PCOS, Letrozol

@Bloem- ja heb sowieso na het bloedprikken die maandag erop een afspraak staan!  Ben heel benieuwd of je straks alsnog een positieve test hebt, maar zoals je zelf al zegt is het ook al fijn dat je nu weet hoe of wat!
@Mateke oh kijk! Dat stelt me gerust haha. We gaan het zien!
@Datkomtlaterwel- dankje voor je reactie! Stelt me gerust dat ze dat dan in ieder geval al kunnen zien! En bij jou: het kan dat je eventueel al een eisprong zou hebben gehad, maar volgensmij kunnen ze dat op de echo ook zien wanneer er wat vocht te zien is. Ik weet dat je ook kan 'menstrueren' zonder eisprong, maar dat zou wel heel toevallig zijn wil dat deze ronde gebeuren. Heb je weleens ovulatietesten gebruikt? Of je regelmatig zelf een eisprong had? In de onderstaande link vind je misschien nog wat meer info.. Vind het wel heel moeilijk wat je dan nu zou moeten doen, heb daar geen ervaring mee.. Kan je alsnog niet even het ziekenhuis bellen? https://www.dekrachtigevrouw.com/post/ongesteld-worden-zonder-eisprong-anovulatie-wat-is-het
@Ireneeee spannenddd! Bijna zover je eerste echo!??

Ik heb wel eens ovulatietesten gebruikt en had altijd wel een eisprong (maar dan laat in mijn cyclus) alleen volgens het ziekenhuis werken die niet goed bij pcos en kan het vals positief zijn. Ziekenhuis is alleen vandaag niet te bereiken dus dat maakt het lastig.

@Bloem- Oeh spannend dan samen op t wachtbankje! Lees net dat je test vanochtend negatief was.. maar is nog vroeg hé! Ik ga duimen dat je van de week alsnog positief test? ?Aan je progesteron is zeer zeker te zien dat je een goede eisprong hebt gehad! Merk jij trouwens verschil in dagen qua cyclus? Dus ene cyclus 30 dagen en andere bijv. 28?

@Mateke zo fijn om nu toch nog n keer extra de bevestiging te hebben! ? wel lief hoor dat je man zo beschermend is! Hoeveelste ronde is het nu “gelukt”? ?

@XBo ah wat lief! Denk dat het komt omdat ik me nu realiseer dat  ik op de helft zit en na deze ronde er nog 3 te gaan heb... ik weet dat ik niet moet doem denken maar toch komen die gedachten soms aan bod? Ik heb alleen de 1e ronde echo’s gehad.. heb toen medicatie voor 5 maanden meegekregen, waarvan ik nu in ronde 3 zit. Vandaar deze maand ook de ovulatietesten gebruikt, maar ik had 1 dag op CD 16 een licht streepje en daarna niks meer.. heb wel na cd18 niet meer door getest..  De 1e cyclus met echo’s had ik een eisprong op cd16, op cd18 hebben ze de eisprong bevestigd op de echo en heb toen 5 dagen na de eisprong bloed geprikt op progesteron en 5 dagen later uitslag: waarde was 62.  Ik duim voor jou op een goede eisprong!??? heb je al wat gevoeld? 

@datkomtlaterwel ik zou morgenochtend even contact opnemen met het ziekenhuis om het na te vragen☺️

Ik weet even niet wat ik deze cyclus moet aanhouden, heb naar mijn idee deze ronde de eisprong niet gevoeld.. eerste cyclus was 29 dagen en de vorige cyclus was 27 dagen. Zal ik de langste cyclus moeten aanhouden? Iemand ervaring mee?

Fijne avond nog?

@Datkomtlaterwel- heb je het ziekenhuis nog gesproken? @ZZzoowie ja heeeeel begrijpelijk hoor! Lijkt me ook wel weer spannend, als je bent losgelaten. Helemaal omdat die ovulatietesten dus ook niet alles zeggen.. Ik zou persoonlijk de langste cyclus aanhouden! Ik heb tot nu toe nog niets gemerkt dus ga er maar niet vanuit dat de letrozol het medicijn voor mij is ?

XBo, jij moest toch nog de 7,5 krijgen?

Hier vandaag de 1e echo met 2,5 mg. Cd12 en alles was nog onder de 10mm ?. Vrijdag terug.

@Femkeeee nee ik zit op de 7,5mg eerste ronde! Balen zeg je echo.. Ik duim dat er vrijdag wat verbetering in zit, en dat je anders direct door mag met de 5!

@ZZzowie ik heb maar 1x eerder een eisprong gehad, want ik heb van mezelf helemaal geen cyclus, dus qua lengte geen idee, maar ik heb nu 14 dagen na ovulatie gerekend, en dat zou dan woensdag of donderdag zijn. De vorige keer dat ik een eisprong had, was mijn cyclus iets korter dan 28 dagen, maar toen was t ook geen goede eisprong. Nu was het voor de ovulatie weer lang, omdat ik toen nog 2x ben opgehoogd in dosis, dus vandaar dat ik maar gewoon reken met de ovulatiedatum haha. Balen dat bij jou de ovulatietesten deze maand niet zo duidelijk zijn, hopen op toch goed nieuws!!
@Datkomtlaterwel vervelend zeg, die onduidelijkheid, hopelijk ben je iets wijzer geworden na contact met het ziekenhuis!
@Femkee hopelijk vrijdag beter nieuws!

Terug
Bovenaan