PCOS, Letrozol

@Anneke, welkom! Hoop dat deze ronde letrozol wel aanslaat voor je. Voor mij deed het niets, dus verder geen ervaring mee..
@Bloem ja dat merk je wel hoor, die onderlinge verschillen. Bizar eigenlijk! Maar super dat het voor jou uiteindelijk dus wel heeft gewerkt ??
@Bloemetjeinknopp ja ik vind het ook nogal wat hoor.. Alhoewel IVF me ook onwijs pittig lijkt. Dusja, wat ik dan een 'betere' keuze zou vinden, geen idee.. Ik ben 25, dus ook echt nog wel jong. Fijn dat je laatste provera weer binnen is hihi. Nu hopen dat je menstruatie snel doorzet en je richting de eerste terugplaatsing kunt!?
Vandaag weer een echo gehad. Alles was stabiel, geen veranderingen. Had weer de hele lieve arts, en we zijn opgehoogd naar 112,5EH. De dosering waar het vorige x op mis ging. Maar toen spoot ik door tot CD40, nu zit ik op CD19. Ze gaf ook aan dat door het lange stimuleren het de vorige keer mis zou kunnen zijn gegaan. Vind het nu wel spannend. Woensdagochtend weer voor een echo. Hopen dat deze dosering nu netjes zijn werk gaat doen..

@Bloemetjeinknopp, heeeeeel veeel succes deze ronde! Klinkt tegenstrijdig dat je eerst weer van je baarmoederslijmvlies af moet. Bij IVF moet je het dan nu juist weer gaan opbouwen toch? Of is dat om te voorkomen dat je tussendoor menstrueert misschien?.

@Xbo, welke arts is dat die jij zo lief vindt? Ik vond die meid wel heel fijn met het blonde haar die volgens mij in februari of maart is begonnen. Ik had haar ook bij de meting van mijn laatste ei en toen ik terug mocht komen met de echo laatst. Ze komt zo heerlijk rustig over. De getinte dame heb ik niet heel vaak gehad, maar die vond ik wel heel grappig. Ik ga duimen dat deze dosis het nu wel voor je gaat doen?.

@Femkeeee haha, het is inderdaad een jongere meid. Ik gok een jaar of 28? Blond haar inderdaad! Ze staat ook niet op de site van het Maasstad. Maar heb haar heel vaak en vind haar zo lief en relaxed! Mijn eigen arts is Ritveld, een getinte vrouw (staat wel op de site haha). Ook  aardig hoor, maar met die andere net wat meer klik haha. Hoe is het met jou? 

XBo, fijn dat het in ieder geval niet is doorgeslagen! Ben benieuwd wat de ophoging doet?. Wat ik pittig vindt aan de ivf is dat je die punctie hebt (wat met een roesje heel goed te doen is), en het herstel erna. En omdat ik PCOS max heb (zelf verzonnen, omdat m'n eierstokken zo vol zitten) had ik die overstimulatie en moest ik voor extra controles. En de pijn die was enorm. M'n hele buik voelde door elkaar gehusseld. Opstaan ging bijna niet. Naar t toilet gaan was niet fijn, doordat je ook druk op je buik zet dan. De vermoeidheid, veeeeel drinken. Toch wat spanning die er dan bij komt. Maar, na een week of 2 ging t gelukkig wel weer beter. De cryo behandeling nu lijkt me minder pittig. Pillen en een crème inbrengen (ik heb crinone ipv utrogestan. Crinone is 1x pd een gel inbrengen en utrogestan 3x pd een tablet erin). Maar goed... ik sta nog aan het begin ervan, dus over een paar weken kan ik er meer over zeggen. 

@Femkeee, ik heb voor t laatst een menstruatie gehad na de punctie. Dus dat was begin april. M'n BMS is nu 6mm geloof ik, en al een paar weken oud. Het schijnt beter te zijn om met een vers BMS te beginnen.. Dus dan doen we dat maar?. Klopt idd, met medicatie ga ik dalijk m'n BMS weer dikker maken en m'n eierstokken blijven dan rustig. Die hebben we nu niet nodig. Ben wel benieuwd hoor! Van mij mag het allemaal wel gaan beginnen! Nu eerst ongesteld worden. Laatste x duurde t nog een week na de laatste provera.. We wachten af. Expert in geduld en wachten inmiddels ?‍??

