PCOS, Letrozol

Bloemetjeinknopp, 16 eitjes is wel flink veel! Ik hoop voor je dat er veel embryo's overblijven! Sterkte de komende dagen, hopen dat je piek uitblijft.

Bo, pff dat spuiten is ook echt een lastig traject zeg. Veel geduld voor nodig. Ik hoop weer voor je dat je maandag effect ervan ziet!
Bloem, spannend! Wachtweken zijn het meest vervelend he! Dan vind ik temperaturen fijn, je ziet snel genoeg aan je temp dat je weer ongesteld gaat worden...

Fijn paasweekend dames! Ben toch blij dat dit forum er is om met elkaar dit soort dingen te kunnen delen. ?

XBo, m'n nachtrust wordt er dan niet beter op nee?. En heel erg dromen. Dus of dat door de 'poezenbollen' komt? Las bij andere meiden dat ze die bijwerking ook hadden. Jaa, 16 was een mooi begin zei m'n fertiliteitsarts vanmiddag. Maar hoeveel er over blijven.. Ik heb geen flauw idee. Ik hoop op meerdere kansen?. Zou je de LEO operatie overwegen? Ik voelde daar persoonlijk niets voor. Ben in het verleden al vaker geopereerd en dat was voor mij wel een grens. Hoewel de IVF me nu ook zwaarder valt dan vooraf gedacht. Maar goed dat we niet alles van te voren weten?. Mijn wederhelft werkt in de zorg. Ik werk (nu) vanuit huis. Heb heel veel vooruit gewerkt toen ik wist dat 'het' weer zou beginnen. En tot zondag ging het gewoon prima. Heb deze week en volgende week vrij gepakt. Ziekteverlof zou kunnen, maar bij ons weet niemand waar we mee bezig zijn. Dus vrije dagen is makkelijker. 
Balen dat er bij jou nog niets veranderd is. Maar ook zo herkenbaar. Had precies hetzelfde. Heel vaak, heel diep zuchten en doorzetten. Op een gegeven moment voelde ik t wel aan m'n eierstokken als er wat aan het groeien was. Soort van krampjes. Of een beetje een 'trekkerig' gevoel. Ik duim voor je!

Thnx Datkomtlaterwel! Ik kan me helemaal vinden in jouw opmerking! Zo fijn om met meiden die in hetzelfde schuitje zitten je ervaring te delen en steun te geven/ontvangen. Ik heb een paar keer in de wachtkamer van het ziekenhuis een fijn gesprek gehad met andere meiden die ook moesten wachten tot ze aan de beurt waren. Maar meestal zit iedereen op z'n telefoon stil te wachten. Vindt dat ergens wel jammer. T geeft soms ook energie om even je ei kwijt te kunnen bij iemand die t helemaal begrijpt. 

@BloemetjeInKnop een niet al te leuke bijwerking dus ? Ik duim en hoop met je mee voor genoeg mooie kansen!?? De LEO hebben ze bij mij ook voorgesteld inderdaad. Had er zelfs voor kunnen kiezen na de letrozol en voor de gonal-F, maar vind het nogal wat. Wie weet dat ik er ooit voor kies indien het nodig is, maar dat moet ik er ook eerst meer informatie over krijgen. Lees namelijk ook dat je dan eerst moet herstellen en soms alsnog in combinatie met bijvoorbeeld letrozol verder moet. Op een operatie sta ik niet te springen!
Fijn dat je vanuit huis kunt werken, dat is toch iets relaxter wanneer je kwaaltjes hebt (nu natuurlijk een grote kwaal!). Begrijpelijk ook dat je het nu op deze manier doet aangezien ze er op je werk niets vanaf weten. Denk daar dan af en toe weleens aan. Ik werk in de zorg, maar mijn leidinggevende weet er vanaf en ik mag gewoon tijdens werk ook even voor een echo (is tegenover mijn afdeling). Je schijnt volgens de CAO ook gewoon tijd ervoor te krijgen, maar dit nooit volledig uitgezocht. Stel in het gekste geval dat IVF in de toekomst ook een optie moet zijn, heb ik niet de flexibiliteit om 2 weken vooraf bijvoorbeeld een week vrij te vragen. Ben weleens benieuwd hoe anderen dat doen, of dat het dan simpelweg zo is van dat je CAO technisch gewoon vrij hebt, ziekteverlof ofzo. Ach, dat is op de zaken vooruit lopen, maar ben weleens nieuwschierig ?
En wat je zegt, diep zuchten en weer doorgaan. Die lange adem heb ik nu vanaf januari, wat bij anderen nog in het niets valt! Maar toch hoop je ook een x dat ze zeggen; nou mevrouw, BMS is mooi dik en er zit een mooi eitje klaar. Maar we gaan het zien, op naar maandag.
Fijn weekend he!?

