PCOS, Letrozol

Mateke: Fijn dat de onderzoeken goed zijn verlopen. Mooi dat er al een eitje zit van 14mm. Hopelijk groeit deze goed door.
XBo: Dat is een mooi begin op CD12. Mooi dat de medicatie zijn werk lijkt te doen. Op naar maandag voor jou!
Stephanie: Dat zou snel zijn op CD8. Dat zou betekenen dat je morgen op de echo al een volmaakt eitje moet gaan zien! Spannend zeg! Gelukkig heb je de andere dagen minder bijwerkingen gehad!
Bedankt voor jullie steun! komende 2 weken zullen jullie wat minder van mij horen, maar mee lezen doe ik zeker! Ik ben zelf nog helemaal ondaan van vanmorgen. Zo niet verwacht dat de medicatie goed zou aanslaan. Op dag 17 een eisprong.. nog nooit eerder gehad. Ik leef al een beetje op een roze wolk... Nu hopen op een goede uitslag over 13 dagen! 

@heefteenwens Wat goed dat je een eisprong had op dag 17! Nu maar duimen voor een goed resultaat ?! Succes op het wachtbankje.
@xBo Wat goed dat je resultaat ziet! Benieuwd naar je volgende echo ?.
@stephanie Gelukkig heb je niet te lang bijwerkingen gehad. Ben ook benieuwd naar jouw echo morgen en of je al een mooi eitje zal zien!
ik had vandaag nog wat krampen in mijn onderbuik, die denk ik nog het gevolg waren van het onderzoek gisteren. Maar goed, niks erg en het is alweer over. Morgen mag ik inderdaad ook voor een echo gaan en dan kunnen we het stilaan om de dag gezellig gaan maken ?.

@Mateke, dat is wel even doorbijten he zo'n onderzoek. Gelukkig was de uitlslag goed! Veel succes morgen met je echo. Hopelijk is het eitje doorgegroeid en is de uitslag van je vriend ook goed.
@Heefteenwens, wat fijn om te horen dat je eitje wss gesprongen is. Nu op het vreselijke wachtbankje...Hopelijk gaat de tijd een beetje snel.
@XBo wat fijn om te horen dat er twee eitjes zitten en je BMS al verdikt was. Ik ga duimen voor je voor de echo van maandag.
@Stephanie, Gelukkig heb je niet heel veel nare bijwerkingen meer gehad van de Letrozol. Ik ben wel heel benieuwd of je daysy gelijk heeft gehad, en dus ook je ovulatietest. Succes morgen! Ik brand een kaarsje voor jou! Je verdient echt eens heeel positief nieuws!
Ik reageer miss ook iets minder maar lees natuurlijk wel even dagelijks alle updates. 

@Mateke fijn dat het resultaat goed was, wel weer even een opluchting, en goed nieuws van je eitje! Hopen dat het door zet :) Maar als het al 14 mm was komt dat vast goed!
@Heefteenwens succes op het wachtbankje!
@XBo fijn dat je bms al verdikt, nu hopen dat de follikels verder gaan groeien!
@Stephanie succes morgen met de eerste echo van deze ronde!
Bij mij vandaag nog geen goed nieuws helaas, nog steeds niks veranderd op echo… Moet maandag weer terug, hoop dat er dan iets te zien is, ik moet anders sowieso nog even verder op deze dosis volgens mij, hoop dat ik eigenlijk snel verder kan als t niet aan zou slaan… Hoop dat mijn lichaam een keer gaat begrijpen wat de bedoeling is haha

Hi ladies,
Zojuist de echo gehad. Niets, nada, niente, nothing to see. dit getuigd maar weer dat ovulatie testen met PCOS niet te doen zijn. je kan net zo goed je geld meteen wegdonderen. Het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn zit pas op CD 8 maar is het gek dat ik toch een beetje teleurgesteld en gefrustreerd ben? Na 6 maanden in dit traject en nog 0 x positief nieuws te hebben gehad zit ik er eerlijk gezegd best wel doorheen ofzo. Probeer nog positief te blijven maar soms ik dat zo moeilijk te bereiken moet het echt geforceert vanuit mn tenen naar boven zien te halen ofzo. 
Ik vind het echter ook knap hoe ze dat doen, die staaf zat letterlijk 5 seconden erin en ze zag al dat het niets was, vraag me soms wel eens af of ze wel goed kijken maarja wat zijn je andere opties he..
Maandag weer terug dus ga mn positiviteit maar weer bij elkaar rapen dit weekend. Nu weer aan het werk met echt belangrijke dingen namelijk kleding hahah ook zo klaar mee dat het leven steeds weer doorgaat haha.
Sorry voor deze klaag ode haha! hoop dat het bij jullie allemaal wat voorspoediger verloopt! :)
love jullie big time ladies!

@Steph-aniee hopen dat het nu doorzet bij mij. En natuurlijk hopen dat bij jou de letrozol ook gewoon zijn werk weet gaat doen! Hoe was je echo vandaag? -> ik lees nu je volgende berichtje. Wat ontzettend k*t! En absoluut niet gek dat je teleurgesteld/gefrustreerd bent! Ontzettend logisch. Je zit op CD8, dat is natuurlijk nog erg vroeg dus ik hoop onwijs dat jij maandag ook mooi nieuws hebt en er een mooi eitje klaarzit. Wat positief nieuws is je wel gegund?

@Heefteenwens wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! Ik ga voor je duimen ?

@Mateke ben heel benieuwd hoe je echo vandaag is geweest!

@XxLara wat lief van je!?

@Bloem- inderdaad, ik hoop het ook! En wat balen zeg.. Ik hoop heel erg dat er maandag bij jou wat gebeurd is, in positieve zin!

