PCOS, Letrozol

@Just-me.. Nee, charmant is het zeker niet ?. De echo's ben ik wel oké mee. Maar als ze van alles aan het doen zijn 'daar beneden' bv met de laatste terugplaatsing. Dan mag het van mij ook wel vlotten. Het heeft niets met schaamte te maken, maar tis gewoon zo persoonlijk. Intiem. Ik ga liever naar de kapper zegmaar?. Thx voor je lieve woorden. 

@AnnekeEs, super lief van je! Alles komt later wel. Wat een mooie zin. Heb hem nog eens een paar keer laten passeren vanavond. Alles komt later wel. Precies dat is wat ik in de komende 2,5 maand wil. Alles even vooruit schuiven. Komt tijd, komt raad. 

XBo, spannend!!! Die ovitrelle kan een loopje met je nemen ja. Ik kreeg er de eerste keer helemaal de kriebels van. Dat ik dacht: zou t dan nu gelukt zijn? Maar t bleken ook allemaal symptomen te zijn die bij die rotzooi passen. Ik had de laatste keer, vooral met de progesteron, (crinone) dat m'n baarmoeder aan alle kanten 'trok' ofzo. Er zat spanning op. Niet prettig. En soms ook verwarrend. 

Er is idd van alles aan de hand op t moment. Ik ervaar het als een 'reality check'. Maar doordat ik al best veel op m'n bordje heb gehad in m'n leven, ben ik me bewust van hoe goed we t hebben. (mooi huis, iedere dag eten op mn bord, lieve partner, familie etc.) Ik heb voor mezelf geleerd om ellende niet met elkaar te vergelijken. T een is nog erger dan het ander. Wat niet weg neemt dat ik ontzettend met andere mensen kan meeleven. En het nieuws op de voet volg. Maar zoals ik al zei, het is goed als reality check. En je (opnieuw) bewust te zijn van wat je wel hebt. En niet enkel van wat je niet hebt. 

❤️

Trouwens Anneke... ik wordt bijna jaloers op jou zoals jij je vakantie omschrijft ??. Heerlijk joh! Geniet er lekker van!! Wij wachten nog even met onszelf lekker maken. Eerst maar eens kijken wat het allemaal gaat doen qua COVID. Een last-minute is zo geboekt. En... beterschap voor nu! ? 

@JustMe: Sommige voelen wel de eisprong, sommige (ik dus) niet. Je gaat zelf nu meer opletten wat je voelt, wanneer je het voelt, omdat je in zo'n traject zit, maar laat je niet gek maken. Dan creeert zoveel ongewenste en negatieve spanning dat alles in de soep kan lopen. Heb jij veel last van de in de bijsluiter opgenomen bijwerkingen van de letrozol?
Bijwerkingen valt nu wel mee. Haaruitval (minder dan in de 1e 2 rondes), hou wat vocht vast in mijn enkels en polsen en gevoelige borsten. Getintel bij mijn eierstokken/bekken. Qua emotie is het echt een frikkin' rollercoaster. Wel een eisprong elke ronde, actief op de "juiste" dagen, aan zaadcellen echt geen tekort, waarom blijft er dan niet eentje plakken? Wat is er mis met me? Sta zo ongeveer elke keer op mijn hoofd elke keer na een activiteit, waarom lukt het dan niet? Dat soort vragen stel ik mezelf. Ik sport nu zes keer per week om mijn gedachten te verzetten. Dat helpt wel. Koolhydraatarm dieet, puur voor het idee dat het mogelijk helpt. Is een mentaal spelletje. Ben stiekem wel angstig dat ik uiteindelijk tot de 60% hoor dat het niet met de ovulatie-inductie lukt. Wat hierna te wachten staat? Geen flauw idee. Letrozol 7,5 mg? Eileideronderzoek, IUI? Combi daarvan? Zijn bruggen die ik later wel neem wanneer dat (helaas) zo ver is. Tot nu toe hou ik hoop dat het in deze ronde of de 2 hierna wel lukt. Ierland is prachtig. Heb er vaak gegolfd op schitterende groene golfbanen. Enkele keer ook naar op zakenreis geweest. Heel vriendelijke mensen. Eten is helaas te versmaden..
@xBo: Dank voor het vragen. Ben zeker herstellende, was er even goed ziek van. Bleh. Ik duim voor je dat het deze ronde beter gaat. Was er trouwens nog iets uit dat medisch overleg gekomen? Je werd toch besproken door een groepje artsen?
@BloemetjeInKnopp: Dank! Ik hoop zeker dat je de komende tijd alles even van je af kan schuiven en van de zomer kan gaan genieten. Pauze=pauze. Een vakantie zou zeker helpen met ontspannen. Hoop dat je een lekker warm oord kunt kiezen. En ja, ik zit mezelf nu een beetje lekker te maken met mijn vakantie die mogelijk niet eens door kan gaan. Ach ja iets om naar uit te kijken en een beetje positiviteit. Beetje wegdromen bij deze kaka waar we nu in zitten. Sorry, dit was een lang bericht..

