PCOS, Letrozol

Hee dames,

Dat is een hele tijd geleden! Sorry! Ik had ff een enorme dip dus had deze app even verwijderd om er allemaal wat minder mee bezig te zijn. Conclusie; werkt niet. Net zo veel mee bezig. ? dus was te nieuwsgierig hoe het met jullie allemaal ging dus de app meer geinstalleerd haha. Als ik er toch niet minder door mee bezig ben kan ik net zo goed weer lekker meekletsen.

Ik zie dat er een aantal dames bij zijn gekomen. Welkom! Hopelijk slaat alles goed aan bij jullie.

Ik ga de komende dagen weer flink meelezen zodat ik weer even weet waar iedereen staat. Ben erg benieuwd!

Bloemetjeinknopp, een terugplaatsing lees ik? Jaaa wat een goed nieuws! Heel fijn!!

En xBo, las ik nu dat je een eerste echte kans hebt gehad? Eindelijk joh!! ??

Bij mij niet veel nieuws. Niet zwanger, wel steeds een eisprong rond dag 17. Maar dus nog steeds mega snel (6 dagen) na eisprong ongesteld. Vandaag eindelijk van gyn Utrogestan voorgeschreven gekregen. Lees wisselende verhalen, bij de een werkt het en bij de ander niet. Maar is het proberen waard, ben er blij mee. Hopen maar dat het werkt want dit is het enige wat ze voor me kan doen. ?

Ik ga weer rustig aan meelezen met jullie allemaal!

@datkomtlaterwel. Welkom terug?. Ik heb ook een tijdje gehad dat ik helemaal niets mee las. In de periode nadat duidelijk was dat het spuiten niets ging worden. En we moesten wachten op IVF. Soms is even afstand ook goed. Maar er over kunnen praten, veilig vanachter je beeldschermpje, met andere meiden die precies weten wat je bedoeld en ervaart, is ook wel heel fijn?. Succes met de utrogestan. Ik vond dat niet heel prettig dat spul. Ik ging er heel erg van dromen en daar beneden voelde het er niet beter op. Ik krijg nu Crinone. Hopelijk daar minder last van. Succes! 

@Anneke, ik weet weinig van ovulatie testen. Maar weet wel dat die dingen icm PCOS niet heel betrouwbaar zijn. Ik heb dat uit interesse eens besproken met m'n arts. Maar ik lees dat de andere meiden je beter advies hierin geven. Dus ik hou m'n mond verder, hihi. Ik had m'n vriend mee vandaag. Maar vanwege covid willen ze het liefst dat je alleen komt, mits er belangrijke afspraken zijn. Zo'n echo kan ik wel alleen. Dus hij heeft op de parkeerplaats gewacht. Ik heb in m'n eentje op die bekende stoel al zoveel 'klappen' te verwerken gehad. Die van vandaag had er ook nog wel bijgekund. Maar vandaag was het gelukkig goed!! 

@Lieke, super balen! Ik herken je gevoel zo. Tis een traject waar je een heeeele lange adem moet hebben. En steeds jezelf weer bij elkaar raapt om weer door te gaan. Maar wij vrouwen hebben een oerkracht die op momenten komt dat je het niet verwacht. En dan ga je gewoon door. Maaaar, baal momenten mogen er ook zijn. Soort verwerking denk ik dan maar. Ik ga je volgen, ? succes!

@Niesss, dankjewel! Lief!! We zijn dr nog niet.. maar.. Dit is een goede stap! Ben ook steeds een beetje nerveus nu. En dan denk ik: rustig aan! Niet te druk maken. Maar tis nogal wat allemaal?. 

@Xbo: hoe is het met jou? Hoe voel je je? Wat lief dat je aan me gedacht hebt! Zo bizar dat t gewoon nu goed was. Ik ga serieus voor t eerst in al die tijd volgens t schema nu. Terwijl ik altijd overal de uitzondering was. Ik was niet echt nerveus vanochtend. Ik zei van het weekend al: als het niet goed is woensdag, dan zit ik er echt goed naast. Maar eenmaal in die wachtkamer en op de welbekende stoel, waren ze er toch ineens weer. Die zenuwen. Was erna ineens ook ff moe. Zo'n dip. Dus stiekem onbewust misschien toch druk gemaakt. Ik vindt t ook zo'n gekke gewaarwording. Over een week heb ik gewoon een embryo in m'n buik zitten. Ik hoop zo dat t blijft plakken. Nogal een open deur. I know. Nu ga ik lekker slapen. Even bijkomen. Gekke periode zo?

@Niesss we hopen een weekje naar het buitenland te gaan, even duimen of het gaat lukken! 
@AnnekES gisteren inderdaad je advies opgevolgd. Deed me goed!
@BloemetjeInKnopp ahh wat goed!!! Spannend allemaal! Baalmomenten mogen er zeker zijn, heb het ook echt toegelaten. Nu lekker weer hard aan het werk, geeft veel afleiding. 
@XBo Fijn dat je me geruststelt! Ik zie er ook tegen op dat ik het dan tegen mijn werk moet vertellen denk ik. Nu gooi ik het nog onder de Fysio bezoek maar dat houd ik niet heel lang meer vol. We hopen een weekje naar het buitenland te gaan! Zo aan toe!
@Datkomtlaterwel- ahh ik had zo gehoopt dat je afwezigheid kwam omdat het was gelukt! Ben benieuwd wat Utrogestan voor je gaat doen. Waar zit je nu in je cyclus? 

Lieke, nee helaas haha. Hoe is het bij jou? Lees ik nu dat het niet goed aanslaat? Mn geheugen laat me een beetje in de steek denk ik, want het sloeg bij jou een aantal weken geleden toch wel aan? Ik zit nu op CD4, dus net weer met de Letrozol begonnen.

Bloemetjeinknopp, ik hoor inderdaad wisselende verhalen over de Utrogestan. Als het helpt en ik er niet 6 dagen na mijn eisprong alweer ongesteld door wordt heb ik het er voor over. Ik hoor alleen ook dat mensen er dwars doorheen ongesteld worden en dat hoop ik echt niet.

@Datkomtlaterwel- 1e ronde Letrozol 5mg sloeg aan, had ik cyclus van 34 dagen. Daarna sloeg 5mg niet meer aan, had ik al vrij snel door maar moest perse afwachten van het ZH. Vervolgens op CD 39 gestart met 5 dagen Provera en daarna gestart met Letrozol 7,5mg. Gisteren op CD12 echo gehad maar was nog niets dominants te zien. 
Welke hoeveelheid slik jij nu? 

@BloemetjeInKnopp: wat een goed nieuws! Hoop dat het vanaf hier voorspoedig voor je zal gaan.
@Liekee: wat een rollercoaster is het, maar goed om je even over te geven aan je gevoelens en een grote bak ijs of een flinke chocoladereep. Mijn oma zei altijd: "er bestaan geen sombere gevoelens dat chocolade niet kan verhelpen". Had je arts nog een reden kunnen aangeven waarom het niet werkte?

Lieke, Pfff! ?? zo vreemd dat 5mg dan wel werkt en vervolgens niet meer n 7.5mg dan ook niet meer he. Kunnen ze aangeven waardoor dat komt?
Ik zit op 5mg nu. Een keer 2.5 gedaan, sloeg een keer aan en daarna niet meer. Inmiddels 3 cycli met 5mg. Zonder echo’s nu. Dus blijf het wel iedere keer spannend vinden of er een eisprong komt.

Terug
Bovenaan