PCOS, Letrozol

@Liekee, zit nu op CD4. Ga dinsdag voor de eerste controle echo, ben heel benieuwd of de Letrozol zijn werk doet.
Fijn dat het heeft doorgezet, succes met de volgende ronde Letrozol! 

@XBo. Het internet is niet altijd de beste plek om alles op te zoeken. Betrap mezelf daar ook op. Maar in het zkh zeggen ze ook dat elk lichaam anders is, en weer anders op de medicatie reageert. Dus ik probeer niet altijd alles op te zoeken. Want anders wordt ik gek.
Enerzijds wil ik liever gister als morgen doorgaan met het traject. Maar ik weet ook hoe belangrijk het is om me wat fitter en meer ontspannen te voelen. Zeker met een terugplaatsing. Dus ik probeer het zo goed mogelijk te parkeren. Ga in deze dagen opzoek naar een mooi hotel. En me even focussen op andere dingen, met natuurlijk in m'n hoofd dat we over een maand weer verdergaan. Dat kan je niet uitschakelen. 

@Niesss. Ik heb een apart schriftje die ik steeds meeneem tijdens elk zkh bezoek. Waar echt alles rondom m'n afspraken, medicatie, vragen instaan. En dan het 'mooie schrift' als een soort dagboek. Ik bewaar het beiden. Ik gebruik het idd ook ter verwerking. En om het zelf nog eens terug te kunnen lezen. Maar tis voor nu privé. Ook mijn vriend mag er (nog niet) in lezen. Het is van mij, haha. 

@Lieke... idd. Ook wel even nodig. Ben nog steeds zo moe. Ben nu ook ongesteld en dat werkt ook nooit zo mee. Voel me dan sowieso net een vaatdoek?. 

@Datkomtlaterwel, goud dit verhaal hahaha. 

@Niesss, Yes, hoofdpijn tijdens Letrozol ken ik absoluut. Bij mij was het van dag 3 tot en met dag 5. Er kon geen paracetemol tegenop. Ik moet wel zeggen dat ik vaker last heb van hoofdpijn (nu bijvoorbeeld ook), dus ik vind het moeilijk om het puur aan de letrozol toe te schrijven. De keer ervoor had ik dat ik in de ochtend onzettend moe was. Om die reden had ik de Letrozol bij ronde 2 van het avondeten naar de lunch verplaatst, met het idee dat ik dan na werktijd pas zou inkakken. Van de vermoeidheid heb ik geen last meer gehad de 2e ronde. 

@Liekee, vond jij het nou ook niet een beetje eng zo een ronde zonder controles. Ik hoop alleen al dat het raak is deze maand omdat ik met mijn ovulatie testen echt geeeeeen idee heb wanneer het goede moment zou zijn.. 

Hier op dit moment helemaal geen zwangerschapssymptomen. Hoofdpijn en pijn aan borsten tellen bij mij nooit zo, want dat heb ik wel vaker. Ik had gister en eergister veel meer krampjes en rare gevoelens rond mijn baarmoeder, zelf heel even meer afscheiding, maar alles is weer weg...  :( Heb vandaag ook, heel dom, een test gedaan zonder ochtendurine terwijl NOD pas 17 of 18 april is (meer 18 dan 17 denk ik). Die negatieve test was om het af te leren denk ik... 

@BloemetjeinKnopp snap dat je door wilt maar denk dat het zeker voor je lijf en jezelf even goed is de rust! Goed idee om even een leuk hotel op te zoeken en even tijd voor jezelf te nemen! 

'Blij' dat meer meiden zich er in herkennen in de hoofdpijn, ga er voor het gemak maar even vanuit dat het door de Letrozol komt... 

@Femkeee ik neem het nu 's ochtends, tegelijk met foliumzuur en vit. D bij het ontbijt, dan kan ik het ook niet vergeten. Heb van de Provera ook echt slecht geslapen. Inslapen ging prima maar na een uur of 2/3 werd ik wakker en lag ik naar het plafond te staren. Heb dat ook gehad met de pil dus vind het dan ook eng om zoiets 's avonds te nemen, bang dat ik dan helemaal niet meer slaap.. 
Wat balen van je negatieve test, maar misschien nog even een paar dagen afwachten en opnieuw testen, ik duim voor je!

Femke, wij lopen aardig gelijk denk. Dan is vandaag zonder ochtendurine testen iets te vroeg denk ik. Hopelijk blijft je menstruatie uit en kun je van het weekend testen. 