@Anneke, kiezen gaat me wel lukken. Qua vakantie. Ik heb zoveel op m'n lijstje staan wat ik graag nog eens zou zien of willen. Eerder de vraag of het mag en kan, hihi. 
Ik hoop voor jou mee dat het gewoon door kan gaan! Een positieve boost is altijd welkom en nu helemaal! ?
Ik ga m'n was even ophangen op de molen buiten. Zal met een kwartier wel droog zijn denk ik?. En dan nog wat aan m'n planten knippen ✂️. Lekker even rommelen. Doet de geest ook goed. Ik vindt het stiekem wel lekker even. Voor het eerst in 2 jaar geen afspraak gepland in het zkh voor de aankomende 2 maanden. 

Fijne dag lieve meiden ❤️ 

@AnnekeEs, klopt.. hoe meer ik erop ga letten des te meer ik voel.. het advies van de echoscopiste was zo gek nog niet: laat alles maar even los, het is al spannend genoeg deze maand. Maar wel moeilijk om het dan ook ineens los te laten en te gaan vertrouwen op je lijf dat je de maanden ervoor zo voor de gek heeft gehouden. Ik ben het meest bang dat ik de eisprong alsnog niet kan vinden met testen de komende maand. Deze hebben nog nooit echt resultaat gegeven, (wat klopt natuurlijk, maar toch..) temperatuur is altijd een rommeltje. Dus dat vind ik wel spannend. Ik voel hem inderdaad ook niet.

Mijn bijwerkingen vielen erg mee.. het advies van de apotheek in het ziekenhuis was: bijsluiter niet lezen tenzij je iets ervaart dat echt abnormaal is haha ? heb het dus ook niet gedaan. Vermoeidheid, duizeligheid en spierpijn werden me verteld als mogelijke bijwerkingen. En die heb ik licht ervaren, ik voelde me vooral dag 4 en 5 en nog een dag erna ‘mat’, iets minder blij. Wat moe (maar dat ben ik vaker) en af en toe licht in mn hoofd. Ik heb 1 dag gekke spierpijn gehad rondom mn bovenbenen, billen liezen enz.. Dus best prima te doen! Fijn dat het bij jou ook nog te doen is, ondanks de hogere dosering.
De rollercoaster aan gedachten herken ik wel, ik sta nog wat vroeger in het proces maar de onzekerheden zijn zo herkenbaar.. wat is er mis met mij? Kan ik dit wel? Alles ‘plannen’. Waarom heb ik dit? Wat als..? Ik probeer ook inderdaad mijn eten op dezelfde manier aan te passen als jij omschrijft en ik wandel elke dag een lekker stuk. Ik rij ook paard, dat is de beste afleiding ter wereld ? Het is lekker om dan bezig te zijn hè, snap dat goed.
Ik duim enorm voor jullie! Het komt goed! Het allermooiste natuurlijk in deze rondes nog, je hebt nog wat kansen. Gaat vast lukken! ?
Wat leuk dat jij Ierland kent! Dat hoor ik niet vaak! Ik ben heel gek op die landen. Ken Schotland door en door, nu is Ierland aan de beurt ? Echt zin in!
@Bloemetje, nee de eerste keer zag ik die stoel en dacht: och hemel, moet dat echt? ? De echo’s zijn inderdaad prima te doen en hele leuke assistentes die het doen ook! Spontaan, leidt lekker af en vlot.

@BloemetjeInKnopp ja klopt, het neemt echt een loopje met je en dat is niet fijn. Ben wel veel minder bezig met de wachtweken en dat is fijn. 
@AnnekeES ja ik had een paar pagina's terug de uitkomst van de bespreking geplaatst. Kortgezegd: na deze ronde over op de combinatie menopur/gonal-F en als dat net zo'n getob blijft wordt het IVF.

xBo, wel fijn idd dat je minder bezig bent met de wachtweken. Ik had het de laatste keer na de terugplaatsing even. Dat ik het spannend vond. Wat zal ik gaan voelen?? Maar dat was na een dag of 2 ook al minder. En toen heb ik het ook redelijk losgelaten. Het is toch uit je handen op dat momenten. Ik ga voor je duimen meis! Dat het deze ronde raak is. 

@just-me. Haha, wist je niet dat die erbij hoorden, de echo's? De eerste keer dat ik op die stoel moest, had ik zoiets. Hoe moet ik gaan zitten!? Bij ons hebben ze niet van die beugels. Maar van die plateautjes waar je voeten op moeten. Dus ik zat daar heel schaapachtig te kijken en toen werd t me al vlot uitgelegd ?. Bij de terugplaatsing hadden ze wel de bekende stoel met beugels. Halleluja. Ik wist niet dat m'n benen zo ver uit elkaar konden??. 

@Bloemetje, hahaha ? Ja ik wist wel van echo’s, maar ik ben van mn leven nog niet bij een gynaecoloog geweest dus die stoel was nieuw? Ik dacht gewoon, zo’n ligbank. Wist ik veel hahaha ?Ik denk dat als ik van die steunen had gehad zoals jij omschrijft dat ze het me ook uit hadden moeten leggen, ik zit echt te grinniken hier achter mn scherm ?
En inderdaad, leniger dan ik dacht! ? Dan doen ze daar natuurlijk tig keer per dag dus ze duwen je zo in de split haha

Terug
Bovenaan