PCOS, Letrozol

@BloemetjeInKnopp ja, denk dat die overstimulatie er wel voor zorgt dat je jezelf een stuk ellendiger voelt en het nog zwaarder wordt. Irritant dat je zoveel last hebt van het chagerijnige gevoel. Ik hoor wel meer vrouwen erover hoor die Provera gebruiken, en die klachten hebben! Proberen maar aan toe te geven en lief te zijn voor jezelf.. Hopelijk was de monteur snel weg hihi.
@Niesss jij hebt morgen weer je echo toch? Heel veel succes ?
Echo vandaag was weer onveranderd. Maandag natuurlijk opgehoogd, maar nog geen verschil te zien. Moet vrijdagochtend weer terug.. Blijft weer spannend dus!

Wat lief dat je er aan gedacht heb XBo! Wat balen dat er nog geen verschil te zien was op de echo, ik duim voor je morgen! Vanmorgen dus de eerste controle echo gehad na de 5mg Letrozol en dit lijkt aan te slaan. Rechts een follikel van +/- 11 mm en rechts eentje van 12,5 mm! Maandag opnieuw voor een echo. Ondertussen zijn we nog wel een 'bespreekgeval' betreft het klussen. Door corona heeft mijn vriend zijn afspraak voor het semenonderzoek moeten verplaatsen naar a.s. dinsdag wat dus zou betekenen 5 dagen onthouding, terwijl ze toch wel aanraden om dit weekend te gaan klussen mocht het eitje toch gaan springen. Máár door corona kan ook de kwaliteit van het zaad aangetast worden, zelfs tot 10 weken na besmetting. Het zou dus kunnen dat er nu uit dat onderzoek zou komen dat het zwak zaad is, wat het misschien niet is waardoor je misschien in een heel ander traject zou kunnen belanden terwijl het dus ook tijdelijk kan zijn door de corona. Ze gingen het nu met de artsen bespreken en wordt hier als het goed is vanmiddag over gebeld....

Edit: Ze belde net al, we moeten het semenonderzoek afzeggen en echt pas inplannen over 4 á 5 weken i.v.m. corona. Bizar hoeveel invloed dat dus heeft zeg! Maandag de echo maar even afwachten alvorens we een nieuwe afspraak inplannen, mocht het deze ronde niet raak zijn dat de we volgende ronde wel iets beter uit komen qua planning. 

@ allen: ontzettend veel respect voor jullie en veel sterkte en succes! 
@BloemetjeInKnopp: kan me niet voorstellen hoe het is om het IVF traject te zitten. Respect hoor. Veel succes deze ronde. Het lijkt me zo dubbel om even bot gezegd provera moet slikken om van je BMS af te komen. 
@Niess: bizar lang wachten, zeg, 4 a 5 weken. 
@xBo: succes morgenochtend!

@Lieke: heb je last van klachten door Provera gebruik? Hopelijk zet je menstruatie snel door zodat je de volgende ronde gauw kunt starten.

Hebben jullie weleens woorden met jullie partners over de trajecten waar jullie in zitten? Mijn man vond het nodig om laatst de opmerking te maken dat ik slechts de komende 6 maanden maar 5 pillen per maand hoef te slikken en dat ik me er niet zo druk om moet maken. Hij vergat alleen de bijwerkingen, zoals de buikpijn, pijnlijke borsten, stemmingswisselingen, de haaruitval (wat een gezonde volle bos haar was, is nu dun en futloos) en dat constante, beetje rare getintel op de plekken waar de eierstokken zitten. Morgen weer een echo om te zien of er wat follikels zijn gegroeid. Fingers crossed. 

@gebruikersmetheelveelcijfers ja ik had niet verwacht dat corona dus ook invloed kan hebben daarop. Maar wel heel fijn dat ze meedenken en niet dat we straks een verkeerde uitslag hebben van het semenonderzoek, dus het is niet anders. Ik houd mezelf maar voor dat aan 1 zijde pech genoeg is dus dat ze bij hem wel gewoon de goede kant op zwemmen! ?
Wij hebben het er regelmatig over en mijn vriend gaat eigenlijk ook altijd maar naar het ziekenhuis, ondanks dat hij niet mee naar binnen mag doet hij het wel elke keer. Vind het ook erg fijn om het op de terugweg er even samen over te hebben. Wanneer ik aan de Provera/Letrozol zit dan vraagt hij ook regelmatig hoe ik mij voel en probeert er zo goed mogelijk rekening mee te houden. Het is voor hem soms lastig te begrijpen, zeker met de stemmingswisselingen.
Vanavond toen ik thuis kwam stond er een bord carpaccio klaar en had hij biefstukje bij de slager gehaald want het kan zomaar de laatste keer zijn voorlopig dus ik moet wel zeggen dat ik mij erg gelukkig mag prijzen ?
Lijkt me wel heel lastig als je man er zo over denkt zeg. Ik en nog een aantal meiden hier houden een boekje bij, misschien is het een idee om dat ook te doen en samen eens door te lezen? Misschien dat hij het dan meer begrijpt.. 
Heel veel succes morgen in ieder geval, ik duim voor je! ?

