PCOS, Letrozol

@Femke ik heb ook vaak een dun bms, heb het daarom ook maar 1x moeten afbreken, toen heb ik utrogestan gekregen, daarmee ben ik gewoon ongesteld geworden, dus het deed wel wat het moest doen ondanks mijn dunnere bms, ik had ook primolut mogen gebruiken maar utrogestan had ik nog liggen ;)

Welkom @yllow! Hopelijk groeit je eitje nog! Indien dit niet het geval is hoop ik dat ze de medicatie kunnen verhogen en de juiste dosering voor je vinden! ?

@Liekee dit was mijn 3e ronde. Nu vandaag begonnen met de 4de kuur. Dus nog 3 maanden te gaan en anders weer terug naar het ziekenhuis . Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen? Hoop voor jou op een goede echo de 22e!

@XBo he wat vervelend dat ze de afspraak verplaatst hebben! Ik zou donderdag een testje wagen! Hoop op een goede uitslag ???

@XXLara wat lief dat je nog mee leest! Fijn dat je een goede echo hebt gehad geniet ervan?

@Bloem- Jeetje wat heftig.. wat ontzettend knap hoe je erin staaf echt respect voor! Dit is je zo niet gegund.. maar zo zie je wel dat je eigen intuïtie je niet in de steek heeft gelaten. Ik duim driedubbel zo hard voor je dat je komende ronde een plakkertje hebt❤️??

@Femkee helaas geen ervaring mee.. door de letrozole regelmatige cyclussen, voordat ik startte enkel lange cyclussen maar menstrueerde wel. Heeft de arts er geen verklaring voor??

Nou dames zoals verwacht is afgelopen vrijdag cd29 mijn menstruatie doorgebroken.. helaas maar vol moed door met ronde 4. Vandaag weer eerste tabletje letrozole geslikt. Hoop zo dat het in de aankomende 3 maanden gaat lukken. Ben ergens heel bang dat we weer terug moeten naar het ziekenhuis voor andere opties. Probeer niet te doemdenken maar is soms lastig. Hoe gaan jullie hiermee om en wat helpt om de gedachten te verzetten? ??

Dag dames,

ik ben al een tijdje aan het meelezen. We zijn inmiddels meer dan 2 jaar bezig. Eindelijk heeft ze me nu Letrezole voorgeschreven. 
Het eerste ronde 2,5 mg deed zijn werk heel traag. Ik had pas dag 30 een eisprong. Dus ik vroeg aan haar of ze de dosering wilde verhogen, maar dat wilt ze niet. Ze heeft mij verteld we gaan paar ronde met 2,5 mg door en nadien zien we het. 

ze zegt elke keer je hebt pcos en dat is normaal als je een late eisprong hebt. 

Ik voel echt niet dat ik goed zit bij deze ziekenhuis en het heeft me echt heel veel gekost en nogsteeds nergens aan toe. Na 6 maanden allerlei onderzoeken gedaan zei ze dat ik pcos heb. Dat wist ze al eerder bij de eerste echo alsnog zo laat medicatie voorgeschreven.

Hebben jullie advies? Zal ik weg gaan bij deze ziekenhuis. Ik heb eerder hier 2 bevallingen gehad en is 5 minuten rijden. 

alvast bedankt voor jullie reactie!

groetjess 

@Zzowie balen zeg.. En ik begrijp je volledig, het gevoel omtrent doemdenken. Aan de ene kant probeer ik heel nuchter en positief te zijn, maar in mijn achterhoofd is ook dat stemmetje van: wat als? Misschien ook omdat ik als verpleegkundige werk en die verhalen meemaak? Ik weet het niet. Om mijn gedachten te verzetten vind ik het fijn om het soms even te ventileren bij mensen die van de situatie af weten, soms een ronde te gaan wandelen, sporten en te werken haha. Maar toch merk ik dat het altijd wel ergens in je achterhoofd zit.. Dus echt tips heb ik niet voor je. Ik duim vol goede moed met je mee dat het deze maanden raak mag zijn voor jou ??
@Gebruiker10309210 wat gek! Tegen mij is gezegd dat ze uiterlijk een cyclus van 35 dagen willen hebben, dus een eisprong op dag 30 lijkt me  dan niet oke. Maar als ze de dosering gaan verhogen heb je misschien weer kans op overstimulatie. Kun je niet vragen of je bij een andere arts in hetzelfde ziekenhuis terecht kunt? Het bespreekbaar maken lijkt me sowieso slim. 

