PCOS, Letrozol

@Joyyy toch wel een gekke opmerking. Ik ben vanaf april 2020 gestopt met de pil, ik heb uit mezelf nooit een cyclus gehad, toen ik 17 was ofzo pcos vastgesteld en toen was t advies om te starten met de pil zodat ik wel een cyclus had. Vanaf september traject in het ziekenhuis, vrij snel doorgestuurd omdat er niet echt de verwachting was dat ik zelf een cyclus zou krijgen haha.
@Liekee wel verwarrend dan! Toen ik letrozol kreeg, kreeg ik trouwens geen ovitrelle. Toen ik begon met menopur spuiten kreeg ik die wel mee, maar dat heeft nooit tot een eisprong geleid dus die heb ik uiteindelijk nooit hoeven gebruiken :p Het bloedonderzoek na de eisprong heb ik nu 2x gehad. De eerste keer heb ik een eisprong gehad met letrozol 7,5 maar toen was mijn bms heel dun en progesteron ook niet hoog genoeg. Nu ik lutrelef gebruik heb ik na de eerste eisprong zelf gevraagd om een bloedonderzoek omdat ik wel graag wilde weten of t nu wel goed was, en nu was hij wel hoog. Nu 2e eisprong geen bloedonderzoek meer.
@XBo balen… hopen dat er vrijdag wel wat meer zichtbaar is!
@Datkomtlaterwel klinkt als een goede echo!
@Femkeee bij jou ook goed nieuws voor dag 12 dan! :)
@Bloemetjeinknopp klinkt heftig, hopen op een goed resultaat! Sterkte!

Hi all, even een update. Ik was eigenlijk heel blij dat het ochtend was vanochtend. Ik was er helemaal klaar mee. Zoveel last. In t ziekenhuis naar de dagopvang. Mooi schortje aangekregen?. Echt heel nerveus was ik niet, maar ik denk dat dat door de oxazepam kwam. Want m'n hartslag zat toch rond de 100. Enfin, ik ben onder zeil gebracht door middel van een sedatie. Vriendlief heeft constant m'n hand beetgehouden. En is er constant voor mij geweest. Ik heb daar weinig van meegekregen. Hetzelfde als de punctie. Ook niets van gemerkt. Heel fijn. Alleen op de uitslaap kamer wel heel veel pijn. Ik heb allerlei extra pijnstillers gekregen. En rond half 11 was ik pas terug op de dag opvang. Vriendlief heeft in de tussentijd de eicellen weggebracht (deze moesten naar een ander zkh gebracht worden) en daar ook geproduceerd. 22 eicellen zijn er geteld. Hopelijk zitten er veel rijpe tussen en instaan er een hoop goede embryo's. Afwachten dus. Nu eerst herstellen. Heb heel veel last van m'n buik. En moet veel drinken om overstimulatie tegen te gaan. Vrijdag terug voor controle. Dan krijg ik ook te horen hoeveel embryo's er ontstaan zijn. En de dinsdag na Pasen hoeveel er ook daadwerkelijk ingevroren kunnen worden. Wat een pittige reis kan ik jullie vertellen!

@Bloemetjeinknopp klinkt heftig, vervelend dat je nog veel pijn hebt gehad achteraf. Hopen dat het een goede opbrengst is, spannend nog even komende dagen dus, ik duim voor je!

@bloememtjeinknopp- wat vervelend dat je erna zoveel last hebt/had. Ik duim voor je ???

Nou dames kleine update. Vandaag was de laatste dag van de duphaston eindelijk nu hopen dat mijn menstruatie snel komt en ik kan beginnen met de letrozol ???

@bloemetjeinknopp, wow, wat een ingreep is dat zeg. Hoe gaat het allemaal verder? Je had het ook over rusten toch? Begrijp ik dan goed dat als het goed is ze nog even niet teruggeplaatst worden? Hoe gaat dat? Ik ga heel hard voor je duimen de komende week! Dat mijn vriend er makkelijk over praatte wist ik wel, maat klinkt echt heel heftig. 

@Channie, spannend. Ik had door veel slechte verhalen over de primolut wel een beetje stress over of ik ongesteld ging worden. Bij mij is het goed gekomen! 