@ Niess: bizar dat het als een longaandoening zulk invloed kan hebben op het vruchtbaarheidsysteem.. Nog even geduld dan maar. Echt heel lief dat je vriend altijd mee gaat naar het ziekenhuis, zo'n aandacht voor je heeft en lekker vooruit denkt en attent is met het eten dat je misschien heel snel al niet meer mag eten. Echt lief. 
Mijn man gooit nooit mee, maar daarbij gezegd, de receptionisten van de poli zijn erg streng wat betreft het meenemen van partners. Mijn man kan er ook nooit vrij voor nemen, dus mijn heen - en terugreizen zijn altijd alleen. Wel een goed moment voor bezinking. 
Het is me eindelijk gelukt mijn forumnaam van gebruikermetveelcijfers te wijzigen, wat een gedoe, alles was al bezet of onjuist. Ik ben Anneke, btw. Goede tip om het bij te houden in een boekje. Had al een nieuw boekje klaarliggen om als journal bij te gaan houden. 

Hi dames,
Het is lang geleden dat ik een berichtje getypt hebt maar ik lees nog met veel regelmaat al jullie berichtjes.
@Xbo jeetje, wat een rollercoaster is het voor jullie zeg! En elke x die teleurstellingen. Iedere x hoop ik zo op goed resultaat als je weer een echo hebt. Het is je zo gegund. Ik blijf voor je duimen??
@bloemetjeinknop, wat fijn dat je eindelijk bijna aan de terugplaatsing kan gaan beginnen. Daarbij ook weer een spannende periode natuurlijk. Ik ben benieuwd! Hooelijk zet je menstruatie snel door.
@Anneke, gelukkig heeft mijn partner ook nooit zo gedacht van, de komende 6 maanden alleen maar pilletjes. Want het traject kan ook helaas veel verder gaan dan die pilletjes. En elke maand de teleurstelling is toch weer telkens één klap. Uiteindelijk heb ik 1,5 jaar in de medische molen gezeten voor ik zwanger was met IUI.
Ik ben vandaag precies 19 weekjes en heb de 20-weken echo gehad. Alles was gelukkig goed en we krijgen een meisje ? ?
Ik blijf op de achtergrond met jullie meelezen en hopelijk lees ik snel weer succes verhalen. Aan alle meiden, succes! Geef niet op ????

@Niess allereerst wat fijn dat de dosering lijkt aan te slaan! Maandag dus weer terug, hopen dat er dan een mooi eitje is doorgezet ?? En jeetje, wat een gedoe rondom het semenonderzoek. Volg je Laura Ponticorvo? Zij heeft ooit meegedaan aan een programma en is nu zwanger van hun eerste kindje na een fertiliteitstraject. Ook haar man heeft corona gehad, en ze heeft er een uitgebreide video op youtube over gemaakt. Erg interessant om te horen/volgen. Uiteindelijk is ze in de ronde zwanger geworden waarin de zaadkwaliteit echt 'niet goed' was. Alles kan dus alsnog gebeuren, het hoeft er maar eentje te zijn!? Wel fijn dat ze het onderzoek toch verplaatsen. Wie weet ga je je bij een slechte uitslag alsnog druk maken terwijl dit over een aantal weken wel hersteld zou zijn. Ik duim voor jullie!?
@AnnekES moet zeggen dat mijn partner wel meeleeft! Hij begrijpt lang niet alles, maar vindt het voornamelijk erg vervelend voor mij dat ik alle 'inspanning' moet doen. Naar de echo's, het spuiten, de teleurstellingen die ik toch erger ervaar etc. Wat vervelend dat hij er zo op reageerd. Kun je er wel samen over praten? Mijn partner mag ook niet mee naar de echo's. Wel bijvoorbeeld naar het intakegesprek over het spuiten toen, en dan is hij er ook bij. Maar verwacht ook niet dat hij overal bij is, moet nu zo vaak naar het ziekenhuis en is best een eind rijden ? Kan hij ondertussen klusjes in huis doen haha!
@XxLara ha meid, wat fijn om wat van jou te horen! 19 weken alweer, en een prachtig meisje in je buik. Geweldig ? Hoop dat we ons snel kunnen aanmelden in het andere forum ✨

@xxLara: van harte gefeliciteerd!
Net terug van een echo. Links zit een follikel van 18,5 mm die volgens de arts nog gaat groeien tot de mogelijke ovu aanstaande zondag, maandag of dinsdag. Rechts zit een van 11 mm, maar die zal waarschijnlijk niet meer groeien. Erg dun BMS van 3,6 mm (blijkbaar is dat niet goed). Ik sport vijf keer per week en ik eet al dag in dag uit al langer dan een jaar koolhydraatarm, ik heb geen flauw idee wat ik precies fout doe.. Zal wel de stress van mijn veeleisende baan zijn. 
Fijn weekend aan iedereen alvast en geniet van het lekkere weer! 

Terug
Bovenaan