PCOS, Letrozol

@bloemetjeinknopp, aah, nu snap ik het. Dus het is maar hopen dat al die pijn voor 22 follikels ergens goed voor is geweest en je er lekker lang mee vooruit kan! Thanks voor alle uitleg! Vrouwelijke lijf blijft wel heel erg complex.?

@Bloemetjeinknopp kan me voorstellen dat je dit niet nog een keer wil mee maken, maar hopen dat dat ook niet nodig is en dat je goede kansen krijgt nu!  Nu in ieder geval nog maar even rustig aan doen!
@Liekee temperaturen vind ik zelf wel leuk om te zien, tis na mijn ovulatie wel duidelijk gestegen, maar ben aan het eind van de cyclus benieuwd hoe het verder loopt, nod is volgende week woensdag (of dinsdag) mijn grafiekje: https://www.fertilityfriend.com/b_i/s_dFSum8.png  Weet eigenlijk niet hoe het zit bij een cyste. Ik heb de ovulatietesten nu gedaan naast de echo’s omdat ik inderdaad had gelezen dat ze niet altijd werken, vervelend is het dat je nog geen zekerheid hebt…. Wel een goed teken dat je temperatuur in ieder geval stijgt, ook al gaat het geleidelijk!
@Femkeee 16 mm is netjes! Toch geen paasei dan haha, maar mooi als hij dit weekend springt!
@Datkomtlaterwel fijn dat je een goede cyclus hebt, nu in ieder geval ook niet gemist, 17 mm is mooi!

@Liekee ik denk niet dat je bij een cyste echt een positieve ovulatietest hebt. Ik weet dat ze altijd wel wat verhoogd kunnen zijn, maar echt een piek volgens mij niet. Zou er dus vanuit gaan dat je wel een eisprong hebt gehad.

@Femkeee fijn dat je eitje was gegroeid! 16MM is al een mooi resultaat. Groeit je BMS ook goed mee? Spannend! Benieuwd of je wat van je eisprong merkt ???

@Datkomtlaterwel- ja precies, je eisprong op dag 12-14 is super netjes! En een mooie echo heb je gehad zeg! En op deze manier meer kansen in een jaar! Mijn echo was niet zo goed hoor ?

@BloemetjeInKnopp jeetje, wat een effect op je lichaam zeg. Ik hoop dat je lichaam snel is gekalmeerd, je jezelf goed voelt en er een eerste terugplaatsing plaats kan vinden. Hoe voel je je vandaag? Al iets beter?  Ik kan begrijpen dat je zoiets hebt van liever dit niet nog een keer. Wel duidelijk hoe je het uitlegt, dankjewel. Ik hoop natuurlijk dat er veel mooie embryo’s uitkomen en je een volgende ronde überhaupt niet nodig hebt. Ik denk aan je vandaag ?. Wat ik me nog afvroeg, waarom is er bij jou gekozen voor IVF, maar niet voor een hormoonpompje zoals bij @Bloem? Misschien heeft dat totaal geen verband met elkaar hoor en is dit een domme vraag. Maar mijn moeder had vroeger hetzelfde, op Clomid geen effect, met spuiten alleen maar overstimulatie en die is toen ook over gegaan op een pompje.

@Bloem hou je het nog een beetje vol? ?

@datkomtlaterwel- jeej 17mm! Fijn zeg!
@Femkeeee mooie cyclus met 30 dagen inderdaad! Thanks voor je advies, ga proberen of ik die datum red haha!  
@BloemetjeIndeKnopp succes vandaag! Hopelijk heb je snel nieuws!
@Bloem- haha ik snap helemaal waarom je het leuk vind om te zien! Ik kan je kaart helaas niet zien! Kun je mijne wel zien? https://www.fertilityfriend.com/home/74bd4e vandaag was mijn temperatuur gewoon 36,83! 
@XBo ben er inmiddels ook wel van overtuigd dat ik eisprong heb gehad aangezien temperatuur. Nu maar afwachten.
Ik merk dat ik last heb van obstipatie. Heb ik normaal nooit maar gisteren echt heel erg buikpijn rechtsonder! 

@XBo, dat wat jij zegt van dat pompje is wel een goede vraag inderdaad voor @Bloemetjeinknopp. Ik ken ook iemand die dit had een jaar of 30 geleden al... hoe was jouw echo Xbo? Je moest vandaag toch weer? Al iets te zien?

