PCOS, Letrozol

XBo, snap ik. Goed vooruitzicht, lekker even een dagje weg. Moet zeggen bij mij helpt shoppen ook altijd erg goed haha! Jezelf even lekker verwennen. 
Hopelijk word het weer wel wat beter dan dat ze nu voorspellen voor jullie zeg, wat een drama afgelopen week en ook dit weekend beloofd weinig goeds zag ik :( Wij moeten zaterdag de oprit dichtstraten, één van de laatste dingen die we echt nog moeten doen thuis maar ze voorspellen voor zaterdag gewoon 13 mm regen, bummer!
Fijn dat je morgen nog een gesprek heb met je eigen arts, hopelijk kan hij/zij wat duidelijkheid geven over het vervolgtraject. 

@jongemamaworden wat een goed nieuws, heel veel succes met het klussen dit weekend! 

Ik mag volgende week donderdag weer voor een controle echo, vond het de vorige keer al spannend maar nadat het de vorige ronde niet aansloeg nu toch wel een soort van extra zenuwen ofzo...

Ik was nu aan de beurt blijkbaar op het forum. Ik kon niet reageren 2 dagen. Kreeg een of andere foutmelding.
@XBo. Ik mocht gelijk beginnen ja met de Provera. Heb er nu 2/5 op. Als dingen anders lopen dan dat ik verwacht had, kost het me altijd ff een dag om te schakelen. Nu had ik bv in m'n hoofd dat ik blind mocht beginnen. Eerder met Gonal-F heb ik dat ook een keer gehad. Nu dat niet zo is/was.. dan heb ik wel ff een baal momentje. Ik had alles al helemaal berekend. Dag vd echo, dag vd terugplaatsing. Dag van het eventuele testen. En dat komt dan niet uit. Ff balen. Maar we moeten zuinig zijn op de embryo's en pas terugplaatsen als we zeker weten dat we 'het juiste milieu' hebben gecreëerd. Aldus de arts?. En daar ben ik het helemaal mee eens hoor. Alleen mijn verstand en gevoel. Dat duurt ff een dag voor die elkaar gevonden hebben. 

Balen dat jouw echo niet zo was zoals gehoopt. Weetje wat ik denk.. Bij mij is dit namelijk ook een keer voorgevallen. Precies wat er nu bij jou gebeurd. Ik had een groot eitje. 1 stuks. Helemaal blij. En de keer erop, eitje weg. Ook naar een verklaring gevraagd en mijn arts dacht aan twee dingen: 1. Verkeerd gemeten. 2. Doordat ik zoveel eitjes heb, die tegen elkaar aangedrukt zitten, kan het zijn dat ze per ongeluk 2 eitjes gemeten hebben en het scheidingslijntje ertussen niet gezien hebben. En dus zo de fout in gegaan zijn. Zeker weten doe je het natuurlijk nooit meer. Maar vond die tweede optie opzich wel logisch klinken, en t blijft mensenwerk... Wat niet weg neemt dat het gewoon super balen is. 
Als ik een enorm baal moment heb, het lastig vindt, of het gewoon even niet meer overzie. Dan laat ik dat er eigenlijk gewoon zijn. Onderdeel van het traject. Het moeilijke en onzekere traject. Ik heb wel 3x gesproken met de maatschappelijk werker van de afdeling. Gewoon je verhaal nog eens doen en iemand die naar je luistert. Ik vond het heel fijn. En verder... schaf Videoland aan, of Netflix. Zoek een goede serie uit en pak optijd je rust met een grote bak troost thee. Het is allemaal ook gewoon pittig. En we moeten erdoor heen. Kop op meis! Houdt 'het doel' voor ogen en vertrouw op je oerkracht?

@xBo Succes vandaag bij je eigen arts! 
@Niesss spannend! Merk je nog iets van de Letrozol? 
@BloemetjeInKnopp Héél herkenbaar dat je alles gaat berekenen.  Fijne tips! 
Ik heb nog geen uitslag gehad van het bloed. Zag wel dat ik vanmorgen een telefonisch consult ingepland had maar heb nog geen arts gehoord. Wordt vervolgd!

Balen dat de uitslag er nog niet is Liekee, hopelijk hoor je vanmorgen meer!
Ik heb verder gelukkig geen last van de Letrozol, eigenlijk mag ik tot dusver niet klagen deze ronde.
Heb wel nog steeds bloed, nu de 6e dag en daar maak ik me wel beetje zorgen over. De vorige keer ook 7 dagen en toen groeide er niets, geen idee of het een voorteken is maar geheel geruststellend is het niet. 

@XBo succes vandaag bij je eigen arts! 
@Bloemetjeinknopp dat reken herken ik ook! En Netflix of Videoland is een goede tip! En een goed boek doet het hier ook altijd goed!
Zelf loop ik bij een coach, in eerste instantie voor andere dingen maar nu gaat het ook veel over dit traject, lucht ook altijd erg op voor mij om er even over te kunnen praten met iemand die er helemaal buiten staat, dus kan mij zeker in jouw situatie voorstellen dat het fijn is om je verhaal even kwijt te kunnen bij iemand.

