PCOS, Letrozol

@Mateke spannenddd! Nou hopen op een mooie en goede eisprong haha. Balen dat jullie nog niets gehoord hebben over de uitslag van je man.. En logisch dat hij daar ook wat gespannen over is. Dat was mijn vriend toen ook. Wat fijn dat hij er nu wel over praat en zijn steentje probeert bij te dragen. Het is ook niet makkelijk, ook niet voor de mannen ?. Je loopt nu bij de gynaecoloog? Gek he dat dat dan per ziekenhuis anders is, ik loop in het Maasstad en zit al standaard bij de fertiliteitsarts.

@Datkomtlaterwel- balen zeg.. Hoe was de afspraak met je gyn? 

@si-mo-ne ik ga voor je duimen!?

@Steph-aniee ja echt heel erg rot, baal er flink van maar heb vandaag gelukkig weer een betere dag. Je BMS is inderdaad ook mega belangrijk. Zonder dat geen goede innesteling. En wat een goed nieuws voor jou! Super zeg, 2 mooie follikels! Nu hopen dat deze lekker doorzetten en je donderdag in ieder geval 1 mooi eitje hebt!

@xBo we lopen nu gewoon op de zelfstandige praktijk bij de gyn inderdaad. Wanneer de letrozole alleen niet genoeg is, worden we wel doorverwezen naar een fertiliteitscentrum in de buurt. Veel ziekenhuisbezoeken zijn er dus nog niet echt geweest. Op zich vind ik dat niet erg want de praktijk is op 10 minuutjes rijden van thuis maar het ziekenhuis ligt op 30 minuten rijden dus qua tijd heeft dit alvast minder impact op mijn dag ?. Een vriendin van mij die in Antwerpen zelf woont, was wel meteen naar het fertiliteitscentrum doorverwezen. Wij wonen wat verder buiten de stad. Het verschilt toch wel enorm hè.

Mijn afspraak met mijn gyn was niet heel top. Hij is er van overtuigd dat ik op de dag van mijn echo een eisprong had gehad, terwijl er toen een follikel van 22mm te zien was. Dat was heel groot volgens hem. En lees vaak dat ze echt wel veel groter kunnen worden. Als ik die dag echt een eisprong had was mijn luteale fase 10 dagen en dat was volgens hem prima. Maar ik had 2 dagen na de echo pas een hele positieve ovulatietest had (echt een knaller). Ik weet dat ovu-testen en pcos geen goede match zijn en dat je vaak vals positief kan hebben, maar dat nog na de eisprong? Vind het heel lastig om een beetje houvast los te laten.   

Mijn progesteron was 18. Volgens hem hoog, maar ik lees weer dat het boven de 20 moet zijn. Was volgens hem achterhaald.   

Dus eigenlijk alles wat ik op internet lees, spreekt hij weer tegen. Dan denk ik ook weer, het is zijn vak en hij is de expert dus zal het vast beter weten, maar vind het lastig om me die houvast los te laten. Dus nu afgesproken dat we komende cyclus nog een keer gaan monitoren met echo's, om mij hopelijk wat zekerder hierin te maken. 

@datkomtlaterwel oh wat balen ?. Ik snap wel dat je er onzeker van wordt. Hopelijk met de echo's volgende ronde meer duidelijkheid!

Hi meiden.. Ik heb echt al heeeeel lang niet meer mee gelezen hier. Maand of 4 inmiddels? Nadat ook het spuiten voor mij niet zou gaan werken, kregen we de keuze uit een LEO operatie of IVF. Het laatste hebben we gekozen. Daarna 4 maanden even rust gehad. Stonden op de wachtlijst om te beginnen en heb er zelf nog even maandje achteraan geplakt. Ik had t nodig na al die maanden van spuiten, ziekenhuisbezoeken, teleurstelling. Enfin, we zijn dr weer. 2 weken geleden nog een laatste gesprek gehad. Afgelopen zaterdag de laatste provera ingenomen. Nu wachten op m'n menstruatie. En dan beginnen met de anticonceptiepil. (Klinkt heel tegenstrijdig hè✌️) En als ik dan weer ongesteld wordt mag het spuiten beginnen. Met op dag 6 2 soorten spuiten. Waarvan je er 1 zelf moet mengen. Ik ben zo benieuwd wat het allemaal gaat doen.
Ik zal weer wat meer gaan mee lezen. Hopelijk kan ik voor andere meiden ook een steuntje zijn. Heerlijk om even je gevoel te droppen op een site waar we allemaal maar 1 ding willen. Zwanger worden!
xx

@bloemetjeinknop, welkom back? ik had natuurlijk gehoopt je terug te zien met een positieve test. Fijn dat je even pauze hebt genomen en nu weer opgeladen bent voor jullie volgende stap. Hopelijk word jullie wens vervult ? benieuwd naar jou ervaringen omtrent ivf. Succes meid ???

@XBo pff rot nieuws is dat… Ik had met de letrozol hetzelfde als wat jij hebt, bij mij was er toen bij de 7,5 mg wel een eisprong (alleen bms bleef te dun daarbij), hoop dat het bij jou goed aanslaat met de 7,5 mg!!
@Mateke fijn dat je er goed over hebt kunnen praten met je man :)
@datkomtlaterwel vervelend zeg… hopen dat ze snel iets vinden wat aanslaat, wel goed dat ze je hele cyclus nu een keer gaan monitoren, wel moeilijk om met zulke wisselende dingen te vertrouwen op wat er gezegd wordt, hopelijk inderdaad wat meer zekerheid als ze alles even goed volgen!
@Stephanie gelukkig een keer beter nieuws nu, hopelijk zet deze groei mooi verder!
@Lara spannend voor vrijdag, ik duim voor je!
@Bloemetjeinknop fijn dat je even rust hebt gehad nu, vol goede moed weer door nu!

Terug
Bovenaan