PCOS, Letrozol

@Bloemetjeinknopp, jeetje, wel echt heftig en wat Xbo zegt, hoe gaat dat dan daarna weer verder? Ik merk dat ik eigenlijk helemaal niks weet van IVF. Als je het niet wil vertellen omdat je je nog niet lekker voelt ook geen probleem natuurlijk. 

@datkomtlaterwel, ik had de vorige x helemaal over je bericht heen gelezen. Wat een goede meting. Je cyclus is wel lekker kort dan?! Had je nou wel eens eerder een echte eisprong gehad? In geval van ja, met hoeveel mm sprong het toen? Ben benieuwd naar hoe je echo was vandaag. 

@Lieke, spannend! Enig idee wel wanneer je zou willen testen als je de NOD niet weet?

Hier net de echo gehad en mijn ei was doorgegroeid naar 16mm. Zo gelukkig mee! De gyn denkt dat het geen paasei wordt, maar dat het zaterdag al springt. Later vandaag ga ik nog maar even een ovulatietest doen, om te zien of die uberhaupt werken bij mij en verder aan de klus en dan wachten tot waarschijnlijk 17 of 18 april. 

Bloemetjeinknopp, jeetje wat een verhaal! Poeh dat klinkt echt pittig. Ben blij voor je dat het er nu op zit. Pak lekker je rust! En ik duim voor je voor vele goede embryo's.

Channie, spannend! Ik hoop het voor je! 

Lieke, ik durf het niet te zeggen of je dan een positieve ovulatietest hebt omdat die met pcos ook niet altijd optimaal werken omdat je dan sowieso wat extra LH kan aanmaken hoe ik het begrijp. Heb je wel een goede stijging in je temperatuur gezien? Dat in combinatie met je ovulatietest zou ik er wel op vertrouwen dat hij gesprongen is hoor.

Bo, geeft niets! Ja vandaag cd10 dus ben benieuwd hoe het er nu voorstaat. Vanmiddag echo. Mijn enige fatsoenlijke cyclus had ik pp cd12 een follikel van 22mm. Dus als hij nu is doorgegroeid dan verwacht ik rond cd12-14 mn eisprong. Dus valt mee qua lengte. Vind dat eigenlijk wel lekker, des te meer kansen in een jaar ? 
Jij had echt een mooie echo dan zeg! Top!! 

@Femkeeee jeej goed bericht! CD14 toch? Moet je deze cyclus nog voor een echo? En mag je na deze ronde (hopelijk niet nodig) zelf aan de gang of daarna ook nog met echo's? Ben benieuwd of de ovulatietesten voor je werken. Heb je al eerder eisprong gehad/gevoeld?
Ik zit zelf te denken aan 7 april. Dat is 12 dagen na hoe de app zegt dat de ovulatie is geweest en 10 dagen na de positieve ovulatietest maar twijfel heel erg. 
@Datkomtlaterwel- 
Zou inderdaad lekker zijn als je korte cyclus had! Ik ben benieuwd!

Nou dat is precies wat de app zegt. "Looking at your basal body temperature, mar 26 was your ovulation date. Today is 6 days after your ovulation. The peak LH test result you had Mar 28 may have been caused by fluctuations in luteinzing hormone." 
Ik heb niet echt een stijging gezien als de "standaard plaatjes". Op die plaatjes stijgt de temperatuur direct goed, bij mij meer in etappes. 
25-3 = 36,19
26-3 = 36,22
27-3 = 36,32
28-3 = 36,35
29-3 = 36,51
30-3 = 36,50
31-3 = 36,62
01-4 = 36,67

