Mijn afspraak met mijn gyn was niet heel top. Hij is er van overtuigd dat ik op de dag van mijn echo een eisprong had gehad, terwijl er toen een follikel van 22mm te zien was. Dat was heel groot volgens hem. En lees vaak dat ze echt wel veel groter kunnen worden. Als ik die dag echt een eisprong had was mijn luteale fase 10 dagen en dat was volgens hem prima. Maar ik had 2 dagen na de echo pas een hele positieve ovulatietest had (echt een knaller). Ik weet dat ovu-testen en pcos geen goede match zijn en dat je vaak vals positief kan hebben, maar dat nog na de eisprong? Vind het heel lastig om een beetje houvast los te laten.
Mijn progesteron was 18. Volgens hem hoog, maar ik lees weer dat het boven de 20 moet zijn. Was volgens hem achterhaald.
Dus eigenlijk alles wat ik op internet lees, spreekt hij weer tegen. Dan denk ik ook weer, het is zijn vak en hij is de expert dus zal het vast beter weten, maar vind het lastig om me die houvast los te laten. Dus nu afgesproken dat we komende cyclus nog een keer gaan monitoren met echo's, om mij hopelijk wat zekerder hierin te maken.