PCOS, Letrozol

Lara: Ik voel ook niks. Dat hoeft natuurlijk ook niet. Al moet ik wel zeggen dat ik gister een opgezwollen gevoel had. Volgende week woensdag is mijn NOD. 
wanneer ga jij testen? 
Ik heb in me hoofd dat ik pas volgende week vrijdag ga testen of ik moet al ongesteld zijn geworden, dan ben ik 2 dagen na mijn NOD. 

Thnx XxLara! Hoe is jouw traject tot nu toe? Letrozol, ook gespoten? En nu IUI? Ik heb een beetje terug gelezen. Maar moet weer even inkomen?. 

Bloem, volgens mij heb ik jou al wel eens voorbij zien komen, kan dat ?? Waar zit jij nu in je traject? 

Alle nieuw meiden, hoi! Hier ook PCOS en nu 1,5 jaar bezig. Met 1x een poging tijdens het spuiten. Koekoek. Letrozol gehad verschillende rondes. Daarna Gonal-F gespoten verschillende rondes. En nu gaan we IVF proberen. Onze laatste kans/stap. We bekijken gewoon per keer hoe ver we willen gaan en of we nog door willen gaan. Ben nu aan het wachten tot ik ongesteld wordt. Heb 5 dagen Provera geslikt. Afgelopen zaterdag de laatste pil.. Hoelang duurt het ongeveer bij jullie tot je menstruatie op gang komt dan? 

Ik zal hier mijn ervaringen omtrent IVF delen. Hopelijk hoeft het bij jullie zo ver niet te komen.. En werkt Letrozol of een andere minder intensieve behandeling ?. 

Liefs xx

@heefteenwens ergens denk ik altijd, als je echt zwanger bent dan voel je het wel denk ik. We gaan het zien in ieder geval. Ik test pas op zn vroegst inderdaad vrijdag ook ivm de utrogestan wat me menstruatie uit kan stellen.
@bloemetjeinknop, 9 eisprongen met letrozol, 3 eisprongen met spuiten en normaal gemeenschap en nu 1 x IUI gehad en dus afwachtend een deze dagen op of positief nieuws of menstruatie. Maar jeetje in zo'n lange tijd maar 1x echt kans gehad. Ik heb dus in november / december ook even een pauze gehad en toen we provera moeten slikken om een menstruatie op te wekken en ik werd 8 dagen na provera ongesteld. Hoop zo dat je wens met ivf uit mag komen ????

@Mateke aaah op die manier. En groot gelijk heb je. Je hebt toch ongemerkt redelijk veel ritjes voor een echo etc, dus groot gelijk dat zolang het kan jullie het ziekenhuis zelf nog even afhouden!

@Datkomtlaterwel- oh wat vreemd.. Heb zelf nog geen ervaring daarmee dus kan je daar ook niet bij helpen. Zou er vanuit gaan dat hij de expert is, maar toch is je eigen kennis soms ook erg belangrijk en handig.. Fijn dat je de komende ronde alsnog met echo’s door mag!

@BloemetjeInKnopp hoihoi! Jeetje, wat een proces voor jullie zeg. Snap helemaal dat je na al die maanden intensief bezig zijn even een pauze nodig had. Maar wat balen dat het nog niet is gelukt ?. Ik ben heel benieuwd hoe het traject je gaat bevallen, en hoop natuurlijk onwijs dat dit voor jullie aan mag slaan ?

@Bloem- ja echt heel erg balen, maarja. Ben nu ergens een beetje pessimistisch als het gaat om de 7,5mg, maar hoop natuurlijk dat het aan gaat slaan. Hoe is het met jou??

@XxLara ik ga voor je duimen deze dagen ?

Heb het aan mijn eigen arts nog niet gevraagd, maar is er na letrozol 7,5mg nog een andere optie qua tabletten? Neem niet aan dat ze dan zomaar switchen naar clomid? Of wordt er dan direct overgegaan naar het spuiten? Ben ook wel benieuwd hoe dat vervolg traject er eventueel uit kan gaan zien.. 

XxLara, ohhhhh super spannend!! Best vlot gegaan dan in een maand tijd? Hoe ziet zo'n ronde er dan uit? Moet je dan ook spuiten? Ik duim heel hard voor je! ? 
Xbo, toen bij mij de Letrozol niet ging werken (1 ronde van 2,5 mg, geen eitjes die gegroeid waren, 5mg teveel eitjes door gegroeid, en tussen 2,5 en 5 mg weer niks), zijn we over gegaan op spuiten. Dat kun je qua medicatie nog tijdens een ronde ophogen mocht het niet voldoende aanslaan. Ik vond het spuiten eerst wat spannend, maar het valt in de praktijk wel mee. Her en der wel een keer een blauwe plek. Maar.. dat is prima te doen hoor. Of ze nog andere tabletten gaan gebruiken, of kunnen gebruiken, weet ik niet. Ik heb dat wel gevraagd destijds. Maar dat was geen optie. 

