PCOS, Letrozol

Welkom Liefslous! Balen dat je ook PCOS hebt! Wist je het al langer, of pas sinds kort? Ik wens je iig heel veel succes toe tijdens je eerste ronde Letrozol! We zitten hier met heel wat ervaringsdeskundigen?, dus als je vragen hebt.. Stel ze! 

@XBo wat balen dat er niets te zien was op echo, hopelijk bij deze dosering wel! Bij mij hebben ze het eigenlijk nooit over LEO operatie gehad, weet eigenlijk niet waarom niet.  Hopelijk is het voor jou niet nodig in ieder geval!
@Heefteenwens mooi dat je een goede uitslag had van het bloedonderzoek, nu dus nog even spannend!!
@Lara fijn dat je echo al is ingepland :D
@Liefslous welkom! Succes met letrozol! Wist je het al langer van de pcos of pas sinds jullie een kinderwens hebben?

Hi dames,
Ik schrijf, op aanraden van Stephanie, ook graag mee. Hier is PCOS is geconstateerd in december buiten het ziekenhuis. Ik ben toen doorverwezen naar hetzelfde ziekenhuis als XBo (Maasstad) en heb in januari daar ook een bloedtest en een echo gehad. Mijn ene eierstok was 28, de andere 33. Woensdag heb ik mijn 2e consult en ik hoop dat ik dan mag beginnen met de medicatie, want ik zit inmiddels op cyclusdag 147 en ben 1x ongesteld geworden in een half jaar. Dat schiet dus niet op. 

@Xxlara gefeliciteerd met je zwangerschap! 
@XBo, hoe ervaar je het Maasstad zo ver? Ik moest na mijn 1e consult dus 5 weken wachten op het 2e consult en heb mij al afgevraagd of ik nou blij ga worden van dit ziekenhuis. ?

Lara, wauw wat een fantastisch nieuws!!! Gefeliciteerd! Wat is jouw traject nu uiteindelijk geweest? Letrozol, spuiten en nu iui? Of vanuit letrozol meteen naar iui? Ga ervan genieten! 

Liefslou en femke, welkom! Ik schrijf ook pas een paar weken mee nadat begin dit jaar pcos is geconstateerd. 

Ik zit op CD7, vandaag de laatste Letrozol weer ingenomen. Ben nog steeds blij dat ik maar 2.5mg hoef. Totaal geen bijwerkingen namelijk. Vrijdag weer een echo.

@bloemetjelnknopp en @bloem; Lief, dankjulliewel! 

Toen ik een jaar of 15 was werd ik ineens niet meer ongesteld. De gynaecoloog zei dat ik PCOS had maar dat als ik aan de pil zou gaan het uiteindelijk wel goed zou komen. Nu ben ik 29 en wist ik dus al wel een beetje dat het lastiger zou worden. Daarom ben ik ook al wat eerder doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek en hoefden we het niet heel lang zo te proberen. Dus ben erg benieuwd, hopelijk word ik nu snel ongesteld zodat ik met de Letrozol kan starten.
Heel fijn dat jullie er allemaal zo open over zijn! Fijn om er over te praten. Wens jullie allemaal heel veel succes!! 

@BloemetjeInKnopp ja precies, je begint en hebt zoiets van: nou kom maar op! Hopen dat het werkt. En als dat dan niet zo is valt dat even tegen. Maar ik weet ook dat er nog genoeg stappen te gaan zijn! Hoe ervaar jij het nu? Nu je het IVF traject in gaat? Ben je blij dat je ook even je pauze hebt genomen??

@Steph-aniee nou precies dat dus! Stap 1 -> done. Stap 2-> done. En dan elke keer niet leuk nieuws is gewoon niet fijn. Maarja, nog genoeg stappen te gaan en nu gewoon goede hoop houden op de 7,5mg! En anders ben ik heel benieuwd wat het spuiten gaat doen. Heel vervelend bij jou ook dat dan die menstruatie op zich laat wachten, dat lijkt me zo rot. Je weet dat je dat dan moet worden maar als het dan niet doorzet is het zo frustrerend. En inderdaad, het is ook niet niks! Hoop dat het bij jou ook gewoon voorspoedig mag gaan vanaf nu?

