PCOS, Letrozol

@XBo, vervelend en jammer dat de letrozol niet is aangeslagen. Hopelijk zie je snel resultaat met de injecties!
@Datkomtlaterwel, wat balen dat je echo niet goed was en nu weer in afwachting voor de uitslag. Op cd 12 al een eisprong zou idd wel al vroeg zijn, kan het ook komen doordat je 2 keer de ronde tabletten moest slikken? 
@Femkeee, fingers crossed dat de 5mg aanslaat!
ik heb vandaag voor derde keer een echo gehad. Afgelopen dinsdag toch groei te zien nog en vandaag weer. Bms daarbij ook dik genoeg, dus ws gewoon een eisprong. Wel willen ze als ik ongesteld word dat ik volgende ronde over ga op 5 mg omdat de cyclus toch wat te lang duurt. 
Ik lees ook vaak over dat het progesteron geprikt wordt om te kijken of je een goede eisprong hebt gehad. Wanneer doen ze dat, de gyn heeft het er bij mij namelijk nooit over gehad. 

@XBo balen zeg.. ik hoop dat het spuiten jouw ding gaat worden. Hopend op een positief resultaat na de 1e ronde. ??? Ik ga als deze ronde niet raak is ook over op spuiten, dus kunnen we hier samen onze ervaringen over delen❤️

@Femkeee hopelijk slaat de 5mg goed aan!??

@Bloem- ik hoop op een goede echo voor jou maandag?? hoe is het verder met je?

@datkomtlaterwel pfff wat klote.. wel fijn dat ze toch voor de zekerheid even checken of je eisprong geweest is. Indien dit niet het geval is wat is dan het stappenplan? Ik hoop stiekem dat het nog niet zo is en je je eisprong nog moet krijgen ???

Ik heb gisteren contact gehad met mijn fertiliteitsarts. Ik zit er geestelijk en lichamelijk doorheen. Ik heb het idee dat het iedere cyclus zwaarder wordt. Ik heb dan ook echt enorm veel last van de bijwerkingen tot aan het depressieve toe. Ze gaf aan dat dit bij iedereen verschillend is en het natuurlijk de vraag is hoe gevoelig je ergens voor bent. Hierbij gaf zij meteen aan dat indien deze ronde niet gelukt is ik terug kan komen en ik de keuze krijg om over te gaan op spuiten (bijwerkingen zouden hier minder van moeten zijn) Soms vind ik mezelf echt een zeur.. aangezien ik dan denk ¨ik mag niet klagen, zit pas in 4e ronde letrozole en ook nog laagste dosering..  Maar heb wel besloten indien ik ongesteld word over te gaan op spuiten. Momenteel voel ik me zo down en herken ik mezelf niet meer, en stel het spuiten werkt beter voor mij en de bijwerkingen zijn minder dan is het zeker het proberen waard. Ik hoop dat het niet nodig zal zijn en ik in april goed nieuws zal hebben, wordt dus een spannende maand??

@zowie ik ga voor je duimen! Volgens mij is er geen pijl op te trekken, die bijwerkingen. Sommige mensen zeggen nergens last van te hebben en raken zwanger, terwijl andere kwaaltjes hebben en niet eens een eisprong hebben. Ik denk dat je niet te streng voor jezelf moet zijn daarin. Het is niet alsof je heel snel hebt opgegeven toch met 4 rondes proberen?! Ik moet zeggen dat ik mijn primolut nu dikke niks vind. Buikkramp, misselijk?. Allemaal "normale" bijwerkingen. 

@YLWW... hopen op een goed resultaat deze maand??

@Femkeeee Lief van je!! Ik ga keihard voor jou duimen dat de 5mg bij jou gaat aanslaan en gaat resulteren in een positieve test! ??
Het is inderdaad wat met al die bijwerkingen.. de een heeft er inderdaad geen last van en de ander wel, denk dat we allemaal inderdaad moeten doen waar we ons goed bij voelen. Vervelend dat jij zo´n last hebt van de primolut.. maar als de 5mg gaat aanslaan en je ongesteld wordt heb je deze niet meer nodig. THANKGOD :) 