Ben zelf ook super benieuwd! Maar zit echt op die menstruatie te wachten. Ben in september voor het laatst ongesteld geweest. Dus er zitten ook 'voordelen?' aan pcos. -positief denken- ??

@Bloemetjeinknop zou kunnen, ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zeker weer met alle namen die hier voorbij komen haha. Ik ben afgelopen zomer gestart met letrozol, enkel bij 7,5 mg een eisprong, maar bms bleef heel dun en het was geen goede eisprong (want progesteron daarna te laag). Toen menopur gespoten, maar daarmee helemaal geen effect. Ik heb nu een gnrh-pompje, lutrelef. Deze heb ik nu ongeveer een maand, gestart op laagste dosis, geen effect. Nu dag 13 op de volgende dosis, afgelopen maandag op echo weer niet echt resultaat, alhoewel bms ietsjes dikker was. Moet nu morgen weer terug, als er dan weer niet echt iets gebeurt, moet ik weer omhoog, maar t kan zijn dat ik eerst weer ongesteld moet worden voordat ze opnieuw starten, dus ik ben benieuwd….  Heb in morgen niet zoveel vertrouwen. Lijkt me wel interessant om te lezen over jouw ivf traject, hopelijk heb je snel resultaat!
@XBo hopelijk is t niet nodig, maar mocht de 7,5 mg niet aanslaan dan zou ik niet verwachten dat je dan nog naar clomid gaat, dat deden ze bij mij tenminste niet, maargoed ieder ziekenhuis heeft weer een ander protocol haha. Bij mij zeiden ze dat ze eigenlijk betere resultaten hadden met letrozol, dus toen ik begon mocht ik er tussen kiezen, toen voor letrozol gekozen. Daarna ben ik menopur gaan spuiten, begreep van de arts dat ze vooral daarvoor kozen ivm mijn dunne bms. Vond het spuiten wel meevallen uiteindelijk trouwens! Laten we duimen dat bij jou de 7,5 mg wel iets doet :)

@XBo lief van je. Miss dat ze hierna nog een LEO operatie doen bij je. En anders ga je inderdaad meestal over op spuiten. Ik hoop voor je dat 7,5mg aanslaat. Zelf ervaar ik het spuiten niet als vervelend. Het is in het begin een beetje wennen maar daarna gaat het vanzelf.
@bloemetjeinknop, ik ben 1 januari gestart met provera, volgensmij had ik een kuur van 7 dagen. Weet het al niet eens meer haha.  Werd na provera toen naar 8 dagen ongesteld en je begint dan op CD3 inderdaad ook gewoon met spuiten. op CD 14 had ik een groot eitje zitten en mocht ik in de avond om 22.00 ovitrelle zetten om het eitje te laten springen en op CD16 de inseminatie. +/- 36 uur na de ovitrelle. Mijn vriend moest zijn zaad inleveren en dat word dan behandeld en ongeveer 2 uur later terug geïnsemineerd.

Hi dames,
@heefteenwens @xxlara ik hoop dat de dagen op het wachtbankje voornij vliegen voor jullie!
@bloemetjesinknop wat vervelend dat het bij jou ook lang duurt! ik hoop dat je wens snel in vervulling mag gaan. Dat wachten en al die trajecten door lopen is echt killing dat kan ik mij al te goed voorstellen!
@xbo ik hoop voor je dat de dosis snel aanslaat! vervelend he als niks lijkt te werken en alles eindeloos voortduurt!
ik heb net weer een echo gehad. De medicatie lijkt te werken. ik had nu nog 1 dominante follikel op link van 15MM alleen lijkt hij meer ovaal dan rond te groeien dus ze hoop dat dat nog rechttrekt. ook mijn bms was nog iets te dun het was nu 4,5 maar volgens haar nog geen reden tot paniek kan nog goedkomen. Mocht deze dosis toch te lang duren gaan ze waarschijnlijk niet over op de 7,5 mg maar gelijk over op spuiten maar dat is nog even afwachten. ik moet maandag weer terug maar voor de zekerheid wel gemeenschap advies gekregen want het kan zomaar heel hard gaan groeien zei ze. allom goede hoop dit keer!
liefs!

Terug
Bovenaan