PCOS, Letrozol

@Mateke, jeetje wat een rot. Hebben ze je ook al kunnen vertellen wat de resultaten zouden kunnen zijn met inseminatie? 

@Bloem, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad en dat de echoscopiste lief voor je was. Hoe ver zit jij nu in het traject? 

@Xbo, als jij zo tevreden bent, dan ga ik morgen met alle positiviteit mijn afspraak tegemoet! Wijze les voor mijzelf was sowieso om veel meer uit te vragen hoe hij nu denkt dat het traject gaat lopen. Ik merk dat ik nu bijvoorbeeld ook best bang ben voor de afspraak van morgen. Bang dat ze me nog geen medicatie willen geven vooral (en ik wil zo graag vooruit).

@heefteenwens, spannend! Ik ga voor je duimen vrijdag! 

Ik ben vrij open over de PCOS en onze kinderwens. Misschien krijg ik er ooit nog spijt van, maar tot nu toe niet. Ik hoop dat mijn verhaal uiteindelijk weer andere mensen kan helpen. Komt bij dat mijn vriend absoluut geen geheimen kan bewaren?. Wij gaan binnenkort verhuizen en laatst zat iemand echt door te vragen naar een babykamer in het nieuwe huis. Toen heb ik maar gewoon gezegd dat het bij ons niet zo makkelijk gaat. Ik vind het best pijnlijk als iemand daar zo over door gaat, terwijl het iets is dat je heel graag wil, maar niet zomaar krijgt. Wag je ermee doet en hoe je ermee omgaat, moet vooral zijn waar je je fijn bij voelt. Ik voelde mij vooral in het begin heel eenzaam, en dat gevoel gun ik niemand, dus deel ik mijn verhaal, zodat andere iemand hebben om naartoe te komen als het hen overkomt. 

@bloemetjeinknop bij ons is al best wel wat volk op de hoogte van ons traject. Dichte vrienden en onze ouders en broers en zussen weten het. De uitslag van zijn onderzoek wil mijn vriend nog liever niet delen. Hij heeft het er echt wel lastig mee en is bang dat de mensen dan heel snel tot de conclusie gaan komen dat het allemaal aan hem ligt, hoewel het begon met de problemen bij mij. Ik snap hem wel en we zijn erover eens geworden dat we mijn ouders wel op de hoogte brengen aangezien zij het hele traject ook kennen en we dan iemand hebben om mee te praten. De rest gaan we pas op de hoogte brengen wanneer hij er klaar voor is.
@datkomtlaterwel toen ik aan de pil was, waren mijn menstruaties steeds exact 7 dagen. Nu met letrozole is dat ongeveer 5 dagen. Zonder medicatie had ik geen menstruatie dus daarmee kan ik niet vergelijken.
@Lilo dankjewel, ik probeer er wel positief bij te blijven inderdaad. Het alternatief lijkt me niet te helpen, al heb ik toch ook wel zo mijn momenten dat het even niet kunt ?. Af en toe alles er even uithuilen en dan weer stap voor stap verder zeg maar.
@bloem oooh wat goed dat het pompje nu z'n werk doet ?! Succes ?
@Femke succes voor je afspraak in het ziekenhuis! Wij moesten voorlopig nog niet naar het ziekenhuis. Alles verliep via mijn gynaecoloog. Nu moeten we dus beslissen naar welk ziekenhuis we in de buurt zullen gaan en ik vermoed dat we daar dan wel alle info zullen krijgen. Mijn gyn heeft ons nu gewoon al doorverwezen maar verder nog niet veel info gegeven, buiten dat er waarschijnlijk nog andere tests zullen volgen voor mijn man