@Datkomtlaterwel zou wel vroeg zijn inderdaad van je eisprong, wat vervelend… Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!
@XBo jammer van de letrozol, maar wel fijn dat je nu door kunt met de volgende stap! Ik had voor de injecties ovitrelle mee gekregen voor de eisprong, maar bij mij groeide er toen niks dus ik weet niet precies hoe het loopt! Prikken was inderdaad wel iedere dag, tot ze zien dat er iets gebeurt, maar je went er snel aan! Spannend, hopen dat je hiermee een goede eisprong hebt!
@Ywll fijn dat er wel groei te zien is, hoe lang is je cyclus nu? Progesteron prikten ze bij mij de eerste keer denk ik ook een beetje omdat mijn bms heel dun is, maar ik weet het niet zeker. Bij de 2e keer heb ik er zelf om gevraagd, anders hadden ze t niet gedaan, maar ik wilde toen graag de bevestiging dat het wel goed ging
@Zzowie vervelend dat je er nu even zo doorheen zit, fijn dat ze in het ziekenhuis goed mee denken en dat ze hierna over willen gaan op injecties! Hoop dat je daar niet veel last van hebt! Maar, hopelijk is het inderdaad allemaal niet nodig!! Even spannend nog!
@Femkeee pff rot dat je zo’n last hebt van de primolut, hoop dat de kwaaltjes snel afnemen en dat je kunt starten met een nieuwe ronde!
Ik zit deze week niet zo lekker in mn vel, vooral veel stress van het werk, ben erg toe aan weekend haha. Het wachten tot de eerste echo duurt ook erg lang voor mijn gevoel haha, ben te ongeduldig :p De tijd gaat gelukkig iets sneller als het weekend is!

@Femkeeee klopt, ben echt begin januari gestart maar direct kunnen doorpakken. We gaan het dus zien! Die primolut is ook bagger spul he qua bijwerkingen.. Hopelijk trekt het snel weg!

@Datkomtlaterwel- ja wel balen hoor.. Maar het is goed dat ik mezelf er al op had voorbereid. Ik weet niet of ze aan je progesteron kunnen zien wanneer de eisprong heeft plaatsgevonden.. 

@Yllw ik hoop het ook! Fijn dat er groei te zien is en je BMS meedoet! Volgens mij prikken ze niet standaard progesteron, alleen als er twijfel is over of je een eisprong hebt gehad en de kwaliteit hiervan.

@ZZzowie lief van je!? Zou aan de ene kant ‘fijn’ zijn als we onze ervaringen samen kunnen delen! Wat rot dat je er zo doorheen zit. Maar die bijwerkingen helpen daar ook niet aan mee. En weetje, als jij zoiets hebt van ik trek dit niet langer zo, en wil overgaan op spuiten moet je dat gewoon doen! Lees ook wel dat men daar niet heel veel bijwerkingen van ervaart. Hele spannende maand voor jou ook dus! Maar stiekem hoop ik net als jou natuurlijk dat je in april goed nieuws hebt ?

@Bloem- precies, blij dat ik weer verder kan. Gek dat ik normaal mensen moet injecteren, en nu voor het eerst mezelf haha. Toch ff wennen!? Balen dat je eventjes rot in je vel zit, maar is ook niet niks he deze maand voor jou! En dat wachten wachten en nog eens wachten. Hopen dat het snel tijd is voor je eerste echo!❤️

Bluh, ik ga vannacht de nacht in en kom er maandag uit. Zie er weer flink tegenop.. Hopen dat jullie allemaal een fijn weekend hebben meiden!?

Zowie, ik kan het me voorstellen hoor. Heb zelf geen last van bijwerkingen, maar hoor het van anderen wel. Heb je echt het idee dat het door de Letrozol komt of door het hele proces? Ik heb het laatste wel namelijk. Dit wordt ons eerste kindje, maar gevoelsmatig ook de laatste. Ik wil heel graag een kindje en heb het er graag voor over. Maar vindt dit proces mentaal best wel pittig dat ik dat echt liever geen tweede keer doe. 

Het ziekenhuis heeft al gebeld. Heb mijn eisprong idd al gehad. Door mijn waardes denkt ze een week geleden al. Verwachting is toch dat het komt doordat ik best wat pillen heb genomen in een korte tijd. Dat dacht ik vooraf al, maarja je volgt braaf wat ze zeggen natuurlijk. Dus zal nu volgende week wel ongesteld worden want we hebben toen vrijwel niets gedaan omdat mijn vriend zijn zaad werd getest (gelukkig goed!). Zodra ik ongesteld word weer beginnen met 5mg en dan vanaf dag 8 de echo's om er iets dichter op te zitten. 

Dusss, knop om en weer door. Stapje voor stapje. Het heeft ons weer iets geleerd, zo denk ik maar. Eens vinden de juiste dosis...

Terug
Bovenaan