@Jongemamaworden fijn hoor, succes!
@Niesss haha nou daar heb ik ook wel zin in, lekker shoppen! Ja balen he van het weer.. morgen wordt het helemaal drama. Maarja, ben nu eens een keer een weekend vrij dus wil ervan genieten ook! Hopelijk is het voor jullie morgen ook een beetje te doen dan in de tuin ? De lente/zomer is nog ver te zoeken! En begrijpelijk hoor, je spanning voor de komende echo. Ik duim met je mee!?
@Liekee hé wat stom dat je nog geen uitslag hebt zeg! Hopenlijk biedt het telefonisch consult duidelijkheid.
@Bloemetjeinknop heel gek af en toe het forum.. Fijn dat je gelijk mocht beginnen met de provera. En logisch hoor, dat je ervan baalt dat je dan niet direct kan beginnen. Is toch weer even die domper hé. Helemaal omdat je er stiekem toch vanuit gaat dat het mogelijk was.  Het vertrouwen maar hebben dat de artsen echt weten wat ze doen en het milieu inderdaad zo perfect mogelijk is voor een van die kleintjes!???
Ja, al moet ik zeggen dat zij echt heel nauwkeurig is en het echt op 1 follikel leek. Maarja, zeker weten doe je het nooit. Dat is het vervelende van die PCOS, je eierstokken zitten zo vol. Videoland en Netflix hebben we inderdaad, maar ook dat helpt niet altijd haha. Maarja, zoals je zegt we moeten er doorheen. Net dan weer een echo gehad en eigenlijk geen veranderingen t.a.v. woensdag. Ik mocht zondag terugkomen, maandag of dinsdag. Ze verwacht nu echt niet dat er binnen 2 dagen zoveel door gaat zetten dus had de keuze (zij raadde maandag aan) dus nu voor maandag gekozen zodat we dit weekend even lekker weg kunnen.
Het was vandaag ook weer niet mijn eigen arts, maar wel een andere die ik heel vaak heb (en stiekem de fijnste en liefste vind haha). Ook gevraagd wat hierna eventueel een optie zou zijn. Het wegprikken van follikels bij de ovulatie inductie doen ze hier eigenlijk niet, ze kende het ook niet. Ze ging het wel navragen bij de gyneacoloog of het eventueel een optie zou zijn, mocht het weer zo ver komen. IVF kan een optie zijn, al vinden ze me daar nog wel jong voor (en dat begrijp ik zeker!) en zijn er nog andere opties. De LEO operatie zou een optie kunnen zijn, of toch een ander soort medicatie. Al gaf zij wel aan dat ze echt ergens wel denkt dat dit voor mij gaat werken, we alleen gewoon goed moeten zoeken naar de juiste dosering en dat kost tijd. Maandag is zij er ook weer, dus dat vind ik heel fijn. En na deze cyclus wordt er een evaluatie gesprek gepland met mijn eigen arts. Voor mezelf dus de dingen iets helderder, en we wachten maar weer af.

Hoi allemaal!
Mijn naam is Anneke. Ik wil graag meepraten in dit forum, omdat ook ik inmiddels de diagnose PCOS heb gekregen en door zwangerschapswens ook aan Letrozole ben begonnen. Mijn hormoonhuishouden was een rommeltje door werkstress en lang pilgebruik. Ik vind het fijn dat dit forum er is om elkaar een beetje een hart onder de riem te steken.
Ik zit in de beginfase van het OI traject en na een ronde van 2,5mg Letrozole dat wel aansloeg, helaas niet zwanger geworden. In de tweede ronde van Letrozole kwam ik op dag 12 erachter met een echo dat de medicatie de tweede ronde niet werkte. Dunne BMS en zoals de arts het noemde "rustige follikels". Die dag kreeg ik onmiddelijk 5 mg voorgeschreven dat ik vijf dagen moet slikken. Volgende week vrijdag een volgende echo, ik hoop dat het wel aanslaat. Ik voel wel veel getintel downunder. Is dat een goed teken?
Iemand dezelfde ervaring? Liefs, Anneke

@XBo wel gek dat het verschil zo groot is bij de ziekenhuizen dan hé, want mijn ziekenhuis vond dat pompje dan wel weer een goede oplossing, en ik heb ook geen schildklierprobleem ? ik had begrepen dat dit vooral werd gebruikt bij een probleem thv de hypofyse in de hersenen, maar ook dat leek bij mij goed te zijn, dus waarom dit dan bij mij ineens wel aan slaat.. Geen idee. Mijn Bms was ook steeds zo dun hiervoor, alleen idd niet typische pcos beeld, bij mij wisten ze 't volgens mij gewoon niet ?Fijn dat je nu wel een beetje vooruitzichten hebt, hoop dat er snel een goede oplossing gevonden wordt!! ?Zo'n gesprek is in ieder geval wel fijn! Probeer maar lekker wat te ontspannen en toch te genieten van je weekend! ?

XBo, 
De Leo-operatie was voor mij ook een optie. Maar ik wilde dat om meerdere redenen niet. Je moet daar best van herstellen daarna. Het is (geloof ik) een tijdelijk effect wat ze ermee creëeren. Kans op verklevingen (ook al is die klein) aan je eierstokken zou kunnen. Ik wil heel graag een kindje. Begrijp me niet verkeerd, en ik heb er heel veel voor over. Maar met hetzelfde lichaam wil ik ook heel oud worden zonder dat ik ergens extra last van krijg zegmaar. Door een ongeluk (alweer even geleden) ben ik al redelijk gehavend voor m'n leven. Dus ik heb eigenlijk altijd voor de opties gekozen waarvan mijn lichaam zeker weer hersteld. Al voelde dat na m'n ivf ronde wel even anders?. Over ivf gesproken, hoe oud ben je? Ik ben nu 33. En ivf was voor mij het enige wat nog mogelijk was. Hebben verder niet echt naar leeftijd gekeken. Gewoon al die stappen doorlopen. En toen kwamen we hierbij uit. Nou, in ieder geval: succes met de echo!!!  

Gister heb ik mijn laatste provera genomen. Nu maar hopen dat gauw m'n menstruatie begint. Dan kan ik weer gaan tellen wanneer alles ongeveer is (echo, terugplaatsing etc.?). 

Terug
Bovenaan