@Lieke, XBo, Femkeee, Datkomlaterwel (ik hoop dat ik iedereen heb) thnx voor jullie support! Het is nog even spannend of ik niet alsnog een overstimulatie krijg. Dit kan gebeuren tot 10 dagen na de punctie als ik het goed heb. M'n buik ziet en voelt wel wat gezwollen en ik woog vanochtend een kilo zwaarder dan gister. Mja, m'n eierstokken zijn nu helemaal beurs natuurlijk. Even afwachten dus. Merk dat ik daar wel wat angst voor heb. Natuurlijk wil ik wat meer vertellen over IVF. Ik zit lekker in een luie stoel nu?. Straks even slapen. Enfin. Je krijgt idd 3 pogingen vergoed door de zorgverzekeraar. (Er is er ook 1 die er 4 vergoed geloof ik, maar welke dat is?) 1 poging wordt gezien als 1 punctie met alle embryo's die daaruit voortkomen. Dus stel dat er 5 goede embryo's ontstaan en die ingevroren worden, horen die alle 5 bij de eerste poging. Stel dat er 10 goede embryo's ontstaan, horen die alle 10 bij de eerste poging. Enzovoorts.. Als je van geen enkel embryo zwanger wordt en er dus doorheen bent kun je de keuze maken om opnieuw te beginnen. Dan ga je weer voor zoveel mogelijk follikels, en zodra die worden aangeprikt (dus weer een punctie) is dat de 2e poging. Ik hoop dat het een beetje helder is. Anders vraag gerust. Ben nog wat vermoeid merk ik?. Ik wil wel de kanttekening maken dat het ook heel goed kan zijn dat het voor een andere vrouw veel soepeler kan verlopen. Ik heb zelf best heftige PCOS. Ben moeilijk in te stellen, m'n eierstokken zitten ramvol. Dus daardoor schoot ik ineens door waarschijnlijk. Dus niet dat je nu angst krijgt voor ivf omdat ik een mindere ervaring heb. liefsxx

@Xbo- dankje wel! 
@liekee- bedankt! En ja ik vind het ook zo gek , Hopen dat ik ongesteld word? maar het moet en dan daarna weer heel snel hopen dat ie niet meer terug komt ??
@datkomtlaterwel- bedankt!

Lieke, hmm op basis van jouw temperatuur zou ik inderdaad ook niet echt een specifieke dag kunnen aanwijzen. Maar ik denk wel dat je een eisprong hebt gehad hoor want je temperatuur is bijna een halve graad gestegen. Dat is wel gewoon best veel! De vraag is alleen even wanneer precies ? maarja belangrijkste is dat je hem hebt gehad. 

Mijn echo vanmiddag was goed! Een follikel van 17mm! Dus ik heb wel een paasei ? eindelijk een normale cyclus! Zo blij mee! 

@bloemetjeinknopp, ik heb ff in je berichten gaan snuffelen, begrijp ik goed dat je eigenlijk ben gestart met de IVF omdat je zowel met letrozol als het spuiten eindigde in of niets of overstimulatie? En dan heb je nu dus de 1e kwee moeten sluiten voor de IVF en hebt dus hele volle eierstokken gehad toch? Ingewikkeld allemaal?. Morgen kreeg je te horen hoeveel eitjes er uit de punctie kwamen dan he? Spannend! Ik ga heel hard voor je duimen. Ik vind dat je het duidelijk hebt uitgelegd hoor! 

@lieke, ja klopt. CD14. CD16 zou eisprong zijn volgens gyn en dan heb ik een cyclus van 30 dagen. Helemaal mooi. Hmm, spannend wel. Zelf zou ik dan misschien nog 1 dag later testen zodat je 3 dagen voor de 2e optie NOD zit. Met 4 dagen voor NOD is de kans nog net iets groter dat je onterecht negatief zou testen toch.... 

@Femkeee, klopt. Heb 3 rondes letrozol gehad. De eerste ronde met 2,5 mg gebeurde er niets. 2e ronde met 5 mg had ik er 3 geloof ik, en ertussenin (dus 2,1,2,1,2 tabletten) had ik weer niets. Met gonal-F spuiten ook 3 rondes gedaan. 1 ronde kwam ik na 5 weken spuiten uit op 1 eitje. Dus dat was onze kans. Helaas niet gelukt. En ronde 2 was niets geloof ik, en werd m'n BMS ook weer dunner op een gegeven moment en de derde ronde had ik 9 eitjes ofzo. Dus dat werd hem ook niet. Nu met de eerste ronde ivf ging het heel keurig. Vorige week vrijdag bij de 2e echo zag het er nog goed uit. Wel meerdere blaasjes maar niet TE. En maandag bij de derde echo was het ineens super veel. 

We weten al dat er 22 eitjes geoogst zijn. Alleen horen we morgen hoeveel rijpe eicellen er waren en hoeveel eicellen er ook daadwerkelijk bevrucht zijn. En dan na het weekend horen we hoeveel embryo's er ingevroren zijn. Gisteren zijn mijn eicellen al samengebracht met de zaadcellen van mijn betere wederhelft. Wel bijzonder idee ook hoor. En dan moet het gaan delen. Ik weet dat het een grote afval race is. Dus ben heel benieuwd of en wat er overblijft aan het einde van de rit. Ik hoop op zoveel mogelijk kansen. Want ik zie mezelf dit niet gauw nog een keer doen. 

Terug
Bovenaan