PCOS, Letrozol

Hi meiden,
Nou, die goede nieuws-flow is er wel weer uit he ??

@XBo, vlak voor momenten die ik spannend vind, merk ik altijd dat ik veel behoefte aan informatie heb (zoals de primolut laatst). Ik ga dan heel erg gericht op zoek naar vergelijkbare situaties op het forum. In jouw geval zou ik dus zoeken naar meiden die 7,5mg hebben gehad en lees ik de berichten door die die vrouwen hebben geplaatst. Dan leer ik de variaties en kan ik daarna nog vragen stellen als het afwijkt over waarom dan bijvoorbeeld. 
Ik was trouwens vandaag in het ziekenhuis. Zit de afdeling waar je werkt niet tegenover de gynaecologie? 

@Xxlara klopt! Daar hebben ze het de vorige keer heel kort even over gehad dat dat eventueel een optie zou kunnen zijn, maar ze liever gaan voor spuiten (denk dat dat mijn voorkeur dan ook is). Ben heel benieuwd waar ze donderdag mee komt! Hoe is het met jou?☺️
@Femkeeee klopt! Ik werk tegenover de poli ? maar wil er ook niet continu heen lopen, voel me al snel teveel en ben bang dat ze me dan vinden zeiken. Ga deze dagen inderdaad nog even opzoek naar meerdere verhalen.. 
Hoe was je afspraak??

@XBo wat een tegenvaller zeg… Jammer dat ze je met de echo niet meer hebben gecontroleerd totdat er een eisprong geweest is. Jouw verhaal klinkt verder best wel hetzelfde als bij mij, alleen had ik wel een eisprong, maar wel met een te laag progesteron, dus geen goede eisprong.
Bij mij was de volgende stap ook injecties, menopur heb ik toen gespoten. Ze zeiden toen bij mij dat ze daarvoor kozen ivm het dunne bms en dat dat bij menopur dan soms beter zou gaan. Daar echter niet veel van gemerkt omdat menopur uiteindelijk bij mij niets deed, maar misschien werken injecties voor jou wel heel goed! De stap daarna bij mij was hysteroscopie om te zien of er een verklaring was voor het dunne bms, maar geen grote afwijkingen gevonden.
Misschien sowieso vragen of ze ook nog een echo kunnen maken na een eventuele eisprong bij de injecties?

@Xbo, nee dat snap ik wel. Ziekenhuizen zijn ook vaak groot en niet zo persoonlijk natuurlijk dan het MKB, dus even je collega vragen is er ook niet echt bij dan. Het is wel handig als je er een keer terecht moet rond werktijd?. 
Volgens mij kiezen sommige dames op dit moment ervoor om verder te gaan en niet die LEO te doen ivm wachttijden door corona. Dat is misschien iets om dan ook alvast rekening mee te houden, zodat je goed afgewogen een besluit kunt nemen voor de volgende stap (als het niet voor je bedacht wordt).

Mijn afspraak ging zoals verwacht. Cyclus wordt afgebroken, primolut en 5mg letrozol mee. Ik ben positief verrast over hoe ik mijzelf mentaal door deze ronde heen heb geslagen. Ik kan ook best een doemdenker zijn, maar nu was het een beetje zoals verwacht. Ik merk wel dat mijn verwachting is dat de volgende ronde wel aanslaat na het lezen van vergelijkbare verhalen, dus het gevaar van een mentale klap gaat dan meer op de loer liggen denk ik??.

@Bloem- dank voor je berichtje! Baalde er wel van dat ze inderdaad met een echo niets meer hebben gecontroleerd, is ook zeker iets wat ik bij een volgende ronde wel aan ga geven. Had je last van bijwerkingen van de injecties, of viel dat allemaal wel mee? 
@Femkeeee haha, ja tijdens het werk heb ik al regelmatig een echo gehad dus dat is handig! Maar verder loop je inderdaad niet zomaar binnen.. Fijn dat jou afspraak ging zoals je had verwacht, ben je er toch een beetje op voorbereid. En ik begrijp het hoor.. Mijn beste vriendinnetje had goed resultaat op de 7,5mg en wij volgen elkaar met alles op. En ook door het forum heb je dan toch ergens de hoop na al die verhalen dat dat dan voor jou ook werkt ofzo. Maar ik ga voor je duimen dat de 5mg aan gaat slaan voor jou!??

@Femke balen, maar nu snel door naar de 5 mg!
@XBo de injecties vond ik heel erg meevallen! Ik had bij letrozol 7 mg wel wat bijwerkingen, maar bij de injecties eigenlijk niet. Die LEO operatie is bij mij nooit ter sprake gekomen, maar ook omdat ze uiteindelijk niet ontzettend veel eiblaasjes zien op echo geloof ik, zijn er bij jou wel heel duidelijk veel eiblaasjes te zien? Het voordeel van de injecties is inderdaad ook wel dat je tussentijds kunt ophogen, dus ik vond het toen wel fijn dat ik snel verder kon als er niets te zien was.

@bloem- er waren wel +40 eiblaasjes te zien en toen is ze gestopt met tellen haha. Thanks voor je ervaring! Het tussentijds kunnen ophogen klinkt ook wel heel fijn. Ik ben heel benieuwd naar het gesprek morgen.. Hoe gaat het met jou verder??

@XBo ohja kan ik me voorstellen haha! Ben benieuwd wat het plan wordt! Ik heb maandag weer een afspraak staan voor een echo, dan is het weer dag 10. Kan eigenlijk niet wachten haha, hoop dat ik nu ongeveer een normale cyclus ga hebben van 28 dagen op deze dosering, en ben erg benieuwd wat mijn slijmvlies nu gaat doen. 

Terug
Bovenaan