doorgroeien. Heb er zelf nog geen ervaring mee haha. Hopen dat die mooi doorzet!

Met mij gaat het verder wel prima. Merk wel dat ik wat gespannen ben voor de echo donderdag! Hopen dat de letrozol nu aanslaat.

@Zzowie oeh wat lastig als het resultaat niet zo duidelijk is, hopelijk over een paar dagen een mooie streep! ♣
@Mateke veel succes morgen! Hopen dat je vandaag wat beter slaapt ;)
@si-mo-ne dat is een mooi resultaat voor cd12, super fijn!
@Heefteenwens eitje is nu echt groot dan, hopen dat hij gaat springen nu en dat hij donderdag weg is :)

@simone, het kan heel snel gaan. Ik heb dat deze maand meegemaakt. Ik ging op een maandag voor een echo toen was mijn eitje ook rond de 14mm en vrijdag weer terug en toen zei mijn gynaecoloog dat m'n eitje al gesprongen was. Ik voelde zelf woensdag avond wat gevoelige tepels en dat werd na woensdag alleen maar erger. Dus denk zelf dat me ei toen is gesprongen.
@heefteenwens, je eitje is wel lekker gegroeit! Hopen op een goeie eisprong en uiteindelijk en positieve test.
@xbo, deze forum is inderdaad lekker actief maar dat is zeker fijn. Leuk dat iedereen zijn ervaring deelt. Heel veel succes donderdag hopelijk is er iets aan het groeien!

@heefteenwens je eitje blijft flink doorgroeien. Die zal nu wel op springen staan. Fijn dat ze je zo in de gaten houden deze ronde. Ik voel me nog niet anders dan normaal. Ik neem ook utrogestan, is om de innesteling te bevorderen. Hier heb ik nog geen bijwerkingen van. Ik heb wel gelezen dat ze als bijwerking zwangerschaps symptomen kunnen geven. Dus ik kan nergens vanuit gaan denk straks als ik iets denk te voelen haha. 

@xbo heel veel succes met je echo, hopelijk is het snel donderdag! ? 

Veel succes aan de dames die morgen een echo hebben ??!
Ik heb daarstraks de hyfosy gehad. Het voelde inderdaad gedurende het onderzoek zoals stevige menstruatiekrampen. Pfioew, dat was even goed doorademen ?. Mijn man had me naar het ziekenhuis gebracht, ook al mocht hij niet mee binnen, en heeft dan in de auto gewacht. Gelukkig, want ik moest toch echt even bekomen achteraf ?. Het resultaat is wel in orde. Mijn eileiders zijn allebei gewoon vrij, er was niets afwijkend te zien. Een hele opluchting dus en alweer een stap verder ?. De arts zag ook al een ei van 14mm klaarzitten (nu CD10 bij mij). Vrijdag heb ik een echo bij mij gyn. Ben benieuwd hoeveel die dan al gegroeid is ?.
Nu wachten we nog vol spanning op de resultaten van mijn man. Vrijdag weet ik hopelijk al wat meer na mijn bezoek aan de gyn. De resultaten werden naar haar gestuurd aangezien zij degene is die de aanvraag had meegegeven.

Terug
Bovenaan