Mijn ovulatietesten worden alleen maar lichter. Ook met CB getest, maar een leeg rondje. Op deze manier word ik er alleen maar onzekerder van. Misschien maar niet meer doen en elke cyclus de 35 dagen afwachten?‍♀️. Ik heb nu geen echo's meer. Ook geen bloedprikken. Mijn baarmoederslijmvlies was gister 8,4. Ze zullen daar ook geen problemen verwachten denk ik. 

@Femkeeee
Ik had op CD13 een ei van 14mm (BMS 6), op CD15 een ei van 18/19mm (BMS 8) en pas een positieve ovulatietest op CD19, terwijl de arts dacht dat mijn eisprong op CD17 of 18 zou komen. 
Ik deed ook testen en had ook het onzekere gevoel dat jij nu hebt. Ik had op gegeven moment eindelijk die smily maar achteraf ben ik daar nog onzekerder van geworden. Want ik heb ook nog eens gelezen dat ovulatietesten niet hoeven werken bij PCOS. 
Ik had wel gevraagd om bloedtest maar mijn ziekenhuis doet dat helaas niet. 

Thnx meiden. Ik voel me vandaag vooral wat duizelig. En natuurlijk nog pijn in m'n buik. Had vannacht van 4.30 uur tot 6.30 uur wakker gelegen omdat ik toch wel heel benieuwd was hoeveel eitjes er bevrucht waren. En dan lig je: wat als, en dan, wat als. Gewoon piekeren. 

Vanochtend bloed onderzoek gehad, een echo en verdere controle gehad. Heb helaas wel last van overstimulatie. De piek kan nog komen. Die verwachten ze maandag (een week na het zetten van de laatste spuitjes). Ik hoef daar niet heel veel meer van te merken. Maar kan wel. Dus dat is nog wel spannend. Goed drinken heel belangrijk. En blijven bewegen, tegen trombose. Er zijn 16 eitjes bevrucht. Dinsdag moet ik terug voor controle en horen we hoeveel embryo's het gehaald hebben en ingevroren zijn. Spannend!

@XBo, geen idee waarom er bij mij niet voor een pompje gekozen is. Misschien dat ze er in ons ziekenhuis niet mee werken? Geen idee, heb ze er ook nooit over gehoord. Ik wist al toen ik gonal-F ging spuiten dat als dat niet zou gaan werken, de Leo operatie nog een optie was of IVF. Dat laatste hebben we voor gekozen?. 

Mijn wederhelft heeft nu avonddienst en is net weg. Ben dan toch een beetje een bange poeperd om alleen te zijn. Maar goed. Veel drinken en bewegen. Dan komt het vast goed. Goed weekend allemaal! Xx 

@Liekee spannend, nu maar in de wachtweken dus!
@Femkeeee helaas helemaal niets veranderd.. Nu opgehoogd naar 75EH en maandag weer terug. Je BMS was mega netjes zeg! Balen wel dat die ovulatietesten dan niet echt iets doen he.. Ik zou wel blijven doortesten nog een aantal dagen, soms zie je dat die dan toch nog oploopt!
@BloemetjeInKnopp pfff.. Maar begrijpelijk dat je dan zo ligt te malen. Wel heel vervelend voor je nachtrust haha. Maar 16 eitjes bevrucht, dat klinkt heel netjes! Nu hopen dat er genoeg embryo's zijn die het halen. Heb vanmiddag bij mijn echo ook nog gevraagd hoe dat zit met een eventueel pompje, maar ze gaven er aan heel weinig mee te werken en dat ze goede hoop hebben op de Gonal-F. De LEO operatie zou inderdaad voor mij ook nog een keuze zijn gaven ze aan.  Werkte jij nou ook in de zorg? Ik vroeg me af, hoe zit dat dan als je in een IVF traject zit? Krijg je dan zoals nu gewoon ziekteverlof? Neem aan dat je deze dagen nog niet echt in staat was om te werken.. Of moet je dan echt vrije dagen opnemen? Ben ik wel benieuwd naar..
Nou bij mij was er dus helemaal niets veranderd. Ben nu opgehoogd naar 75EH gonal-F. Maandag weer terug voor een echo om te zien of het effect heeft.. Ik ben benieuwd.

Terug
Bovenaan