PCOS, Letrozol

@gebruiker10309836 oh echt! Zo snel??? Beetje.  Ze zei dat ie met ongeveer 2 mm per dag groeit, dus dan zou die bij m'n volgende echo al 20 mm kunnen zijn. Maar blijkbaar groeien ze met Letrozol verder door? Ik ben vandaag maar al begonnen met gemeenschap hebben. Hij zou vandaag 16 mm moeten zijn?
Wat ik me nog wel af vroeg; hebben jullie ook last gehad van "follikel groei pijn"? Ik heb dus sinds gisteren dat ik mijn rechter eierstok constant voel. Daar zit dus de follikel van 14 mm en van 9 mm. Ik had het vandaag nog na gevraagd en dat kan dus, dat je dat voelt. Ik heb echt al 17 jaar geen eisprong gehad vanwege de pil en dus pcos. Dus heb zelf geen ervaring. Maar zijn er vrouwen die dit ook hebben gehad? En zo ja, hoe lang houdt dit dan aan?? Tot je eisprong?? Wel n goede manier om je eisprong te voelen, omdat ovulatie testen nog negatief zijn bij mij...

@si-mo-ne Ik heb dat ook dat ik het voel waar een eitje aan het groeien is. Ik voel dan vaak kleine steekjes. Hoe groter het wordt, hoe meer ik het ook voel. Mijn eisprong voel ik ook iedere keer. Dan heb ik echt een aanhoudende kramp voor een paar uur aan de kant waar het ei springt. Handig inderdaad om te hebben, want ovulatietests zijn dan inderdaad niet nodig ;).

@simone, ik was ook verbaasd van hoe snel het opeens ging. Ik voel mij eisprong niet specifiek maar heb wel rond me ovulatie steken bij me eierstok waar een eitje groeit. Wat ik wel deze maand had was gelijk gevoelige tepels na me eisprong. Ovulatietesten helpen bij mij helaas niet. Ik ging zelf een maand 2 x per dag testen maar helaas nog nooit een positieve test terwijl ik wel een eisprong heb gehad heel vreemd. Hopen dat jij snel een positieve test in handen hebt. Ik zou als ik jou was inderdaad de komende dagen gewoon lekker gezellig maken. Beter te veel gezellig dan net te laat!

@Gebruiker10309836 nou inderdaad.. ik heb op dinsdag een echo gehad en nu vrijdag weer.. dus ben zelf ook benieuwd! Wat apart dat je nooit een positieve ovulatie test heb gehad.. merkte je verder iets van of tijdens je eisprong?? Is het trouwens wel altijd zo dat het vanaf 14 mm sowieso verder groeit? Of kan dat ook ineens stoppen?

Vandaag CD18. Eitje was nog wel zichtbaar maar niet meer mooi rond en gekrompen. Dus vermoedelijk gister een eisprong gehad.
Vorige week donderdag tot woensdag ochtend steeds steken gehad in de buik. Woensdag ochtend voelde het een beetje beurs ofzo, gister middag en avond een opgeblazen gevoel. Ik denk dus zelf dat die gister ochtend gesprongen is. Dinsdag  avond nog gezellig gemaakt, dus nu lekker in de wacht weken. 

Volgende week woensdag bloedprikken, om te laten bevestigen of ik een eisprong heb gehad. Hebben jullie dat ook altijd een week erna? Vorige keer had ik het gelijk bij het vermoeden van..
Ovulatie testen werken bij mij ook niet. Dit heeft ermee te maken dat door PCOS je hormoon waarde uit balans zijn en daardoor geen juiste meting is. 

@simone, jaa ik heb wel altijd wat steken bij me lies voor de rest niet echt iets bijzonders. 
@heefteenwens, ik had ook altijd ongeveer  een week na mijn echo dat ik moest bloedprikken. Hoop dat je een goede eisprong hebt gehad! Succes met je wacht weken!

@Mateke wat fijn dat het onderzoek achter de rug is en de uitslag geen bijzonderheden liet zien. En dat eitje van 14mm, wat super zeg! Benieuwd hoe groot die morgen is nu. En hopelijk is de uitslag van je man snel binnen ?

@si-mo-ne zelf geen ervaring met follikel pijn/ovulatietesten, aangezien ze bij mij nog nooit zo groot zijn geweest.

@heefteenwens spannend voor jou! Op het wachtbankje dus. Ik ga voor je duimen ?

Zo, ik heb vandaag mijn echo gehad voor de 1e ronde letrozol 5 mg. Zit nu op CD12, had links een eitje van 10,5mm, rechts 1 van 11,5mm en BMS was 5,5mm. Moet maandag weer terug voor een nieuwe echo dus hoop heel erg dat deze door gaan zetten. Ben allang blij dat er nu iets van resultaat is. Ook dat mijn BMS zoveel is gegroeid in vergelijking met de vorige ronde. Duimen dat het aan gaat slaan!

Hi dames,
Wow ik loop even 3 bladzijdes achter haha. ik hoop dat ik iedereen kan beantwoorden
@zzzowie in het begin testte ik ook met de kruidvat + test door deze test ben ik erachter gekomen dat ik pcos had. Deze test was bij mij ook vaag positief maar uit bloed onderzoek kwam niks aan HCG eruit dus besloot de huisarts mij door te sturen voor een inwendige echo want hij dacht wellicht aan een BBZ. Toen kwamen ze er dus achter dat ik pcos had. de gyn vertelde mij dat dit bout testen zijn en op forums zie ik ook alleen maar vals positieve testen voorbij komen. Deze is alleen echt positief als er een duidelijke dikke streep te zien is.
@mateke wat fijn dat de hyfosy toch door is gegaan. klinkt als een heftige ingreep! maar wat stoer van je en fijn dat alles gewoon schoon was. fijn dat ze ook meteen een ei zagen! spannend nog even de uitslagen van je man afwachten. Hoop dat het niet lang meer duurt.
@heefteenwens wat fijn dat je al hebt gezien dat het aanslaat en dat je bms nu dikker is en er dus ook al een ei gesprongen is! wat fijn dat het aanslaat he?
@xbo wat goed om te lezen dat je een goede ronde hebt! dat geeft mij weer goede moed nu met 5MG ook!
ik heb morgen mn eerste echo weer staan na letrozol 5mg.gelukkig waren de bijwerkingen er alleen de eerste dag. De overige dagen zijn prima gegaan maar inderdaad alleen heel onrustig slapen en dromen enzo. het was heel gek maar mn daysy (cyclus computer) zei naar aanleiding van mn temperatuur dat ik in mn vruchtbare week it, dus ik dacht ik doe toch maar even een ovu testje van clearblue en tot mijn verbazing een smiley heel gek toch? zit op CD8 pas...lijkt me niet mogelijk.. toch maar even gezellig gemaakt net hahaa just in case. ben benieuwd of er morgen al iets te zien is. We gaan het meemaken.
liefs!

Terug
Bovenaan