PCOS, Letrozol

@Datkomtlaterwel hopelijk zet de groei inderdaad verder en is de follikel maandag een stuk groter!
Mijn echo gisteren was op zich wel goed, de follikel is weg, dus er is een eisprong geweest, het enige wat een beetje tegen valt is dat mn bms nu weer iets dunner was. Dinsdag was t 6,9 en nu nog maar 6, terwijl die juist nog wat moest gaat verdikken. Ik heb gevraagd of ik bloed mocht laten prikken om te zien of t nu dat wel een goede eisprong was, want de ene andere keer dat ik een eisprong had met de letrozole was het geen goede eisprong. Vind het wel fijn om nu te weten of het wel goed gaat. Maargoed, verder dus op het wachtbankje nu! Spannend!

@bloem Spannend! Ik duim dat het een goede eisprong was ??
Hier heb ik sinds gisterenavond eindelijk weer klank bij mijn beeld ?. Mijn man heeft er eindelijk met mij over kunnen praten. Hij zit natuurlijk ook met heel veel vragen over zijn uitslag die hij graag aan een arts wil stellen. Hij wil zich dus gerust verder laten onderzoeken en ik bel maandag voor een afspraak in het ziekenhuis. Daarnaast wil hij wel nog gewoon enkel met de letrozole proberen tot en met juni. Met ivf wil ik echt enkel starten als we het allebei volledig zien zitten dus heb ik daarmee toegestemd. Dit is echt iets dat we ofwel volledig samen doen ofwel niet. Nu denk ik wel dat hij naargelang de resultaten van het verder onderzoek en de antwoorden op zijn vragen nog van gedachte kan veranderen, maar voorlopig houden we het dus hierbij. Ben al lang blij dat hij eindelijk weer normaal doet en het wat aan het verwerken is ?.
Ondertussen ben ik hier ook al aan het vergaan van de buikpijn en de krampen en mijn NOD is pas donderdag of vrijdag ?. Er komt dus nog een lastige en pijnlijke week aan ?.

@datkomtlaterwel jouw echo lijkt me best goed toch? Volgens mij lees ik dit soort mm wel vaker bij dag 12?.

@Bloem, ik ga voor je duimen dat de bms goed genoeg is. Spannend!

@Mateke, wat fijn dat je weer met hem kan praten. Is het niet sowieso zo dat IVF vaak een wachttijd kent? Mocht dat zo zijn, dan zou ik gewoon overleggen of je je al aan kan melden en mocht hij er tzt niet klaar voor zijn, dan kan je het altijd nog even uitstellen toch?

@liefslous, wat is bij jou de stand van zaken? Lopen we nog gelijk ?

Hier is de 1e dag van Letrozol aangebroken. Het 1e pilletje neem ik bij het avondeten. :) Op 1 maart heb ik de eerste echo. Ik verwacht er gewoon niks van, dan kan het alleen maar meevallen?

@Mateke wat fijn dat je nu goed met hem kunt praten, goed dat jullie nu hebben uitgesproken hoe jullie het voor je zien! Wel balen dat je nu zo'n buikpijn hebt.
@Femke fijn dat je nu kunt beginnen! :)

@Femke ik heb er totaal geen idee van hoe de wachttijden zijn bij ons in Antwerpen. We zullen het wel allemaal nog horen zeker ?‍♀️. Ik ga er wel van uit dat het sowieso wel even zal duren vooraleer we er echt aan kunnen beginnen. Dus op zich is nog 4 maanden langer letrozole slikken niet zo'n gek idee. Ik was vooral bang dat hij de rest van het jaar nog enkel met de letrozole zou willen doen en dat zie ik echt niet zitten ?. Fijn dat je kan starten met de letrozole! Veel succes en hopelijk heb je snel de juiste dosis gevonden ?!
@bloem Ja ik ben wel echt blij dat we het nu gewoon even hebben kunnen bespreken. Dat geeft toch wel weer de nodige rust in mijn hoofd en in huis.

Hi dames. Ik heb net wat van de laatste berichten meegelezen en iedereen succes! Mijn naam is Stefanie, net 30 geworden en mama van een dochter van 2 (en bijna 3mnd). Om zwanger te raken van haar heb ik destijds clomid 50 geslikt, was zwanger na 10 mnd geslikt te hebben. Zaad manlief was perfect en nu opnieuw perfect. Na heel lang keihard nee geroepen te hebben voor een eventuele 2de kindje (nav depressie ''door heftige laatste maanden zwangerschap, spoedkeizersnee en heel veel persoonlijke issues), ben ik er weer helemaal bovenop dankzij geweldige steun van man, schoonfam, fam en vriendinnen en bovenal psycholoog 'emdr' en vele sessies en lopen we nu opnieuw bij de fertiliteitkliniek. Nu ben ik vorige maand begonnen met het nieuwe Letrozole. Vorige rond had ik meteen 2 follikels (al op dag 11!!), dus mijn lichaam reageerd(e) als een malle, maar hebben niets gedaan ivm 2 follikels. Nu deze ronde heb ik 3 avonden Letrozole geslikt (gisteravond 3de) en heb ik woensdag een echo om te zien wat er nu gebeurd. Heb voorgevoel weer 2, maar hopelijk gewoon netjes 1tje. Indien weer 2 zijn, opnieuw verloren maand en wil ik 3de ronde met clomid weer doen. Heel verhaal, sorry, maar lees even mee. Ik ben er niet obsessief mee bezig, dat weiger ik ook, maar af en toe even lezen en even wat zeggen, doet soms wonderen voor me. 

@mateke wat blij om te horen dat jullie goed gepraat hebben! Wat een sterke vrouw ben jij zeg! Wel naar van je buikpijn nu! Heb je nog hoop? Geen bloed is moed zeg ik altijd hihi
@bloem ik hoop dat je bms nog wat aandikt! Hebben ze ook uitgelegt hoe het kan dat het ineens dunner was? 

@datkomtlaterwel lijk me prima echo toch! Ik had 11 mm op cyclus dag 11 en 14 mm op cyclus dag 15 en een die op springen stond op cyclusdag 19! Dus kan ineens zomaar snel gaan! 

@stefaniesmit allereerst wat fijn dat je al 2 pracht kids op de wereld hebt mogen verwelkomen. Wel naar van de hele situatie erna maar ik begrijp dat je alles weer goed op de rit hebt! Heb je ook pcos trouwens? Wel fijn dat je zo goed op de medicatie reageerd. Gaan ze bij 2 eitjes niet door bij jou?! Bij ons in het ziekenhuis breken ze pas af bij 3 eitjes. Ik hoop dat je snel weer een goede ronde hebt! 

ik moet maandag bloedprikken voor progesteron waarde om te zien of ik wen goede eisprong heb gehad maar ik denk het wel, mn temperatuur is netjes gestegen. Verder veel kwaaltjes, krampjes in mn buik, maagzuur, vandaag een ijzersmaak en veel bloedendtandvlees en vooral veel buien van extreme chagerijnigheid dus hoop dat dat geen voorbode voor de rode vlaggetjes week is maar we gaan het meemaken! 

liefs! 

Terug
Bovenaan