PCOS, Letrozol

Stephanie; succes met je wachtweken! Mooi dat je een eisprong hebt gehad. 

Mateke; Wat vervelend van de uitslag. Ik zou vooral op de uitslag van de gynaecoloog wachten. Wie weet heeft hij het in lichte vorm en valt alles mee. Misschien komt er nu ook een passende behandeling naar voren. 
Fijn dat eindelijk de uitslag er is en je duidelijkheid gaat ontvangen. 

Morgen is de dag, dat het 14 dagen na de eisprong is. Momenteel voel ik niks geen symtomen/kenmerken van menstruatie of zwangerschap. Vrijdag wil ik gaan testen, dit om mezelf niet te moeten teleurstellen met een negatieve test. ????

@Xbo.. hoe ik de IVF nu ervaar... Ik ben er heel rustig onder. Zie het als een nieuwe kans. Ben heel benieuwd hoe ik op de medicijnen ga reageren. Krijg allemaal nieuwe medicijnen. T Enige wat ik killing vindt is het wachten steeds. Ik ben afgelopen zondag ongesteld geworden. Gister met de pil begonnen. Die moet ik 22 dagen slikken. En dan weer wachten tot ik ongesteld wordt en dan op dag 5 beginnen met spuiten. Dus reken maar uit, 2e helft maart wordt dat pas. Daar krijg ik wel echt de zenuwen van. Maar goed. Ik moet t maar proberen naast me neer te leggen, dat het gewoon zoveel tijd kost allemaal. Ik wil onder sedatie straks de punctie. Dus daar moet ook rekening mee gehouden worden. 

@Juliato, succes met de laatste loodjes! Leuk dat je nog mee leest! 

Ik las ergens iets over de Leo operatie en het spuiten overslaan... Ik denk dat ze per patiënt kijken wat de beste behandeling is. PCOS is er in meerdere vormen. Thans.. Ze zeggen bij mij dat ik best een heftige vorm van PCOS heb. Ik knal uit elkaar, zoveel eitjes dat ik heb?. En er zijn ook vormen waar je PCOS hebt met wat minder eitjes in elke eierstok. Ik heb iig 3 rondes letrozol gehad, en 3 rondes spuiten. (Van elk 5 weken achtereen spuiten) En dat werkte gewoon niet. Ik heb 1 poging gehad. Dus vandaar dat we nu al naar het IVF traject gaan. Leo operatie kon wel. Maar het is een eigen keus dat ik dat niet laat doen.... 

Succes voor alle dames die op het wachtbankje zitten of bijna mogen gaan testen. ? toi toi!

@Steph-aniee oooooh wat goed! Succes met wachten ?

@Mateke wat balen zeg, die uitslag van je man. Ik weet dat mijn vriend ook wel wat afwijkende zaadcellen had (met dus een verkeerde vorm) maar grotendeels was het dikke prima. De arts gaf toen aan dat dat absoluut geen probleem zou moeten geven en dit meestal zo is, alleen moeten ze het wel benoemen. Hopen dat dit bij jullie ook het geval is.. Heb je nog contact gehad?

@Heefteenwens slim dat je jezelf hebt voorgenomen op zijn vroegst pas vrijdag wilt gaan testen. Ik duim voor je ?

@BloemetjeInKnopp ja dat wachten he.. Ik hoop echt dat dit voor jou jullie wens gaat vervullen  ?

Ik vandaag weer de laatste dosis letrozol ingenomen. Ik krijg wel echt hoofdpijn ervan, en regelmatig een blackout. Zit dan in een gesprek en kan dan ineens een minuut kwijt zjin wat ik wilde vertellen, zo raar! Op naar maandag, de echo ??

Ik heb een uurtje geleden de gyn aan de lijn gehad. Mijn man heeft echt wel te veel misvormde zaadcellen. Zijn waarden zitten ver beneden de referentie. De gyn heeft ons nu dus doorverwezen naar een fertiliteitscentrum om te kunnen starten met inseminatie of IVF. We gaan nog even afwachten of ik volgende week al dan niet ongesteld word en maken dan een afspraak in het ziekenhuis. De algemene sfeer hier thuis is momenteel wel even rond het vriespunt ?. Maar goed. We weten het nu en we kunnen weer verder. Mijn man wil het momenteel nog aan niemand vertellen maar ik denk dat ik er toch al eens met mijn moeder over ga spreken. Zij hebben vroeger ook het hele traject doorlopen en ik voel dat ik toch ook even mijn hart moet luchten bij iemand anders.

XBo, met al die hormonen voel ik me ook altijd wel wat minder?. Succes met de echo maandag!
@Mateke.. Balen zeg! Kan me voorstellen dat het voor je man en jou een domper is. Maar idd. Je weet nu wel waar je aan toe bent. Persoonlijk heb ik er ook voor gekozen om het er met niemand over te hebben dat wij in dit traject zitten. Ook aan mijn ouders of andere familie niet. (Mijn wederhelft volgt hierin mijn keuze) Bewuste keuze. Als het niet lukt wil ik niet door het leven gaan als 'het stel dat geen kinderen kon krijgen' en dat mensen er rekening mee gaan houden. Of dat dat ingewikkelde situaties gaat opleveren. (Bij zwangerschappen van vrienden/geboortes etc.)Maar das mijn blik erop. Soms vindt ik dat juist heel vervelend dat ik niet even m'n hart kan luchten. Ik heb al meerdere keren in de wachtkamer van het ziekenhuis hele fijne gesprekken gehad met andere dames. Helaas bleef het daarbij. Omdat je dan naar binnen geroepen wordt, elkaar succes wenst. En elkaar niet meer ziet. Dus dat vindt ik wel fijn, lotgenoten. Enfin, ik ben weer lekker aan het lullen?. Hopelijk keert de sfeer bij jullie thuis wat en kunnen jullie straks vol goede moed een traject in wat bij jullie past. Succes ?!

