PCOS, Letrozol

@AnnekES wat goed! Wat fijn zeg. Kreeg je het advies om nog ovulatietesten te doen? Of volgen ze je nog op d.m.v. bloedprikken? Hopen dat je een mooie eisprong hebt gehad.
Ik vrijdag voor echo geweest. Zaten nog steeds veel kleine follikels van 9 of 10mm, en er zat er nu 1 links van 12mm. Moest doorgaan met de 112,5EH en vandaag weer terugkomen. Nu zat er links 1 van 13,5mm en 1 van 10,9mm. BMS leek ook iets dikker, al moet ik zeggen dat het net het punt is wat ze pakken. Moet nu weer zo door en dinsdag weer terug. Hopen dat er 1 max 2 doorzetten.

@Xbo, ik ga weer dubbel zo hard voor je duimen! Durf je nu dinsdag met een positief gevoel daar heen te gaan, of toch een beetje behouden positief?

@Anneke je kunt ook teveel sporten. Geen idee of dat nu de oorzaak is van je dunne bms, maar Google het maar eens. Wel fijn dat je follikel is gegroeid.

@Femkeee nee.. Merk echt dat ik er niet op durf te hopen aangezien er zoveel 'fout' gaat elke keer. Heb gewoon het idee dat er weer een mega grote kans is dat ik morgen anders dubbel word teleurgesteld. Misschien ook niet de goede instelling, maar vind het wel lastif.. We moeten het maar gewoon weer afwachten en er blanco ingaan.

xBo, nee volg haar niet maar ga het eens opzoeken! Bedankt voor de tip.
En net wat je zegt er hoeft er maar één te zijn dus wie weet. 
Fijn dat links door lijkt te zetten, hopelijk morgen goed nieuws voor jullie!
Snap je voorzichtigheid wel hoor, je welt jezelf toch een klein beetje beschermen voor zover dat kan.
Ik ga in ieder geval keihard duimen!

Lara 19 weken alweer, gaat snel zeg! En een meisje, geweldig!

AnekkeES wat goed zeg! Eet je volledig koolhydraatarm of beperkt? Koolhydraten zijn namelijk benodigd om hormonen aan te maken en zeker als je 5 x in de week sport heb je die koolhydraten dus wel nodig.
Vanmorgen weer een echo gehad, links is uitgegroeid tot 19.7 mm en staat op het punt om te springen of is zelfs al gesprongen dat kon ze op de echo helaas niet goed zien. BMS zit ook op 6.8 mm dus dat ziet er ook goed uit. Vrijdag terug om bloed te prikken, spannend!
Heel blij dat er in ieder geval iets gebeurd nu, mocht het niet raak zijn dan is het in ieder geval een prima cyclus tot nu toe. 

@Niesss Wat goed! Welke CD zit je nu?  Fijn dat de medicatie zo goed aanslaat nu!
@XBo Succes morgen! En ik kan goed begrijpen dat je het lastig vind om te hopen. Ik hoop in ieder geval op goed nieuws voor je! 
@AnnekES Ik merk wel dat mijn vriend beetje buiten het traject staat, dat komt ook door corona. Hij mag nergens mee naar toe en voor hem is het denk ik ook te abstract. Ik was vorige keer heel blij met een echo foto van het eitje zodat ik hem ook kon laten zien wat ik elke keer zie. Ik ben ook een binnenvetter dus moet ook echt wel mijn best doen om er meer over te hebben maar vind het soms best lastig. 
Ik heb gelezen dat ze aanraden om niet meer dan 30min cardio te doen bij het sporten, maar ik heb inmiddels zoveel gelezen dat ik niet weet of het echt beter voor je is, maar ik probeer minder lang en intensief te sporten. Mag ik vragen waarom je zoveel sport? 
@XxLara wat fijn dat alles in orde was en wat leuk een meisje! 
Even een update van deze kant, Progesteron was 2,15, dus geen eisprong gehad wat ik al dacht. Ik ben afgelopen zaterdag ongesteld geworden en vandaag gestart met Letrozol. Volgende week woensdag echo op CD12. Wel weer gek om nu die onzekere periode weer in te gaan, was de afgelopen weken best relaxed. 

@Niesss wauw, wat een mooi eitje zit er klaar! En daarbij een mooie dikte qua BMS. Zeker op CD16. Fijn in ieder geval dat het zo goed gaat nu. Nu hopen op een goed resultaat!
@Liekee dankjewel! Balen van je progesteronwaarde.. Maar je had je er ergens al op ingesteld. Gek he, dat dan die wachtweken ook wel weer fijn zijn ergens. Even geen ziekenhuisbezoekjes etc. Succes weer met de nieuwe ronde!

@XBo: begrijp wel dat het lastig is. Volgens mij is geduld in dit soort trajecten echt key..  Ik ga voor je duimen dinsdag en hopen dat ze verder zijn gegroeid. 
Ik ga volgende week dinsdag terug voor bloed prikken en dan ook die dag de uitslag. Als het deze ronde niet lukt om zwanger te raken, dan volgt nog een ronde met echo met letrozol 5 mg. Lijkt wel aan te slaan, denk ik. Na de volgende ronde kan ik het dan zelf bijhouden met ovulatietesten. Mijn man heeft gelukkig wel een flinke voorraad clearblue testjes voor me besteld.
@Femke: ik heb inderdaad zoiets gelezen. Niets teveel is goed. Ik ga het eens in de gaten houden. 
@Niesss: spannend ook voor jou. Veel succes vrijdag. Klinkt inderdaad alsof het al klaar is om te springen of al is gesprongen. Spannend. Ben benieuwd. En ik eet koolhydraatarm met max 40 koolhydraten per dag. Dat is dus voornamelijk mager vlees, vis en groente. Een keer een cheatmeal per week wat dan van alles kan zijn. 
@Liekee: jammer van je progesteronwaarde, maar veel succes bij de volgende ronde. Succes woensdag ook! 
Ik sport voornamelijk om te ontstressen en mijn hormoonhuishouding weer te normaliseren. De ene dag cardio, de andere dag kracht. In het weekend golf ik. Ook ik weet inmiddels niet meer wat nou echt goed is of niet. Sommigen zeggen 3x per week een uur sporten, anderen weer elke dag een uur. Vijf keer per week is dan het gemiddelde. Het is zo lastig. Soms zie ik vrouwen van mijn leeftijd of jonger voorbij lopen die drie of vier jonge kinderen hebben en bij wie het lijkt alsof ze echt nooit sporten of geen idee hebben wat gezonde voeding is. Het komt bij mij zo oneerlijk over. Slaat nergens op natuurlijk, maar zo voelt het soms gewoon. 

Terug
Bovenaan