PCOS, Letrozol

@AnnekeEs, ik ga morgen inderdaad even bellen om te vragen wat ik kan doen. Spreekuur gemist vandaag ? T is meer dat als we dit zelf moeten doen we dus alsnog verkeerd timen als mijn lijf dubbele signalen afgeeft. De ovulatie testen die ik gedaan heb tussendoor op vrijdag en zaterdag waren echt negatief, dus vandaar icm de temp stijging dacht ik toch aan zaterdag of zondag al, want dan zou ik de piek gemist kunnen hebben. Sowieso vrijdag even afwachten, maar ik weet niet of ze ook kunnen inschatten hoe lang geleden de eisprong dan ongeveer geweest is? Gos, wat weet ik nog weinig ? Baal gewoon een beetje, voelde me zo opgelucht na die goede echo. Kreeg echt goede hoop en nu dus net als de laatste maanden weer gemengde signalen. Ik word er zo onzeker van? Timen is zo bizar moeilijk met een donor op deze manier…

@MilouP, we hebben een bekende donor die gelukkig super flexibel is! Als wij enkele dagen van te voren aangeven wanneer hem ongeveer nodig hebben, kunnen we hem dan op de dag zelf berichten. Heel goed geregeld dus! Maar dan moet mijn lijf nu wel te vertrouwen zijn, anders kunnen we doen wat we willen maar zitten we er alsnog naast.. daar ben ik dus nu een beetje bang voor ?

@MilouP: hmm, klinkt idd dat je niet zwanger bent. Succes en sterkte met wachten. Kreeg zelf de instructie mee pas vanaf CD42 te bellen, omdat letrozol voor langere cyclussen kan zorgen.
@Just-Me: Geluk is de helft van alles. En timing in dit geval de andere helft. Gelukkig heb je een flexibele donor. Die ovulatietesten kunnen echt verwarrend zijn. Het zijn ook standaardwaarden waar ze mee meten en elk lichaam is anders. Gedoe. Heb de ervaring dat ze niet kunnen inschatten wanneer de eisprong is geweest. Moet zelf maar een patroon zien te vinden. Succes morgen.

@AnnekeEs, klopt, testen kunnen inderdaad heel verwarrend zijn. En het kan inderdaad heel verschillend zijn, wellicht werken ze voor mij gewoon niet zo fantastisch ??‍♀️ Heb gebeld en mijn twijfel uitgelegd. Ze gaan eerst morgen prikken en me dan bellen of ik überhaupt wel een eisprong heb gehad dan.. en vanaf daar helpen ze me verder. Ze kunnen inderdaad niet zien hoe lang het dan geleden zou zijn. Maar ze gaf aan, geen stress, als ik het zelf nog niet red laten ze me niet bungelen zeg maar. Dus even geduld nog en dan fingers crossed voor goed nieuws ??Wat dat betreft voel ik liever iets in mijn lijf! Dat lijkt me toch makkelijker ?

Even korte update: progesteron prik was goed! Geen twijfel mogelijk over ovulatie zei ze meteen, met waarde van 85 nmol/L. Wat een opluchting dat alles goed werkt ? Nu dan toch proberen iets meer te gaan vertrouwen op mijn lijf. Maar merk dat ik dat heel lastig vind. Mag ik vragen hoe jullie hier mee omgaan?

@Just-Me over je eisprong/cervix slijm kan ik je niet echt verder helpen. Heb nooit een natuurlijke eisprong gehad en merk nu met de injecties ook niet echt verschil in dat soort dingen. Temperaturen doe ik niet aan, bang dat het teveel fluctueert. Je progesteron is super hoog dus de eisprong heb je zeker gehad. Het vertrouwen hebben is en blijft een lastig ding, iets waar ik je niet echt in kan adviseren aangezien mijn lijf vaak niet doet wat het moet doen en niet reageert zoals het zou moeten ? Het is en blijft een lastig proces.

@MilouP hé meid, wat een onzekerheid deze dagen. Misschien dat het inderdaad ook wat anders is door de letrozol nu. Je lichaam krijgt alles toch op een andere manier te verwerken nu. Wat Liekee zegt hoor ik ook wel van anderen. Ik had een vriendin en bij haar groeide het wel door tot 30mm eer dat ze sprongen! Maar lees nu een stukje verder dat je ook progesteron hebt laten prikken en die duidelijk erg mooi was. Ben heel benieuwd of je alsnog ongesteld bent geworden en wat het ziekenhuis zegt. Al hoop ik natuurlijk op mooi nieuws voor jullie!

Mijn progesteronwaarde was 41.5 nmol/L. Mijn ziekenhuis hanteert in de luteale fase een waarde van 13 tot 46, dus volgens mij zit ik dan erg netjes. Fijn om te weten dat dat dus in ieder geval goed was. Merk dat ik het nu weer spannender begin te vinden. Elke x dat ik naar het toilet ga bang voor bloedverlies. Zit nu op dag 9DPO. Mijn gevoel zegt dat het niet raak is deze ronde, aangezien ik exact dezelfde klachtjes heb als de vorige keren. Nog even afwachten..

XBo, ik ga voor je duimen!!!! Ik denk aan je ?. 

Just-me. Bij mij zeiden ze in het ziekenhuis dat je met PCOS niet teveel uit moet gaan van ovulatie testen. Maar hoe of wat verder weet ik ook niet. Wil er alleen mee zeggen, dat je je daar niet blind op moet staren. Ik ben nooit zo ver gekomen om die dingen te gebruiken. Net als bij Xbo werkt bij mij alles ook niet erg mee?. Succes!!

XBo, balen! Je voorgevoel klopte. Hmm... en nu, gelijk door met de nieuwe combi? Menopur, slik je dat er dan bij? Of zijn er voorgevulde spuiten waar dat ook in zit?
Met mij gaat het 'prima'. Ben nog steeds super moe. En als ik teveel doe op een dag dan slurpt dat zo'n energie dat ik savonds uitgeteld in bed lig. Dus ben nog wel echt aan het bijkomen. M'n lichaam heeft er ff de tijd voor nodig. En m'n geest ook. Gelukkig heb ik die tijd nu. Ik hoop zo ontzettend dat we op vakantie kunnen. Maar we boeken deze keer gewoon last-minute. Zodat we zeker weten waar we aan toe zijn. 

Goed weekend meiden ❤️

Terug
Bovenaan