@Heefteenwens dankjewel! Fijn dat je bloedonderzoek goed was! En succes deze week met wachten. Ik ga voor je duimen!??

@Liefslous welkom! Hopen dat de letrozol aanslaat!

@Bloem- nee gek he! Verschilt echt per instelling. Al hoor ik ook wel van meerdere dat de LEO dan wel is voorgesteld. Maar voorkeur gaat volgens mij van mijn arts ook uit naar spuiten!

@Femkeeee welkom! Ik zit inderdaad ook in het Maasstad. Woon je ook in de omgeving van Rotterdam? En wie is je arts? Ik had begin december een telefonische eerste afspraak waarbij er van alles werd doorgenomen, en kon die dag erna bloed gaan prikken. Sommige uitslagen duurde 5 weken voor die bekend waren (werd onderzocht in het Erasmus) vandaar dat mijn eerste fysieke afspraak met echo pas begin januari was. Ook moest mijn vriend zich in de tussentijd laten testen via de huisarts (zaadonderzoek). Misschien dat het daarom bij jou ook pas langer duurt voor je echt kan starten? Snap namelijk wel dat ze eerst dat bloedonderzoek willen afwachten.
Ik werk ook in het Maasstad en moet zeggen dat ze ook echt met me proberen mee te denken. Mijn eerste ervaringen met de poli zijn goed! Had al 2 keer voor een echo moeten komen als ik uit de nachtdienst kwam (en de poli opent pas 08:00, en de echo’s doen ze meestal niet vroeg in de morgen i.v.m. puncties en terugplaatsingen) en beide keren hebben ze het voor me opgelost. Ben heel benieuwd naar jouw ervaringen! En heel veel succes natuurlijk ?

@Datkomtlaterwel- spannend vrijdag!!

@XBo oh maar dan waren ze bij jou wel een stuk efficiënter bezig. Bij mij hadden ze bij de Star al een echo gemaakt, waaruit min of meer de PCOS bleek. Ik heb toen een doorverwijzing gekregen van de huisarts, moet 4 weken wachten tot ik terecht kon bij een gynaecoloog in opleiding (Servayge, geen probleem dat hij nog in opleiding is overigens). Na die 4 weken maakte hij zelf nog een echo(prima) en kwam tijdens die afspraak aanzetten met de bloedtest en dat ik 5 weken moest wachten op de uitslag. Hij gaf aan dat hij moest overleggen met de fertiliteitsarts OF ik dan het traject in zou mogen gaan omdat we nog geen jaar bezig ben. Ook gaf hij aan dat mijn vriend dan mee moet, want die zou eventueel een zaadonderzoek krijgen. Dat laatste vonden we weer zo inefficiënt, dat we dat zaadonderzoek dus zelf hebben aangevraagd bij de huisarts van mijn vriend om nog meer wachten in ieder geval voor te zijn. Al met al vond ik het eigenlijk allemaal niet zo positief tot nu toe. Ik had het meer verwacht zoals het bij jou dus ook is verlopen.
Ik kom uit Rotterdam. Jij ook?

@Femkeeee ik weet sinds mijn 15e al dat ik PCOS heb en liep voorheen in het regionale ziekenhuis hier. Nu zelf gevraagd om een doorverwijzing naar het Maasstad aangezien ik daar dus werk, en even tussendoor voor een echo kan. Misschien dat het daarom ook wat vlotter ging? Toen ik belde na mijn doorverwijzing gaven ze aan omdat ik PCOS heb en het al langer aan het proberen was ik direct doorgestuurd ben naar de fertiliteitsarts. En ik lees dat dat bij jou dus anders is.. Ze zeggen natuurlijk dat je het eerst minimaal een halfjaar zelf moet proberen wil je doorgestuurd en geholpen worden, hoe kut dat ook is ?. Wel goed dat jullie nu het zaadonderzoek via de huisarts laten plaatsvinden, dan weet je dat maar alvast. Volgens mij kun je ook vragen of de huisarts dit dan doorstuurt naar het ziekenhuis, dit is bij ons ook gebeurd. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe dus juist wel positief ben..
Ik woon op Goeree-Overflakkee!

Terug
Bovenaan