PCOS, Letrozol

Hoii meiden, 
tijdje niet meer hier mee gelezen. Waarschijnlijk te veel om alles terug te lezen. Voor de meiden met een positieve test gefeliciteerd. Hopelijk gaat alles goed . Hier inmiddels alweer 21 weken zwanger en een mooie echo achter de rug. 

nientje 

Ylww, welkom! En herkenbaar. Ik had de eerste ronde 2.5mg ook een mooi eitje en daarna ineens niet meer dus nu naar 5mg. Hopelijk nu wel. Maar ik hoop voor jou dat het gewoon de komende dagen nog doorgroeit ?

Lieke, ik begrijp idd ook dat Letrozol minder bijwerking heeft. Ik heb nergens last van gelukkig dus hopelijk jij ook niet.

Zowwie, ah shit!! Dan ook maar hopen dat het snel doorzet, zodat je weer door kunt. Wel echt balen weer.. 

@Yllw, welkom! Dat wat jij beschrijft is precies waar ik ook een beetje bang voor ben. Als het aanslaat krijg ik de rondes daarna namelijk geen echo's meer.

Vandaag de 2e echo gehad van de 1e ronde 2,5. Nog geen groei te zien. Het baarmoederslijmvlies was wel 6,8mm. Volgens mij hartstikke mooi zo zonder groeiend ei toch? Dinsdag moet ik terug. Het liefst had ik vandaag primolut meegekregen om weer volle kracht vooruit te gaan, maar zo werkt dat blijkbaar niet?.  De gyn wil dinsdag nog even kijken, omdat hij niet het risico wil lopen dat er op de 5mg ineens heel veel groeit. Nog even geduld hier dus en dan kunnen we de 2,5mg dinsdag gewoon als stap afvinken en kunnen we door. 

@ZZzowie ik denk dat ik eerste echo op maandag 22 maart heb!
Balen dat deze ronde niet gelukt is. Welke ronde was dit voor jou?
@Datkomtlaterwel-  Fijn dat jij geen last hebt van de bijwerkingen!
@Femkeeee ik had met clomid 100 en 150mg ook elke keer bms van +/- 7 mm maar zonder groeiend ei. Arts zei elke keer dat de medicatie wel iets deed, maar ik dacht elke keer “wat heb ik eraan?”.

Ik ben flink boos.. Moest gisteren bloedprikken op progesteron om te zien of ik een eisprong heb gehad, en had a.s. maandag een belafspraak staan. Wat denk je? Bepalen ze mijn progesteron pas dinsdag!

Dus afspraak verplaatst naar donderdag (CD30). Las gisteren ook in mijn dossier dat ik ipv een eitje van 16mm een eitje van 18,9mm had op CD12. Vanaf CD13 het om de dag gezellig gemaakt tot CD20. 

Wat zouden jullie doen? Als ik dinsdag mijn uitslag online zie, en mijn progesteron verhoogd is maar nog geen menstruatie heb gehad woensdag? Heb wel
Ovulatietesten gebruikt maar die laten niks zien behalve een heel licht streepje. Zou ik dan donderdag een test doen? Heb nu wel heel licht wat krampjes maar verder niets.

@Femkeeee hopen dat je volgende week lekker door kunt!

@Lieke tegen mij zei hij ook dat bms meestal wel een teken is dat er iets groeit. Nou... niet echt dus?. Het enige wat ik denk, is dat het maar beter goed kan zijn. Soms lees ik verhalen van dames die een eitje hadden. Maar geen bms om goed in te nestelen. Ik denk dat dat me dan bespaard blijft. ??. 

@Xbo, hmm, dag 12 was dan rond 22 februari toch? En dan zou die misschien de 24e ofzo gesprongen zijn? Ik zou denk ik testen op donderdagochtend, want als het dan negatief is, dan kan je gelijk de medicatie bespreken toch? Ik zat vandaag in de wachtkamer en begreep dat het rooster van het lab gewijzigd was ofzo. Ik hoorde ook tijdens het wachten dat er mensen waren die pas eind maart een semenanalyse konden laten doen en pas in april een belafspraak over de uitslag konden krijgen. Ik had toen toch even zo het gevoel dat mijn vriend qas geweest toen het nog stilte voor de storm was. Hij heeft het wel laten doen op verzoek van de huisarts. Misschien scheelt dat. Had medelijden met de koppels aan de balie vandaag?. 

Bo, ah nee! Super vervelend! Ik zou als ik jou was woensdag testen. Dan zit je op cd29 toch, je langste cyclus toch? Als je dan met een kruidvat 2v5 test zou het al zichtbaar moeten zijn denk ik? 

@femkeeee oh echt joh? Ja ze zeiden tegen mij je mag woensdag of donderdag prikken, tot 17:00. Maar schijnbaar als je donderdag na 11:00 prikt het pas dinsdag bepaald wordt, lekkere miscommunicatie.
En denk inderdaad dat ik dan donderdag ga testen als ik nog niet ongesteld ben geworden. Mijn vriend heeft toen inderdaad ook het semenonderzoek via de huisarts laten doen!

@datkomtlaterwel- heb sowieso geen cyclus ? maar dit is wel de eerste ronde dat ik überhaupt misschien een eisprong zou gaan hebben. 

Terug
Bovenaan