@ZZowie wat jammer dat je ongesteld bent geworden… Hopen dat de volgende ronde wel een succes is! Dat doemdenken herken ik heel goed, gedachten verzetten blijft lastig, heb er niet echt tips voor… Voor mij is mijn werk gelukkig al een goede afleiding, dat helpt overdag. Verder in het weekend en s avonds heb ik er vaak meer moeite mee. Nu er op de dosis waar ik nu zit iets gebeurt, heb ik er wel wat meer rust bij, er is in een paar weken veel veranderd, niet lang geleden was ik erg bang dat er nooit een goede eisprong zou kunnen zijn en nu heb ik weer goede hoop. Hoop dat er bij jou ook snel resultaat is!
@Gebruiker10309210 als je er hier geen goed gevoel bij hebt zou ik toch kijken naar een ander ziekenhuis, of inderdaad een andere arts. Probeer het aan te kaarten dat je niet tevreden bent dat het zo traag gaat, en kijken of ze dan mee willen denken. Zo niet dan misschien goed om verder te kijken. Bij mij wilden ze ook dat mijn cyclus eigenlijk niet langer is dan 35 dagen, dus eisprong op dag 30 is wel laat.

Ah jammer Zowie... altijd weer een teleurstelling. Ik probeer het steeds per stapje te bekijken en niet te ver vooruit. Heeft toch geen zin. Dus echt cyclus voor cyclus. En tuurlijk soms even een baaldag tussendoor met doemdenken haha

Gebruiker10309210, ik zou als je je er niet prettig bij voelt overstappen. Ze hebben vast ook wel andere gynaecologen in dat ziekenhuis toch? Ik had laatst ook een fijne andere gynaecoloog voor mijn echo en vroeg haar of ik naar haar kon overstappen. Dat was geen probleem, ze gaf zelf aan dat je je goed moet voelen bij die persoon. Ze zei ook, ik match ook niet met iedereen dus andersom gebeurt het ook. Dus gewoon vragen! 

Donderdag heb ik progesteron moeten prikken en ik kon vandaag de uitslag zien. Helaas heb ik geen eisprong gehad (progesteron was 0,8...) dat is zo goed als niks natuurlijk ?
Had wel het idee dat ik nu wat lichte zeurende krampjes had, maar misschien beeld ik het mezelf in. 

Ik had deze ronde letrozol 7,5mg met 1 eitje op CD12 van 18,9mm, maar een baarmoederslijmvlies van 4mm waardoor er bij de fertiliteitsarts twijfel was of het echt een follikel was of een cyste. Donderdag heb ik een telefonische afspraak om de progesteron en het verdere plan te bespreken. In het dossier stond beschreven: Bij laag progesteron overweeg starten FSH. Maarja, als het een cyste was...?

Zijn er dames die ook zoiets hebben gehad en wat was toen het plan? En hebben jullie tips om eventueel nog bepaalde vragen te stellen? Merk namelijk dat ik achteraf altijd met vragen kom..

@Xbo wat vervelend zeg. Wat ik weleens heb gehoord is als de medicatie niet aan slaat dat ze dan een LEO-operatie doen. Google maar eens. En mocht dit geen optie voor je zijn zou ik gewoon overstappen naar hormonen spuiten. Zoals ze beschrijven FSH ( is hormonen spuiten) Hiermee kan je tussentijds opgehoogd worden en hoef je niet telkens een cyclus af te wachten of weer je menstruatie opwekken. Ook krijg je dan als je eitje groot genoeg is een injectie waarbij je zeker weet dat je eitje ook echt goed springt. 

Terug
Bovenaan