PCOS, Letrozol

@XBo, ja ik had ook hoge verwachtingen maar de assistente die de echo maakte was er nog niet zo zeker van, weet dus echt even niet meer wat ik moet denken, vinden of voelen... Gewoon maar even rustig vrijdag afwachten dan weten we het zeker (ga ik vanuit)... 

@MilouP, welkom! 
Ik ben ook begonnen met 2,5 mg maar de volgende ronde meteen naar de 5 mg gaan omdat er ook niets gebeurde, bij 2,5 mg zat ik op follikels van +/- 6 á 7 mm na circa 18 dagen dus gebeurde echt heel weinig. Nu met 5 mg wel een follikel van 19.6 mm, waarvan we nu dus nog afwachten of die wel of niet gesprongen is. 
Succes morgen in ieder geval!

@MilouP: 2,5 mg werkte bij mij de eerste keer wel. Follikel van 15 mm te zien op echo op CD 14. Eisprong op CD18, 2 weken daarna begon helaas mijn periode. Tweede ronde werkte 2,5 mg het op een of andere reden niet, maar dat volgens de arts was dat kenmerkend voor veel gevallen met PCOS. Ik zit nu op 5 mg en dat werkt. Succes morgen. Ik hoop op goed nieuws voor je!
@Liekee: morgen echo dan? Hoop op goed nieuws. 
@Niess: klinkt wel alsof je een eisprong hebt gehad? Hopelijk weet je vrijdag meer. Krijg je meteen die dag nog de uitslag? 
@BloemetjeInKnopp: succes morgen. Mag je iemand meenemen voor (emotionele) ondersteuning? 
Vanochtend bloedgeprikt op progesteron. De arts belde een half uur geleden en ik heb gelukkig een eisprong gehad ergens tussen CD 14 (29/5) en CD22 (gister). Progesteron was 42,80. Vorige keer 32,60. Nu wachten dus. Ben wel erg opgelucht. Als ik over tien dagen nog niet mijn periode heb gehad, dan een zwangerschapstestje. Anders weer een echo op CD13 of CD14.
De Clearblue test heeft bij mij alle tien testjes heel de tijd een knipperende smiley afgegeven. Geen touw aan vast te knopen. Ik dacht even dat er geen eisprong was geweest, omdat er geen piek was gevonden. Was een ochtend vergeten te testen, omdat ik al vroeg naar de sportschool was en daarna al veel water had gedronken. 
Ik vroeg mijn arts net waarom die testen geen piek toonden, terwijl er eisprong zou zijn geweest. Volgens de arts zijn ovulatietesten bij PCOS minder betrouwbaar door de verstoorde hormoonhuishouding. Het zal wel. 

@Niess spannend vrijdag! Vervelend die onduidelijkheid...
@AnnekES Dat klinkt goed! Ik duim voor je!
Bij mij was vanmorgen op de echo helaas weer niks te zien. Ik moest van de verpleegkundige wel per se mijn progesteron laten prikken ondanks dat ik zeker weet dat ik geen eisprong gehad heb (dit voel ik altijd) en ondanks dat het ook wel erg onwaarschijnlijk is dat ik een eisprong gehad zou hebben aangezien er op dag 10 en dag 15 niks te zien was op de echo... toen ik vroeg hoe het dan verder gaat als ik inderdaad geen eisprong gehad had kon ze geen antwoord geven, dat moest ze eerst overleggen met de arts... ik lees hier soms dat je meteen mag verhogen, maar ook soms dat je eerst je menstruatie moet opwekken... ik hoop het eerste!

@Niesss hopelijk is je ei gewoon goed gesprongen. Nog even afwachten dus! 
@MilouP welkom! Ik heb zelf 2,5mg Letrozol overgeslagen omdat ik van Clomid af kwam. Jammer dat er niets te zien was! Bij mij gaan ze altijd door tot cyclusdag 21 en dan indd kuurtje opweken (ik hoef maar 5 dagen) en dan ophoging. Maar ligt er ook aan hoe veel mm je baarmoederslijmvlies was. 
@AnnekES Oh schijnt dat kenmerkend te zijn dat een 2de ronde niet werkt? Ik heb heel veel gezocht hierover maar kon er niets over vinden. Wat zei jouw arts daarover?  
Succes in de wachtweken!