Lieke, ik heb zaterdag nod dus eventueel dan testen. Maar wie weet breekt het eerder wel echt door. Dat zou ik na vanochtend verwachten. Maar vooralsnog dus sinds 7.30 uur niets meer.

@Bloemetjeinknopp, hahaha dat dingen niet delen met je vriend dat herken ik hier ook wel hoor. Het forum is "van mij". Ik denk ook gewoon dat hij dat respecteert want volgens mij zoekt hij het niet op terwijl hij mij zo zou herkennen. Ik heb mijzelf er ook wel eens op betrapt dat ik niet had verteld hoe dik het baarmoederslijmvlies was tegen hem, maar wel hier op het forum. Maar eerlijk... hij heeft ook echt geen idee wat goed is en wat niet wat dat soort dingen betreft. We zaten gister in de auto en toen vroeg ik hem; "weet jij eigenlijk wat voor zwangerschapssymptomen er allemaal zijn". Hij zei; dat je heel vervelend wordt, en misselijk... dat was het wel een beetje. Als ik iets denk te voelen, dan houd ik dat ook meestal voor mijzelf. Straks maak ik hem blij met een dooie mus. 

@Niesss, vooral je eigen beslissingen nemen wat timing betreft enzo. Het is toch voor iedereen weer anders.

@datkomtlaterwel, klopt. Volgens mij liep jij 1 dag voor aan de hand van de milimeters van het ei. Het was ook veel te vroeg om te testen denk ik. Bij sommige dames werkt het wel al zo vroeg haha. Ik had ook net een goede kop thee weg gewerkt.

@Liekee ik zit nu op CD31, en op CD3 gestart met de gonal-f. Fijn dat je menstruatie is doorgezet en je weer verder kunt. Ik hoop op een mooie ronde!

@Datkomtlaterwel wat gek zeg! Een beetje bloedverlies en nu weer gestopt. Maar je hoort het vaker he, ook wanneer vrouwen zwanger zijn! Zo spannend!?

@Niesss ik had op 5mg en 7,5mg letrozol enorme hoofdpijn vanaf dag 2/3 dat ik het slikte tot 3/4 dagen nadat ik klaar was. Kan geen toeval zijn! Heb normaal nooit hoofdpijn.. 

@Bloemetjeinknopp wat je zegt is waar.. Het internet kan je gek maken, maar ergens zoek je toch de bevestiging om gelijkgestemden te zoeken. Ga wel proberen om vrijdag wat meer duidelijkheid te krijgen tijdens de controle. Eventueel dus de ronde afbreken, wel/geen menstruatie opwekken, volgende startdosis en wat eventueel als dit niet aanslaat. Andere medicatie? Welke dingen zijn mogelijk? Hopen dat ze me antwoorden kunnen geven.
Wat je zegt begrijp ik volkomen. Ergens wil je continu zo graag door. Maar denk ook dat het heel goed is om even die rust te nemen, helemaal als je je hoofd een beetje zou kunnen uitschakelen. Maar anderzijds is dat ook zo moeilijk. Ik zelf ben nogal perfectionistisch en streverig, dus wil altijd alles precies op een bepaalde manier doen. Gezond leven, sporten, wandelen, me-time, niet teveel bezig zijn met het traject, maar mijn hoofd staat altijd aan. Soms denk ik weleens, moet ik niet eens een week echt volledig rust nemen, niks doen, chillen, lekker eten, proberen even niet aan het traject te denken, maar ik weet dat m’n koppie daar ook niet goed op gaat. Vind die balans zo moeilijk.

@Femkeeee hmmm… Die negatieve test zegt nog niets he, helemaal niet als je NOD pas over een paar dagen is. Ik houd hoop voor je! En wat je zegt over je vriend hahaha. ZO herkenbaar! Die mannen.. ?

Niesss, ik had geen klachten met de Letrozol maar iedereen reageert natuurlijk anders. 

Femke, hahaha wat jij zegt over de mannen klopt wel. Ik denk dat mijn vriend ook zou zeggen; dat je heel chagrijnig wordt. ? heb voor hem trouwens wel een boekje gekocht voor wanneer het zo ver is. Daar staat per hoofdstuk (per week) in wat er met de baby (de kleine) gebeurt, maar ook met de vrouw (de grote). Oa dus ook dat soort dingen, heel grappig beschreven. 

Terug
Bovenaan