@Anneke, Welkom! Ik had Letrozol 5mg en de 1e ronde sloeg aan. 2de ronde mocht ik thuis doen maar die sloeg helaas niet aan. Wel fijn dat je 2de ronde gewoon echo's had en ze er snel op konden participeren!
@BloemtjeInKnopp hopelijk snel je menstruatie! 
@XBo Hoe was je weekend? Heb je een beetje rust kunnen krijgen? Succes morgenochtend!
Nog even een update van mij; door een storing konden mijn bloedwaardes niet nagekeken worden? Ik mocht daarom een test doen en als deze negatief was starten met Provera. Uiteraard was de test negatief dus ik ben vrijdag begonnen met Provera en vanmorgen de laatste genomen. Ik verwacht dat ik dit weekend ongesteld word. NOD is wel in onze vakantie, áls de medicatie aanslaat deze ronde. Moet zeggen dat ik nu al een beetje bang ben dat als het deze ronde wel aanslaat, dat ik de volgende weer thuis moet doen en dat het dan weer niets is...  

@BloemetjeInKnopp oooh pff ik ben ook heel benieuwd naar morgen. De ene echo heb je hoop en naar de andere echo ga je heel nuchter. Heb nu dus weer dat gevoel dat ik hoop dat er wat is gebeurd, maar je weet het niet. 
Hoe ik dat toen van je heb gehoord klonk het ook heel heftig allemaal, vooral het stukje na de punctie en de impact die het op je lichaam heeft. 2 weken duren dan ook echt enorm lang als je je zo voelt! Volg toevallig 2 'influencers' op Instagram die in een IVF-traject zitten. De een had na de punctie heel veel last, de ander stond de dag erna alweer te schilderen haha. 
Het klinkt in ieder geval fijner dat je crinone krijgt i.p.v. utrogestan. Toch net wat minder handelingen op een dag! Het is voor de progesteron toch? Hopelijk zet je menstruatie snel door en kun je gaan starten ?
@Liekee gelukkig was het nachtje weg heel fijn. Het weer viel ook mee, dus dat was echt lekker. Even 2 dagen niet in het ziekenhuis hoeven zijn haha! 
Wat balen zeg van die storing, zo stom! Hopelijk zet je menstruatie snel door en kun je weer verder.. ?

@Lieke, Thnx! Hopelijk ben jij ook gauw ongesteld. Kan de volgende ronde weer beginnen?. Opzich wel grappig hè, voorheen dacht ik altijd: bleeegh, ongesteld. En nu denk ik niet:yes! Maar wel, fijn! Kan ik weer beginnen?.
@Xbo, succes vandaag! Ja, iedereen ervaart ivf anders. Ik denk dat als ik geen overstimulatie had gehad, ik het ook heel anders ervaren had. Maar goed. Het zij zo. Klopt Idd, crinone is voor de progesteron.
Ben wel echt stront chagrijnig en helemaal niet happy al een paar dagen. Zou dat een bijwerking kunnen zijn van de Provera? Voor die pillen had ik echt nergens last van. Ben ook snel geïrriteerd. Nu is er een monteur bezig in onze badkamer die wat moet herstellen. Nou, ben blij als die weg is. 

@xBo wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad in zkh en dat je voor jezelf nu wat meer duidelijkheid heb in deze onzekere tijd!
Goed om te lezen dat jullie toch een lekker weekendje hebben gehad! 
Hoe was de echo vanmorgen?

@Anneke, welkom! Hoop dat de Letrozol aanslaat, succes!
Ik heb helaas nog geen resultaten behaald met Letrozol dus durf je ook niet te zeggen of het een goed teken is. 

@BloemetjeinKnopp wat een spannende tijd ga je in! Ik ben altijd na een paar dagen ongesteld na de laatste Provera dus ga voor je duimen dat het bij jou ook zo snel komt dit keer, scheelt toch weer een paar dagen wachten. Snap dat jouw geduld aardig op de proef gesteld wordt. 
Ik heb van de Provera echt extreme stemmingswisselingen, kan echt binnen 2 tellen blij naar enorm geirriteerd gaan dus dat klinkt bekend!

@Liekee ben je lekker mee zeg! Hopelijk zet je menstruatie snel door en kan je weer verder. Snap dat je het spannend vind om de volgende ronde dan zonder begeleidingen te doen, misschien overleggen met de arts of je niet toch bij de volgende nog een keer controle echo mag laten maken? 

Terug
Bovenaan