Mateke, poeh wat een shit nieuws! Kan er ook nog wel bij zeg... maar gelukkig nog wel voldoende mogelijkheden. Positief blijven, al is dat soms lastig. 

Snap dat het soms prettig is om er met iemand over te spreken. Bij ons weten mijn ouders er ook vanaf. Ook omdat ik ergens las dat pcos erfelijk kon zijn en mijn ouders er 4 jaar over hebben gedaan om mij te krijgen (met 5 miskramen tussendoor) dus vandaar dat ik mijn moeder wel wilde polsen. Nu dat ze het weten vind ik het toch wel erg fijn om het er af en toe met hen over te hebben. Verder weet niemand het, ook de ouders van mijn vriend niet. Wil het niet te veel aan de grote klok hangen. 

Heefteenwens, spannend!!! Knap dat je tot vrijdag kan wachten! 

Even een vraag aan jullie; hoe lang zijn jullie menstruaties? Mijne was ineens 7 dagen, terwijl ik normaal een dag of 5, max 6 heb. Ben nu wel gewoon op dag 3 met Letrozol begonnen maar lees soms ook wel eens dat mensen op dag 5 moeten beginnen. Weten jullie of dat hiermee te maken heeft? 

Hoi allemaal! 
@Lara, GEFELICITEERD!! ?? Ook ik ben steeds op de achtergrond mee blijven lezen en toen ik het berichtje las over je positieve test werd ik gewoon helemaal blij. Wat onwijs goed dat het gelukt is! 5 maart duurt gelukkig niet heel lang meer. Hoewel dat nu voor jou natuurlijk heel anders voelt. Ik snap dat je het nog spannend vindt hoor tot je je eerste echo hebt. Je leest en hoort zo veel verschillende verhalen en soms zijn die niet positief en dat blijft dan hangen. Maar maak je zelf niet gek en probeer uit te gaan van je gevoel. Als je alle verhalen van anderen negeert ben ik ervan overtuigd dat je het wel aan kunt voelen of het goed zit.
Ik blijf je in ieder geval nog volgen, want ben ook heel benieuwd naar je echo. Nog een keer gefeliciteerd lieve Lara ?. 
@Bloemetjeinknop, ik was blij weer wat van jou te lezen. Ook al was het natuurlijk helemaal niet fijn dat het spuiten zo tegenviel. Wel goed dat je jezelf even goed rust en ruimte hebt gegeven om bij te komen. 
Het duurt inderdaad wel lang zeg voordat je nu verder kunt met de IVF. Waarom moet je eigenlijk eerst aan de pil? Heel veel succes in ieder geval. Ik lees gewoon stiekem met je mee voorlopig en hoop dat jouw traject nu niet meer zo lang hoeft te duren. 
@Stephanie, wat fijn dat je eindelijk positief nieuws had. Heel veel succes weer in de wachtweken. Het is gewoon echt niet makkelijk al dat wachten, maar wel fijn dat je in ieder geval weer een eisprong had. Zo was deze ronde niet voor niks gelukkig ?.
@Mateke, jeetje wat onwijs zuur zeg die uitslag. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat de sfeer thuis nu even niet heel gezellig is. Ik denk dat mannen er in eerste instantie ook niet bij stil (willen) staan dat er ook bij hen problemen kunnen voorkomen. Soort van aantasting in hun mannelijkheid misschien. Mijn man wilde in ieder geval niet makkelijk van mij aannemen  dat hij ook zijn leefstijl een beetje moest aanpassen toen we het traject in gingen. 
Je komt wel positief op me over, supermooi en knap. Ik begrijp wel dat je man het er nog met niemand over wil hebben, maar misschien kun je inderdaad alleen met je moeder erover praten en dan het stukje over je man zijn sperma wat meer oppervlakkig houden. Het is wel ook belangrijk dat jij je ei bij iemand kwijt kunt. 
@alle anderen, zo te lezen zijn er weer een aantal nieuwe dames bij gekomen. Ik wil weer tegen iedereen zeggen heel veel sterkte en succes??. Ik hoop heel erg dat er de komende tijd nog meer succesverhalen zullen zijn.  

@Femkeee welkom hier :) Succes morgen, en hopelijk mag je snel starten met de medicatie. Vervelend dat het wachten steeds zo lang duurt..
@Datkomtlaterwel duimen voor een goede echo vrijdag!
@Stephanie eindelijk goed nieuws dus! :)
@Mateke vervelend dat de uitslag van het zaadonderzoek niet goed was, maar hopelijk kunnen ze nu voor jullie een passende oplossing vinden en heeft het dan gewoon goed effect!
Ik had vandaag eindelijk een goede echo, follikel van 17 mm en bms van 6,9, echt zo blij mee. Nog nooit zo'n goed resultaat gehad... moest gewoon spontaan huilen bij de echo haha, had echt een lieve echoscopiste die ook echt heel fijn en enthousiast reageerde. Eindelijk het vertrouwen een beetje terug gevonden dat er hoop is! Maakte me echt zorgen of er wel iets mogelijk zou zijn omdat ik steeds niet goed reageer op alle medicatie. Moet vrijdag terug om te zien of de follikel weg is, en dan kan ik ook plaats nemen op t wachtbankje :)

Terug
Bovenaan