PCOS, Letrozol

Ik meld me ook graag aan bij dit groepje!
Ik ben 30 jaar en sinds jan 2020 gestopt met de pil. Geen cyclus opgang gekomen en in juli provera (10dg) gehad en geen effect. Vervolgens in november diagnose PCOS gekregen en in december gestart met clomid. Helaas hebben clomid 50, 100 en 150mg niet aangeslagen. Dus nu ga ik weer starten met provera en daarna Letrozol 5mg. 

@Datkomtlaterwel- snap dat je het spannend vind! Ze zullen vast weten wat ze aanraden, maar snap je gevoel helemaal.

@ZZzowie nope… Morgen bloedprikken om te zien of ik een eisprong heb gehad, en dan maandag een belafspraak en that’s it. Ze wilde hierna sowieso nog 1 ronde letrozol 7,5 mg proberen, aangezien ik wel een follikel had van 16mm op CD12. Ik ga dan wel aangeven dat ik een extra echo wil, want echt monitoren doen ze dus niet deze ronde.. Als dit niet gaat werken ga ik inderdaad over naar spuiten, maar hoe of wat weet ik nog niet.
Voor jou heel spannend zeg deze dagen. Ik hoop zo dat je mooi nieuws hebt straks! Ik ga onwijs hard voor je duimen ???

@Liekee welkom! Ben benieuwd wat de letrozol voor jou gaat doen!

Welkom Lieke! Vervelend dat Clomid niet is aangeslagen. Hopen met Letrozol wel. Lijkt me heel frustrerend als het steeds maar niet aanslaat. Had je met Clomid veel last van bijwerkingen? 

Bo, hopen dat je een eisprong hebt gehad ? en snap idd dat je een extra echo wil. Toch een beetje zekerheid he...

Hey iedereen, 
Eerst en vooral proficiat aan al degenen die recent een positieve test hebben kunnen doen. Hoe fantastisch!! Februari is echt wel een topmaand precies :)
Aan de andere die zitten te wachten op het wachtbankje of op echo's: goede moed! Al die succesverhalen hier laten zien dat letrozole vaak toch wel doet wat moet :) 
Ik was van plan wat meer te posten maar de afgelopen weken waren echt een rollercoaster van emoties waardoor ik het niet kon opbrengen. Van de gyn te horen gekregen dat ook 5 Mg precies niet aansloeg en dat ik wrs naar fertiliteitsarts zou moeten maar achteraf bleek dat er dan toch al een eisprong was geweest. Het idee dat ik naar de fertiliteitsarts zou moeten voor een ander traject, was even echt de druppel. Nu ben ik bij een andere gyn gegaan en na de nodige peptalk bleek dat 5 Mg toch goed aansloeg en dat ik vooral pech heb gehad met de afgelopen dosissen. En inderdaad, knaller van een eisprong vorige maand (heb het echt drie dagen gevoeld haha) en nu heb ik ook een positieve test in handen... In januari leek alles zo uitzichtloos en nu dus een extra portie geluk precies :) het vrouwelijk lichaam is toch echt iets bijzonders...
Ik blijf in ieder geval mee duimen dat jullie ook snel fantastisch nieuws kunnen delen!!

Gefeliciteerd Bloem!??

Celine, bedankt voor de peptalk en ook voor jou Gefeliciteerd??.

Wat een tropenweken hier de afgelopen 2 weken zeg!

Lieke, welkom! Hopen dat de Letrozol beter werkt. Is er een reden dat je vanaf clomid naar letrozol gaat en niet gaat spuiten als ik vragen mag?

Bedankt voor het warme welkom!

@ Datkomtlaterwel-  Het was heel frustrerend inderdaad. En elke cyclus 3 of 4 voor een echo terwijl ik de hoop eigenlijk al opgaf... Ik had met 150mg wel last van bijwerkingen, vooral opvliegers en nachtzweten. Verder vond ik het meevallen! Maar ze zeggen dat het met Letrozol minder is toch? Al moet ik zeggen dat mijn laatste clomid pil week geleden heb genomen en nog steeds opvliegers heb, maar dat kan nu ook komen door de provera!
@ Celine-x bedankt voor je verhaal. Dat geeft echt hoop! 
@Femkeeee uh ik durf eigenlijk niet zo te zeggen wat de reden is. Volgens mij is het omdat clomid niet aanslaat dat ze dan nog Letrozol willen proberen maar mijn ziekenhuis ziet Letrozol als off-label dus daarom is het geen eerste keuze maar mijn arts gaf aan dat ze wel bezig zijn om dit als eerste keuze te maken omdat het veel kans geeft. Ze gaf ook aan dat ze met de jaarcijfers bezig was geweest en dat daaruit bleek dat er echt nog wel een grote kans is dat Letrozol wel aanslaat! 

@datkomtlaterwel dan hoop ik op een goede echo volgende week!??? Mijn vorige cyclus was 27 dagen toen heb ik ook 2,5 dag gemenstrueerd met voorafgaand 1 dag bruinverlies. 

@Liekee Welkom! Ik hoop dat de letrozole voor jou gaat aanslaan! Wanneer heb je een echo??

@XBo dan hoop ik echt dat je maandag te horen krijgt dat je een goede eisprong hebt gehad!! ?? niet dat je nog een ronde 7,5mg moet slikken als het geen goed resultaat levert! Spannend! 

Ik heb me vandaag niet meer kunnen bedwingen en met clearblue early getest. Wel middagurine maar omowit.. ( als ik uitga van de cyclus van 29 dagen zou ik het morgen moeten worden) Ik heb ook sinds vanmorgen ontzettende buikkrampen, dus ben bang dat het gameover is helaas.. ☹️ Hoop dat het dan gauw doorzet zodat we verder kunnen met ronde 4! 

Ik meld me ook graag aan bij de groep!
4 maanden geleden te horen gekregen dat ik pcos heb, doorgestuurd naar de fertiliteitspoli ivm de kinderwens.
Ben vorige maand voor het eerst gestart met letrozol 2,5 mg en toen bij de echo's een eitje te zien wat mooi aan het groeien was, daarbij een eisprong gehad maar helaas ongesteld geworden. Nu 2e rond letrozol en vandaag echo gehad op CD 12 maar nog geen groei te zien. Baal er ontzettend van want had na vorige keer goede hoop. Volgende echo maar even afwachten.
Maar na alle berichten te hebben gelezen over alle positieve zwangerschapstesten geeft dat goede hoop. Nog gefeliciteerd iedereen! 

Terug
Bovenaan