@Femkeee ik ben gestart met letrozol, daarna menopur, en nu heb ik een lutrelef pompje, na de menopur eerst hysteroscopie gehad om te zien of daar een verklaring was waardoor het niet aansloeg, maar er waren (gelukkig) geen afwijkingen.
Bij ons zijn mijn collega’s op de hoogte, omdat ik toch wel vaak een echo tijdens werktijd heb, daarnaast 3 goede vriendinnen en dat was het eigenlijk. Mijn vriend wil het liever nog even voor onszelf houden, omdat hij liever goed nieuws wil brengen, dat snap ik wel maar het is toch fijn om er met anderen over te praten vind ik. Als het pompje nu niet zou werken wilde ik mijn ouders in ieder geval wel op de hoogte brengen, maar nu doet het dus wel iets, dus geven we dit nog even een kans voordat we vertellen over het traject. Het voelt wel echt als liegen vind ik, als ik 2x in de week in het ziekenhuis zit, en ik heb een goede band met mijn moeder, en daar dus niets over zeg…. Maar hopelijk kunnen we snel goed nieuws brengen
@Mateke ik kan me voorstellen dat je man het lastig heeft met zijn uitslag en dat nu ook nog even voor jullie zelf wil houden. Hoop dat er geen lange wachtlijst is voor het ziekenhuis.

@Bloem-, oh dat is dan ook al een hele route. Ik heb ook echt even moeten googelen wat je nu hebt. Fijn dat het aanslaat nu. Ik ga vrijdag voor je duimen! 

Ik heb vandaag de letrozol meegekregen. Het lijkt erop dat mijn lichaam toevallig ook uit zichzelf gaat menstrueren, dus ik heb niks meegekregen om het op te wekken. Als 2 maart de sluizen nog op druppelstand staan i.p.v. volledig open, dan krijg ik alsnog primolut. Helemaal opgelucht ben ik en het voelt alsof we eindelijk kunnen beginnen.

@Femke fijn dat je snel kunt gaan starten met de letrozol, en mooi dat je al uit jezelf ongesteld bent geworden, hopelijk zet het nu ook door en hoeft het niet meer opgewekt te worden!

@Heefteenwens, je houd het spannend. Ben zo benieuwd of ook jij een mooie positieve test in handen mag hebben. fingers crossed voor jou.
@Xbo, vervelend dat je er hoofdpijn van krijgt en soms een black out hebt. Gelukkig heb je je laatste alweer ingenomen. Nu hopen op een mooie echo!
@Mateke, hmzz dit is niett wat jullie hadden gehoopt natuurlijk. Kan me voorstellen dat de sfeer thuis omgeslagen is. Hopelijk krijgen jullie snel de juiste behandeling om jullie wens in vervulling te mogen laten gaan. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om het er met niemand over te hebben. Op den duur werd ik zo moe van alle vragen, en jullie nog kinderen? dat ik het zo spuugzat was dat iedereen het mocht weten van mij. Dat ik niet elke keer weer die domme vraag kreeg en ik dacht bij mezelf op den duur, het is wat het is, ik verander er niks aan en er heerst soms nog een te grote taboe op.
@datkomtlaterwel, Ik had de laatste x naar mijn probera kuur ook een uitschieter van 7 dagen. Niet te druk om maken. Kan weleens voorkomen.
@Lilo zo leuk om ook wat van jou te horen, zo leuk dat jullie al die tijd nog op de achtergrond meegelezen hebben. Ik denk dat elke vrouw wel de onzekerheid voelt in het begin. je wilt natuurlijk maar 1 ding, dat is dat het goed blijft gaan. Ik probeer het nu wat meer los te laten en vooral te gaan genieten van het feit dat ik zwanger ben. Hoe gaat het met jou inmiddels?
@Bloem, geweldig om te lezen dat je eindelijk een goede echo had met al een mooie grote follikel en BMS. Ohhh jeetje ik snap dat daar wat tranen van kwamen na zo'n lange tijd! Het is je zo gegund! Succes vrijdag bij je echo.
@Femke hopelijk zet je menstuatie snel door zodat je kunt starten met je eerste ronde letrozol. Succes!
@Lauwing, hoe gaat het met jou? hoe ver ben je inmiddels?

Lara; hoe voel jij je? Ik ben vandaag niet ongesteld geworden, ik kan de spanning niet meer aan en toch besloten morgen ochtend te gaan testen, tenzij ik er morgen ochtend toch nog weer anders over denk!?
Bloem; super goed nieuws! Eindelijk positief nieuws!! Ze zeggen wel eens: je moet er wat moeite voor doen en dat is bij jullie zeker het geval! Op naar vrijdag, de volgende echo! 

@heefteenwens jeetje wat houd je ons en jezelf natuurlijk in spanning haha. Ik ben zo benieuwd, ben zo hard aan het duimen??????Ik voel me goed, krijg alleen in de middag een enorme moeheidsaanval?

Terug
Bovenaan