Ik vroeg me af, zijn jullie ook bezig met leefstijl/voeding en de invloed hiervan op PCOS? Ik probeer hier zelf wel echt rekening mee te houden (zoveel mogelijk koemelkvrij, weinig tarwe, weinig toegevoegd suiker, voldoende vetten en absoluut voldoende eten!) Op de juiste manier bewegen, supplementen etc. Ben 2 jaar terug bij een bekend orthomoleculair therapeute geweest en neem veel adviezen in de hand. Ben van mezelf ook iemand die altijd al bezig was met gezond leven. 

Waar ik echter mee struggle zijn nachtdiensten. VerschrikkelijK! Ik voel me er altijd zo slecht bij, je slaapt zo weinig en je hele bioritme wordt door elkaar geschud. Echter moet ik ze gewoon draaien.. (werk als verpleegkundige in het ziekenhuis). Het voelt zo tegenstrijdig dat ik altijd zo bezig ben met een optimale gezondheid creëren maar dan wel m’n hele ritme door de war gooi. Hebben jullie ervaring met nachtdiensten? En hoe combineren jullie dit?  
Ga vanavond de nacht weer in en kom er maandagochtend weer uit.. Hoop dat het geen invloed heeft op de groei van de follikels haha!

@stephanie Dag 8 is inderdaad nog erg vroeg ?, maar ik snap dat je even baalt. Hopelijk is er maandag al meer te zien ?!
@xBo ik probeer zelf wel een beetje op mijn voeding te letten in de zin van niet te veel snoep en zoetigheden en genoeg groenten en fruit eten. Voor de rest ben ik er niet zo heel veel mee bezig ?. Melk en room koop ik sowieso lactosevrij omdat ik al gemerkt heb dat ik tegen gewone melk niet goed kan. Dan protesteert mijn buik enorm ?. Met nachtdiensten heb ik geen ervaring maar kan me wel voorstellen dat het heel je bioritme om zeep helpt ?.
Ik had vanmorgen en net bij de gyn een beetje bloedverlies maar dat zou blijkbaar normaal zijn na zo'n hyfosy dus daar maak ik me al niet te druk in. Echo was goed. Het eitje is nu 16mm en bms 5 mm. Ergens begin volgende week dus een eisprong. Ik gok woensdag dan is het dag 17 en de laatste keren had ik ook rond dag 17 mijn eisprong. Van mijn man hebben we nog geen resultaat. De gyn had naar het ziekenhuis gebeld terwijl ik er was maar er kon niet meteen iemand aan de telefoon komen om de resultaten mee te delen. Ze zou mij later vandaag dus nog even opbellen om te laten weten of er al dan niet al resultaat was.

@mateke fijn dat de hyfosy achter de rug is en alles in orde is!! Lees nu net dat je eitje al 17mm is! Supergoed! Nu hopen dat je volgende week een goede eisprong hebt en dan beginnen de eeuwige lange wachtweken! Ik duim voor een goed resultaat ?

@si-mo-ne mijn eitje groeide toen door tot 23mm en ik herken de groeipijn wel! Ik had de pijn dan ook echt tot de eisprong en daarna niet meer. Fijn dat je nu ook voor het eerst echt een eisprong gaat krijgen!

@heefteenwens spannend dan zit je nu op het wachtbankje ik ga voor je duimen!  Ik heb de 1e ronde alleen bloed mogen laten prikken op progesteron 

@XBo wat een goed resultaat al! Dan hoop ik dat maandag beide eitjes op springen staan of misschien al gesprongen zijn. ? ik werk zelf ook in de zorg alleen dan in 2 diensten vroege en late diensten. Ik ben sinds 2 weken bezig met een dieet om een gezonde levensstijl te hanteren. Dit is eiwitrijk en koolhydraatarm. Ben tot nu toe 1,5 kg kwijt, maar al 3 kg aan vetmassa kwijt en spiermassa heeft zich weer opgebouwd, dus gelukkig doe ik het voor een goed doel. Ik hoop echt dat het bijdraagt aan het zwanger worden. Mbt mijn diensten heb ik 1 schema wat ik aanhoud als ik vroege diensten heb en een andere schema voor mijn late diensten. Hierin kan ik altijd qua tijden wat schuiven, maar het werkt prima. ?

@XxLara hoe is het nu met jou? Ik hoop echt dat jij ons goed nieuws kan vertellen??

@Bloem- pff wat klote dat er nog niks veranderd is, ik hoop echt voor jou dat er maandag wel verbetering te zien is!! 

@steph-aniee jezus meis het zit je echt niet mee.. ik heb echt met je te doen.. maargoed je zit op cd 8 dus alles kan nog! Ik hoop en duim uit de grond van mijn hart dat er maandag iets te zien is en de dosering nu goed aanslaat! ?❤️

Ik ben helaas gisteren ongesteld geworden.. baal ontzettend, gezien ik toch wel wat hoop had.. Maar ik heb wel echt mijn lesje geleerd dat ik niet meer zo vroeg ga testen en de testen van kruidvat (early) niet meer ga gebruiken. Qua cyclus kan ik niet klagen, 1e ronde was mijn cyclus 29 dagen en nu 27 dagen dus dat is netjes. Vanmiddag naar het ziekenhuis voor de medicatie op te halen en dan kan ik morgen weer beginnen voor ronde 3. Hopelijk is 3x scheepsrecht ?

Ik ga voor de andere die nu of bijna op het wachtbankje zitten ontzettend hard duimen voor goed nieuws!! ??✨❤️

Fijn weekend allemaal!

Terug
Bovenaan