Hier was er helaas niet veel te zien, had er echt een goed gevoel over en voel me echt ff rot. eitjes waren allemaal rond de 10mm en baarmoederslijmvlies was net aan 6mm. Ik moet maandag weer en anders gaan we na mijn vakantie over naar injecties. Moet echt ff de knop omzetten.. 

He wat klote Liekee, snap dat je rot voelt en dat mag ook gewoon. Laat het er maar gewoon even zijn. 
Pak even je rust en neem de tijd om het even allemaal te verwerken, hopelijk heb je meer succes met de injecties straks! Nog wel leuke vakantieplannen? 
@MilouP, jammer dat er niets te zien was. Bij mij is de eerste keer afgebroken, dus inderdaad een mensturatie opwekken bij Provera en daarna begonnen met een nieuwe ronde Letrozol. 
@AnnekES dat van die ovulatietest klopt inderdaad, of althans dat heb ik ook al vaker gelezen, schijnt ook wel weer per merk te verschillen. Ik heb daarom eerst 'getest' op een moment waarvan ik zeker wist dat ik geen eisprong zou hebben, deze was toen negatief. Ik kan vrijdagmiddag bellen voor de uitslag dus weet dan wel meteen meer. Mocht er geen eisprong geweest zijn kan ik dan ook meteen weer beginnen met de Provera. 

@MilouP: Balen zeg. Vaak zo onduidelijk. Mijn arts zei dat ik toen ook gelijk mocht starten met 5mg. De reden: nauwelijks BMS om af te stoten. Had toen een BMS van 3,1mm, dus was Provera waar de menstruatie mee wordt opgewekt volgens haar van geen nut, omdat er niets was om af te stoten.
@Liekee: wat rot zeg.. Balen.. Netflix/Videoland/Prime Video/Disney+ en een giga bak ijs? Zou dat helpen? Ik ga duimen voor je maandag. Misschien is een pauze voor tijdens de vakantie wel goed.  Volgens mijn arts was het kenmerkend dat het bij PCOS in veel gevallen, niet alle, het de 1e ronde wel kan aanslaan en de 2e ronde niet. Ze zei het heel nuchter en zelfverzekerd.
@Niess: oh van die verschillende merken wist ik nog niet. Ga het ook eens uittesten, dank voor de inspiratie. Spannend, nog even wachten op vrijdag. Hoop op goed nieuws voor je. 

Hi Ladies, even een kort berichtje van mij. Ik zal straks jullie berichten even doorlezen en reageren. Vanmorgen de echo gehad.. En, die was goed!! Ik had al zo'n voorgevoel. Ook vanwege het feit dat ik al wat meer afscheiding had. En gelukkig klopte dat gevoel! BMS was bijna 7mm. Mooi drielaags.. dus over precies een week krijg ik mijn eerste terugplaatsing. Spannend! Maar ook zin in. Laat het maar gebeuren! Eind maart de punctie gehad. Dus... ik ben er klaar voor!?

@MilouP welkom! Ik had van mezelf helemaal geen cyclus, en deed helaas op de letrozol niets. Maar er zijn genoeg succes verhalen van meiden bij wie het wel werkt! Succes! Jammer dat er op de volgende echo niets te zien was. Nu hopen dat je gelijk door kan met de volgende dosering indien nodig. Ligt er net aan hoe dik je BMS was!

@Niess altijd maar dat wachten… Haha. Hopelijk krijg je goed nieuws!?

@AnnekES spannend hoor, nu heel hard duimen!??

@Liekee hé wat stom! Je BMS vind ik dan wel netjes (kom ik standaard met m’n 2,5mm haha) maar jammer dat er nog geen echte groei is. Ik denk aan je maandag en hoop op goed nieuws. Laat het gevoel er vandaag even zijn. En ik kan je zeggen: Het spuiten op zichzelf valt mee, het is meer de controles die vervelend zijn. Maar ook dan kunnen ze veel voor je betekenen ? Ga je lekker een weekendje in Nederland weg?

@BloemetjeInKnopp MEID! Ik ben zo blij voor je!!??? Wat een geweldig nieuws, het is jullie zo gegund! Ik wacht je uitgebreide reactie af hihi. Ik moest de hele dag aan je denken! You go!?

Terug
Bovenaan