@Bloem & Channie. Dankjewel ?. Idd, nog even spannend. Maar ik moet zeggen dat ik nu nog niet zo bezig ben met de daadwerkelijke opbrengst, omdat ik me heel graag eerst beter wil voelen. 

@Femkee... Jaa, ik weet natuurlijk niet hoe andere meiden erdoorheen wandelen. Tot en met zondag ging het heel goed. Vanaf maandag was het echt zwaar. Klopt idd. Rustig aan doen, veel drinken. Maar geen volledige bedrust omdat je anders kans hebt op trombose. Morgen moet ik terug, maken ze een echo en prikken ze bloed (je kan in bloed ook zien hoe t gaat qua overstimulatie)En natuurlijk om te vragen hoe t nu gaat. Er is idd geen verse terugplaatsing. Als ik nu zwanger zou raken zou dat echt heel slecht zijn omdat je dan weer een extra stofje aanmaakt wat de kans op overstimulatie nog groter maakt. Daar zou ik goed ziek van kunnen worden. Dus ze willen nu eerst dat ik weer mezelf wordt, m'n eierstokken slinken, en mentaal weer opgeknapt ben. In het lab vriezen ze alle embryo's (thans dat hopen we 'alle'?) die de eerste dagen doorgekomen zijn in, zodat ik in een volgende cyclus een cryo terugplaatsing krijg. Dan hoef ik niet meer te spuiten, enkel tabletten om m'n baarmoeder slijmvlies dik genoeg te maken. En als dat op de juiste dikte is plannen ze een afspraak in voor terugplaatsing. 

Vannacht redelijk geslapen. Maar ik kan niet lekker liggen. Ik ben een echte zijslaper. Alleen dat gaat echt niet. Mn hele buik (echt m'n hele buik) voelt bont en blauw. Dus maar op m'n rug met allebei de bed kanten iets omhoog. Ben nog steeds heel moe. Ik focus me nu op m'n lichamelijk herstel. Maar mentaal moet ik t ook nog ff plaatsen allemaal. Dr is ineens zoveel gebeurd de laatste dagen. Ik hoop heel erg dat we deze ronde goede kansen gaan krijgen. Want zoals ik het nu voel, ga ik dit echt geen tweede keer doen. 

@Bloemetjeinknop jeetje, wat een verhaal zeg. Had niet verwacht dat het zo heftig zou zijn/voelen. Wat fijn dat het er deze x op zit voor jou en je dit hebt gehad, al is het natuurlijk heel naar dat je nu nog steeds zo'n last hebt. Ik hoop dat je vandaag een betere dag hebt en je snel mag herstellen. Stel dat ze 6 embryo's ofzo kunnen invriezen, heb je dan ook kans op 6 terugplaatsingen (verzekeringstechnisch zegmaar)? Want meestal is dat 3 pogingen toch, maar is dat dan misschien de hele riedel inclusief puncties enzo? Ik hoop dat je lichaam snel tot rust komt en de eerste terugplaatsing het voor jullie mag zijn. Dikke kus, pak je rust ??
@Channie spannend! Hopen dat je snel kan beginnen!

@XBo balen dat het nog niet voldoende was. Succes morgen!
@Datkomtlaterwel- mooie meting voor CD8! Succes vandaag!
@Femkeeee Jij ook mooi (paas)ei op CD12! Succes vandaag!
@BloemetjeIndeKnopp jeetje wat heftig zeg! Hopelijk voel je je snel beter en krijgen jullie goed nieuws!
@Bloem- ik zag dat je deze cyclus aan het temperaturen bent. Hoe gaat het daarmee? Wanneer is je NOD? 
@Channie Duimen dat je snel ongesteld wordt! Gek om dit hier zo te zeggen maar bij jou hoop ik het haha!
Hier in de wachtweken maar ik heb nog geen idee welke NOD ik moet aanhouden. Temperatuurkaart is ook wat gek. Ben ergens ook bang dat ie mss niet gesprongen is maar cyste is geworden maar heb je dan wel een positieve ovulatietest?

Terug
Bovenaan