@Liekeee hm gek, ik kan die van jou wel zien! :) ziet er goed uit, bij mij blijft de temperatuur nu een beetje hangen
@XBo tegen mij zeiden ze dat het hormoonpompje eigenlijk vnl gebruikt wordt bij mensen met hypofyse problemen, bij mij was dat niet het geval omdat mijn hormonen in mijn bloed wel normaal waren, maar t was niet echt duidelijk wat de oorzaak was. En op de echo’s in t ziekenhuis nu uiteindelijk dus geen PCOS beeld meer. Met de menopur had ik uiteindelijk helemaal geen stimulatie. Ze hebben in t ziekenhuis ook een paar keer met het hele team overlegd wat ze bij mij gingen doen, dus ik geloof dat ik niet zo’n standaard geval ben haha. Wat jammer dat er nog niets te zien was op jouw echo, hopen dat er dinsdag wel iets verandert!
@Femkee was je follikel weg op de echo gisteren?
@Bloemetjeinknopp 16 eitjes klinkt mooi, hopen dat een groot deel het haalt! Wel lastig dat je zoveel vrije dagen op moet nemen nu, maar kan me ook voorstellen dat je nog niet iedereen wil vertellen van het traject. Ik werk zelf met een klein team en bij mij is op het werk iedereen op de hoogte, dus dat scheelt als ik overdag op en neer moet voor een echo, maargoed bij IVF is het natuurlijk niet “even op en neer”. Hopen dat je snel wat beter kunt slapen!
Fijn weekend allemaal! :)

Nou ik heb gisteren al mijn eisprong gehad. Mijn temperatuur was vandaag een halve graad hoger! Krijg er stiekem wel een beetje stress van want donderdag een follikel van 17mm, dan kan hij gisteren pas 18-19mm zijn geweest. Zou dat dan weer niet te klein/onrijp zijn? Waar je je allemaal druk om kan maken he ?

@liekee, haha ooh lekker dan. Nou, bij mij was het streepje vanochtend nog steeds heel licht. Beetje gek vind ik het wel, want op dag 8 was dat streepje best donker. Snap er niks van. Laat het maar lekker los vanaf nu. Bij mij hebben ze ook niets gezegd over een bloedtest. Ik denk dat ik er vanuit mag gaan, dat als mijn baarmoederslijm op dag 14 al 8,4mm was en het eitje toen 16mm was, dat het wel goed komt en zo niet dat ik dan ook niet ongesteld of zwanger ben na 35 dagen. 

@Xbo, jeetje wat frustrerend. Ik ga maandag voor je duimen. Het moet een keertje gaan lukken.

@Bloemetjeinknopp, wooow 16, daar moet toch iets goed van overblijven zou je denken! Ik heb even gegoogled en kwam ergens 70% tegen en ergens 60% bevruchting tegen na punctie, dus als het meezit heb je meer dan 10 embyo's. Ben benieuwd dinsdag!

@bloem, mijn echo was donderdag en ik had toen een eitje van 16mm. Netjes 2mm per dag gegroeid vanaf dinsdag. Volgens de gyn zou de eisprong vandaag moeten zijn. 

@datkomtlaterwel, volgens mij hoeft dat geen probleem te zijn hoor! 

Zitten we dan na het weekend met zijn vieren op de wachtbank (als de gyn gelijk had over mijn eisprong)? Drukke boel, laten we hopen op een herhaling van 2 maanden geleden toen ook veel dames tegelijk door mochten naar het volgende topic :)

@Datkomtlaterwel ik denk dat hij pas springt als hij rijp is, dus zal vast goed komen! Moet je na je eisprong ook nog bloed laten prikken?
@Femkee spannend, wordt inderdaad druk op het wachtbankje zo haha ;)

@Bloem oh op die manier, jeetje! Wat ingewikkeld zeg. Wel heel fijn dat ze nu bij jou een manier hebben gevonden die dus wel werkt.
@datkomtlaterwel- ik heb er vertrouwen in dat je eitje op het juiste moment is gesprongen. 
@Femkeeee ja, zeer frustrerend.. Maar voel me gelukkig oke, en heb ergens wel wat goede hoop voor maandag!
Meiden die op het wachtbankje zitten, ik denk aan jullie de komende dagen/weken hoor!???

Terug
Bovenaan